ST
|
Napsal: čtv 21.06.2018 21:10 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 16.11.2008 Příspěvky: 3160 Bydliště: Králíky Obrázky: 19
Blog: Zobrazit blog (17)
|
Zdar , používám na coptéře 7" VTC 5A 4S1P běžně ve špičkách tahám 45A. Baterka se neustále lepší ( Ri ). Jsem stále pod 10mOhm. Typicky kolem 9,6 mOhm.
_________________ Nelítám vůbec s ničím a jen teoretizuju ...
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: pát 22.06.2018 8:32 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10767 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
graup15 píše: No Jiříku, pomalu dávám dohromady tohodle obříka 4S7P (celkově max 21Ah) baterku. Tak nějak si nemohu pomoci Dalibore... Nezvažoval jsi přejít na strategii: udělat seriové 4S a ty dát paraelně? Obecně jsem vždycky byl pro nejprve paralelně a z toho pak udělat seriovou sadu, přesně jak to máš udělané. ALe v době, kdy by se nemuselo balancovat je tam extrémní nevýhoda nemožnosti změřit jen jeden článek. To při zapojení nejprve seriově půjde. Je jasné, že jsou tam uzavřené smyčky a tak to bude ovlivněné, ale mělo by to řešení (třeba měřit při zatížení). Proti hledání problému na paralelních sadách naprosto v pohodě. Hlavně se prostě obávám jednoho zmetku z výroby, který by mohl pokazit sadu. Asi se tomu dá předejít nějakým úvodním cyklem, ale to je práce navíc.
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: pát 22.06.2018 10:14 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
TomasC píše: udělat seriové 4S a ty dát paraelně?
To bych nedoporučoval.
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: pát 22.06.2018 12:50 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10767 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Mě se to taky moc nelíbí. Ale ten přínos možné kontroly jednotlivých článků je prostě nezajímavý benefit...
|
|
Nahoru |
|
|
RCdrakula
|
Napsal: pát 22.06.2018 13:22 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 18.5.2018 Příspěvky: 68 Bydliště: Kousek od Prahé
|
TomasC píše: .. ten přínos možné kontroly jednotlivých článků je prostě nezajímavý benefit... Tak proč to dělat?
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pát 22.06.2018 14:20 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7417 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@ @ Například (pokud jsem správně pobral) Tesla Model S 96S Unom 345 V, Umax 403 V, Umin 310 V, Unom(1S) = 3.6 V poskládáno z 16 sekcí (modulů)-každý modul 6 článků v sérii a 72 takových šestic paralelně! 96/6=16sekcí(modulů)v sérii, sekce nejsou tvořeny z jednotlivých paralelně spojených člán. takže 16S(6S1P)72P) 16x(6x72) = 16x(432) = 6912 článků po 432 ks v šestnácti modulech Tuesday, November 11, 2014 - 31. A PEEK INSIDE THE BATTERY OF A TESLA MODEL S- "A closer examination of the module assembly shows that each cell is wired to the main bus (the primary electrical path) through little fuses...this is an outstanding safety feature that will disconnect an individual cell that may have shorted with time." ... podrobnější prohlídkou zapojení modulu zjištěno, že každý článek je k hlavní sběrnici připojen přes (malou-drobnou) pojistku, která může (?vadný?) článek odpojit ... (Pokud jde o uváděných "12.29 W.h. equivalently 3.4 A.h." Spíš bych čekal 2.2 až 2.6 Ah) Nějaký důvod pro spojení nejdříve 6S, a teprve ty pak do 72p v každém z 16 modulů bude. Že by jím byla možnost testování jednotlivých článků v každé 6S sadě, se mi nezdá.
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: pát 22.06.2018 14:57 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
guchar píše: @ @ Například (pokud jsem správně pobral) Tesla Model S 96S Unom 345 V, Umax 403 V, Umin 310 V, Unom(1S) = 3.6 V poskládáno z 16 sekcí (modulů)-každý modul 6 článků v sérii a 72 takových šestic paralelně! 96/6=16sekcí(modulů)v sérii, sekce nejsou tvořeny z jednotlivých paralelně spojených člán. takže 16S(6S1P)72P) 16x(6x72) = 16x(432) = 6912 článků po 432 ks v šestnácti modulech Tuesday, November 11, 2014 - 31. A PEEK INSIDE THE BATTERY OF A TESLA MODEL S- "A closer examination of the module assembly shows that each cell is wired to the main bus (the primary electrical path) through little fuses...this is an outstanding safety feature that will disconnect an individual cell that may have shorted with time." ... podrobnější prohlídkou zapojení modulu zjištěno, že každý článek je k hlavní sběrnici připojen přes (malou-drobnou) pojistku, která může (?vadný?) článek odpojit ... (Pokud jde o uváděných "12.29 W.h. equivalently 3.4 A.h." Spíš bych čekal 2.2 až 2.6 Ah) Nějaký důvod pro spojení nejdříve 6S, a teprve ty pak do 72p v každém z 16 modulů bude. Že by jím byla možnost testování jednotlivých článků v každé 6S sadě, se mi nezdá. Podívej se na obrázek a počítej. Ta baterie je složená jinak. 16 sekcí po 444 baterkách, tedy 6S 74P a to vše 16x v sérii. Celkový počet 7 104 akumulátorů. Hlavně jsou akumulátory v každé sekci složené nejdříve 74 paralelně a teprve poté je šest takových "polotovarů" spojeno do série a tvoří jeden blok ze šestnácti.
|
|
Nahoru |
|
|
graup15
|
Napsal: pát 22.06.2018 16:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 7425 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
|
TomasC píše: Mě se to taky moc nelíbí. Ale ten přínos možné kontroly jednotlivých článků je prostě nezajímavý benefit... Možná u mnohem větší (dražší sady by to šlo zvážit), ale tady to není potřeba. Před pájním jsem každou nabil přesně na 3.7V (každou samostatně). A před pájením ještě zkontroloval napětí. Bude to do FPV letadýlka:-) Ale to je teprve ve stádiu výkresu. Baterku potřebuji pro odladění pohonu. Teoreticky by ten můj eroplánek měl uvézt 42Ah baterku, ale myslím,že bych ho už na mé přistávací dráze neubrzdil.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pát 22.06.2018 17:15 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7417 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@novfra Minimálně dle 72 versus 74 (6 192 versus 7 104) oba čerpáme z různých pramenů. Připouštím, že je možné, aby "Therefore, our second observation is that each module contains 19.63V/3.2V = 6 cells in series. Consequently, the module is configured as 72 parallel legs, each containing 6 cells in series (abbreviated as 6s x 72p)." mimo spojení 72 noh (72 parallel legs) na začátku a konci každé nohy (sloupce) existovaly i propojky spojující články uvnitř noh, po řádcích. Odkaz ze kterého jsem původně vycházel (85 kWh, a méně článků, asi jinak měřeno) Tuesday, November 11, 2014 - Autor: Nadim MalufPozdější odkaz baterie z článků: 7,104 = 85 kWh (battery pack) (r. 2015 zvýšení kapacity 6% a rekonfigurace na 8,256 článků 100 kWh = přes 300 mil) August 06, 2017 - George Hawley - UNDERSTANDING TESLA'S LITHIUM ION BATTERIESObrázek kde bych mohl vidět pospojování S a P větví jsem v citovaných nenašel. - Za poněkud delší čas se k tomu dá prokousat v Tesla's Battery Tech Explained: Part 1 - The Cell (2 Module, 3 Pack) Tesla's Battery Tech Explained: Part 1 - The CellTesla's Battery Tech Explained: Part 2 - The ModuleTesla's Battery Tech Explained: Part 3 - The Pack
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: pát 22.06.2018 17:29 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
guchar píše: @novfra Minimálně dle 72 versus 74 (6 192 versus 7 104) oba čerpáme z různých pramenů. Připouštím, že je možné, aby "Therefore, our second observation is that each module contains 19.63V/3.2V = 6 cells in series. Consequently, the module is configured as 72 parallel legs, each containing 6 cells in series (abbreviated as 6s x 72p)." mimo spojení 72 noh (72 parallel legs) na začátku a konci každé nohy (sloupce) existovaly i propojky spojující články uvnitř noh, po řádcích. Odkaz ze kterého jsem původně vycházel (85 kWh, a méně článků, asi jinak měřeno) Tuesday, November 11, 2014 - Autor: Nadim MalufObrázek kde bych mohl vidět pospojování S a P větví jsem v citovaných nenašel. Čerpám z odkazu, který si sem dal. Hned na druhé fotce to máš. Je tam 444 baterek 6S 74P. Druhá strana je "zrcadlově" obrácená. Na té druhé fotce jsou čtyři sekce. Dvě malé, dvě velké. Malé jsou samostatně, velké jsou napůl + a - Už to vidíš? PS: Pokusím se to lépe popsat. Na druhé fotce z Tvého odkazu je jeden ze šestnácti modulů složený ze 444 akumulátorů. Začneme třeba vlevo dole, "malý" blok. Všechny akumulátory mají z našeho pohledu - pol. Celý ten plechový výlisek je - pol 74 akumulátorů = paralelní spojení a zároveň - pol celého bloku. Vlevo dole je druhý, velký blok, kde je 148 akumulátorů zapojených do plechového výlisku tak, že 74 blíž k pravé straně je + pol a 74 akumulátorů blíž k levé straně je opět - pol dalších 74 akumulátorů. Tím, že jsou akumulátory (všech 148) zapojené na jeden spoj znamená, že je tam propojeno 74 + polů a 74 - polů. Tím je spojený druhý a třetí "článek" (čti složeno z 74 kousků) jak paralelně, tak zároveň slouží jako sériové propojení mezi druhým a třetím článkem. Z druhé strany, z našeho pohledu dole, je to zrcadlově otočené. Velký propoj napravo dole a levý malý je vlastně taky velký, ale už zasahuje do horní řady. Nevím, jak se autor obrázku dopočítal 72 *6=432, když na fotce jasně vidím 444 baterek v zapojení 6S74P a nejdříve jsou všechny paralelně a až poté do série.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: sob 23.06.2018 10:12 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7417 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
|
Nahoru |
|
|
graup15
|
Napsal: sob 23.06.2018 10:48 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 7425 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
|
Re Jirry Na co ten pack bude? Jinak máš to hezké...jen tak dál.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|