px




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 785 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ... 53  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: pát 19.07.2019 12:07 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 19316
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Je někde datasheet k těm VTC6A ?
Zatím jsem ho nenašel.

_________________
jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: pát 19.07.2019 12:11 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 19316
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
No, zas taková sláva to není - https://www.e-cigarette-forum.com/threa ... 5a.849291/

_________________
jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: pát 19.07.2019 16:05 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 4729
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
Li-Ion 18650 VT5 a VT6, počínaje 2017 převzal od SONY Murata. Články dodávané po 2017 jsu značeny Murata
Pokud pomineme dřívější VT4 a jejich předchůdce, tak v době výroby SONY byly VT5, VT5A i VT6, VT6A
(někdy se lze setkat s jejich označením VTC... namísto VT...)
V před r. 2017 (SONY) jsou popisovány jak varianty na konci jak s "-A", tak bez něj (asi předchůdci).
Řada diskuzí uvádí, že varianty BEZ a S "A" ("-A") mají/měly odlišné vlastnosti. Nejsou shodné.
Po roce 2017 u prodejců jen verse bez "-A", a nejsou dostupné datasheets od MURATA (Electronics) Co., Ltd.,
(Na více místech světa továrny na výrobu baterií. A taky řada divizí s jiným zaměřením než baterie.)
Regional management of the Murata affiliates(poboček) in Europe is located in Hoofddorp in the Netherlands
Previously manufactured by Sony Energy - Murata purchased Sony's battery division in 2017.
Newer production of cells are marked Murata and not SE (Sony Energy). Older cells will show SE printing.
Origin: Japan/Malaysia, Alternate Names: VCT6, VCT 6, VTC6, US18650VTC6, US18650VCT6
Chemistry: NMC, Maximum charge voltage: 4.25V (see specification),
Sony - Murata VTC6 3000MAH, dischar.: 15A without temperature cut, 30A with cutoff at 80°C
https://www.flashlightworld.ca/sony-murata-vtc6-3000mah-15a-30a-battery-genuine-tested-flat-top/


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: pát 19.07.2019 16:29 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.11.2003
Příspěvky: 628
guchar píše:
zbek: "litam VTC4 4S a 3S2P do napěti 2,8 až 3V na članek v kombatech a neni to nejhorší "11.07.2018 18:37
Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=42&t=80829&p=1418870#p1418870


ja přešel loni na VTC 5A a ty jsou lepši než VTC 4 zkoušel jsem i VTC 5 ty nejsou moc dobrý

u VTC 4 kvalita hodně kolisala podle nakupu

litam je v kombatu a par kluku je taky použiva zavodně na kombatu zitra leti kombat zavod WWII mezek BF 109 4xVTC5A a WWI SE 5A 4xVTC5a v Budkach

odebrana kapacita za 7 minut cca 2200 mA a v ruce se moc nedaji udržet :D

těšim se že až se vic rozjedou VTC 6A tak je prubnu

Ja mam prostě lionky rad

_________________
zbek

aircombat


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: pát 19.07.2019 17:10 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2003
Příspěvky: 7404
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
jyrry píše:
Je někde datasheet k těm VTC6A ?
Zatím jsem ho nenašel.

Jukni


Přílohy:
SONY_US18650VTC6.pdf [300.02 KiB]
38 krát
Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: pát 19.07.2019 17:58 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 4729
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
@graup15: "Revision 0.1 20th Jan. 2015, Cell Name US18650VTC6, Sony Energy Devices Corporation"
https://www.kronium.cz/uploads/SONY_US18650VTC6.pdf
Z čeho soudíš, že datasheet (v uvedeném odkazu) se týká VTC6A? "jerry" dal odkaz na
test VT6A od Mooch, testoval 2 předvýrobní vzorky( two pre-production or early production samples)
"For a 20A continuous discharge the VTC6A runs at the same temperature as the VTC6 does at 15A.
Sony will probably rate the VTC6A at about 5A higher than the VTC6. This means a continuous current rating
of 20A for the VTC6A with temperature-limited operation at some point above that. My preliminary estimate
for the VTC6A’s current rating is 20A, up to 25A if the temperature is kept below 80°C.
This can change at any time as I learn more about this cell."
Bench Test Results: Sony VTC6A 18650 Samples, estimated 2900-3000mAh, 20-25A
Discussion in 'Batteries and Chargers' started by Mooch, Feb 1, 2018.
https://www.e-cigarette-forum.com/threads/bench-test-results-sony-vtc6a-18650-samples-beats-vtc5a-estimated-2900-3000mah-20-25a.849291/


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: sob 20.07.2019 1:41 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 19316
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
graup15 píše:
Jukni

To je VTC6 bez A, ten mám.
Tady se něco tvrdí o VTC6A ale datasheet není, jen marketingové údaje. A pak třeba ten test co jsem postnul.

_________________
jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: pon 22.07.2019 12:25 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 5612
Bydliště: Praha ČR
Tak pro zajímavost - používám pro nabíjení na poli pack ze zde již zmíněných Panasoniců 2900mAh a po roce jsem se dokopal k trochu souvislejším testům (jde tedy o reálné hodnoty sady, která již odvedla nějakou práci, ne nějaký "ideál po zakoupení").

Ukázalo se, že je v praxi o něco větší rozdíl, než bych čekal, mezi nabíjením na 4,1V a 4,2V. Většinou jsem sadu nabíjel jako LiION, tedy 4,1V/čl, to by mělo být dobré pro životnost (asi opravdu je), nicméně odevzdaná kapacita je pak pouze někde mezi 2500-2600mAh (pro mou sadu 5p tedy 12,5Ah).
Při nabíjení na 4,2V (což není v rozporu s datasheetem) jsem se dostával bezpečně nad 2800mAh, asi bych při menších proudech ze sady "vysál" i plných papírových 2900mAh, ale to už by bylo trochu surové, držme se těch 2800mAh - to není zanedbatelný rozdíl, pro zmíněnou 5p sadu se takto dostaneme k 14Ah, tedy vlastně půlka dalšího článku navíc.
Osobně většinou nemám s kapacitou problém, tak budu spíš nabíjet i nadále jen na 4,1V/čl a předpokládat vyšší životnost, nicméně je dobré vědět, že rozdíl v kapacitě skoro 10% je o poznání vyšší, než by se zdálo z rozdílu napětí (které je vyšší jen o něco přes 2%).
A pozitivní je, že Panasonic 2900mAh deklarovaným parametrům odpovídají docela dobře, vůbec žádné pohádky :-)
Jde o článek viz http://nkon.nl/sk/k/ncr18650pf.pdf , jak vidno zaručená minimální kapacita je 2750mAh, což splněno je s rezervou, reálné hodnoty se velmi blíží k typickým 2900mAh...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: pon 22.07.2019 12:42 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.1.2018
Příspěvky: 703
Bydliště: Trvalé
Obrázky: 0
tomashr píše:
.. je dobré vědět, že rozdíl v kapacitě skoro 10% je o poznání vyšší, než by se zdálo z rozdílu napětí (které je vyšší jen o něco přes 2%).

Musíš brát jen rozsah využitelného napětí (cca 3,0 až 4,1 V). Potom už to docela sedí, ne?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: pon 22.07.2019 12:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 5612
Bydliště: Praha ČR
Asi ano, dalo by se to brát takto... V každém případě je výsledek testu jasný a rozdíl bez diskuse, závěry (je-li přednější maximum kapacity nebo patrně lepší životnost) si už musí každý udělat sám podle svých konkrétních potřeb :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: pon 22.07.2019 21:53 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 4729
Bydliště: ČR
Obrázky: 1
Slovo do pranice. Li-Pol nabitá na 4.10 nebo 4.20 V nejde hned z nabíječky létat/jezdit.
Napětí naprázdno na ni po (řekněme 24 h mírně klesne) kolik Ah a kolik Wh se z něj dostane
při vybíjením daným konstantním proudem, proti hodnotám měřeným bezprostředně po konci nabíjení na FULL
To je do poklesu proudu ve fázi CV na hodnotu uvedenou v datasheetu (NCR18650PF - 4.2V, 55mA cut)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: stř 31.07.2019 11:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.5.2010
Příspěvky: 1881
často se diskutuje o false baterkách. Tady je zajímavý odkaz, co vše je dnes možné. Někdy je drobný rozdíl v textu, kterého si ale většina uživatelů nevšimne. Čína, ráj pro podvodníky. A jestli si někdo myslí, že v našich prodejnách je to jiné, .......... 8O

https://www.aliexpress.com/item/3287630 ... 9e609a0b09


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: úte 06.08.2019 17:25 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 18.3.2010
Příspěvky: 2577
Bydliště: Zavar, SK
Páni, rozmýšľam, že by som si zbastlil nejaký akupak namiesto trakčnej baterky k elektrickému člnu. Niečo na úrovni 12V/ 70Ah, prípadne viac, trvalý odber do 60A. Do úvahy pripadajú buď Li-Ion
https://www.aliexpress.com/item/1000006 ... 34583jrB0U
, alebo LiFePO4
https://www.aliexpress.com/item/4000023 ... 1023lWWgPC
Už len z princípu lenivosti ( menej spájkovania ) sa prikláňam k LiFePO4.
Praktické skúsenosti nemám ani s jedným typom aku. Dajte, prosím, nejaké praktické rady. Vďaka.

_________________
X9D & T16Pro & TX16S & nejaké lietadlá, heli a koptéry www.rcmodelytt.sk


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: ned 25.08.2019 7:19 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.11.2003
Příspěvky: 628
do lodky bych šel do LifePo4

_________________
zbek

aircombat


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky kolem Li-Ion, LiFePo 18650
PříspěvekNapsal: ned 25.08.2019 13:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 8154
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Jo, já mám zkušenost s výměnou původního SLA 24V/28Ah za 6S44P 18650 Samsung 2,6Ah v několika potápěčských scooterech. Kapacita čtyřnásobná, hmotnost stejná, :wink: cena značná. :cry: Odběr 50-70A. Nikdy bych si ale nelajznul tam dát nějakej čínskej hnůj typu LiitoKala, kdyby klekly pod vodou třeba 4 km daleko v jeskyni, byl by to celkem zajímavej pr.ůser.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 785 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ... 53  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz