novfra
|
Napsal: pát 27.01.2017 16:52 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
Lark píše: Jak píše nofra, záleží jak je to v konkrétním autě zapojené. Někdy je k tomu rozvětvení na plusové svorce těžký přístup a musí se to sčítat. Ten kostřicí pásek, nebo kabel bývá přístupnější a nemusíš pak nic sčítat, nebo odečítat. Na každém autě je to ale většinou jinak. Dnes po cestě z práce před garáží kapotu nahoru, měřák a auto "tak jak jedu" (světla, topení cca 1/3 výkonu, slabě rádio a příhřev) na volnoběh z alternátoru cca 35A a do akumulátoru 0,5-1A. Pak zapnu vše, co je po ruce, jen jsem zapomněl na ventilátory topení. Nepřidal jsem je naplno (třeba při rozmrazovaní, odmlžování okna atd.) Z alternátoru 135A, do baterky 0,5-1A. Tedy i na volnoběh baterka nedotuje alternátor. Napětí sice klesne, (asi by bylo problematičtější a delší dobíjení), ale proud z baterky ještě do palubní sítě neteče. Ještě budu muset někdy vybít tak napůl baterku a nasimulovat odjezd z letiště, kde se předtím ze startovacího akumulátoru nabíjely modely. Alternátor je evidentně schopen dávat na volnoběh tolik, že baterce se musí kroutit desky radostí. EDIT: Při porovnání dnešního a minulého měření mají ventilátory topení +20A (minule ještě neběžely naplno)
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: pát 27.01.2017 17:20 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Tak to jsou skvělé poznatky a díky za ně. Takže stačí nechat auto blafat na volnoběh a baterka se v pohodě dobijí. Ty z toho auta nakonec uděláš laboratoř. Co máš za auto, jestli to není tajné? Už jsem se jednou ptal, ale neodpověděl jsi.
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: pát 27.01.2017 17:41 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
Lark píše: Takže stačí nechat auto blafat na volnoběh a baterka se v pohodě dobijí. No to právě moc ne. Sice se nevybíjí, ale ani nedobíjí, nebo jen minimálně. Pokud mám za jízdy napětí v autě 14,4V a při zapnutí všeho, co se dá klesne na 13,8-13,6V a tak přes to, že proud nejde z baterky do sítě, tak napětí 13,6V (pokud by to tak bylo celou jízdu) by pro nabití určitě nestačilo. Lark píše: Ty z toho auta nakonec uděláš laboratoř. Co máš za auto, jestli to není tajné? Už jsem se jednou ptal, ale neodpověděl jsi. Ale žádnou laboratoř nedělám je to jen orientační měření pár desítek sekund. Aby to měření k něčemu bylo, bylo by potřeba měřit v čase a pokud možno co nejvíc údajů. Sice na to vybavení mám, ale motivaci ne. Mohu měřit několik desítek elektrických údajů najednou po dobu několika měsíců. Jedním přístrojem. Ale nějak mi uniká smysl takového měření. Pro řidiče stačí jen orientační, aby se vědělo, co se děje, když v palubce je voltmetr vzácností a ampérmetr nadávkou. Auto mám v tovární výbavě, navíc je tam snad jen držák na telefon a couvací kamera, plně integrovaná do systému. Tu jsem si dodělával sám, nevidím na vozík (kouli) při zapřahování. Spínání zpátečkou, případně ručně (kontrola nákladu za jízdy).
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: sob 28.01.2017 0:52 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Já myslím, že 13,6V je pořád dost velké napětí, a při větším vybití by ten nabíjecí proud snad měl stoupnout. Ověření nechám na tobě. Na mě je teď venku zima.
|
|
Nahoru |
|
|
stas
|
Napsal: pon 30.01.2017 22:45 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 19.5.2012 Příspěvky: 174 Bydliště: Lednické Rovne SK
|
chalani a ako je to v skutočnosti s tým indikátorom na baterke /rybie oko/, čo to som vygúglil a pracuje to na princípe hustomera, no nie je to presné, lebo to vraj meria iba jeden článok............totižto auto začalo zle štartovať , tak som kúpil novú baterku a v pohode, lenže pri výmene baterky som zistil, že stará nemala dotiahnutý + pól.. normálne som tú svorku rukou dal dole. No a na tej starej baterke je ten indikátor na čierno /bat má cca 3 roky Varta 110Ah/, nabil som ju modelárskou nabíjačkou v režime Pb prúdom 1A, kým to nabíjačka nevypla /dostal som do toho asi 8000 mA-čakal som viac/ ...no a stále to je ten indikátor na čierno, po nabití by mal byť na zeleno? Akumulátor použijem už len len na kŕmenie nabíjačky v teréne, ale ten indikátor ma aj tak zaujíma ....?
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: čtv 02.02.2017 14:45 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10493 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Mági voko ti zčervená jen u baterky, která dosáhne hustoty cca 1,22 g/cm3. Tedy v okamžiku, co na starým čtyřbarevným hustoměru doleze hustota na červenou. Záleží i na teplotě, nikde jsem nenašel, při jaký je to definovaný, ale u baterky která vaří, ukazuje červenou ale po schladnutí zčerná. U starších baterek, co jsou zasulfatovaný, voko nezčervená i když ji nabiješ na doraz, protože se hustota nezvýší na těch 1,22 a víc. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
coro
|
Napsal: čtv 02.02.2017 19:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.5.2006 Příspěvky: 9047 Bydliště: Bratislava dnv SK
|
Podľa mňa, ak je na čierno, jednoducho tam nie je voda... gulička leží na dne toho kde sa má ukazovať hustota ale nie je ponorená, tak ten lom svetla ukazuje čiernu (nie červenú..)..
|
|
Nahoru |
|
|
macil
|
Napsal: ned 05.02.2017 12:58 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.5.2003 Příspěvky: 2327 Bydliště: Košice, SK
|
Mne baterka umrela po deviatich rokoch z večera do rána bez toho, aby oko čo len mrklo. Stále bolo zelené. Inak, je to obyčajný hustomer. Viď princíp:
|
|
Nahoru |
|
|
stas
|
Napsal: ned 05.02.2017 17:17 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 19.5.2012 Příspěvky: 174 Bydliště: Lednické Rovne SK
|
dík za info, to "oko" je asi o ničom......coro - v batt mám "vody" dosť, je to vidieť zboku baterky, je tam aj ryska min hladiny elektrolytu,.... ďalej tú baterku nebudem riešiť, budem ju používať na kŕmenie lipol v teréne až pokiaľ neumrie nadobro....
|
|
Nahoru |
|
|
igorb
|
Napsal: ned 05.02.2017 18:44 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2007 Příspěvky: 4778 Bydliště: SK Bratislava
|
stas píše: dík za info, to "oko" je asi o ničom......coro - v batt mám "vody" dosť, je to vidieť zboku baterky, je tam aj ryska min hladiny elektrolytu,.... ďalej tú baterku nebudem riešiť, budem ju používať na kŕmenie lipol v teréne až pokiaľ neumrie nadobro.... njn ... az na to ze uz som videl zopar bateriek ktore to okienko mali, ale plavak v nich zjavne nebol :- )))
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Seznam.cz [Bot] a 8 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|