Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 349 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 02.09.2019 16:43 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.10.2011
Příspěvky: 30
Bydliště: VDF
Mám tu 5 let staré Li-pol, které jsem tehdy nabíjel na uskladnění. Články máji 3.6-3.8v, Dají se ještě použít, nebo je to bomba ?

_________________
Colibri 4.5, T-rex 450 Pro
Phoenix 4.0


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: stř 18.09.2019 7:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.2.2006
Příspěvky: 1205
Bydliště: Praha, Sobín
Obrázky: 3
Pokud nejsou nafouklé, neměl by být problém. Prní cyklus bych dal menší nabíjecí proud a vybíjení max 1C, aby se rozhýbaly. Pak by stálo by ale za to změřit vnitřní odpor (některé nabíječky to umí), třeba se ukáže, že je tak vysoký, že jsou nepoužitelné.
Jinak lítám i výrazně starší baterky, pokud jsou kromě stáří OK. Kapacita samozřejmě trochu klesá, ale nemusí to být zásadní, zejména pro rekreační použití.

_________________
Símův axiom: Každý signál se zlepší, připojíme - li anténu


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 26.10.2019 23:21 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 26.10.2019
Příspěvky: 8
Ahoj všichni letci!

Vracím se po dlouhé době k amaterskému létaní a zprovozňuji svoji vysílačku Hitec Optic 9.

Je v ní baterie Hitec #54119 9.6V 1300mAh
https://www.paruamodel.it/content/image ... 3_450.jpeg
Mám nabiječku LiPRO Balance charger. Nabijím sní všechny akumulátory do letadel a dronů, ovšem konektor, který je na baterce do výsilače na ní není.

Můžete mi prosím poradit jak ji nabijet? Případně co přikoupit k nabiječce? Neznám název tohoto konektoru... vtom je celý můj problém. Baterie jsem našel nové, ale pořád ten konektor na nabijení nebudu mít.

Baterii jsem nabijel u souseda aviatika. Ovšem než ho zase uvidím, tak bych si rád zalítal, protože když už sním někam jdu, tak musím mít natrénováno.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 26.10.2019 23:49 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 31.3.2015
Příspěvky: 449
Bydliště: Košice, SR
Ahoj, predovšetkým treba overiť, či Tvoja nabíjačka vie nabíjať NiMH.
Najjednoduchším riešením je káblik so servo pinmi, alebo hoci špendlíkmi na konci. Jeden káblik kratší o dĺžku pinu a trochu opatrnosti.
V Optic-u používam 3S LiPo a aj 3S LiFe.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 27.10.2019 0:42 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 26.10.2019
Příspěvky: 8
Ahoj, už jsem zkoušel přes drátky připojit baterii k nabiječce. Nabijet NIMH baterie umí. Zvolil jsem ji v nastavení a zkusil nabjíecí proud 0.1A, baterie se chvíli nabijela při 10.8V což mi přijde špatně. Po tak 5 minutách nabiječka nahlásila, že není připojena k baterii.

Baterie asi odešla do věčných lovišť.

Baterii kterou jsi mi doporučil jsem si našel. Ovšem s konektorem podobným ne-li stejným jako mám v letadlech. Nemám tedy koupit rovnou takovou, která má stejný konektor jako ta co mám teď do vysílačky? Mohl bys mi nějakou doporučit přímo na některém z eshopů? Děkuji.


EDIT: Nikde se mi nedaří najít, jaký konektor to je. Zatím jsem objevil pouze název "white Elco connector".. podle něho ale ten konektor nenajdu. Baterie hledám na hobbykingu a googlu. Nakoupit chci na hobbykingu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 27.10.2019 18:01 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 31.3.2015
Příspěvky: 449
Bydliště: Košice, SR
Ahoj, to nabíjanie Ti poradia múdrejší ako ja. Aj u mňa niektorá nabíjačka NiMH akože nabije, ale iná to s malým prúdom zvládne aj naozaj. Tieto NiMH paky som už dávno poslal na recykláciu.
Používam doslova čo sa zvýši. Rozhoduje len rozmer baterky (s rezervou).
Příloha:
DSC_0652.JPG
DSC_0652.JPG
[ 53.97 KiB | Zobrazeno 14749 krát ]


Kúpil som aj LiFe 3S, jeden z konektorov je ako balančný v niektorých baterkách. Pasuje do pinov vo vysielačke.
Příloha:
bal.JPG
bal.JPG
[ 129.28 KiB | Zobrazeno 14749 krát ]

Příloha:
bal-kon.JPG
bal-kon.JPG
[ 58.75 KiB | Zobrazeno 14749 krát ]


mám aj 1000 mAh s JST 20A konektorom, tiež pasuje do pinov vysielačky.
Příloha:
cerv20a-kon.JPG
cerv20a-kon.JPG
[ 71.88 KiB | Zobrazeno 14749 krát ]

,
Příloha:
cerv20a-kon.JPG
cerv20a-kon.JPG
[ 71.88 KiB | Zobrazeno 14749 krát ]


No a v Aurore používam baterky, ktoré majú len balančák, a pripájam ich cez redukciu. Takže z NiMH paku máš konektor, ešte balančný 3S a pájkovačku.
Příloha:
konektor.JPG
konektor.JPG
[ 88.51 KiB | Zobrazeno 14749 krát ]


A na záver, manuál Optic 6 uvádza, že varovanie na nízke napätie batérií vysielača je nastavené na 9,3V. Takže si to v prípade LiPo/LiFe vyskúšaj.
Moja zlá skúsenosť bola s nabíjaním originál batery paku s originálnou nabíjačkou vo vysielačke. Skriňa vysielačky sa zohriala tak, že sa zdeformovala. To bolo moje prvé a posledné nabíjanie vo vysielačke.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 19.12.2019 4:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.3.2012
Příspěvky: 4017
Bydliště: SK
Obrázky: 6
Užitočné znalosti:
Najjednoduchší spôsob, ako zistiť zostávajúcu kapacitu batérie, je zmerať napätie (napríklad LiPo batéria 4,2 V):

4,20 V ---- 100%
3,95 V ---- 75%
3,85 V ---- 50%
3,73 V ---- 25%
3,50 V ---- 5%
2,75 V ---- 0%

_________________
FrSky Tandem X20


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 19.12.2019 10:25 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.8.2005
Příspěvky: 4945
Bydliště: Šternberk, ČR
Obrázky: 0
A na to jsi přišel jak? To bylo někde publikované na základě měření?
Osobně mi to přijde poněkud divné.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 19.12.2019 12:37 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id= ... ej-energie

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 19.12.2019 14:00 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.8.2005
Příspěvky: 4945
Bydliště: Šternberk, ČR
Obrázky: 0
To ano, uvedené výsledky byly určitě pečlivě změřeny, to nezpochybňuji. Ale jinak je ta tabulka zcela k ničemu.

I v odkazovaném článku je uveden závěr "Čo z toho celého teda vyplýva? Jednak predložená tabuľka a graf slúžia aspoň na odhad množstva energie, ktoré zostáva v LiPol batérii, na základe jeho napätia po niekoľko-minútovom spamätaní." a ten to potvrzuje. Sice něco změřím, ale ne v době, kdy to potřebuji. Takové měření pro měření jen aby bylo.

K čemu je mi kapacita zjištěná podle napětí po "niekoľko-minútovom spamätaní", když mě zbytková kapacita zajímá hlavně v době, kdy je baterka v zátěži? Přitom napětí vlivem velikosti odebíraného proudu "vyskočí" různě i odběru 1A a jinak u 100A.

No, já bych se tím asi neřídil.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 19.12.2019 14:24 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7414
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
_ Napětí naprázdno - ukazatel % nabití/vybití Li-Pol uvádí také
https://www.kolmanl.info/index.php?show=aku_lipol
Pro 50% nabití to sedí Jiné drobné odchylky lze přičíst na vrub absence rigorosních podmínek postupu měření

_ CEVARO píše 3S 2.2Ah Li-Pol působ vybíjení 100 W (prúdom asi 8 až 9 A) a taky nezbytnou vhodnou prodlevu
"Vždy po spotrebovaní 0,2 Ah sme vybíjanie prerušili a batériu nechali „spamätať“
(to je ten exponenciálny nárast napätia). Po dvoch až piatich minútach
už bolo napätie článkov úplne nemenné, hodnoty sme zapísali a pokračovali vo vybíjaní. "


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 19.12.2019 15:17 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Myslím že ten "převod" mAh na % může fungovat jen tam, kde je odběr mizivý, třeba ve vysílačích.
Jinak to fakt je skoro k ničemu, si myslím. Měřit mAh a hlídat V, to je myslím základ.

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 19.12.2019 15:47 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.8.2005
Příspěvky: 4945
Bydliště: Šternberk, ČR
Obrázky: 0
guchar píše:
_ Napětí naprázdno - ukazatel % nabití/vybití Li-Pol uvádí také
https://www.kolmanl.info/index.php?show=aku_lipol
Pro 50% nabití to sedí Jiné drobné odchylky lze přičíst na vrub absence rigorosních podmínek postupu měření

To, že ho uvádí nemění nic na tom, že pro pohonné akumulátory to je k ničemu. Aplikací, kde by byl odběr takový, že po přerušení odběru napětí stoupne jen minimálně, u pohonných akumulátorů asi moc nebude. Rozumím použití, když to bude u napájení nějakého přístroje s proudem řádu mA. Jinak je to na nic.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 19.12.2019 16:13 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7414
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
_ Rozuměl jsem tomu tak, že spolu se známou nominální kapacitou a kapacitou dobitou do FULL
je to napětí na accu po dolétání - prodlevě - měřeno naprázdno předběžná info zda kapacita vylétána
s jistou rezervou. nebo zda (z nějakých, zatím neurčitých důvodů) vylétáno na hraně nebo těsně za hranou


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 20.12.2019 9:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.9.2008
Příspěvky: 3152
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom, SK
jio píše:
I v odkazovaném článku je uveden závěr "Čo z toho celého teda vyplýva? Jednak predložená tabuľka a graf slúžia aspoň na odhad množstva energie, ktoré zostáva v LiPol batérii, na základe jeho napätia po niekoľko-minútovom spamätaní." a ten to potvrzuje. Sice něco změřím, ale ne v době, kdy to potřebuji. Takové měření pro měření jen aby bylo.

Aj ja zacitujem z toho článku:
Musíme zdôrazniť, že nás predovšetkým (z výsostne praktických dôvodov) zaujímala situácia, keď najprv bola LiPol batéria plne nabitá a potom postupným vybíjaním s prestávkami sme jej energiu odoberali a sledovali, ako sa to prejaví na jej napätí. Táto situácia totiž celkom verne simuluje pomery pri lietaní, keď modelár pre istotu pristane akosi „predčasne“ a potom (po istom váhaní) chce zistiť, či si s tou istou batériou ešte môže zalietať.

My sme si to meranie urobili pre svoju potrebu a keďže nám bolo ľúto vynaložené úsilie "vyhradiť" len pre dvoch ľudí, vznikol spomínaný článok.
Kto chce, môže si ho pozrieť, využiť pre svoje účely. Nič ho to nestojí, je to zadarmo.

Ak sa niekomu zdá, že je to len také meranie pre meranie, nič mu nebráni, aby prispel svojou "troškou do mlyna".
Aj my si radi zadarmo natrháme ovocia, ktoré sadil, polieval, opatroval a ktorému svoj osobný čas venoval niekto iný.

_________________
Realistické RC modely - http://rcmodely.cevaro.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 349 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz