Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 27.10.2017 16:27 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7415
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
@ timemaster píše: ... ohledne cidla teploty, tohle se fakt pouziva ? ...@jyrry: NiCd a hlavně NiMh
LiPol nebo LiIon:Pro hlídání,že tam není vadný článek. Endotermická reakce u nab. OK článků = teplota neroste
Očima teplotu nevidím, a prsty tam trvale nedržím. Pokud se mi kontaktní metoda kontroly nelíbí
mohu pro info o teplotě povrchu použít IR teploměr. Sice na něj musím čumět, ale třeba STIHNU ODHOZENÍ.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
PříspěvekNapsal: pát 27.10.2017 16:40 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1696
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
jyrry píše:
Jo. Na NiCd a hlavně NiMh baterky.
Pokud se LiPol začne zahřívat při nabíjení, je důležitější než čidlo teploty rychlost reakce při odhodu ven :|


Nějakou NiCd baterku už jsem nabil :lol: ale čidlo nepoužívám. Při nabíjení ne, při formování ano. Pokud je nabíječka na NiCd opravdu dobrá, tak se baterky nehřejí. Dobrá nabíječka NiCd baterek to prostě nepustí.
A na Lixxx ? Teď zrovna tady nabíjím a testuji několik sad 13S14P a i kdybych měl teplotní čidlo tak stejně nevím na kterou ze 182 baterek ho mám dát? A že by se hodilo :roll:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 27.10.2017 17:18 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7415
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
@novfra Kontrola teploty 13S14P má řešení. Za víc peněz = TERMOKAMERA (ThermoCamera/Thermograpic)
Thermographic Camera
Termokamery


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 27.10.2017 17:49 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 1696
Bydliště: Jaroměř, ČR
Obrázky: 0
guchar píše:
@novfra Kontrola teploty 13S14P má řešení. Za víc peněz = TERMOKAMERA (ThermoCamera/Thermograpic)
Thermographic Camera
Termokamery


Nene, ani termokamera by to nedala. Možná jako havarijní pojistka.
Víš, jak při některém druhu poruchy aku články hřejí? Od středu. Dýnka jsou studená, prostředek topí. Měřeno infrateploměrem.
Když Ti teče přes sekci baterek pár desítek Watů (pár stovek Watů) tak by si na tu baterku musel koukat on line ze všech stran a nepřetržitě několik hodin (simulace provozu) On je to docela fofr, když se baterka zblázní....
A vlastní provoz sady ani nekomentuji. Kdo by u toho seděl?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 28.10.2017 13:48 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 7.2.2017
Příspěvky: 22
To uz jsou strasny baterie ;) tam verim,ze je to potreba resit uz poradne.. nastesti takove zatim nepotrebuji :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 30.10.2017 20:31 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 24.2.2013
Příspěvky: 304
Na AAA je ta 1.5A jiz dost velkej odber ...mnohem kapacitnejsi AA ztrati dech nejpozdejc u 4A... na lipolku se nechytaji AAA proudove ani nahodou .... ale alespon skubnuti motoru by slo nejspis resit superkondikem, ktery pokryje proudove spicky ktere nedokaze AAA dodat.... i tak by to ty AAA nejspis neutahly ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 31.10.2017 10:51 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7415
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
AAA Jen servo, NE MOTOR. @timemaster "mala cinska desticka v RC aute nebude tohle resit a ono asi proc ne"
Za sebe bych si tipl: Ve chvíli kdy se pokusí integrovaný ESC, na desce spustit potřebný proud, tak pokles napětí
baterek jde pod hodnotu, se kterou použitý mikroprocesor(uP) může fungovat. (SW přerušení chod uP zastaví?)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 31.10.2017 12:23 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 7.2.2017
Příspěvky: 22
guchar píše:
AAA Jen servo, NE MOTOR. @timemaster "mala cinska desticka v RC aute nebude tohle resit a ono asi proc ne"
Za sebe bych si tipl: Ve chvíli kdy se pokusí integrovaný ESC, na desce spustit potřebný proud, tak pokles napětí
baterek jde pod hodnotu, se kterou použitý mikroprocesor(uP) může fungovat. (SW přerušení chod uP zastaví?)


jasne ale co to pouziti laboratorniho zdroje ? ten proud udrzel a jeho ukolem je prave to aby zadny ubytek napeti nebyl. Pokud by byl, rekl by to. To mi je divne. Proto mi prislo zajimave to vysvetleni s merenim vnitrniho odporu baterii..


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 01.11.2017 16:42 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7415
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
@timemaster "... Zkoušel jsem tedy auto napájet z laboratorního zdroje s různým napětím v rozmezí od 3.7
do 4.2 ale výsledek byl vždy stejný. Napadlo mě, že auto dělá nějaké testování článku třeba velkou zátěží
na začátku, což se skutečně dělo, po zapnutí byl skokově odběr asi 1.5A ale zdroj do omezovače nešel,
tak si myslim, že to utáhl bez problémů... "
V tomto popisu mi od začátku něco nesedí. Problém je v tom, že je tam řada dohadů. Jejich potvrzení, nebo
vyloučení není až tak jednoduché. Takže na tvou otázku "Co dalšího by mohlo takovou věc způsobovat ? "
neumím odpovědět. Ono je to o rychlosti pojistky zdroje a rychlosti se kterou nastane výpadek ELEKTRONIKY.
Pokud má používaný accu 500 mAh uvedeno 10C (15 C) tak dodává 5 A (krátkodobě 7.5 A). To je víc jak 1.5 A
skok který jsi pozoroval. Skutečná (náběhová špice viditelná na rychlém záznamu) může být o dost nad 1.5 A .
Nic méně na zdroji schopném dodat potřebné špičkové proudy (neomezené el. pojistkou) musí model fungovat.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 02.11.2017 14:36 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 7.2.2017
Příspěvky: 22
timemaster píše:

jasne ale co to pouziti laboratorniho zdroje ? ten proud udrzel a jeho ukolem je prave to aby zadny ubytek napeti nebyl. Pokud by byl, rekl by to. To mi je divne. Proto mi prislo zajimave to vysvetleni s merenim vnitrniho odporu baterii..


Tak jsem udelal pokus po druhe s tim,ze jsem chtel zkusit paralelni spojeni dvou casti zdroje tak aby zvladl pripadne vyssi proud. No a zajimave je,ze se auto chytlo, co je vubec divne tak se chytlo i stemi 3xAAA ovsem skutecne nedaji dostatecny proud,takze ani s uplne plnymi bateriemi to jede vyrazne pomaleji. Je to sice stejne auto ale zda se,ze cinan nedela dve elektroniky nikdy stejne :) jen co najdu to puvodni, se kterym jsme delali pokus, pustim se do toho znovu, at alespon vime.. Tenhle kus jede uplne s cimkoliv a proste jediny vysledek v pripade nedostatecneho proudu nebo napeti je ten ze to proste jede pomalu nebo uz vubec ale rozhodne se snazi s tim co ma k dispozici..


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 02.11.2017 15:41 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7415
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
@timemaster 1. NEJEDE 2. JEDE POMALU Řekl bych, že je to tím, že
2. se chová mravně, a pro SLABÉ BATERKY omezí proud do motoru = jede pomalu
1. asi vadný regl motoru, místo omezeného proudu (při slabých baterkách) do motoru nejde žádný proud


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz