Autor |
Zpráva |
pepin
|
Napsal: pon 19.11.2018 23:54 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
jyrry píše: [ Pepin to na kolobrndě taky pozná, při zátěži mu spadne napětí. To je další, už velká nápověda. Ale kdo nechce, ten to neuzná. Jeho věc. A olej klidně přileju, je z toho docela sranda Ale já i když mám téměř vybito na rovince když jsem při zapojení 9p na nějakých 4A Mastím si to pořád svých 30kmh jako při plné nabité baterií......ale přijde kopeček a rychlost....napětí padá jak je Lion sosla pod 2 třetiny. Ta moje poslední kolobrnda 800 W se mi zdá. Že je už definitivne mezní watazovy limit.kdy to má smysl pro celkovou kapacitu Lion baterie....jasné...plné nabitá Lion by umělá při 9p určitě i 2500w...,ale fakt jen plné nabitá....takže o ničem tak maximálně na demonstrační video na YouTube . Já proti Lion mám nic nemám.....teda na elektrokoloběžku. Jen mi hold nefungovalo že když potřebuji ujet pár kilometrů...10....stačí mít jen tvrdý Lion 1p...nestaci..první kopeček pár metrů a i Sony vyhnuly......nevidím důvod hledat v datashetech že by vyhnít neměli...v reálu prostě vyhniy.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
pepin
|
Napsal: úte 20.11.2018 0:03 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
skybreaker píše: musíš jich dát víc.. však to právě dělám....nechtít po Lion víc než 4A Upřímně...nemyslím si že je na světě hodně koloběžek které umí pod váhu 30kg a při výkonu 800w ujet až 80km vůbec bych se nedivil. Kdyby to umělá fakt jen ta moje...nějaké profi provedení jsem už viděl.jak občas někde jezdím. Odchytil mě i profi firmy......jako že od kud a od koho tu koloběžku mam...,ta moje poslední dvoumotorová fakt budí pozornost....bohužel jak tunit dál už výkonové neumím. Přez Lion to smysluplně přez 1000w smysl opravdu zatim nemá.
Naposledy upravil pepin dne úte 20.11.2018 0:20, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
skybreaker
|
Napsal: úte 20.11.2018 0:09 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 26.5.2014 Příspěvky: 451
|
Tohle všechno už napsal Josef Svejk ve třetím příspěvku tohodle vlákna!
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: úte 20.11.2018 1:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
skybreaker píše: Tohle všechno už napsal Josef Svejk ve třetím příspěvku tohodle vlákna! jsi ochotný připustit že ty datashetey číst nemusím že zapojíme první sadu....nestačí.....zapojíme druhou a tak pokračuji než mi to na mě použití stačí? Abych vysvětlil....Lion se dají už nabíjet na 4.2 voltů stejně jako lipol...pro terénní koloběžku jsem používal paralelním spojení Lion...lipol..lipol dodali krátkodobé ampery...Lion je zase ve fázi odlehčení dobily...,takto bych asi řešil výkonnější elektropohybovadlo.......chtěl bych to časem od elektrokolobezce dotáhnout na elektrotrialovou motorku.
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: úte 20.11.2018 20:58 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
skybreaker píše: ten web není o baterkách pro cigarety, ale o baterkách obecně neznám detailnější a propracovanější stránku baterie a nabíječkysumarizace 18650čím a jak měříono to ruzné měření je sice hezká věc, ale měření většinou probíha při nějakém režimu vybijení konstantním proudem, v reálu to ale tak není, v reálu podle použití to vybijení--použivani probíha v nějakých cyklických periodách--s RC větroněm potřebuji třeba nastoupat do nějaké výšky, na to potřebuji třeba 15 vteřin vysoký proud--dodané ampery, ale pak už mi stačí třeba pul hodiny jen par miliku pro napájení serv a přijímače, to samé třeba právě ta koloběžka--při rozjezdu 40A, ledva se ale rozjedu, padne to na 10 a méně A, pokud ovšem nevyjíždim serpentynama z udoli na vrchol alp na trase 15 a víc kilometru. já třeba ohledně té své koloběžky řeším kolik XP zapojení je ideální pro ježdění po čechách na běžných v podstatě rovinatých trasách a kapacitu baterii využít pro motor, nikoli tu kapacitu protápět na přetěžovaných článcích, ale zase třeba u menší elektrokoloběžky na pouhé poskakování preferuji na krátké trasy 3P zapojení , kdy při vysosání max 2 třetin kapacity ty lion články ještě v pohodě zvládají a netopí--tedy i předpokládám, že zásadně netrpí a nesnižuje se jim přetěžováním po vybití pod 2 třetiny životnost. manželka má jednomotorovou koloběžku--odběr max 17A, baterii jsem ji zapojil 4P a po jedné sezoně po pár víkendových akcích reálná kapacita padla z puvodního dojezdu přez 45km na max 35 km--určitě během toho roku neproběhlo 800cyklu, kdy má papírová hodnota už nárok padnout na 80 procent--v nářadí si toho možná nevšimneš a nepřepočítáváš, kolik šroubu na jedno nabití loni a kolik letos, ale na tý koloběžce--kole to poznáš, že loni víc , letos už mín a příští rok to hold bude chtít novou baterku--nebo tady tu potunit na 5P--5 krát 4A---20A-- 4P--4X 4A 16A--se jí hold nelíbilo, když chce pohon ve špičce 17A.
|
|
Nahoru |
|
|
skybreaker
|
Napsal: stř 21.11.2018 9:15 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 26.5.2014 Příspěvky: 451
|
Mám nulovou zkušenost s e-scooterem, ale nebude hrát roli i kontrolér?
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: stř 21.11.2018 16:37 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
skybreaker píše: Mám nulovou zkušenost s e-scooterem, ale nebude hrát roli i kontrolér? ted ti možná nerozumím, jak to myslíš. určitě třeba základní malý lehký 250W controler --regulátor-- topí víc, než větší, výkonnější a těžší--neumím posoudit, jestli menší topí víc pouze z toho duvodu, že má menší plochu, když jsem menší potunil o hliníkový chladič--přišrouboval jsem ho na hliníkový plocháč, taky už topí méně. co jsem psal o sezonním používání 4P lion 36V--letos už dobijim pouze něco přez 7000mah, ale dobijel jsem puvodně 8000mah. po sezoně kapacita toho článku evidentně padla.
Naposledy upravil pepin dne úte 27.11.2018 0:48, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
skybreaker
|
Napsal: stř 21.11.2018 18:39 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 26.5.2014 Příspěvky: 451
|
Mám na mysli konstantní výkon při stejným plynu ale různým vstupním napětí, celkovou účinnost, rekuperaci...atd.
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: stř 21.11.2018 19:07 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
skybreaker píše: Mám na mysli konstantní výkon při stejným plynu ale různým vstupním napětí, celkovou účinnost, rekuperaci...atd. Aha, ale jakou to má souvislost s tim, že do 4p článku už dobijim pouze něco přez 7000mah? snad jen něco k té rekuperaci--na kolo, nebo koloběžku to nemá žádný smysl--to není z mé hlavy, takto jsem byl poučen od prodejcu ekol, přímé pohony bez volnoběžky to mají, efekt to ale prý nemá žádný-kdo někdy použival na kole dynamo, které honilo asi 6V žárovičku, asi si ještě vzpomene, jak to dynamo, když honilo tu žárovku brzdilo.
|
|
Nahoru |
|
|
graup15
|
Napsal: sob 24.11.2018 12:49 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 7429 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
|
Ahojky Pepine Celé je to o tom,že LiIon jsou super baterky, ale mají velmi rozdílné chování oproti LiPol. Pokud by jsi chtěl aby kolobrnda jela furt stejně (tak už to tu někdo naznačil) musíš pohon ( celý!!! pohon) vymyslet jinak. Vysvětlím. Li-Ion mají výhodu v tom,že paralelním řazením dosáhneš ohromné kapacity a i rozumné výkonnosti baterky, ale pořád je tam jiná křivka vybíjení než Li_pol. Takže pohon (a baterku k němu ) musíš nastavit tak aby pohon jel v režimu konstantního výkonu (něco jako governor u vrtulníků) . S tím,že baterie (čili zdroj) musí min 50% pokrýt regulaci. Stejně to má kolega v 5m větroni na výklopák a 8S4P LiIon. Pohon by si vzal na plný výkon 90A, ale Jirka využívá toho,že Jeti regl umí regulaci konstantního proudu a má to nastavené na 50A. Pak má 5 stoupání jako by měl nádrž s benzínem A to každé stoupání trvá minutu a půl. Samozřejmostí návrhu pohonu bylo to,že pro dobré stoupání právě stačí ten výkon pod regulací. Další předpoklad je poskládat to z kavlitních Li-Ion článků ( VTC4 až 6) nebo Samsungů Q30. Když použiješ sračky, tak se to velmi rychle projeví. Já když jsem si skládal baterku na obrázku, všechny články se před pájení testovali na Ri (aby se když tak vyloučil kus co bude mimo hodnoty dané datasheetem) a taky se každý samostatně nabil na plné napětí a až potom se spájel do paralelní řady. Takže přímá náhrada za LiPol...nefunguje dobře Přímá náhrada za NiCd ve vrtačkách taky nefunguje dobře (vrtačka nemá stejný výkon a i průběh výkonu během vybíjení) Až najdu výrobce Aku nářadí co podmínky výše zmíněné splní..okamžitě to kupuju
Přílohy: |
WP_20180629_21_48_36_Pro.jpg [ 52.02 KiB | Zobrazeno 1324 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: sob 24.11.2018 17:48 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
graup15 píše: Ahojky Pepine Vysvětlím. Takže pohon (a baterku k němu ) musíš nastavit tak aby pohon jel v režimu konstantního výkonu (něco jako governor u vrtulníků) . S tím,že baterie (čili zdroj) musí min 50% pokrýt regulaci. Stejně to má kolega v 5m větroni na výklopák a 8S4P LiIon. Pohon by si vzal na plný výkon 90A, ale Jirka využívá toho,že Jeti regl umí regulaci konstantního proudu a má to nastavené na 50A. Pak má 5 stoupání jako by měl nádrž s benzínem A to každé stoupání trvá minutu a půl. Samozřejmostí návrhu pohonu bylo to,že pro dobré stoupání právě stačí ten výkon pod regulací. Další předpoklad je poskládat to z kavlitních Li-Ion článků ( VTC4 až 6) nebo Samsungů Q30. Když použiješ sračky, tak se to velmi rychle projeví. ted už tomu rozumím co měl skybreaker na mysli. Třeba pro toho větroně jak zminuješ je toto použití smysluplné--jestli opravdu chápu správně--plně nabitá sada 8S4P by sice uměla při plně nabité baterii dodat 90A, ale pouze plně nabitá a vzhledem k tomu, že na provoz toho větroně stačí příkon 50A, je to omezené i pro plně nabitou baterii na těch 50A. takto to ale nejde aplikovat právě třeba na koloběžku--kolo--auto--elektromotorku, já mám taky možnost u regulátoru té koloběžky--kola , který má vedle plynového ovladače i možnost přípomoci---v mém případě ve 3 stupních--první pustí pouze cca 3A, druhý cca 10A, třetí je bez omezení--v tomto režumu není nijak ovlivněna maximální rychlost, jede to podle terénu--stoupání--klesání tak rychle, kolik dokážou ty 3--10 A. jinak je to u tempomatu, ten se snaží udržet odcvaknutou konstantní rychlost, ale neřeší, kolik k tomu potřebuje ampér v závislosti na terénu. tímto zpusobem to ale nejde na e koloběžku--kolo aplikovat jako smysluplně použitelné, jediný přínos by byla vyšší životnost baterie. praxe mi časem ukázala, že v případě rovinatější trasy nemá na dojezd--vzdálenost ujetou na baterii určité kapacity právě ani moc smysl snažit se jet na nejnižší příkon--do kopce pak jedeš určitý usek sice za pouhé 3A ale delší dobu, než při 10A a podle mého je tam ještě jeden problém---rozjetá koloběžka--kolo překoná krátký více se zvyšující usek -- delší boule pouze setrvačností, když jedeš pomalu, na bouli při nižším příkonu--nižší rychlosti vyhnije a musím přidat --přepnout na vyšší příkon. někomu mozek nebere to moje spojování--prvotní pokusy spojit lion s lipol paralelně, ale ono to opravdu fungovalo---pokud mi šlo o to, mít lehkou baterii když mi stačí pouze krátký dojezd a dodržím vypínací napětí ---já vypínal přez pípák pověšený na lipol nastavený na 3,3V---samozřejmě, že jsem tím pádem nevyužíval plnou kapacitu lion---elektronika pohonu vypíná při poklesu na 3V Dnes už to paralelní spojení lion--lipol dávno nepoužívám, jen jsem ho vyzkoušel a i když se to někomu třeba nelíbí, tak to opravdu fungovalo--tvrdá sada lipol i když málokapacitní se chovala jako kondenzátor--špičkové odběry pokryla, při nízké zátěži se zase dobila z lion. To spojení lion--lipol vzniklo z jediného duvodu, prvotně jsem začal jezdit na lipol , z bezpečnostních duvodu jsem ale chtěl nakonec přejít na lion--koupil jsem tedy zkušebně lion články sony vtc4 a předpokládal, že když mám při pohonu lipol ve špičce odběr 17A --a to pouze při plně nabitých lipol a prvotním výjezdu u mě z baráku v kopci---druhý rozjezd už byl odběr max 14A----a u sony VTC 4 psali, že umí 30A---byli mi právě tady na RC mánii doporučeny---šel jsem tedy do lion. ta 1P sada lion sony VTC4 ale deklarovaných 30A--respektive--mě fakt stačilo 14A--víc si ten motor vzít ani nerumí -- dala v kopci pár set metru--minutu, dvě a konec, výkon spadnul a už neměl tendenci se i po odlehčení nějak zásadněji zmátořit, aby se na nové lion baterie o kapacitě 2100ma dalo ujet to samé, jako na--olétané lipol 2200ma--reálná kapacita už tak max 1500ma. pak začali ty mé pokusy ty lion a lipol spojit paralelně--opravdu to fungovalo a lipol se opravdu pak chovali v podstatě jako kondenzátor Tyto pokusy ale měli jediný cíl--pokusit se poskládat co nejlehčí --i co nejmenší koloběžku, kde mi stačí dojezd s rezervou 10km--pracovní--případně na nákupy--cesta do hospody u nás na vesnici. pro turistické koloběžky už ale potřebuji větší dojezd--vyšší kapacitu baterie, takže tam už zásadní problém s lion nemám---jen mám pocit, že i zapojení 4P je pro lion při trvalém dlouhodobém odběru i když je ten špičkový odběr okolo těch 14A pořád na lion baterie hodně a projeví se to na jejich životnosti--viz co jsem zde zminoval kolik letos dobijím do manželčiny baterie 4P---originál baterie pro cyklokola--puvodně 5P--já ji jen překopal kuli rozměru--váze a předpokládanému loni plánovanému dojezdu, kdy čuba v poho uběhla tak okolo 30km na trasy s rezervou do 40km--letos už čubu i vozim, takže se tempo jízdy trochu zvedlo, než když se muselo brát loni ohled na to, co čuba stíhá, aby sme ji neuštvali. co se týče ---KVALITNÍ ČLÁNKY--toto opravdu posoudit neumím, letos jsem si na jaře koupil origo cyklo baterii Apache --13Ah 36V--stála asi necelých 9k, ale je v plastovém pouzdře a po drobné upravě zacvakávacího mechanizmu--mě se origo řešení výrobce částečně ulomilo . nic méně na dvoumotorové koloběžce--odběr max pod 40A i ta origo baterie --asi 5P nestíhala--topila--už jsem to tady psal, tak jsem ještě koupil čínskou 3P sadu--za tuším 1600kč i s nabiječkou, tu jsem upravil na 4P sadu--obě sady ale v létě chladím ventilátory, i když je zapojení 9P, při špičkovém odběru něco přez 30A umějí ty baterky trochu topit--ruku si o ně nespálím, ale hřát se umí---zvlášt ta origo v tom plastovém deklu--ten jsem odvrtal, aby i když nepoužívám ventilátor mohli ty baterie uvnitř trochu větrat. Jestli je pravda, jak zde bylo někdy na začátku tohoto vlákna zmíněno, že Auto Tesla honěné na okruhové dráze po cca 5 minutách v plném režimu maximálního výkonu sníží ten výkon ---asi je to z nějakého duvodu--předpokládám, že v Tesle používají kvalitní lion články---kolik tedy teče z těch kvalitních článku--jednoho toho článku trvalých A? předpokládám, že není problém sestrojit pro elektroauto bezmezně výkonný motor, jediný problém bude ta závislost na reálně možné dodané energii právě z těch lion článku a zvoleném vhodném určitém poměru, mezi výkonem a životností těch lion baterií-- myslím, že Nofra o tom něco ví--kolik A teče v elektroautu v maximálním režimu z jednoho článku a na kolik A na článek se to automaticky sníží, pokud to auto jede v maximálním výkonu delší dobu. Osobně by mě to zajímalo--kolik dává A v Tesle jeden článek v maximu.
|
|
Nahoru |
|
|
Solim Namez
|
Napsal: sob 24.11.2018 18:54 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.1.2018 Příspěvky: 604 Bydliště: Trvalé Obrázky: 0
|
Můžeš si to lehce spočítat, ale stačí mrknout do googlu. Tady píšou, že 11 až 12 ampér . Celé se mi to číst nechce, ale pro tebe to může být zajímavé.
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: sob 24.11.2018 20:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
Solim Namez píše: Můžeš si to lehce spočítat, ale stačí mrknout do googlu. Tady píšou, že 11 až 12 ampér . Celé se mi to číst nechce, ale pro tebe to může být zajímavé. tak to by přesně odpovídalo tomu, co tady píšu už dlouho---jedna lion baterie dá trvale 4A abych vysvětlil---pokud umí dát lion článek v tesle 11--12A----nic méně na okruhu--závodní dráze po cca 5 minutách auto omezí výkon na 50 procent, jsem na těch mých 4A změřených na žárovkách v kuchyni---nechci to zjednodušovat,ani to neumím změřit přesně , ale se mi zdá, že u Tesly i u mě to vychází tak nějak stejně---trvalá zátěž pro lion články je tak max 4A, pouze na RC mánii to někomu vychází líp---jako že když píšou 30A, no tak teda 30A trvale od začátku do konce. Ještě takové doplnující info--oni mi ty koloběžky na ty lion články fungujou, manželčin letos už vyhnívající článek nemám problém na další sezonu potunit--jak už jsem psal dalších deset článku--prostě potunit z 4P na 5P--mě to jen přijde už ted zbytečné, když mohu v číně koupit---SRAČKOVÉ LION 36v 12Ah za 3500kč---musím se nějak rozhodnout----zatím volím variantu raději každý rok investice 3500kč za sračkové články, než být překvapený, že jsem koupil kvalitní dražší články, ale ona ta životnost nakonec nemusí být vubec vyšší, navíc je tady pořád nějaký vývoj ve snaze vuči váze zvýšit kapacitu--nechci a nepotřebuji mít za deset let ještě dobrou baterii, která má při váze --plácnu 3kg kapacitu 10000Ah, když už za deset let bude mít takovou kapacitu baterie vážící 1kg další věc--kvalita vuči ceně--když umím koupit levně čínskou lion, mohu koupit dvě sady--jednu na sobotu, druhou na neděli a nemusím řešit dobijení ze soboty na neděli--jak, kde--čím a pokud čím, tak za kolik to tím čím bude---z 12V z auta co jsem hledal by to šlo--pokud si to dobře pamatuji nabiječkou tak za 6 a víc K--spíš za víc--nabijet 10čl lion--lipol moc nabiječek z 12V neumí. Rozhodně tady ale nejásám, že jsem koupil levné sady lion z číny a že jsem na něco vyzrál, určitě jsem už na ně něco a né málo najel, takže debatovat o tom, že levné lion fungovat nemužou, na takovou debatu fakt sílu nemám--prostě fungovat mohou a fungují, nemohu ale říct a napsat, kolik cyklu jim to vydrží--i kdyby pokud pouze jednu sezonu, což si myslím, že určitě, to jsou peníze, za které nemuže projít tak levně sezonou finančně snad ani rc kuličkoletec. já ale zase neřeším, že někdo od lion potřebuje ---a mu stačí i když třeba pouze minutu 30A--Sony VTC--X---v deseti kusech v podstatě stejná cena, jako jsem dal za čínskou sadu lion 3P ---plus nabiječka---za stejné peníze tedy já ujedu se sony 5km, s čínskou sadou 25km , nevím, co víc tady k tomu napsat a co víc do nekonečna měřit. Raději ještě dopíšu--mě fungují i čínské lion----JÁ ALE PO TOM JEDNOM ČLÁNKU NECHCI VÍC, NEŽ aby ten jeden každý článek dal víc než -----4A------ PŘI ZAPOJENÍ 4p BYCH TEDY MUSEL MÍT AKUVRTAČKU, KTERÁ NEBUDE CHTÍT VÍC, NEŽ max 16A. lépe to vysvětlit neumím, fakt sorry a určitě sem už nechodím na rady ohledně pohonu té elektrokoloběžky, jako že bych chtěl poradit--režim zátěže aku v modelu , nebo aku nářadí je uplně jiný.
|
|
Nahoru |
|
|
graup15
|
Napsal: sob 24.11.2018 20:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 2.5.2003 Příspěvky: 7429 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
|
re Jyrry Někde v Matrixu bude chyba Mně zase nevychází nějak ten dojezd tesly. Má baterku 85kWh..tzn kdyby to mělo 100% učinnost, což nemá ani omylem Tak by auto mohlo jet 1h výkonem 85kW.. Tenhle výkon má (teda o fous i vyšší) moje 2L Caddy WW. Což znamená, že kdybych jel furt na plný výkon a nikde žádná auta..ujedu cca 180km. Jenže já kdybych to rval co to dá na 55L nádrž udrandím přez 500km. Tesla by po 160km byla totálně mrtvá.....kurňa kde je ta výhoda elektro-wagenu??? PS když se vleču ,tak na bandasku ujedu 1000km, Tesla v teple a s novou baterkou prý..400km...uf to je pokrok:-)
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|