RCmania.cz - web pro modeláře a modely http://rcmania.cz/ |
|
Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650 http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=42&t=80829 |
Stránka 41 z 60 |
Autor: | novfra [ úte 05.02.2019 20:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Otázky kolem zatížitelnosti Li-Ion, LiFePo 18650 |
Pořádný zdroj se dá ještě občas koupit, někdy se na bazaru objeví. http://pristroje.hyperinzerce.cz/merici-pristroje/inzerat/10903472-zdroj-mesit-40v-40a-nabidka-praha-6/?resp=2 Je to neskutečné zařízení Zbytek nabíječek napájím několika zdroji Avair. |
Autor: | jyrry [ ned 17.02.2019 5:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Otázky kolem zatížitelnosti Li-Ion, LiFePo 18650 |
Prosbička - kdo jste se dostal k "original" Japan SONY VTC5 (nebo i VTC3 nebo VTC4), můžete prosím juknout na označení výrobní fabriky? Pod tím SE (SONY ENERGY) je kód, kde G znamená Singapur, K je Koriyama plant (JPN), T je Tochigi plant (JPN). http://www.rico.life/319/sony-vtc5.jpg (fotka kde není "G" se vyskytuje velmi zřídka) Info je z datasheetu str. 9/17: Příloha:
|
Autor: | guchar [ ned 17.02.2019 15:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Otázky kolem zatížitelnosti Li-Ion, LiFePo 18650 |
@jyrry Ten dokument Sony Energy má datum 2010/06/01 (Application 2014/02/07) roku 2016 došlo k dohodě mezi Sony Corporation a Murata Manufacturing Co., Ltd. (31/10/2016) https://www.murata.com/en-sg/about/newsroom/news/company/general/2016/1031 Je tedy otázka zda k "Product Specifikation, KU22149, Ver.1.0" neexistuje pozdější "update". - Pokud to dobře chápu otevření továrny - 2008 (PLANT) v Singapuru souviselo s "upgrade existing lines at its factories in Japan" "Alongside the new Singapore plant and plans to increase production at a factory in China" https://www.pcworld.com/article/150410/article.html Rozmach v roce 1992 kdy vzniká, "Sony Electronics Asia Pacific Pte Ltd., (s dceřinými společnostmi) Dceřiné společnosti: Sony Electronics Vietnam Company Ltd., Sony Philippines, Inc., Sony Malaysia Sdn. Bhd. Nadřazená organizace: Sony https://www.sony.com.sg/microsite/companyoutline/ - Když k tomu přidám výrobky se značením dle požadavků PRODEJCE jako např. NiMH IKEA - "LADDA" _Je ten guláš dokonalý. A jak jsem se s tím potkal tak "po světě kolují výrobní linky na nějaký typ výrobku". _Kdo chytne dost velký kšeft, si linku může najmout. Nainstalovat ve své hale. Koupit potřebné a vyrábět _Tak třeba existovaly originály MT Nokia, které byly vyrobeny i jinde než ve Finsku. _2014 prodána společnosti Microsoft Mobile, dceřiné společnosti Microsoftu, v prosinci 2016 úspěšný STARTUP |
Autor: | graup15 [ pon 15.04.2019 16:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Pokus o dvoumotorové samokřídlo Northrop N9M se spoilery |
Není problém...tak až budeš potřebovat ozvi se. Pro info. Z ENCONU (což je Holandsko) 50 článků vychází na 210 ojro včetně poštovného. To je přidnešním kurzu 5586 kč V čechách vychází 50 článků na 12500kč Tak si říkám,že tady v čechách z nás někdo dělá hodně velké idioty. info jyrry: Přesunuto z http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=119&t=85162 |
Autor: | jyrry [ úte 16.04.2019 5:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Pokus o dvoumotorové samokřídlo Northrop N9M se spoilery |
Na FB jsem byl poučen že SONY VTC5 či 6 od JETI jsou jiné než běžné SONY VTC5 či 6, prý jim je dělají extra na zakázku nějak lepší Vůbec tomu nevěřím. |
Autor: | HavelAircraft [ úte 16.04.2019 6:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Pokus o dvoumotorové samokřídlo Northrop N9M se spoilery |
Na zakázku dost pochybuju. Ale je hodně padělků. Mě originální vtc5 dávají trvale 20A . Měřeno za letu i to odpovídá odebrané kapacitě. Odběr okolo 2Ah za necelých 7minut letu. |
Autor: | MomoBrut [ úte 16.04.2019 8:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Pokus o dvoumotorové samokřídlo Northrop N9M se spoilery |
graup15 píše: Ahoj Jiřiku. Je to hodně zajímavý projekt. Nejdříve malinký rozbor. Chceš použít 6S-2P LiIon. Pohon musí pak baštit při startu a stoupání max 30A a za letu ubereš. Důležité je aby články měli letové zatížení okolo 5A..tzn 10A x střední napětí 3.8V...228W na motor. Celkem 456W. Myslím,že to poletí i na míń. Startovací výkon přesahuje 1Kw. Celé to ale vyžaduje, ty nejkvalitnější LiIon co jsou.(protože máš jen 2P !!) Zapomeň na jeté mrchy z laptopú. Doufám,že to stavíš na úspěch a né na náhodu?? Takže to chce uplně nové 3050mA -VTC6. A protože vím,že jsi na nemocenské, baterky ti zasponzoruju. Za to chci jen být u záletu tohoto stroje a pokud tam budeš mít proudovou/napěťovou sondu tak bych uvítal i graf z letu. Takže platí,že mám sehnat 24 článků? Dalibor Mám dotaz, horečně se tu řeší Lion. Mám nějaké Poweriony a nějaké Samsungy, vše od Bidasana. Jsou jako uhlí, jak Bidasan kdysi památně pronesl, čímž chtěl říct, že opravdu přežijí. Na daný účel mi splňují, to co potřebuji, ale obecně mám s nimi dost problém, že se dlouho nabíjí, extrémně dlouhá je doba CV, mají velký odpor při nabíjení. Doba CV klidně trvá i 50 minut. Pro primárně pohonné baterie by mne tohle extrémně rozčilovalo. Lipolky mají dobu CV do 10 min. Jak jste na tom s nabíjením vy? |
Autor: | robil1.6gti [ úte 16.04.2019 16:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Otázky kolem zatížitelnosti Li-Ion, LiFePo 18650 |
Dovolím si připojit do diskuze o lithium-ion battery. V jejich užívání jsem začátečník, mám od Jeti model - power ion 2600A 2s1p. Samozřejmě mě zajímalo co do toho dávají - je to SONNY VTC5A písmeno K tedy vyrobeno v JPN. Tak jsem si jich několik přez Aliexpress objednal - páskové přívody je tam písmeno G - tedy asi Singapur - Schenzen turmera technology, posletoval do baterie a zatěžoval a měřil. V porovnání s cca 1 rok starou jetpower jsou měkčí - při stejné zátěži cca 10A napětí klesne o 0,1V a po vybití cca 2Ah se napětí srovná s jetipower. Souhlasím s názorem p.Havla - jsou to kopie. Vnitřní odpor rok starého 1 článku jetipower - 23 mOhm , nová kopie 35 mOhm . Měření u kamaráda - Sonny VTC6 3,1 Ah Ri 60 mOhm , Ty kopie jsou ale 3x levnější, jak dlouho vydrží ? Lítat budou, plánovaný odběr z bat 4s2p do 40A. Letu a lion zdar. Libor N. |
Autor: | jyrry [ úte 16.04.2019 18:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Otázky kolem zatížitelnosti Li-Ion, LiFePo 18650 |
No... vzhledem k tomu ze dokumentace SONY uvadi sve vyrobni zavody (da se to dohledat) tak to nebude kopie ale proste VTC5 vyrobene v jinem zavode SONY... |
Autor: | robil1.6gti [ úte 16.04.2019 19:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Otázky kolem zatížitelnosti Li-Ion, LiFePo 18650 |
Je to jenom moje spekulace - pro Jeti se baterie vybírají, nebo ostatní výrobci nemají tak kvalitní materiál. Ale do budoucna lionky budu používat, uvidím co se objeví v rozměru 20700, zatím jsou dost drahé. L.N. |
Autor: | TomasC [ úte 16.04.2019 21:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Otázky kolem zatížitelnosti Li-Ion, LiFePo 18650 |
Právě to taky řeším... Chci zdroj na letištní nabíjení. 4S kapacita cca 35Ah. Rozhoduji se mezi: 12P Samsung INR18650-29E 2900mAh E6 - 8,25A cca 110€ https://eu.nkon.nl/rechargeable/18650-s ... ah-e6.html 12P Panasonic NCR18650PF 2900mAh - 10A cca 130€ https://eu.nkon.nl/rechargeable/18650-s ... 00mah.html Nabíjecí proudy kolem 10-20A, takže pro baterky opravdu volný režim. Nějak si nemůžu vybrat |
Autor: | guchar [ úte 16.04.2019 23:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Otázky kolem zatížitelnosti Li-Ion, LiFePo 18650 |
@TomasC 2.9Ah je už nad obvyklými 2.2Ah pocitově a dle obliby u VAPOR vdechovačů bych bral SAMSUNG Samsung INR1865029E 2900mAh (Blue) https://irp-cdn.multiscreensite.com/80106371/files/uploaded/file9.pdf Panasonic NCR-18650PF https://www.omnitron.cz/download/datasheet/NCR-18650PF.pdf |
Autor: | bobinh [ pon 06.05.2019 13:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Otázky kolem zatížitelnosti Li-Ion, LiFePo 18650 |
Jenom tak pro zábavu pánové - co použít takové články https://www.ebay.com/itm/4-X-3-7V-18650 ... 2019-05-07 To je bomba co? |
Autor: | guchar [ pon 06.05.2019 14:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Otázky kolem zatížitelnosti Li-Ion, LiFePo 18650 |
Jedna zkušenost s články s nápisem UltraFire mi stačila. (Byly to modré 14500, 3.7V 1.200mAh) Skuteč: 149,176,141, 100 mAh https://www.ebay.com/itm/Ultrafire-1200mAh-3-7V-14500-Rechargeable-Li-Ion-Battery-Batteries-2pcs-/273701275346 https://www.dx.com/p/ultrafire-1450-1200mah-3-7v-rechargeable-li-ion-battery-blue-2-pcs-2038164#.XNAqpo4zbIU V přístrojích (multimetry) kde mi nevadí mírně větší velikost, je používám jako 2S1P, místo 9V 6F22. Tam jsou zcela OK. Skutečné kapacity jsou měřeny ihned po plném nabití 0.5A CC následně CV při vybíjecím proudu 250 mA, v nabíječce IPC-5. Samovybíjení prakticky žádné. Jen u 4. kusu se 100 mAh, asi po 3 měsících, 3.99 V, oproti 4.04 V u ostatních kusů. Únor 2014 při pořízení byla jejich průměrná kapacita cca 300 mAh. Během 1 roku pokles o 1/2. V dalších 4 r téměř neklesá |
Stránka 41 z 60 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |