Pánové baterkáři,des se mi při dobíjení jedna baterka LIPOL 3s 1500 mAh začala hřát a jeden článek se dobíjí hrozně pomalu,asi bude KO co??Díky za reakce
Ahoj, Mám doma baterii lipol Fox, 3 čl. 2200mA, na podzim byla ok, všechny články. Po vylítání jsme ji nabili. Máme nabíječku s balancerem. Nyní jsem chtěl baterku prověřit a znovu dobít, ale prostřední článek má téměř nulovou hodnotu, zatímco ostatní mají 4,20-4,23V. Když baterku na chvilku připojím na nabíjení bez balanceru, prostřední článek trochu ožije, ale nedrží napětí. Zkoušel jsem baterku takto nabít nízkým proudem 0,1A, ale baterka se i ta rychle nabije na 12,60V a ukončí nabíjení. Do 5-10 minut po odpojení je ale prostřední článek zase skoro prázdný. Ostatní dva jsou OK. Dá se s tím něco dělat, nebo je baterie na odpis? Díky za radu.
_________________ GAMA 2100 + P51D-Mustang ŠAD model Turnigy 9XR (OpenTx)
hm, tušil jsem, že je ten článek v háji. Nicméně pár dotazů: 1) když je letadlo na 3čl. baterii, bude lítat na 2články = 8,4V? Pokud ano, jak se to projeví? (mám tam regulátor 30A max a motor Turnigy D2836-8 + 4serva 2) jak by to šlo přepájet? Pájení by problém nebyl... 3) snížením počtu článků o jeden by klesl proud taky o třetinu?
Díky za rady.
_________________ GAMA 2100 + P51D-Mustang ŠAD model Turnigy 9XR (OpenTx)
Registrován: 12.2.2016 Příspěvky: 1986 Bydliště: Vysočina, ČR
Premek píše:
hm, tušil jsem, že je ten článek v háji. Nicméně pár dotazů: 1) když je letadlo na 3čl. baterii, bude lítat na 2články = 8,4V? Pokud ano, jak se to projeví? (mám tam regulátor 30A max a motor Turnigy D2836-8 + 4serva 2) jak by to šlo přepájet? Pájení by problém nebyl... 3) snížením počtu článků o jeden by klesl proud taky o třetinu?
Díky za rady.
Při tom pájení je třeba být opatrný a myslet na to, že nesmí za žádných okolností dojít ke zkratu některého z článků. Výrobci používají k oddělení kvalitní (kapton) pásku a dobře ví proč. Ale jde to... Nepíšeš do jakýho éra to máš (rozpětí, váha, větroň..). Pokud víš jaký proud pohon odebíral s baterií 3S, znáš i příkon (U*I). Pro baterii 2S se můžeš dostat na podobný příkon použitím "těžší" vrtule (průměr nebo stoupání, nebo oboje), pokud tento větší proud tvůj regulátor a motor ještě "snese". Tady by asi bylo dobrý určit si nějakou hranici, na kterou se chci s příkonem pohonu dostat (tolerovat rozumný pokles).
Letadlo na 3 článek může lítat i na 2článek jen (v tvém případě ) musíš změnit vrtuli a to na ten tvůj motor vrtuli 11/7 Régl 30A by měl stačit a letově se to projeví nejvíce asi na době letu -bude trochu kratší a i výkon bude malinko menší.To přepájení je celkem jednoduché jen musíš být opatrný ,asi spousta lidí to nebude doporučovat ale i já jako elektroneználek jsem takhle předělal 2 baterie a fungují.Odpájíš ten vadný článek od obou těch dobrých(bývají spojené plíškem) a spojíš je k sobě ale pozor na polaritu!musí to být +-+- a odstříhneš káblík od konektoru pro nabíjení Máš asi trochu štěstí že ti odešel ten prostřední takže nebudeš muset pájet vývody k motoru
Kluci díky moc za rychlé rady. Jedná se o letadlo P51 Mustang od fy ŠAD - bez podvozku. Váha letadla je cca710g vč. pohonu. možná hloupá otázka, nešlo by upravit zapojení jen na balančním konektoru - prostě odpojit vodiče vedoucí ke 3. článku? Baterka totiž sama o sobě i se 2 články normálně funguje po připojení k letadlu a vrtule se točí. Do baterky samotné se mi moc kuchat nechce, je docela nafouklá. Ještě dotaz, na kolik po úpravě na dvoučlánek nastavit na nabíječce kapacitu baterky, resp. nabíjecí proud 2200mA, resp. 2,2A už to asi nebudou, že?
Přílohy:
IMG_20200125_115509.jpg [ 73.46 KiB | Zobrazeno 2834 krát ]
_________________ GAMA 2100 + P51D-Mustang ŠAD model Turnigy 9XR (OpenTx)
Tak pokud ti nevybíjí ten vadný článek ty 2 dobré tak s tím v podstatě nemusíš dělat nic a používej ji jako dřív akorát s tou úpravou vrtule.S tím přepájeném by jsi ušetřil váhu.
Prosím jyrry upozorni mě na to,kde jsem co radil dle tebe špatně?? Zítra dám video jak nabíjím 4 článkovou baterii jen na 3 články -po odpojení 1 článku(jak jsem již psal špatného)
Tak pokud ti nevybíjí ten vadný článek ty 2 dobré tak s tím v podstatě nemusíš dělat nic a používej ji jako dřív...
Vadný článek nemá kudy by ty dva dobré vybíjel. Naopak, při vybíjení všech tří "jako dřív" se ten vadný bude stále více podvybíjet. Proč? Jsou přece v sérii... a jedná se o prostřední článek, ten z toho tak snadno nevykuchá.
Pokud se někdo takhle zeptá
Premek píše:
... nešlo by upravit zapojení jen na balančním konektoru - prostě odpojit vodiče vedoucí ke 3. článku? ... ... na kolik po úpravě na dvoučlánek nastavit na nabíječce kapacitu baterky, resp. nabíjecí proud 2200mA, resp. 2,2A už to asi nebudou, že?
tak jeho činnost přímo na článcích by mohla být silně průšvihová. Na tomhle místě bych já osobně neradil nic jiného než baterku zlikvidovat a nahradit novou, případně vyhledat v okolí někoho kdo ví co dělá a proč zrovna tak. Pokud by totiž rada vedla ke kuchání a přepojování, mohlo by to nepěkně skončit. Proto bych neradil vrtat se v tom.
P.S. nabíjecí proud pro případně okleštěný dvoučlánek bude zase 2,2A. Je to přece v sérii.
No tak z toho tedy vyplývá to,že může baterii používat jako dřív jak jsem předeslal protože ten vadný článek atˇse klidně podvybijí jak chce když neodčerpává z těch dobrých.S tím odstraněním toho prostředního bych problém neviděl,odletuje 2 pásky a přiletuje na dobrý článek se správnou polarizací.Já vlastním obyč nabíječku s neregulovatelným balancérem takže nemohu nějaké nastavení doporučit ale jsem s ní max spokojen,vždy nabije kolik má a vypne.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru