Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 59 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 02.08.2015 11:04 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
určitě dej vědět těch 50 cyklů.
Taky by mne zajímal tvůj odběr.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
 Předmět příspěvku: LiPo HV a otázky kolem nich
PříspěvekNapsal: sob 30.04.2016 11:38 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
... jsem se zamyslel po obědě... :)
Ono to LiHV je tak nějak (marketingově) zavádějící i v tom že podstatou je "jen" zvýšené napětí článků. Pokud takovou vytuněnou baterku (o stejné nominální kapacitě jako stávající NE-LiHV) použiji ke stávajícímu pohonu, bude jeho příkon o chlup vyšší (chvíli, díky vyššímu napětí) a tím že bude o chlup víc žrát, bude žrát taky o chlup kratší dobu :roll:
Asi jeden z (mála?) smyslupných přínosů módní LiHV technologie tedy asi ocení jen ti kteří mají v nějaké kategorii povolený jen určitý počet článků a asi i další parametry pohonu (třeba Kv, vrtuli či šroub ...) a tím HV si nahoní ten (možná rozhodující) chlup navíc.
Argumentace "abych LiHV nabil naplno" mi pořád postrádá smyslu; když budu chtít delší let, nekoupím HV ale stačí klasiku trochu větší kapacitu. Když budu chtít vyšší příkon, stačí změnit vrtuli a mám to tam taky...
Nebo to vidím špatně a je to jinak? Prosím ale konkrétně.

edit - přesunuto z viewtopic.php?f=40&t=67559

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výběr nabíječky
PříspěvekNapsal: sob 30.04.2016 13:07 
Mazák
Mazák

Registrován: 22.1.2016
Příspěvky: 758
Bydliště: Brno-Maloměřice
Že to tobě Jyrry postrádá smysl, ještě neznamená, že to ostatní vidí stejně. Je to prosně novější technologie Lipolek a Lionek a nikdo neví, jak se situace vyvine za rok, dva. Je možné, že klasické články s koncovým napětím 4.2V už budou na ústupu a pokud si teď kupuji nabíječku, tak bych uvítal, abych ji měl připravenou i na tu novější technologii. Tvůj argument, že když je potřeba, tak si vezmu baterku s vyšší kapacitou, není až tak košer. Mezi Lionkami to tak neplatí - pokud třeba vybíráš baterky v pouzdře 18650, tak tam je něco za něco - kapacita v nepřímém poměru k proudové zatížitelnosti. Takže si vyberu baterku, co mně bude vyhovovat a při připojení na nabíječku ji naprosto zbytečně nenabiju na 100%. Proč, když mám tu možnost ji nabít tak, jak bych měl ? Je to stejné, jako nabíjení NiCd a NiMH. Obojí nabiju na jednom i druhém programu - jen se upraví citlivost pro koncové nabíjecí koleno. Ale nebude to to pravé ořechové.
Myslím, že ostatní pochopí, co jsem tím chtěl říct a dál už do toho nebudu šťourat - je to ztráta času.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výběr nabíječky
PříspěvekNapsal: sob 30.04.2016 14:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.4.2011
Příspěvky: 6500
Bydliště: ČR
Obrázky: 0
Mám taky iCharger a jsem s ní naprosto spokojený. Kvůli tomu, že neumí nabíjet HV baterky, si jinou kupovat určitě nebudu. Ale na druhou stranu, kdybych si potřeboval dnes koupit novou nabíječku, po iChargeru bych nesáhnul, protože tuto funkci nemá. Zkrátka vývoj jde dopředu a výrobce těchto nabíječek to nějak nechce akceptovat. Na trhu je ale dnes takový výběr, že si každý vybere. Držet se jen značky je naprostý nesmysl. A to neplatí, samozřejmě, jen u nabíječek.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: LiPo HV a otázky kolem nich
PříspěvekNapsal: sob 30.04.2016 15:09 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Možná by to bylo na jiné vlákno...
Já se přece neptám na iChargera ale na důvod proč vůbec LiHV ... ???
Je to špatně čitelné, co píšu? :roll:

Li-Ion bych sem vůbec nepletl, ty jsou poněkud specifické a jejich omezené použití jsme diskutovali jinde (jiné vlákno ale i jiné fórum, včera "naše" letiště :D ).

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: LiPo HV a otázky kolem nich
PříspěvekNapsal: sob 30.04.2016 17:18 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 12.2.2016
Příspěvky: 1975
Bydliště: Vysočina, ČR
jyrry píše:
... jsem se zamyslel po obědě... :)

Asi to může mít smysl pokud mám vyladěný pohon (se kterým nechci hýbat) a chci zvýšit krátkodobý výkon. (Nebo když "těžší" vrtule je už moc.)
Ale výhodu vyššího napětí já ocením pro udělátka napájená 1 článkem. Dostanu vyšší napětí na výstupu procesoru pro otevření MOSFETu. A tam jsem rád za každou desetinu..třeba...(širší hranice - širší možností)
Žádná revoluce to ale nebude.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: LiPo HV a otázky kolem nich
PříspěvekNapsal: sob 30.04.2016 19:07 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7414
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
Li-Ion i Li-Pol užívám většínou "hodně při zdi". V souladu s tím volím i jejich testování.
A za mne shoda s "jyrry" odevzdaná energie - Wh bude o chlup větší. Z hlediska mých potřeb nepodstatně.
Taky si umím představit případy kdy ten "chlup" může být podstatný. (1. až 3. "bedna" nebo 4. "NEbedna".)
- S Boříkem jsem už párkrát Lithium Accu Uend 4.35 V probírali. Tak jak si je otestoval on, hodnotí nárůst
odvzdaného množství ve Wh, jako pro něj významný podstatný (i když mu asi nejde o bednu.
Technologie HV se mu prostě líbí a fandí jí. Kam půjde vývoj ukáže čas. Buď to je slepá cesta, nebo neHV zmizí
- Turnigy BOLT (LiHV) Baterie s napětím 4,35V na článek propírali zde Turnigy BOLT (LiHV)
Výsledky po 50 cyklech "Seba" "dudaj"-ovi dluží. Na stálost po 12 měsících (08. 2016) ještě kousek chybí.
Hlavně ty baterky budou mít nejspíš jinou chemii. Ta může podstatně zamíchat kartami.
Čekal bych, že ve věci chemie článků zareaguje "Coro", který do
coro Napsal: sob 09.04.2016 15:10, Jak nabíjet baterky aneb vyšší dívčí
dával: "hlavne na začiatku nabíjania Lipol ide o ENDOTERMICKÚ reakciu, ktorá teplo skutočne "pohlcuje".
Tu sú aj nejaké grafy:
http://ntrs.nasa.gov/archive/nasa/casi.ntrs.nasa.gov/20070032054.pdf
"


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: LiPo HV a otázky kolem nich
PříspěvekNapsal: sob 30.04.2016 20:06 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7414
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
Ten hlavní tip je v 65C Constant / 130C Burst. V důsledku malého vnitřního
odporu by měla být schopna dodávat velké proudy i ve stavu kdy je blízko vybití.
Turnigy Bolt 2400mAh 3S
Jde tedy o větší rozsah mezi nabito na 100 % a nabito na X % kdy dodává jistý-značný proud.
"TURNIGY Bolt series lithium polymer batteries are built with a LiCo nano-technology substrate complex and an
all new CNT (carbon nano tube) additive greatly improving power transfer making the oxidation/reduction rea-
ction more efficient, this helps electrons pass more freely from anode to cathode with less internal impedance"


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: LiPo HV a otázky kolem nich
PříspěvekNapsal: ned 01.05.2016 4:43 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
guchar píše:
Ten hlavní tip je v 65C Constant / 130C Burst.
To je sice fajn ale při odběru 65C ten odběr může trvat jen 1/65 hodiny a to je režim přijatelný (a chtěný) jen u některých typů modelů... Takže ta vysoká papírová "Céčka" vidím převážně jako marketingové lákadlo.

guchar píše:
V důsledku malého vnitřního odporu by měla být schopna dodávat velké proudy i ve stavu kdy je blízko vybití...
A to je možná i nebezpečné - koleno vybíjecí křivky bude velmi ostré a pozvolný pokles výkonu neupozorní pilota, ten uvidí už jen (nevratné) vysazení pohonu, což u jiných typů modelů může být poměrně nepříjemné... Tak se chovají tvrdé NiCd a tahle nepříjemnost je docela známa.

Zatím jako faktickou (a nikoli pocitovou) změnu vidím jen ten nárůst napětí o 0,15V - tedy o 3,5%. To málokoho asi vytrhne.


edit: aaaaa... moje chybka... :oops:
guchar píše:
... Turnigy BOLT (LiHV) Baterie s napětím 4,35V na článek propírali zde Turnigy BOLT (LiHV)
Dík za upozornění, na tohle vlákno jsem nevzpomněl. Sesypal jsem to, ať je to pěkně pohromadě.

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 01.05.2016 6:04 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 5.9.2014
Příspěvky: 416
Omlouvám se všem,že jsem nedal další informace o Boltech,ale věc se má tak ,že nemám momentálně letadlo pro jejich využití,tak leží delší dobu ladem. Brzy ale začnu lítat s Katanou na 6S,tak je začnu používat v provedení 2-3S,mám ale Bolty 4S,ty teď používám.
Myslím,že než tady teoretizovat,tak je lepší si jednu sadu koupit a zkusit.
Momentálně ale nejvíce lítám 4S 6600 mAh Multistar HV,a to se nedá s normálníma Multistarama srovnat,na kopteru do odběru 20A nejlepší baterky na trhu,více jsem psal v sekci : viewtopic.php?f=131&t=74885&start=135
Mám i nové baterky Turnigy grafenu 4S,tak je budu porovnávat s Bolty,ty má ale cenu kupovat jen v akci,za plnou cenu to je na hraně. Vše ale záleží na konkrétním použití,to je hlavní pro rozhodnutí zda si HV pořídit,dobrá volba bude tak pro modely do haly nebo pro letadla do 400gr.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 01.05.2016 6:56 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
No jo, ale zase 20A na 6600mAh to je jen lehce přes 3C ... Taky ten letový čas 22-25 minut ukazuje opravdu malý odběr.

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 01.05.2016 8:29 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 5.9.2014
Příspěvky: 416
jyrry píše:
No jo, ale zase 20A na 6600mAh to je jen lehce přes 3C ... Taky ten letový čas 22-25 minut ukazuje opravdu malý odběr.

To je pravda,ale u copter se šetří každý gram,a na tohle použití díky váze a kapacitě prostě nic lepšího není,navíc v akci za 29 dolarů je to nejlepší poměr ceny a kapacity.
Na obyčejné lítaní letadlama ze stavebnic z HK jsou zase podle mně nejlepší modré Turnigy 20C.
Ale v akrobatech teď zkouším ty grafeny,jestli vydrží to co deklarují,tak přesto, že jsou drahé se to vyplatí,navíc jsou tvrdé a tu kapacitu co uvádějí opravdu mají.
Rozhodnutí si musí ale každý udělat sám, co je pro něho nejlepší.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 01.05.2016 8:59 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7414
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
Tak ještě na okraj. LiHV jsou a zůstaly LiPol. Jen zázračné "nano" je v oblasti max. proudu posunulo dál.
Těch 0.15 V je tam jen jaksi bokem. Vyrábí je (2016) asi tři společnosti. Matoucí může být komentář HK
"are built with a LiCo nano-technology substrate complex" - High Voltage Lipoly Pack
rozkliknuto třeba pro Turnigy Bolt 500mAh 2S 7.6V 65~130C High Voltage Lipoly Pack (LiHV)
Dost uživatelů to svádí k názoru že LiHV = LiCo, (LiCoO2) To je druh odlišný chemií a oblastí kam je určen.
- Lithium Cobalt Liquid Electrolyte - these cylindrical cells use the LiCoO2 chemistry (Lithium Cobalt Oxide).
Used for the "18650" laptop cylindrical cells, usually called Lithium Ion or LiCo
- LiCoO2 has approximately 200% the energy density of LiFePO4 (Lithium Iron Phosphate)
- Many manufactures rate-test their cells at 2C, 1C is a more recommended continuous,
while typical discharge rate is more in the .25-.33C range. This necessitates
that larger capacity packs be constructed to match the performance of other battery types.
- Fortunately a 30Ah battery is the same size and weight as a 15Ah LiFePO4
Když potřebuji větší proud a výdrž = sáhnu po větší kapacitě. Naštěstí 2x větší kapacita LiCo (30 Ah)
vyjde stejně velká a těžká jako 15 Ah LiFePO4 (LiFe). Tak při stejném proudu mám 2x větší kapacitu.
Lithium Cobalt (LiCo)
18650 LiCo Manufacturers:
Panasonic - Leader in capacity and reputation
Samsung - a close 2nd (my personal favorite)
LG - Solid reputation
Sony - Best known brand name but reputation suffered from 2006 era defects.
___Battery division has been demoted to ... lower priority(?).
Sanyo - Solid reputation, high volume production
Wiki - Lithium cobalt oxide


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: ned 01.05.2016 9:14 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7414
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
Příklad seznamu článků s Umax = 4.35 V / Unom = 3.8 V a jejich parametrů
"... 3. Compared with the high capacity battery,
Volume energy density increase of 7%, up to 540Wh/L,
which reached the international advanced level; ..."
Li-polymer = Maximum charge voltage can be up to 4.35V
(uveden typický graf poklesu kapacity po 500 cyklech 4.35 až 3.00 V / 0.5 C)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: ned 01.05.2016 9:58 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7414
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
Jeden z výrobců LiHV je LG. Zveřejnil výsledky pro články LG 18650 E1 3200mAh (Green)
nabíjené na Umax = 4.35, 4.30 a 4.20 V / Idischarge = 0.2, 0.5, 1.0, 2.0, 3.0 a 5.0 A
zjištěné rozdíly pro vybíjení 1 A při Umax = 4.35, 4.30 a 4.20 byly 11.346, 10.676 a 9.698 Wh
Pro 4.35V je to navíc 1.648Wh oproti 4.20V. Tedy téměř 17% z (9.698), když by se nabíjelo "starou" nabíječkou.
Test of LG 18650 E1 3200mAh (Green)
16.99 % to už tak úplně nezajímavý rozdíl, pro I = 1 A, 1:3.2 = 0.3 C není.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 59 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz