Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 785 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 53  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: pát 05.07.2019 21:12 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 4739
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
@mab Díval jsi se i na datasheet? Když ti nabíjecí proud 0.2C standard a 0.5C max vyhovuje bude do PwrBnk OK
https://cdn.shopify.com/s/files/1/0697/3395/files/LGChem_icr18650f1l_datasheet.pdf
https://liionwholesale.com/products/lg-f1l-with-tabs?variant=8122672840798
Uvažoval jsi v nkonu blízké 18650 z nabídky LG ?
LG INR18650-M29 2850mAh - 10A
http://akkuplus.de/mediafiles/Datenblatt/LG/LG_INR18650M29.pdf
LG ICR18650-B4 2600mAh - 5A
https://docs-emea.rs-online.com/webdocs/141f/0900766b8141f34a.pdf
nkon, 18650, Li-ion, Unprotected, Flat top, Brand: LG
https://eu.nkon.nl/rechargeable/18650-size/lithium---protection-circuit/unprotected/battery-version/flat-top/brand/lg/battery-chemistry-/li-ion.html


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: pon 08.07.2019 12:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.5.2012
Příspěvky: 715
Bydliště: Vyškov, ČR
Jak už jsem uvedl, je to pro nenáročné použití (malé odběry) jen ještě přemýšlím jak udělat v autě automatické nabíjení za jízdy.
Něco jako jsou karavanové boostery, ale na liion.
BMS + připojené napětí se zdá nejjednodušší, ale proud, který dokážou BMS balancovat je velmi nízký.
Jednoúčelová nabíječka na balanční konektory bude fungovat, ale max 1,5A.
Chtělo by to něco s 5-10A.

_________________
x9d, x-lite pro a pár poletuch


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: pon 08.07.2019 16:15 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 4739
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
@mab Pokud (xP a ymAh pro jednoduchost) zaokrouhlím na 10P a řekněme 2000 až 2200mAh/článek.
Pro 10P sice nedostanu 30Ah, jen 20Ah, ale tyhle články bývají odolnější než ty s "našponovanou" kapacitou.
Nabíjení 10A je 0.5C (1A/čl), a 5A potom 0.25C (0.5A/čl) To je hodnota, kterou zvládají všechny trochu lepší LiIon
Navíc VTC4 s kapacitou 2100mAh pod označením Power Ion 2100 používá JETI ve svých akupacích,
kde nejsou balanční vodiče vyvedeny. Uvádí pro ně "není třeba balancovat každý článek v sadě samostatně".
https://cdn.shopify.com/s/files/1/0674/3651/files/Sony_VTC4.pdf?838
Já balanční vodiče i u Power Ion 2100 (VTC4) vyvádím 1.Pro snadnou kontrolu 2.Pro případ prvního balancování
Datasheet SONY uvádí Charge (CC) = 2 A, (JETI 4 A)
http://www.jetimodel.com/cs/katalog/Doplnky/Akumulatory-LiIon/
http://shop.jetimodel.cz/power-ion-2100-2s1p.htm
Moje zkušenost po 4 letech co 4 články Power Ion (2100) mám se mezi sebou nerozjely o víc jak 0.01 V
O dnešních prodejcích nemám zrovna přehled. Ale myslím, že při troše hledání by byly s cenami LG srovnatelné.
18650 z PowerBank (měl jsem jen jeden NONAME 2200mAh 4.2V) u nové zhruba 1700mAh a dlóóuhé nabíjení
- Pokud vím VTC4 bez balancování lze najít i v některém aku-nářadí.
- Když tedy chceš pro 10SP nabíjení 5 až 10 A, bez balancování VTC4 by byly řešením.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: pon 08.07.2019 16:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.5.2012
Příspěvky: 715
Bydliště: Vyškov, ČR
Díky,
tahle "matematika" je mi docela jasná, ono to jde i našponovat více sadami paralelně :-)
Dejme tomu, VTC4 jsou pěkné články a jestli je používají Jeti do power ion tak beru, na nkonu je taky mají.

Jen pořád nevím jak na nabíjení ?
-> nastartuju auto a pokud je potřeba, tak se nabíjí. Žádné cvakání na nabíječce.

_________________
x9d, x-lite pro a pár poletuch


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: pon 08.07.2019 19:05 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 4739
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
@mab Podívej se do SZ. Pak třeba můžeme pokračovat i zde. Vidím to jako ŘÍDÍCÍ BLOK, dle podmínek.
==edit02
Hádám, že jsem to překombinoval. K baterce v autě je připojen vstup nabíječky,
u které lze nastavit minimální napětí auto baterky kdy ještě běží nabíjení. Nabíječka se napájí z auto baterie.
Pokud chci dobíjet svou 3S10P "Power Bank" (PB) připojím ji k výstupu (nastavené nabíječky).
Ta začne nabíjet. Nabíjení ukončí a) když je PB plně nabita b) když autobaterie "zbylo jen na startování". Pokud
nastane b)pak po nastartování alternátor zvedne napětí autobat. z ALTERNÁTOR-AUTOBAT pokračuje nabíjení
A tak pořád dokola vždy když PB připojím k nabíječce.
Většina nabíječek se po zapnutí nastaví do stavu před vypnutím
K tomu aby se rozběhlo nabíjení ale se musí sepnou tlačítko-kontakt (START).
Totéž v případech vzniku CHYBY - přerušený nabíjecí okruh.
Asi je nerozumné aby nabíjení se spouštělo samo To by mělo význam jen u nabíječky s 1 pevným nastavením


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: úte 09.07.2019 8:49 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 4739
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
@mab Zkušenosti s (Power Ion JETI) = VTCn= 4, 5, 6 vlákno "Jeti Power ION" ("semo" vybral 3100mAh=VTC6)
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?t=86466
VTC4 i VTC6 najdeš i na NKON


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: úte 09.07.2019 14:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.3.2012
Příspěvky: 2515
Bydliště: Nitra Slovensko
Sony VTC6 sú 3000 mAh. Sú to kvalitné články. VTC6A má lepšie prúdové zaťaženie. Ale sú aj často kopírované. Ja už neviem kde sa dajú kúpiť 100% originál. Tak isto, ako Sanyo, LG, Samsung a Panasonic.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: stř 10.07.2019 4:26 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 4739
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
Kucháním někteří před ověřili shodu značení VTC4, 5 a 6 s JETI Power Ion. Mají nové stránky e-shopu Z nich
google ke dni 2019/07 červenec/10
(cena článek ze sestav) 2100 - 210,- / 2600 - 240,- / 3100 - 290,- JETI uvádí: NENÍ NUTNO BALANCOVAT!
- Ceny u třech "vaporistů" za 2100: 129 (ČP nad 500 doprava zdarma) / 149 / 179 Asi by stál za pokus vzorek
- eu.nkon.nl: Sony / Murata US18650VTC4 2100mAh - 30A, Availability: In stock, €2.95 cca 76 Kč
- TME při počtu 31 až 120ks: 121,24


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: čtv 18.07.2019 22:28 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.11.2003
Příspěvky: 628
VTC5A je momentalně nejlepší lionka v poměru cena výkon :D Na pohon

_________________
zbek

aircombat


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: pát 19.07.2019 2:44 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 4739
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
@zbek V čem VTC5A máš? Pack ?S?P ? Jaký tak je časový průběh odběru A nebo C ? PACK - toto vlákno -
zbek:litam VTC4 4S a 3S2P do napěti 2,8 až 3V na članek v kombatech a neni to nejhorší 11.07.2018 18:37


Naposledy upravil guchar dne pát 19.07.2019 11:10, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: pát 19.07.2019 6:39 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 19320
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
juraj.jurej píše:
... VTC6A má lepšie prúdové zaťaženie. ...

Lepší než co?

_________________
jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: pát 19.07.2019 7:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 7404
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
Lepší než jakýkoli Li-Ion článek od jiných výrobců stejné rozměrové řady.
40A opravdu dává, viz měření ve vlákně o Infinity. Jen těch 40A nemůže být samozřejmě kontinuelně.
Ri za pokojové teploty vychází na 10mOhm na článek. Již dva články paralelně posouvají baterku hodně blízko k Li-Pol.
Ale pořád platí,že vybíjecí křivka je jiná než u Li-Pol . Čím víc paralelních článků ale je, tím víc se křivka k lipol blíží.
Mám doma baterku 4S7P a tam se z toho dá tahat klidně i 70A kontinuelně a 140 impulzně . ( a to mluvím o baterce VTC6) u VTC5A by to bylo ještě o dost lepší.

V nové Infinity která je pouze na 3S vážně uvažuji,že na VTC5A , bez paralelních článků. Neb stoupání je pár sekund a 440W ze 3S na model 1700g těžký je naprosto dostatečné.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: pát 19.07.2019 7:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 7404
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
Jo Jiřiku..
Ještě doplním.
V SSL které hmotí 2600g mám 4S-3000mAh VTC6. Tahám z toho 38A. Doba běhu motoru na jedno stoupání je cca 10 až 15s. Podle toho jak chci vysoko. Stoupavost je 10 až 12m/s (což fakt stačí a stačí i na základní akrobacii pod motorem). Když jsem si testoval kolik stoupání na baterku udělám, tak 13 x po 10s a spotřebovaná kapacita byla 1500mAh. Takže min 20x jsem schopen vystoupat. A ještě zbude hromada energie .
Prostě..sice nejsou Li-Ion v porovnání s Li-Pol tak výkonné, ale nějak ty Li-Ion mám rád. Ten pevný obal vzbuzuje víc důvěry, navíc do kulatých trupů se to lépe skládá :-)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: pát 19.07.2019 8:40 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.1.2018
Příspěvky: 703
Bydliště: Trvalé
Obrázky: 0
jyrry píše:
Lepší než co?


No asi než VTC6.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: pát 19.07.2019 11:06 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 4739
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
zbek: "litam VTC4 4S a 3S2P do napěti 2,8 až 3V na članek v kombatech a neni to nejhorší "11.07.2018 18:37
Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=42&t=80829&p=1418870#p1418870


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 785 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 53  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz