Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 65 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Pájení konektorů Li-Pol baterií
PříspěvekNapsal: stř 27.12.2017 22:02 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2003
Příspěvky: 11187
Bydliště: Břeclav, ČR
S tím zkratem se to řeší jednoduše - napřed jeden konektor, zasmrštit ho a až potom jít na druhý.

Ale už mi byl vyprávěn i příběh, jak někdo zkracoval kabely od baterek na stejnou délku. Vzal štípačky a hvizdnul oba nejednou. A bylo po kleštích...


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Pájení konektorů Li-Pol baterií
PříspěvekNapsal: stř 27.12.2017 22:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.5.2010
Příspěvky: 1891
:D no jo, tyhle zkraty bývají efektní. I zvukově. Ale většinou je to následek chvilkového zkratu v hlavě. Probuzení bývá rychlé :mrgreen:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pájení konektorů Li-Pol baterií
PříspěvekNapsal: ned 31.12.2017 0:16 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 23.9.2015
Příspěvky: 212
Bydliště: Mladoboleslavsko
Tak jsem to zkoušel a prostě jsem asi levej, ale nezadařilo se to. Prostě mi to pistolovou ani mikropájkou nejde. Takže se pokusím někoho sehnat, kdo by mi to přepájel.

_________________
Traxxas TRX-4 Ford Bronco 1/10 brushless
Losi Rock Rey 1/10 brushless
Losi Night Crawler SE 1/10


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pájení konektorů Li-Pol baterií
PříspěvekNapsal: ned 31.12.2017 12:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2013
Příspěvky: 1538
Bydliště: Brno
Vstrom650 píše:
Tak jsem to zkoušel a prostě jsem asi levej, ale nezadařilo se to. Prostě mi to pistolovou ani mikropájkou nejde. Takže se pokusím někoho sehnat, kdo by mi to přepájel.
Pořiď si to 100w kopyto, a půjde to. Čím víc materiálu na hrotu, tím lépe. Pro velké průměry kabelů a velké objemy konektorů není ani tak potřeba velký výkon, ale tepelná kapacita páječky, respektive hrotu. Pak se dá pájet krátce a přitom kvalitně spoj prohřát. Pokud někdo umí pájet, zvládne to třeba i trafopáječkou, ostatní to zvládnou kopytem.

_________________
MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pájení konektorů Li-Pol baterií
PříspěvekNapsal: ned 31.12.2017 12:51 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.8.2005
Příspěvky: 4945
Bydliště: Šternberk, ČR
Obrázky: 0
Vstrom650 píše:
Tak jsem to zkoušel a prostě jsem asi levej, ale nezadařilo se to. Prostě mi to pistolovou ani mikropájkou nejde. Takže se pokusím někoho sehnat, kdo by mi to přepájel.

Někdy je povrch konektoru zoxidovaný a pak na to cín hůř chytá. Pokud je problém v tom, že se kulička cínu na konektoru převaluje a nerozlije se, tak pomůže před pájením povrch, kde se bude pájet, oškrábat nožem.
Když konektor zasuneš do dřeva aby se neodvádělo teplo a případně seškrábneš povrch, tak to tou pistolkou musí jít.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pájení konektorů Li-Pol baterií
PříspěvekNapsal: ned 31.12.2017 12:56 
Mazák
Mazák

Registrován: 3.11.2011
Příspěvky: 592
Bydliště: Česká republika
Jakou máte na té trafopájce smyčku (hrot)? Vliv té smyčky na pájecí výkon je zásadní.
Jinak je to samozřejmě hodně o zkušenosti. Nesouhlasím ani s tím, že se musí vždy prohřívat páječkou jen pájený materiál. Když pájím, tak částečně přikládám pájku i na hrot páječky. Těžko se to popisuje, je to věc grifu, který člověk získá praxí. Trochu je to podobné vaření. Někdo je schopen i s tím nejlepším vybavením připálit i čaj a jiný zase uvaří perfektně i na starém šporheltu v obitém smalťáku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pájení konektorů Li-Pol baterií
PříspěvekNapsal: ned 31.12.2017 13:08 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.8.2005
Příspěvky: 4945
Bydliště: Šternberk, ČR
Obrázky: 0
Měď průřez 1.5 mm2 (průměr ten drát má 1.35mm).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pájení konektorů Li-Pol baterií
PříspěvekNapsal: ned 31.12.2017 13:44 
Mazák
Mazák

Registrován: 3.11.2011
Příspěvky: 592
Bydliště: Česká republika
Dotaz byl na autora dotazu Vstrom650. Nevložil jsem citaci, omlouvám se.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pájení konektorů Li-Pol baterií
PříspěvekNapsal: ned 31.12.2017 14:34 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 23.9.2015
Příspěvky: 212
Bydliště: Mladoboleslavsko
Trafopájka s mědí na konci, jak zde již padlo. Kabely byly horké tak, že i smršťovačka se mi stáhla. Kopytem by to možná šlo, ale to mám 48W a to je slabé. Jinak prý ba HXT 4 mm a na 10awg kabely jsou širší konektory. Jeden pán mi to udělá, já někdy koupím to kopyto a pak to zkusím. Prostě ten cín se špatně roztéká, dle mého špatná teplota

_________________
Traxxas TRX-4 Ford Bronco 1/10 brushless
Losi Rock Rey 1/10 brushless
Losi Night Crawler SE 1/10


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pájení konektorů Li-Pol baterií
PříspěvekNapsal: ned 31.12.2017 18:10 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2013
Příspěvky: 1538
Bydliště: Brno
Vstrom650 píše:
Trafopájka s mědí na konci, jak zde již padlo. Kabely byly horké tak, že i smršťovačka se mi stáhla. Kopytem by to možná šlo, ale to mám 48W a to je slabé. Jinak prý ba HXT 4 mm a na 10awg kabely jsou širší konektory. Jeden pán mi to udělá, já někdy koupím to kopyto a pak to zkusím. Prostě ten cín se špatně roztéká, dle mého špatná teplota

To vypadá, že přehřeješ pájku, která na povrchu zoxiduje a není smáčivá. Při pájení, kdy je třeba prohřát velkou hmotu, je potřeba zásobník tepla, což je u kopyta masa hrotu páječky. Pokud to děláš třeba trafopájkou, tak pájka slouží jako vodič tepla, trafopájkou sice uděláš na hrotu krátce vysokou teplotu, ale už přenos tepla nestačí na prohřátí vodiče a konektoru. Ostatní tady na vlákně již psali, co je třeba vše udělat pro minimalizaci tepelných ztrát. Já měl problémy s pájkou, takže velké průřezy jsem pájel právě tím kopytem, potom jsem změnil pájku, a zvládám pájení pájecí stanicí s 75W perem, konektory mám v dřevě nebo uchycené do třetí ruky přes tepelnou izolaci. Samozřejmostí je použití kalafuny, a pocínování vodiče - nejprve páječkou na nižší teplotu nanesu na vodič vrstvičku kalafuny, a poté na vysokou teplotu tuto kalafunu rozpustím spolu s přiložením pájky. Potom konektor umístím společně se zasunutým vodičem do třetí ruky, prohřeju konektor společně s vodičem a přiložím pájku. Správně zapájený spoj musí být na okrajích rozlitý a lesklý. Důležité je nehýbat sestavou až do ochlazení celé sestavy, k ochlazení stačí na konektor nebo spoj přiložit ploché kleště. Kopytem to jde samo, pájení je rychlé a spolehlivé, s perem si člověk musí trochu vyhrát.

_________________
MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pájení konektorů Li-Pol baterií
PříspěvekNapsal: ned 31.12.2017 18:19 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 23.9.2015
Příspěvky: 212
Bydliště: Mladoboleslavsko
Třeba tahle? https://www.alza.cz/hobby/toolcraft-ruc ... q9EALw_wcB

_________________
Traxxas TRX-4 Ford Bronco 1/10 brushless
Losi Rock Rey 1/10 brushless
Losi Night Crawler SE 1/10


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pájení konektorů Li-Pol baterií
PříspěvekNapsal: ned 31.12.2017 18:30 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2013
Příspěvky: 1538
Bydliště: Brno
Používám spíše něco podobného tomuto s trochu tenším hrotem https://www.elektro-hofman.cz/cz-detail ... -150w.html či tomuto https://www.hobynaradi.cz/odporova-hrot ... 100w-geko/

_________________
MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pájení konektorů Li-Pol baterií
PříspěvekNapsal: ned 31.12.2017 22:15 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 23.9.2015
Příspěvky: 212
Bydliště: Mladoboleslavsko
Tak to jsou řádná kopyta

_________________
Traxxas TRX-4 Ford Bronco 1/10 brushless
Losi Rock Rey 1/10 brushless
Losi Night Crawler SE 1/10


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pájení konektorů Li-Pol baterií
PříspěvekNapsal: pon 01.01.2018 21:29 
Mazák
Mazák

Registrován: 24.11.2013
Příspěvky: 627
Bydliště: Praha 10, ČR
Obrázky: 9
V sobotu jsem pájel kabel 10AWG na XT90 a zároveň na klešťové svorky (pro nabití autobaterie, která v mrazu zdechla).
A použil jsem toto:
https://www.conrad.cz/analogova-pajeci- ... -c.k588415
Většinu jsem provedl s nastavením na stupeň tři (~250°C?) z pěti, klešťové svorky pak na čtyřku (~350°C?).
Někdo to možná umí s kopytem, ale proč u toho prvního odkazu píšou u použítí: "pájení tabulí plechu"? A u druhého, že se jedná o nástroj pro měkké pájení? To jako aby s tím někdo nezkoušel třeba svařovat? :mrgreen:
Mikropáječka potřebuje více času, ale na použití je snadnější. Alespoň podle mých zkušeností. Zvlášť když je používána na různě velké kabely a konektory, včetně těch menších.


Přílohy:
IMG_20180101_213452.jpg
IMG_20180101_213452.jpg
[ 71.87 KiB | Zobrazeno 1711 krát ]

IMG_20180101_213634.jpg
IMG_20180101_213634.jpg
[ 78.67 KiB | Zobrazeno 1711 krát ]

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pájení konektorů Li-Pol baterií
PříspěvekNapsal: pon 01.01.2018 22:58 
Mazák
Mazák

Registrován: 22.1.2016
Příspěvky: 758
Bydliště: Brno-Maloměřice
Někdy ta pájecí stanice nestačí i s tím největším hrotem a je potřeba použít to velké kopyto. Nedávno jsem pájel sestavu lionek 4P propojených měděným páskem 0.8x7 mm a když jsem propojoval 4 články s páskem na plusu a 4 články s páskem na mínusu, už ta pájecí stanice nestačila - odvod tepla těmi měděnými plíšky byl rychlejší než tepelná kapacita toho velkého hrotu a než baterky takto přehřívat, musel jsem použít to velké kopyto, abych to časově stihnul do tří vteřin - déle bych ty baterky nerad prohříval.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 65 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz