... jste mě trochu pobídli k pátrání... bazary jsem po chvíli vyloučil, není to bez rizika a Aukristé za nové 18650 chtějí nehorázné peníze; bouranou Teslu jsem taky nenašel a nakonec jsem stejně dospěl k NKON.nl kde jsem si jako kritérium dal parametr EUR/Ah. Tady je vítěz -
LG INR18650 M29. Mám raději když se ke článkům najde
datasheet (ano, je možnost že to jsou napodobeniny). Povolený trvalý proud 6A mě netíží, protože už při 10p řazení to je víc než dostatečné. Protože s F7F jsem na jeden start spotřeboval cca 16Ah z 12V olova, zkusil jsem si do košíku naskládat 4s20p aby to vyšlo na 3 starty (víc jsem ani na akcích ani doma v jednom dni nedal):
Příloha:
LG_INR18650-M29.png
[ 319.33 KiB | Zobrazeno 1916 krát ]
Bylo by to tedy nějakých 46Ah při vybití 80%, což je tak akorát na ten požadavek. Cena odpovídá slušné trakční Pb baterii kolem 100Ah (použitelných tak 60Ah), ovšem s luxusem znatelně menší hmotnosti i rozměrů a vyššího napětí, tedy i více Wh... Uvidím co s tím provedu až doslouží moje Pb trakce (těžítko do auta).
Samozřejmě je možnost menší sady (4s a méně p) a průběžné dobíjení z auta (pokud je vhodně zaparkované). Hluk je podstatně nižší než u klasické centrály a také spaliny jsou myslím daleko menší, nehledě na spotřebu při volnoběhu, takovou má málokterá centrála. Mám plnokrevný klíč v zapalování a čistě mechanický na uzamčení nastartovaného wágenu.
(moje náhledy a názory)