Autor |
Zpráva |
LV
|
Napsal: úte 26.09.2017 10:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
20% zostatkovej kapacity je v pohode. Pod 15% by som nesiel. Ale Lipolky obvykle preziju aj jednorazove podvybitie do 100% kapacity, treba ale okamzite nabit.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
OPR
|
Napsal: úte 26.09.2017 11:04 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
|
jimi-m píše: Ahoj lidi, pořídil jsem si telemetrický měřák spotřeby proudu, ale za boha netuším, na jaký limit nastavit alarm ve vysílači. Dejme to mu, že baterie je 4Ah. Kolik z ní můžu maximálně vycucnout před poškozením? Bohužel také netuším, kolik je v baterii skutečných Ampér, jde to změřit? A nabíječ mi též nehlásí, kolik do baterie nacpe, protože to je levnější model s balančním konektorem, kde se kapacita mezi články nepřesouvá, nýbrž vybíjí a znovu nabíjí... Leda bych nabíjel bez balancování a to popravdě nechci.
díky Maximální odebranou kapacitu bych nastavil 3,2Ah. Pokud Ti ovšem neukazuje nabíječ dodanou kapacitu do akumulátoru, což je další prvek důležité zpětné kontroly, budeš se muset ohlížet na napětí článků po přistání. Nastav třeba zpočátku jen 2,5Ah odebrané a sleduj napětí po dolétání. A postupně přidávej velikost odebrané kapacity. Pod 3,8 V už to zdravé pro baterky nebývá. Jelikož při zatížení to klesá až k 3,4V
|
|
Nahoru |
|
|
dracekvo
|
Napsal: úte 26.09.2017 11:27 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 16.11.2009 Příspěvky: 543 Bydliště: Blízko D1 exit 66
|
Udává se nevybíjet pod 20% udané kapacity. Já se držím hesla radeji míň než víc. U taranise není problém si nastavit těh hlášení víc. Třeba upozornění na 60% a alarm na 80%. Já si ještě nastavuju čtení po kliknutí na ten samovracející přepínač. Když mě zajímá kolik sem odlítal, tak kliknu a vysílačka mi to přečte.
Ještě bych zauvažoval nad koupí nějakého lepšího nabíječe. Nabíječek mám víc, ale bez problému používám i ten nejlevnější klon Imax B6. Ten už aspoň ukazuje kolik do baterky nacpal. Akorát je trošku omezující těch 50W.
A taky doporučuju baterky dávat do storage režimu pokud budeš vědět, že delší dobu nebudeš létat.
_________________ Lítám letadla a malé koptéry, občas přes FPV. Zatím jen bubliny.
|
|
Nahoru |
|
|
jimi-m
|
Napsal: úte 26.09.2017 11:40 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 17.7.2015 Příspěvky: 271 Bydliště: Brno venkov
|
Já mám Imax B6, ale jak jsem psal, při balancování nepřesouvá náboj mezi články. Když je ve článku víc napětí, tak ho vybíjí a neodečítá to do kapacity, kterou tam nacpal... Určitě to tak je, porotože jsem například do 2200 mAh nacpal dle nabíječe 2900mA A to nebyla baterka ani vybitá samozřejmě, jen se dlouho balancovala.
_________________ FrSky Taranis X9D+ MPX Xeno, Robbe Arcus Sport, Ariane V6, Topmodel Swish, Durafly Tundra
|
|
Nahoru |
|
|
dracekvo
|
Napsal: úte 26.09.2017 12:29 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 16.11.2009 Příspěvky: 543 Bydliště: Blízko D1 exit 66
|
Aha, no pokud se tak dlouho balancuje, tak je něco špatně. Pokud se z nějakého důvodu rozhodí, tak dlouhé balancování nastat může, ale příště už by to mělo bejt v pořádku. Zkontroloval bych multimetrem, jestli ukazuje napětí jednotlivých článků správně.
_________________ Lítám letadla a malé koptéry, občas přes FPV. Zatím jen bubliny.
|
|
Nahoru |
|
|
jimi-m
|
Napsal: úte 26.09.2017 12:43 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 17.7.2015 Příspěvky: 271 Bydliště: Brno venkov
|
Jasné, to byl jen příklad, tyhle mrtvé baterky už jsou dávno vyhozené.
_________________ FrSky Taranis X9D+ MPX Xeno, Robbe Arcus Sport, Ariane V6, Topmodel Swish, Durafly Tundra
|
|
Nahoru |
|
|
BoŠ
|
Napsal: úte 26.09.2017 13:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.5.2013 Příspěvky: 1538 Bydliště: Brno
|
Vylítávám 66% kapacity - např. mám alarm 3000 mAh u aku 4500 mAh, takže po zaznění alarmu mám dostatečnou rezervu na sednutí.
_________________ MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: úte 26.09.2017 15:55 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
jimi-m píše: ... Dejme to mu, že baterie je 4Ah. Kolik z ní můžu maximálně vycucnout před poškozením? ... viewtopic.php?f=42&t=77795edit: sesypáno z viewtopic.php?f=42&t=82014 neboť to je úplně stejné téma a je myslím vhodné přečíst od začátku.Jinak létám na stopky na plynu a dobíjím tak 65-75% kapacity, baterky se mi odvděčily zatím čtyřletou životností (což je ale i odebíraným proudem).
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Grugh
|
Napsal: úte 26.09.2017 20:22 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 24.11.2013 Příspěvky: 627 Bydliště: Praha 10, ČR Obrázky: 9
|
OPR píše: ... Pokud Ti ovšem neukazuje nabíječ dodanou kapacitu do akumulátoru, což je další prvek důležité zpětné kontroly, budeš se muset ohlížet na napětí článků po přistání. Nastav třeba zpočátku jen 2,5Ah odebrané a sleduj napětí po dolétání. A postupně přidávej velikost odebrané kapacity. Pod 3,8 V už to zdravé pro baterky nebývá. Jelikož při zatížení to klesá až k 3,4V Poslední dvě věty s napětím 3,8V na článek apod. klidně ignorujte. Jmenovité (superbezpečné) napětí LiPo článku je 3,7V. To že při zatížení hodnota klesne pod 3.4V vůbec není problém. Taky proč by měl být? Důležité je napětí v nezatíženém stavu, resp. chemické poměry ve článku a případně teplota, a tím bych se řídil.
|
|
Nahoru |
|
|
jindrab
|
Napsal: úte 26.09.2017 22:59 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 2.2.2012 Příspěvky: 82 Bydliště: Brno
|
Po odpojení vybitého LiPol akumulátoru ho nech odpočívat a schladnout (pokud se zahřál). Poté napětí článku 3.74V odpovídá 20% zbývající kapacity. Pokud je to pod 3.70V tak už je článek vybitý na 100%, což jak tady bylo řečeno Lipolkam nesvědčí. Je tady mnoho jiných faktorů, nicméně v běžné praxi by to mělo být použitelné
Sent from my MI 4LTE and I will remove the signature
_________________ RC Helis and cars, Brno
|
|
Nahoru |
|
|
JosefSvejk
|
Napsal: úte 26.09.2017 23:38 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2011 Příspěvky: 6500 Bydliště: ČR Obrázky: 0
|
jindrab píše: Pokud je to pod 3.70V tak už je článek vybitý na 100%, ... A na kolik procent je tedy článek vybitý, když má např. 3,65 V?
_________________ Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
|
|
Nahoru |
|
|
Grugh
|
Napsal: stř 27.09.2017 0:30 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 24.11.2013 Příspěvky: 627 Bydliště: Praha 10, ČR Obrázky: 9
|
JosefSvejk píše: A na kolik procent je tedy článek vybitý, když má např. 3,65 V? Vím to naprosto přesně. Je to 110%. Vychází to ze zjednodušeného vzorce lineární extrapolace známé závislosti: 4.2V ~ 0% 3.7V ~ 100% ------------- 3.6V ~ (0% - 100%) / (4.2V - 3.7V) * (3.65V - 4.2V) = 110% Ale ve skutečnosti se to bude blížit asi 90%. A mimochodem můj odhad pro 3.74V je někde okolo vybité 60-65% kapacity: https://electronics.stackexchange.com/q ... p-draining
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: stř 27.09.2017 5:30 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Tyhle odhady procenta kapacity ( ) mi přijdou trochu... pofidérní a duchařské. Demonstrovat něco na grafu vybíjení nejvýš 2C pro nás myslím taky nemá moc vypovídající hodnotu. Až se někdo vzepne k podobnému grafu ale se zátěží třeba 10C (je to taky málo ale chce to aby to vybíjení trvalo alespoň 5 minut) a vždy po minutě s minutovými odlehčeními (čti odběr 0A) aby bylo vidět kam padne napětí při trochu smysluplné zátěži a kam v daném časovém bodě zase vystoupá po odlehčení, pak bych to viděl jako počin trochu naznačující jaká je ta problematika. Zatím se mi zdá jako nejjistější a nejrychlejší pořídit nabíječku která umí ukázat dodaný náboj (není to taková děsná investice aby se tím argumentovalo, na baterkách to pak zase ušetří) a po nějaké době ježdění/létání/plování zjistit kolik že to nabka do baterky dodala a podle toho si pak nastavit stopky na plynu.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Hoki
|
Napsal: stř 27.09.2017 6:35 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 11.4.2007 Příspěvky: 4251 Bydliště: Pardubice
|
jyrry píše: Zatím se mi zdá jako nejjistější a nejrychlejší pořídit nabíječku která umí ukázat dodaný náboj (není to taková děsná investice aby se tím argumentovalo, na baterkách to pak zase ušetří) a po nějaké době ježdění/létání/plování zjistit kolik že to nabka do baterky dodala a podle toho si pak nastavit stopky na plynu. Super, tak to jsi mne potěšil, že to vlastaně dělám dobře. O elektrice vím jen že kope a tak v tom někdy tápu. Ale jak říkáš/píšeš: Dám si základ času na let a lítám lety víceméně stejně (elektromotoráky) a pak doma zjistím, kolik do těch 4 baterek jsem v průměru dostal a podle toho upravím stopky na vysílačce. U větroňů to dělám na motorový čas. To je jednodušší - ten je vždy stejný. Michal
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: stř 27.09.2017 9:23 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
jindrab píše: Po odpojení vybitého LiPol akumulátoru ho nech odpočívat a schladnout (pokud se zahřál). Poté napětí článku 3.74V odpovídá 20% zbývající kapacity. Pokud je to pod 3.70V tak už je článek vybitý na 100%, což jak tady bylo řečeno Lipolkam nesvědčí. Je tady mnoho jiných faktorů, nicméně v běžné praxi by to mělo být použitelné
Fakt si neuvědomuješ, že píšeš totální blábol???
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|