Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 900 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 60  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 08.05.2017 11:31 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1696
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
JosefSvejk píše:
Šunt, shit, hovňák.. Popravdě nevím, co si mám pod těmi pojmy přesně představit. :?
Nízká kapacita, pokud je deklarovaná, snad není nějaká špatná vlastnost. Je to moje volba jako spotřebitele.


Asi tak. 18650 1300 a 1500mAh u mě fungují už od roku 2002-2003?? Dokonce dvě sady ještě v letadle :lol: Výměna zatím nehrozí, hodinové lety mě stejně nebaví.


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pon 08.05.2017 12:01 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2014
Příspěvky: 451
JosefSvejk píše:
Šunt, shit, hovňák.. Popravdě nevím, co si mám pod těmi pojmy přesně představit. :?
Nízká kapacita, pokud je deklarovaná, snad není nějaká špatná vlastnost. Je to moje volba jako spotřebitele.


šunt nebo shit je mizernej výrobek
hovňák je LGHG2, bo je hnědej....


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 08.05.2017 12:10 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1696
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
skybreaker píše:
Podle mého názoru jak do kol nebo vrtaček hobby kategorie cpou 18650 šunt.
Nikdy tam nebude hovňák. Toto je kupříkladu uvnitř Lídl akušky 18V.
Koupená v 2015..parkside shit 1300mAh.
Obrázek


V žádný dobrý vrtačce nebude LiIon 18650, protože na to prostě nestačí. Včetně "hovňáka".
Když už to má nějak fungovat, tak se musí dát 3-4P. Do vrtačky patří NiCd, případně 26650 (ale s velkým odběrem je problém sehnat) případně LiFe A123.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 08.05.2017 12:18 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2014
Příspěvky: 451
nikl je pravěk
https://www.hilti.cz/akumul%C3%A1torov% ... d-products


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 08.05.2017 12:25 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1696
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
skybreaker píše:

:lol: :lol: :lol:
Jo, je to pravěk, ale dodnes ho nikdo neumí nahradit.
Vrtadlo za 17kKč a baterka za 11kKč, tak tomu říkám náhrada.....

EDIT: A že si kupoval ten "křáp" v Lídlu, když tady máš lepší?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 08.05.2017 12:33 
Mazák
Mazák

Registrován: 22.1.2016
Příspěvky: 758
Bydliště: Brno-Maloměřice
S tím reálným odběrem u lodi je to trochu jiné, než u letadel. Předně nejezdím dlouho naplno ( není to účelový rychlík ), vždy tak maximálně na 5-10 vteřin a pak zase třeba několik minut na třetinu plynu. Max. odběr jsem měřil klešťákem, byl 56A. Bohužel jsem přitom neměřil napětí, ale to není problém zopakovat a změřit obojí. Také je třeba brát v potaz, že sada je 3S3P, takže ten proud se rozdělí do jedntlivých článků a není to potom až tak kritické. Jak je to s poklesem napětí u hodně vybitých baterek také nemám změřeno - ke konci je šetřím a jezdím tak na čtvrtinu plynu, až reglec začne zpomalovat, ale to už tečou jen minimální proudy.
Zhruba jednou za tři měsíce udělám celý cyklus nabít-vybít a kapacita se zatím nemění, pořád je těsně kolem 2600 mAh na článek.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 08.05.2017 12:41 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1696
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
jyrry píše:
Zajimave by mohlo byt kolik a jak velkych der s tou akuckou jde realne udelat...


Tyhle kladiva 24 a 36V se dělají už dávno, ještě s "pravěkými" NiCd. Ono to docela funguje. Hilti tehdy nešetřila na kvalitě, takže v pohodě vydrží několik repasí baterek. Ty baterky odcházejí rychleji, protože jsou naplácaný na sobě bez možnosti chlazení, odcházejí na přehřívání. Na druhou stranu repase vyjde (v poměru k užitné hodnotě stroje) poměrně levně a naprosto směšně levně proti LiIon. U Lionek se dnes v nářadí používá omezování výkonu s ohledem na teplotu, případně úplné vypnutí. Oficiálně se to jmenuje "optimalizace výkonu". Prostě se to motá na 50% výkonu, nic to neudělá, protože chybí výkon, ale o to déle se to točí (čti pomaleji se vybíjejí baterky). To by si ten klumpr chytil a šlehnul s tím o zem 8O


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 08.05.2017 12:45 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2014
Příspěvky: 451
asi mám nějakej jinej jůtjůb
všude konverze z nicd/mh na lion a nikdy ne naopak...proč asi?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 08.05.2017 12:52 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2014
Příspěvky: 451
Ok..Elon Musk - šéf Tesly, i když věděl, že Ni technologie je jasně lepší, podlehl lithiové módě.
I to může být vysvětlení. proč ne


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 08.05.2017 12:53 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1696
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
jyrry píše:
Stredni vrtaci kladivo ma treba 1000W. Tolik s tim aku bude mit pri 30A coz je 5C, tedy fantastickych 12 minut na vrtani. Fakt dobry. 8)


On je to ve skutečnosti víc, protože to celou dobu nevydržíš spíš Ty, než ta mašina.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 08.05.2017 13:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2008
Příspěvky: 12765
Bydliště: praha 5
novfra píše:



10S5P z LiIon 18650 pro elektrokolo (podle předpisů max. 250W) je odběr z celé baterie do 7A a v přepočtu na jednu baterku je to 1,4A. To dá spousta baterek.


tomu by přesně odpovídalo, proč ty sady pro elektrokola skládají převážně 5P, navíc podle legislativy nesmí být použitý na kole přímý plynový ovladač, ale pouze senzorová příšlapová přípomoc, tím pak odpadá i špíčkový odběr třeba při rozjezdu a odběr při šlapání pro 250W pohon pak bude brát i ve špíčkách podle mého odhadu maximálně něco přez 10A.

já mám 250W pohon, nic méně i plynový ovladač, na watmetru maximální odběr v paměti cca 17A a maximální výkon v paměti wattmetru cca 370W.


co je šunt a co je kvalita, to je otázka, mužu mít třeba baterku, co dá pouze 2C, při přetížení napětí padne, ale vydrží i při přetížení po výrazném poklesu napětí plácnu--1000cyklu.

pak mohu koupit dvakrát dražší tvrdou baterku, která dá 10-20-30C ale při takové zátěži vydrží jen 100 cyklu.

to právě netuším, jak na tom ty-- KVALITNÍ-- dražší lionky opravdu jsou v reálném provozu pak s životností.

Nimhy si taky prošli obdobím, kdy dobrá tužková nimh byla až ta, která měla kapacitu alespon 3000ma a časem se ukázalo, že to zase až tak není pravda, pak mě napadá ještě fotáky a jejich hodnocení podle počtu pixelu, nebo reproduktory--změnila se asi nějaká norma pro měření a najednou byli z reproduktoru 15W reproduktory 50W.


k čemu se chci díky tomuto vláknu především dobrat, chci si na elektropohon sestavit záložní baterii pro případ nejvyšší nouze,

je doba lionová, tak samozřejmě uvažuji o lionkách, odběr je mi jasný a je trvale daný--maximálně 17A, spokojil bych se i s tím, že baterie nedá víc, jak 10A, ovšem za předpokladu, že se to neodrazí na její životnosti----zatím se mi opravdu zdá, že přez lionky to na jistotu nepujde, s měkkými už z principu, z tvrdšími nejsou zatím zkušenosti s životností--osobně se ale domnívám, že jde více méně o stále stejnou technologii a tvrdé lion budou mít ve výsledku kratší životnost--než se z nich nakonec stanou také měkké lion.

pak tu jsou lipolky, ty fungujou, ale nic mnoho v případě podvybití---výkon ještě dají, ale v případě podvybití se výrazně sníží pak jejich kapacita a obal se mění v nafouknutý pytlík.

pak tu jsou ještě life A123, jde mi o ty s kapacitou 1100ma, mám je od roku 2008 cyklu v letadle s krátkodobým odběrem do cca 25A nepočítaje, vypínání reglu na program nicd, pak nespočet cyklu v elektro nářadí--vypínání--když už nic nedali, uskladnovací napětí--jak kdy, někdy leželi dlouho uplně nabitý, jindy dlouho uplně vybitý, pokud pominu sadu, kterou jsem nejspíš vybil do mrtě a pak ležela v tomto stavu opravdu hodně dlouho--několik měsícu a dá už dnes pouze cca 270 ma, ostatní sady dají po ruznu ještě dnes 600-800ma a v aku šroubováku umí pořád velice ochotně zatahovat a ampéry v pohodě dodávat.

v podstatě nikdy nebalancované.

mě z toho pro to mé použití co by zálohy ty life vycházejí pro špičkový odběr cca 17A asi nejvhodnější--jako 12 článková sada.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 08.05.2017 13:08 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2008
Příspěvky: 12765
Bydliště: praha 5
skybreaker píše:
nikl je pravěk


nikl byl poslední typ článku u kterých nebylo potřeba zakládat nějaké vlákno, jak tento typ článku nezničit nabijením--vybijením :lol:

ale je těžkej a hlavně dnes vadí asi ten nikl, ale podle mého, jediné, co ho dokáže nahradit zvlášt v elektronářadí je pouze life A123.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 08.05.2017 13:11 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1696
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
skybreaker píše:
Ok..Elon Musk - šéf Tesly, i když věděl, že Ni technologie je jasně lepší, podlehl lithiové módě.
I to může být vysvětlení. proč ne


Děkuji za tu Teslu. Hned bude jasno.
V Tesle se při max. výkonu odebírá z každé z 7104 LiIon 18650 asi 13A. (chceš to do vrtačky?)
Po 5 minutách na okruhu při využívání max. výkonu se baterky ohřejí a BMS sníží výkon. V Brně to bylo asi 160kW (tedy 5,5A na jednu baterku). Chceš takovou ve vrtačce? :lol:
Na podzim minulého roku jsem počítal co by bylo, kdyby v Tesle byly NiCd akumulátory.
Ve VŠECH parametrech kromě kapacity (hustoty energie) je NiCd lepší, než LiIon. Pokud bych použil (teoreticky) do Tesly NiCd bez ohledu na rozměry a váhu a sadu složil tak, aby se kapacitou a napětím vyrovnala LiIon, byl by k dispozici proud 7000A tedy 7kA! a nabíjelo by se tak, jak je u NiCd zvykem, tedy 10-15minut. Ale to by musel být k dispozici nabíjecí aparát o výkonu 650kW :lol: neumím si představit ty dráty a konektory.....
No a když porovnám váhu LiIon v Tesle (pouze samotné baterky cca 400kg) oproti 1750kg NiCd, tak je jasné, proč do elektromobilu raději LiIon a když porovnám výkon, tak je jasné, proč do vrtačky (a nejen tam) NiCd.

Závěr je jasný. NiCd není lepší, nebo horší než LiIon a naopak, jen se každá baterka hodí na něco jiného.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 08.05.2017 13:14 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2008
Příspěvky: 12765
Bydliště: praha 5
skybreaker píše:
asi mám nějakej jinej jůtjůb
všude konverze z nicd/mh na lion a nikdy ne naopak...proč asi?


ekologie?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 08.05.2017 13:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2008
Příspěvky: 12765
Bydliště: praha 5
skybreaker píše:
Ok..Elon Musk - šéf Tesly, i když věděl, že Ni technologie je jasně lepší, podlehl lithiové módě.
I to může být vysvětlení. proč ne


zbytečně okolo sebe mlátíš, tesla postavená na nicd by vážila asi několik tun, navíc nicd-nimh články se nikdy standartně nedali spojovat xp


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 900 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 60  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: blesk, dupro a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz