Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 56 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 16.11.2016 7:24 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 3341
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
Mám podobnou zkušenost se starými LiIon z ntb. Potřeboval jsem rychle otestovat kapacitu 2 článků.
Použil jsem 4 kanálovou IPC-5, FK technics. (Pro velikost 18650 neumožňuje osadit sousední kanály.)
Nabíječka umí jen 4.20 LiPol nebo novější (3.7 V) LiIon. Většina (i LiIon 3.6 V) 4.2 V zvládá bez potíží
(i když nabíječka ve fázi CV někdy ukazuje 4.21 V).
Tak jak se Lixx ve fázi nabíjení neohřívají (počáteční CC 1 A), tenhle typ (SANYO - red) se ve fázi CV
ohřál asi jako nabíjené NiMH . Na pohmat hodně teplé - ruka na nich šla udržet. Odhadem cca 40 °C.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
PříspěvekNapsal: stř 18.01.2017 15:19 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 3341
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
Sice trochu mimo mísu vlákna LiHV 4.35 V / článek nicméně
Potkali jste se už s -Fast charging= 6 C (80% v 10 min)-
nebo -have developed High speed charging= 10 C (80% v 6 min) (fast charge LiPol and LiFePO4 battery)
Fast charging battery - Padre Electronics Co., Limited


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 20.01.2017 11:07 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 4645
Bydliště: Praha ČR
Nabíjení 5C či 10C slibují různé LiPOL už dlouho...
Je trochu na diskusi vliv na životnost, nicméně pro nabíjení jednoho článku to v mezích možností reálné je, minimálně ty hodnoty kolem 5C, 10C už bude zvedat teplotu, což není ideální.
Háček je ale při nabíjení celého packu, při takto velkém proudu se obvykle dostaneme mimo možnosti balanceru u řady nabíječek a pokud budou články trochu rozjeté, tak se při přechodu mezi CC a CV fází nabíjení mohou dít "zajímavé věci". Přitom při rozumném nabíjecím proudu řekněme do 2-3C by to nabíječ hravě zvládl a ubalancoval, při 5 či dokonce 10C ale ani náhodou :-(


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 21.01.2017 8:52 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.9.2008
Příspěvky: 2445
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom
Porovnávali sme normálne nabíjanie (1C) a rýchlonabíjanie (>1C):

http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id= ... aka-vyhoda

_________________
Realistické RC modely - http://rcmodely.cevaro.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 21.01.2017 9:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.5.2006
Příspěvky: 9099
Bydliště: Bratislava dnv SK
mior píše:
Porovnávali sme normálne nabíjanie (1C) a rýchlonabíjanie (>1C):

http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id= ... aka-vyhoda

mior, nie je to LEN porovnanie nabíjania cez odpor bočníku s nabíjaním cez (v pomere k prúdu relatívne) menší odpor bočníku??

Už dávno si myslím že mierny odpor nabíjacích káblov zachraňuje ľuďom baterky pri nedokonalých nabíjačoch, lebo prechod CC na CV nastáva pri nižšom napätí baterky(článkov) a nepreliezajú preto 4,20, prípadne o menej.

Ale mali by ste to zopakovať s meraním allegro sondou a krátkymi hrubými káblami,
prípadne na baterke síce s vysokým "C" ale 5x menšou kapacitou (že 5C bude rovnaký prúd), aby vplyv odporu bočníku bol rovnaký ako pri 1C.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 23.01.2017 15:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 4645
Bydliště: Praha ČR
Faktem ale zůstává jedno - totiž ta drobnost, že tím "rychlonabitím" se rychleji dostaneme jen právě na cca 80% kapacity, pak zkrátka musí přijít ještě CV fáze (případně "vylepšená" o balancování).
Zatímco při přechodu z 1C na 2-3C je poměr trvání fází pořád rozumný a zkrácení nabíjení při vyšším proudu je výrazné, tak při dalším růstu už začíná být CV fáze pomalu delší než CC a v extrému opravdu může být při nabíjení 10C nabíjení dokonce delší než při 5C!! Důvodů je více, něco viz ten článek na cevaro, kromě toho se ale může protáhnout balancování u sady v horším stavu atd.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 08.02.2017 18:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.3.2012
Příspěvky: 1923
Bydliště: Nitra Slovensko
Obzerám sa po nieakej LiPo HV (LIHV)
Aké typy poznáte dostupné pre náš trh. (EU)
okrem:

Turnigy
Hyperion
REVOLECTRIX
Team Orion (pre autá)
Venom (USA)

_________________
(HORUS X10) - Funtic II, Vitesse V2, Element 2,5m, F5J 3,7m, Loop. Solius


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 15.04.2017 8:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.3.2012
Příspěvky: 1923
Bydliště: Nitra Slovensko
Už sa objavujú aj niaké LiHv aku. aj na BG
Napr.:

http://www.banggood.com/Infinity-LIHV-1 ... s=category

_________________
(HORUS X10) - Funtic II, Vitesse V2, Element 2,5m, F5J 3,7m, Loop. Solius


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 15.04.2017 10:52 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 3341
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
Pohled na LiHV z jejich slabší stránky. POKLES KAPACITY Li-thiových akumulátorů během jejich života degradací
je intenzivnější pro nabíjení na vyšší napětí ( 4.10 4.20 4.35 V, LiIon LiPol LiHV)
""As the lithium ions race through the reaction layers, they cause clumping crystallization—a kind of rock-salt matrix builds up
over time and begins limiting performance," Xin said. "We found that these structures tended to form along the lithium-ion
reaction channels, which we directly visualized under the TEM [transmission electron microscope - ed].
The effect was even more pronounced at higher voltages, explaining the more rapid deterioration.""
Scientists Solved the Mystery of Why Rechargeable Batteries Go Bad
- PROCES DEGRADACE JE MOŽNO ZPOMALIT S VYUŽITÍM NANO-TECHNOLOGIÍ
""It may be possible to use atomic deposition to coat the NMC cathodes with elements that resist crystallization,
creating nanoscale boundaries within the micron-sized powders needed at the cutting-edge of industry," Xin said.
"In fact, Berkeley Lab battery experts Marca Doeff and Feng Lin are working on that now.""

-- Scientists pinpoint the creeping nanocrystals behind lithium-ion battery degradation
- JAKO VŠE NADĚJNÉ, I TENHLE výzkum-vývoj-výroba NĚJAKÝ TEN PÁTEK POTRVÁ


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 13.03.2018 18:55 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.11.2003
Příspěvky: 606
o kolik naroste kapacita v baterce když ji nabijete na 4,2 a potom ještě na 4,35 ? Testoval to nekdo ? zajima me to u 1300. Dik

_________________
zbek

EPA Kombat


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 14.03.2018 9:14 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 3341
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
@zbek Který konkretní 1300 tě zajímá? Ah i Wh, nebo jen Ah? (dif 4.20/4.35)
Tábor praktiků se dělí na dvě části. A) Přínos + 0.15 V = nic moc. B) Navýšení mAh je znatelné.
Měřené výsledeky cca +10% mAH = delší letový čas.Výraznější je menší Ri = menší pokles U pro Rz
Asi to odvisí od způsobu použití a taky od volby značky (mnohdy i od konkrétního období pořízení).
Něco málo je tady
LIHV (4.35V) VS LIPO (4.20V) | BATTERY FOR MULTIROTOR
- Osobně accu užívám s dost velkou rezervoukapacity, a tak + 10 % mne jaksi netrápí.
- To menší Ri u LiHV už je zajímavější, a mohlo by se mi někdy v budoucnu hodit.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 56 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz