mab
|
Napsal: pon 08.07.2019 11:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.5.2012 Příspěvky: 715 Bydliště: Vyškov, ČR
|
Jak už jsem uvedl, je to pro nenáročné použití (malé odběry) jen ještě přemýšlím jak udělat v autě automatické nabíjení za jízdy. Něco jako jsou karavanové boostery, ale na liion. BMS + připojené napětí se zdá nejjednodušší, ale proud, který dokážou BMS balancovat je velmi nízký. Jednoúčelová nabíječka na balanční konektory bude fungovat, ale max 1,5A. Chtělo by to něco s 5-10A.
_________________ x9d, x-lite pro a pár poletuch
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pon 08.07.2019 15:15 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7414 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@mab Pokud (xP a ymAh pro jednoduchost) zaokrouhlím na 10P a řekněme 2000 až 2200mAh/článek. Pro 10P sice nedostanu 30Ah, jen 20Ah, ale tyhle články bývají odolnější než ty s "našponovanou" kapacitou. Nabíjení 10A je 0.5C (1A/čl), a 5A potom 0.25C (0.5A/čl) To je hodnota, kterou zvládají všechny trochu lepší LiIon Navíc VTC4 s kapacitou 2100mAh pod označením Power Ion 2100 používá JETI ve svých akupacích, kde nejsou balanční vodiče vyvedeny. Uvádí pro ně "není třeba balancovat každý článek v sadě samostatně". https://cdn.shopify.com/s/files/1/0674/3651/files/Sony_VTC4.pdf?838Já balanční vodiče i u Power Ion 2100 (VTC4) vyvádím 1.Pro snadnou kontrolu 2.Pro případ prvního balancování Datasheet SONY uvádí Charge (CC) = 2 A, (JETI 4 A) http://www.jetimodel.com/cs/katalog/Doplnky/Akumulatory-LiIon/http://shop.jetimodel.cz/power-ion-2100-2s1p.htmMoje zkušenost po 4 letech co 4 články Power Ion (2100) mám se mezi sebou nerozjely o víc jak 0.01 V O dnešních prodejcích nemám zrovna přehled. Ale myslím, že při troše hledání by byly s cenami LG srovnatelné. 18650 z PowerBank (měl jsem jen jeden NONAME 2200mAh 4.2V) u nové zhruba 1700mAh a dlóóuhé nabíjení - Pokud vím VTC4 bez balancování lze najít i v některém aku-nářadí. - Když tedy chceš pro 10SP nabíjení 5 až 10 A, bez balancování VTC4 by byly řešením.
|
|
Nahoru |
|
|
mab
|
Napsal: pon 08.07.2019 15:44 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.5.2012 Příspěvky: 715 Bydliště: Vyškov, ČR
|
Díky, tahle "matematika" je mi docela jasná, ono to jde i našponovat více sadami paralelně Dejme tomu, VTC4 jsou pěkné články a jestli je používají Jeti do power ion tak beru, na nkonu je taky mají. Jen pořád nevím jak na nabíjení ? -> nastartuju auto a pokud je potřeba, tak se nabíjí. Žádné cvakání na nabíječce.
_________________ x9d, x-lite pro a pár poletuch
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pon 08.07.2019 18:05 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7414 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@mab Podívej se do SZ. Pak třeba můžeme pokračovat i zde. Vidím to jako ŘÍDÍCÍ BLOK, dle podmínek. ==edit02 Hádám, že jsem to překombinoval. K baterce v autě je připojen vstup nabíječky, u které lze nastavit minimální napětí auto baterky kdy ještě běží nabíjení. Nabíječka se napájí z auto baterie. Pokud chci dobíjet svou 3S10P "Power Bank" (PB) připojím ji k výstupu (nastavené nabíječky). Ta začne nabíjet. Nabíjení ukončí a) když je PB plně nabita b) když autobaterie "zbylo jen na startování". Pokud nastane b)pak po nastartování alternátor zvedne napětí autobat. z ALTERNÁTOR-AUTOBAT pokračuje nabíjení A tak pořád dokola vždy když PB připojím k nabíječce. Většina nabíječek se po zapnutí nastaví do stavu před vypnutím K tomu aby se rozběhlo nabíjení ale se musí sepnou tlačítko-kontakt (START). Totéž v případech vzniku CHYBY - přerušený nabíjecí okruh. Asi je nerozumné aby nabíjení se spouštělo samo To by mělo význam jen u nabíječky s 1 pevným nastavením
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: úte 09.07.2019 7:49 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7414 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
|
Nahoru |
|
|
juraj.jurej
|
Napsal: úte 09.07.2019 13:15 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.3.2012 Příspěvky: 4016 Bydliště: SK Obrázky: 6
|
Sony VTC6 sú 3000 mAh. Sú to kvalitné články. VTC6A má lepšie prúdové zaťaženie. Ale sú aj často kopírované. Ja už neviem kde sa dajú kúpiť 100% originál. Tak isto, ako Sanyo, LG, Samsung a Panasonic.
_________________ FrSky Tandem X20
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: stř 10.07.2019 3:26 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7414 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Kucháním někteří před ověřili shodu značení VTC4, 5 a 6 s JETI Power Ion. Mají nové stránky e-shopu Z nich google ke dni 2019/07 červenec/10 (cena článek ze sestav) 2100 - 210,- / 2600 - 240,- / 3100 - 290,- JETI uvádí: NENÍ NUTNO BALANCOVAT! - Ceny u třech "vaporistů" za 2100: 129 (ČP nad 500 doprava zdarma) / 149 / 179 Asi by stál za pokus vzorek - eu.nkon.nl: Sony / Murata US18650VTC4 2100mAh - 30A, Availability: In stock, €2.95 cca 76 Kč - TME při počtu 31 až 120ks: 121,24
|
|
Nahoru |
|
|
zbek
|
Napsal: čtv 18.07.2019 21:28 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 16.11.2003 Příspěvky: 624
|
VTC5A je momentalně nejlepší lionka v poměru cena výkon Na pohon
_________________ zbek
aircombat
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pát 19.07.2019 1:44 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7414 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@zbek V čem VTC5A máš? Pack ?S?P ? Jaký tak je časový průběh odběru A nebo C ? PACK - toto vlákno - zbek:litam VTC4 4S a 3S2P do napěti 2,8 až 3V na članek v kombatech a neni to nejhorší 11.07.2018 18:37
Naposledy upravil guchar dne pát 19.07.2019 10:10, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pát 19.07.2019 5:39 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
juraj.jurej píše: ... VTC6A má lepšie prúdové zaťaženie. ... Lepší než co?
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
graup15
|
Napsal: pát 19.07.2019 6:39 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 7424 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
|
Lepší než jakýkoli Li-Ion článek od jiných výrobců stejné rozměrové řady. 40A opravdu dává, viz měření ve vlákně o Infinity. Jen těch 40A nemůže být samozřejmě kontinuelně. Ri za pokojové teploty vychází na 10mOhm na článek. Již dva články paralelně posouvají baterku hodně blízko k Li-Pol. Ale pořád platí,že vybíjecí křivka je jiná než u Li-Pol . Čím víc paralelních článků ale je, tím víc se křivka k lipol blíží. Mám doma baterku 4S7P a tam se z toho dá tahat klidně i 70A kontinuelně a 140 impulzně . ( a to mluvím o baterce VTC6) u VTC5A by to bylo ještě o dost lepší.
V nové Infinity která je pouze na 3S vážně uvažuji,že na VTC5A , bez paralelních článků. Neb stoupání je pár sekund a 440W ze 3S na model 1700g těžký je naprosto dostatečné.
|
|
Nahoru |
|
|
graup15
|
Napsal: pát 19.07.2019 6:45 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 7424 Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
|
Jo Jiřiku.. Ještě doplním. V SSL které hmotí 2600g mám 4S-3000mAh VTC6. Tahám z toho 38A. Doba běhu motoru na jedno stoupání je cca 10 až 15s. Podle toho jak chci vysoko. Stoupavost je 10 až 12m/s (což fakt stačí a stačí i na základní akrobacii pod motorem). Když jsem si testoval kolik stoupání na baterku udělám, tak 13 x po 10s a spotřebovaná kapacita byla 1500mAh. Takže min 20x jsem schopen vystoupat. A ještě zbude hromada energie . Prostě..sice nejsou Li-Ion v porovnání s Li-Pol tak výkonné, ale nějak ty Li-Ion mám rád. Ten pevný obal vzbuzuje víc důvěry, navíc do kulatých trupů se to lépe skládá
|
|
Nahoru |
|
|
Solim Namez
|
Napsal: pát 19.07.2019 7:40 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.1.2018 Příspěvky: 604 Bydliště: Trvalé Obrázky: 0
|
jyrry píše: Lepší než co? No asi než VTC6.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pát 19.07.2019 10:06 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7414 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|