Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 71 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 27.01.2017 13:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Jak píše nofra, záleží jak je to v konkrétním autě zapojené. Někdy je k tomu rozvětvení na plusové svorce těžký přístup a musí se to sčítat. Ten kostřicí pásek, nebo kabel bývá přístupnější a nemusíš pak nic sčítat, nebo odečítat. Na každém autě je to ale většinou jinak.


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pát 27.01.2017 16:52 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1696
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
Lark píše:
Jak píše nofra, záleží jak je to v konkrétním autě zapojené. Někdy je k tomu rozvětvení na plusové svorce těžký přístup a musí se to sčítat. Ten kostřicí pásek, nebo kabel bývá přístupnější a nemusíš pak nic sčítat, nebo odečítat. Na každém autě je to ale většinou jinak.


Dnes po cestě z práce před garáží kapotu nahoru, měřák a auto "tak jak jedu" (světla, topení cca 1/3 výkonu, slabě rádio a příhřev) na volnoběh z alternátoru cca 35A a do akumulátoru 0,5-1A.
Pak zapnu vše, co je po ruce, jen jsem zapomněl na ventilátory topení. Nepřidal jsem je naplno (třeba při rozmrazovaní, odmlžování okna atd.) Z alternátoru 135A, do baterky 0,5-1A. Tedy i na volnoběh baterka nedotuje alternátor. Napětí sice klesne, (asi by bylo problematičtější a delší dobíjení), ale proud z baterky ještě do palubní sítě neteče.
Ještě budu muset někdy vybít tak napůl baterku a nasimulovat odjezd z letiště, kde se předtím ze startovacího akumulátoru nabíjely modely. Alternátor je evidentně schopen dávat na volnoběh tolik, že baterce se musí kroutit desky radostí.

EDIT: Při porovnání dnešního a minulého měření mají ventilátory topení +20A (minule ještě neběžely naplno)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 27.01.2017 17:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Tak to jsou skvělé poznatky a díky za ně. Takže stačí nechat auto blafat na volnoběh a baterka se v pohodě dobijí. Ty z toho auta nakonec uděláš laboratoř. :lol: Co máš za auto, jestli to není tajné? Už jsem se jednou ptal, ale neodpověděl jsi.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 27.01.2017 17:41 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1696
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
Lark píše:
Takže stačí nechat auto blafat na volnoběh a baterka se v pohodě dobijí.


No to právě moc ne. Sice se nevybíjí, ale ani nedobíjí, nebo jen minimálně. Pokud mám za jízdy napětí v autě 14,4V a při zapnutí všeho, co se dá klesne na 13,8-13,6V a tak přes to, že proud nejde z baterky do sítě, tak napětí 13,6V (pokud by to tak bylo celou jízdu) by pro nabití určitě nestačilo.

Lark píše:
Ty z toho auta nakonec uděláš laboratoř. :lol: Co máš za auto, jestli to není tajné? Už jsem se jednou ptal, ale neodpověděl jsi.

Ale žádnou laboratoř nedělám :D je to jen orientační měření pár desítek sekund. Aby to měření k něčemu bylo, bylo by potřeba měřit v čase a pokud možno co nejvíc údajů. Sice na to vybavení mám, ale motivaci ne. Mohu měřit několik desítek elektrických údajů najednou po dobu několika měsíců. Jedním přístrojem. Ale nějak mi uniká smysl takového měření. Pro řidiče stačí jen orientační, aby se vědělo, co se děje, když v palubce je voltmetr vzácností a ampérmetr nadávkou.
Auto mám v tovární výbavě, navíc je tam snad jen držák na telefon a couvací kamera, plně integrovaná do systému. Tu jsem si dodělával sám, nevidím na vozík (kouli) při zapřahování. Spínání zpátečkou, případně ručně (kontrola nákladu za jízdy).


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 28.01.2017 0:52 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9866
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Já myslím, že 13,6V je pořád dost velké napětí, a při větším vybití by ten nabíjecí proud snad měl stoupnout. Ověření nechám na tobě. :D Na mě je teď venku zima. :mrgreen:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 30.01.2017 22:45 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 19.5.2012
Příspěvky: 174
Bydliště: Lednické Rovne SK
chalani a ako je to v skutočnosti s tým indikátorom na baterke /rybie oko/, čo to som vygúglil a pracuje to na princípe hustomera, no nie je to presné, lebo to vraj meria iba jeden článok............totižto auto začalo zle štartovať , tak som kúpil novú baterku a v pohode, lenže pri výmene baterky som zistil, že stará nemala dotiahnutý + pól.. normálne som tú svorku rukou dal dole. No a na tej starej baterke je ten indikátor na čierno /bat má cca 3 roky Varta 110Ah/, nabil som ju modelárskou nabíjačkou v režime Pb prúdom 1A, kým to nabíjačka nevypla /dostal som do toho asi 8000 mA-čakal som viac/ ...no a stále to je ten indikátor na čierno, po nabití by mal byť na zeleno? Akumulátor použijem už len len na kŕmenie nabíjačky v teréne, ale ten indikátor ma aj tak zaujíma ....?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 02.02.2017 14:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10493
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Mági voko ti zčervená jen u baterky, která dosáhne hustoty cca 1,22 g/cm3. Tedy v okamžiku, co na starým čtyřbarevným hustoměru doleze hustota na červenou. Záleží i na teplotě, nikde jsem nenašel, při jaký je to definovaný, ale u baterky která vaří, ukazuje červenou ale po schladnutí zčerná.
U starších baterek, co jsou zasulfatovaný, voko nezčervená i když ji nabiješ na doraz, protože se hustota nezvýší na těch 1,22 a víc.
Jirka


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 02.02.2017 19:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.5.2006
Příspěvky: 9047
Bydliště: Bratislava dnv SK
Podľa mňa, ak je na čierno, jednoducho tam nie je voda... gulička leží na dne toho kde sa má ukazovať hustota ale nie je ponorená, tak ten lom svetla ukazuje čiernu (nie červenú..)..


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 05.02.2017 12:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.5.2003
Příspěvky: 2327
Bydliště: Košice, SK
Mne baterka umrela po deviatich rokoch z večera do rána bez toho, aby oko čo len mrklo. Stále bolo zelené.
Inak, je to obyčajný hustomer. Viď princíp:

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 05.02.2017 17:17 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 19.5.2012
Příspěvky: 174
Bydliště: Lednické Rovne SK
dík za info, to "oko" je asi o ničom......coro - v batt mám "vody" dosť, je to vidieť zboku baterky, je tam aj ryska min hladiny elektrolytu,.... ďalej
tú baterku nebudem riešiť, budem ju používať na kŕmenie lipol v teréne až pokiaľ neumrie nadobro....


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 05.02.2017 18:44 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4778
Bydliště: SK Bratislava
stas píše:
dík za info, to "oko" je asi o ničom......coro - v batt mám "vody" dosť, je to vidieť zboku baterky, je tam aj ryska min hladiny elektrolytu,.... ďalej
tú baterku nebudem riešiť, budem ju používať na kŕmenie lipol v teréne až pokiaľ neumrie nadobro....


njn ... az na to ze uz som videl zopar bateriek ktore to okienko mali, ale plavak v nich zjavne nebol :- )))


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 71 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Seznam.cz [Bot] a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz