Autor |
Zpráva |
Standa Stuchlý
|
Napsal: čtv 04.07.2019 20:36 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.5.2010 Příspěvky: 1891
|
jirry, to si děláš srandu, že? Tak já taky. Žádný rozdíl v tom není. A že se mi to nechce rozepisovat, protože mne zase někdo chytne za bezvýznamné slovíčko, se dá snad pochopit. Vysvětlovat podrobně někomu, kdo nemá páru o bateriích, nota bene, když to není v jeho zorném poli vážného zájmu, je podle mne mrháním časem. Internet je plný informací, stačí psát a číst. Tak si to jirry přeber a můžeš mne zastoupit. Dávám Ti své požehnání bezvěrce.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
novfra
|
Napsal: čtv 04.07.2019 20:51 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
Standa Stuchlý píše: V článku z odkazu je spousta nepřesných informací (píšu to velmi slušně!) a v žádném případě nedoporučuji něčemu podobnému věřit, případně se podobným blábolem řídit. Ale k původnímu dotazu: kde je v tom odkazu vysvětlen rozdíl v nabíjení LiIon a LiPol? nějka jsem ho nenašel. A popis nabíjení Pb aku v autě je tak někdy z minulého století. Dnes už se akumulátory autě nabíjejí naprosto jinak.
|
|
Nahoru |
|
|
Standa Stuchlý
|
Napsal: čtv 04.07.2019 21:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.5.2010 Příspěvky: 1891
|
ale jo, vždyť jsem psal, že se mi to nechce hledat. Když se chci něco o dané věci dozvědět, tak čerpám z více zdrojů, pokud je můj zájem vážný. Což se neshoduje se zájmem zakladatele vlákna, jak sám uvedl. A vést akademické a vysoce odborné diskuze v takové sestavě mi připadá víc než zbytečné. Tomu odpovídá i můj přístup ke hledání odkazů na netu. Stačí? Víc nemám co k dané problematice sdělit.
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: čtv 04.07.2019 21:06 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
Nic nehledej, napiš jen rozdíl mezi nabíjením LiIon a LiPol.
|
|
Nahoru |
|
|
Standa Stuchlý
|
Napsal: čtv 04.07.2019 21:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.5.2010 Příspěvky: 1891
|
novfra píše: Nic nehledej, napiš jen rozdíl mezi nabíjením LiIon a LiPol. rozdíl není žádný, proto nabíječky rozlišují LiPol a LiIon články.
|
|
Nahoru |
|
|
jio
|
Napsal: čtv 04.07.2019 21:33 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.8.2005 Příspěvky: 4945 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
Je to sice kousavá otázka, ale když už byla položena ... Není LiIon jako LiIon. Jsou LiIon, které se nabíjí na 4,1V a jsou i na 4,2V. Záleží na tom, co je uvedeno v datalistu. A u LiPol to je obdobné jen o desetinu voltu výš. 4,2 vs. 4,35V.
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: čtv 04.07.2019 22:21 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
jio píše: Je to sice kousavá otázka, ale když už byla položena ... Není LiIon jako LiIon. Jsou LiIon, které se nabíjí na 4,1V a jsou i na 4,2V. Záleží na tom, co je uvedeno v datalistu. A u LiPol to je obdobné jen o desetinu voltu výš. 4,2 vs. 4,35V. Ano, ale je to jiný způsob? Je to stejné, jen jsou jinde napětí. Platí to konečně i o Pb ve spoustě aplikací, jen to už neplatí u současných aut. Tam už se nabíjí podle teploty, zatížení motoru, podle zapnutých spotřebičů atd. Takže konstantním napětím dnes znamená od cca 12,8 po 15V podle aktuálního stavu. Ani ten proud nesouhlasí, (změřeno) se jedná o nikoli 40%, ale o 2,25C (180A - aku 80Ah AGM) při 14,9V. V tom odkazu nebyl u NiCd a NiMh akumulátorů zmíněn způsob nabíjení s ukončením Dp a automatickým řízením proudu, stejně jako "bez omezení proudu do 14,2" u 12Pb atd. Vlastně tam je popsán jen způsob nabíjení konstantním proudem a konstantním napětím. A v posledním odstavci je cosi o rychlonabíjení a to je šlehačka na dortu. Rychlonabíjení a 2 hodiny Větu v posledním odstavci: Takto se ale chová každá správně nastavená nabíječka lithiových baterií. čtu asi takto: u nás koupíte tak mizerné baterky, že ani proudem 0,5C je nenabijete na 100% za dvě hodiny. Takže rozdíl ve způsobu nabíjení LiIon, LiPol a Pb není žádný, pokud používáme metodu CC / CV, pouze se liší koncové napětí. A ještě bych dodal, že u některých současných aut (neznám všechny) se už nepoužívá metoda CC / CV s pevně nastavenými hodnotami, ale jsou během jízdy dle okolností měněné.
|
|
Nahoru |
|
|
Standa Stuchlý
|
Napsal: čtv 04.07.2019 23:34 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.5.2010 Příspěvky: 1891
|
a teď ruku na srdce. Co z těchto Tvých informací o nových trendech v nabíjení asi má jedinec, který prakticky nemá k dané tématice téměř žádný vztah, že mu musíš naservírovat všechny tyto údaje? Já to vidím asi takto. Laik bude mít z toho v hlavě guláš, ale to že mu nabíječka za cca 600,-Kč asi nenabíjí baterku tak jako jiná, zřejmě solidnější, se stejně nic nedozví.
Po pravdě, mi a určitě i většině jiným uživatelům je úplně jedno, jak se za provozu nabíjí baterie v nových autech. Hlavně že to jede a orientačně se nabíjí na 14,4V. Tvoje informace jsou zajímavé spíš pro fandy nebo servis a podobně, což toto vlákno asi není. Nic osobního, ale honit si triko mne už hodně dávno přešlo a taky jsem trochu zlenivěl.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pát 05.07.2019 6:08 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Standa Stuchlý píše: ... Laik bude mít z toho v hlavě guláš... Ale to z tvé dezinformace o nestejném nabíjeni LiIon a LiPol taky
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: pát 05.07.2019 7:15 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
Standa Stuchlý píše: Co z těchto Tvých informací o nových trendech v nabíjení asi má jedinec, který prakticky nemá k dané tématice téměř žádný vztah, že mu musíš naservírovat všechny tyto údaje? Nové trendy? Vždyť to jsou všechno věci běžně používané desítky let!
|
|
Nahoru |
|
|
Standa Stuchlý
|
Napsal: pát 05.07.2019 7:42 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.5.2010 Příspěvky: 1891
|
jirry - nabij si Lionku s konečným napětím 4,1 V na 4,35V novfra - ".....neplatí to u nových vozů...."
Pánové, dvy zasvěcení do problematiky nabíjení a stejně nic nepochopili. Kašlu na to, nemá to smysl a hra o apsolutní pravdu pro laika mi přijde ......... Pěkný den.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pát 05.07.2019 13:45 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Stando, ty jsi zase nepochopil že se to nabíjí principiálně úplně stejně, liší se to jen a pouze mezním napětím.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: pát 05.07.2019 17:23 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
Standa Stuchlý píše: novfra - ".....neplatí to u nových vozů...."
Absolutně nechápu na co reaguješ.
|
|
Nahoru |
|
|
jarman
|
Napsal: sob 27.07.2019 8:57 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 27.7.2019 Příspěvky: 1
|
K vybitým akumulátorům. Čistě z chemického hlediska je lze nabít. Ta chemická reakce je obousměrná, jako každá. Chemie střední škola. Já jsem to zkusil co nejmenším proudem 0,1 A a podařilo se to u 2 ze 2. U jedné 3S jsem byl na 3,1 V nerozsvítila ani žárovku a na druhé na 7 V něco. Nešlo to přes balancer, nijak,nic, jenom to pískalo. Na začátku jsem nabiječce nalhal, že je to niklová. Po cca 4 hodinách jsem to přepnul na LiPOL a už si to nabiječka pohlídala a sama se vypnula FULL. LiPol jsou teoreticky to samé jak všechny akumulátory. Je tam jenom jiný elektrolyt (s obsahem Li) a jiné materiály. Jo, v Polsku staví továrnu na recyklaci Li baterií. Tak ne do popelnic.
Naposledy upravil jarman dne pon 29.07.2019 17:01, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pon 29.07.2019 5:54 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6022 Bydliště: Praha ČR
|
jio píše: Je to sice kousavá otázka, ale když už byla položena ... Není LiIon jako LiIon. Jsou LiIon, které se nabíjí na 4,1V a jsou i na 4,2V. Záleží na tom, co je uvedeno v datalistu. A u LiPol to je obdobné jen o desetinu voltu výš. 4,2 vs. 4,35V. Víš že si nejsem jistý, zda se vůbec ještě aktuálně dělá nějaká LiION, která se má nabíjet na 4,1V? Tohle hodně vymizelo, vlastně vše, na co jsem se v poslední době díval mělo v datasheetu 4,2V... Jiná věc je, že se u LiION uživatel častěji rozhodne dobrovolně nabíjet jen na 4,1V k maximalizaci životnosti, ale standardem už jsou dnes spíš 4,2V... Píšu tedy o v modelařině užívaných 18650/18500/14500 atd., je možné, že v prizmatických přístrojových se ještě něco najde.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|