Pravidla fóra
Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno. Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.
Autor |
Zpráva |
novfra
|
Napsal: čtv 04.01.2018 20:39 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
hipa píše: Přesně , jak bylo řečeno výše superodborníky.Nabíječka z Lidlu a ještě za 500kč,cha,cha.Musí stát minimálně 500 euro.Jestli ta z Lidlu funguje neni duležitý , hlavní je cena!!! Že nechápeš rozdíl mezi nabíječkou a udržovací nabíječkou není můj problém. Nabíječku LIDL mám, používám a doporučuji dál. Ale NIKDY bych ji nedoporučil nikomu jako udržovací zařízení pro dlouhodobou údržbu startovacího Pb akumulátoru ve stylu "konzervační" nebo "udržovací" nabíjení.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
varok
|
Napsal: čtv 04.01.2018 21:06 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 4.7.2012 Příspěvky: 2651 Bydliště: Havířov Obrázky: 0
|
No ale já jsem nemyslel že to bude mít připojené pořád, třeba půl roku v kuse.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pát 05.01.2018 4:24 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7415 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@sky59 SRI Ano četl jsem nepozorně(zbrkle), text "Cez dalsiu kremikovu diodu a dalsiu poistku ... " jsem nepostřehl. Taky jsem se dal zmást dost přesným požadavkem na ZENEROVO napětí 13.7 V . (Běžná Si dioda o 0.7 Shottky o 0.3 V ještě sníží.) - Kdysi sehnat do auta nový accu (když starý začal odcházet) byl problém, jsem sobě i tchánovi postavil několik jednoduchých UDRŽOVACÍCH nabíječek s omezením napětí a proudu. Život accu před vyřazením to prodloužilo o 1 až 2 zimy. (Pokud accu neodešel náhle na"infarkt".)Naše Škoda jezdila denně, tchán ji v zimě odstavoval.Po roce 1990 byly accu k běžně máni a když u accu, staršího jak 3 roky, začal problém startování, starý šel do sběru, a koupil se nový. Běhání kolem prodloužení o jednu zimu (včetně případného postupu desulfatace) nestálo za ztrátu času a námahu s tím spojenou.
|
|
Nahoru |
|
|
Marek_Km
|
Napsal: pát 05.01.2018 6:59 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.5.2012 Příspěvky: 1687 Bydliště: Kroměříž Obrázky: 38
|
Já bych tu nabku z Lidlu nazatracoval, teda asi tu starší, bez displeje. U nás v práci máme starou nafťákovou ještěrku, která v kombinaci se špatným dobíjením byla zdrojem mnoha problémů s nastartováním, musela se občas nabíjet klasickou nabíječkou, muselo se to hlídat kdesi cosi, otrava. Kolikrát se muselo startovat přes svařovací kabely přes druhé auto, pakárna nehorázná, tak jsem před x lety nadhodil, že jsme na vojně měli v autoparku náklaďáky napichnuté na udržovací nabíjení a bylo. Koupila se nabka z Lidlu, připojuje se to přes konektor, jaký je třeba v desktop PC na napájení a roky to startuje v létě v zimě. Ano, po pár letech se koupila do té ještěrky baterka druhá, ale tohle opravdu funguje. Je to zapojené neustále těch několik let, pouze se před jízdou vypne nabíjení (udržování) a odpojí a po jízdě se to zase zapojí a zapne. Otázka 5 vteřin, ani se nabka neodpojuje ze sítě. Stojí to venku pod střechou. Mám pocit, že jednou klekla a nechali ji opravit a zase nabíjí dál. Jak píšu, zapojené 365 dní ročně. Ovšem nevím, jestli bych si tohle troufnul nechat při nabíjení soukromého auta bez dozoru. Těžko říct.
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: pát 05.01.2018 8:07 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
Marek_Km píše: Já bych tu nabku z Lidlu nazatracoval, teda asi tu starší, bez displeje. U nás v práci máme starou nafťákovou ještěrku, která v kombinaci se špatným dobíjením byla zdrojem mnoha problémů s nastartováním, musela se občas nabíjet klasickou nabíječkou, muselo se to hlídat kdesi cosi, otrava. Kolikrát se muselo startovat přes svařovací kabely přes druhé auto, pakárna nehorázná, tak jsem před x lety nadhodil, že jsme na vojně měli v autoparku náklaďáky napichnuté na udržovací nabíjení a bylo. Koupila se nabka z Lidlu, připojuje se to přes konektor, jaký je třeba v desktop PC na napájení a roky to startuje v létě v zimě. Ano, po pár letech se koupila do té ještěrky baterka druhá, ale tohle opravdu funguje. Je to zapojené neustále těch několik let, pouze se před jízdou vypne nabíjení (udržování) a odpojí a po jízdě se to zase zapojí a zapne. Otázka 5 vteřin, ani se nabka neodpojuje ze sítě. Stojí to venku pod střechou. Mám pocit, že jednou klekla a nechali ji opravit a zase nabíjí dál. Jak píšu, zapojené 365 dní ročně. Ovšem nevím, jestli bych si tohle troufnul nechat při nabíjení soukromého auta bez dozoru. Těžko říct. Ale tohle přece nikdo nezpochybňuje. Je to normální dobíjení baterky, která se z různých důvodů nestačí dobít během provozu. On stačí takový detail, jako že ještěrka dobíjí "postaru" na 13,8V a někdo do ní koupí Ca baterku, nebo pouze slabé (porouchané?) dobíjení. Ale skutečně je rozdíl, jestli baterku denně dobiju (čti chybí ji energie, není nabitá, sulfatuje...) případně nechám zapojenou přes víkend, nebo na ni pověsím třeba tu lídlovku na několik měsíců bez toho, aby se vůbec během té doby odpojila.
|
|
Nahoru |
|
|
PeZet
|
Napsal: stř 10.01.2018 14:39 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 3.2.2005 Příspěvky: 357 Bydliště: ČR, Praha 13 Obrázky: 9
|
Ahoj, dříve (rozuměj před rokem 1989) se používala jako udržovací nabíječka pro auta jednoduchá konstrukce z 24V/2W (nebo 12V, už si nepamatuji) tlačítkového trafa (celé zalité v umělé hmotě) a 12V auto žárovka cca 1,2W (do kontrolek, např. zapnutí světel) v sérii. Proud definovala žárovka dle stavu akumulátoru a bylo to malé, levné, bezpečné a celkem blbuvzdorné.
Letu zdar!
_________________ PeZet
|
|
Nahoru |
|
|
igorb
|
Napsal: stř 10.01.2018 17:15 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2007 Příspěvky: 4778 Bydliště: SK Bratislava
|
A tiez si zabudol ze to bolo na otvorene akumutatory ktore sa po takej bublacej kure doliali ... takze blbuvzdorne na uzavrete, gelove, AGMka to urcite nie je :- ))
|
|
Nahoru |
|
|
skybreaker
|
Napsal: stř 10.01.2018 17:44 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 26.5.2014 Příspěvky: 451
|
Roadster BMW si zaslouží novou baterku. Na zimu ji dáš do bytu. Tak bych to udělal já.
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: stř 10.01.2018 19:17 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
igorb píše: A tiez si zabudol ze to bolo na otvorene akumutatory ktore sa po takej bublacej kure doliali ... Jasně dobiješ baterku a pak ji vybiješ dolitím (čti zředěním) elektrolytu. Baterka se VŽDY dolévá před nabíjením, pokud to uděláš po nabití, tak ředíš elektrolyt a vlastně ji vybíjíš.
|
|
Nahoru |
|
|
igorb
|
Napsal: stř 10.01.2018 19:33 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2007 Příspěvky: 4778 Bydliště: SK Bratislava
|
novfra píše: Jasně dobiješ baterku a pak ji vybiješ dolitím (čti zředěním) elektrolytu. Baterka se VŽDY dolévá před nabíjením, pokud to uděláš po nabití, tak ředíš elektrolyt a vlastně ji vybíjíš. Samozrejme ze ju dolejes ked si ju predchadzajucim nezmyslenym nabijanim vyvaril, predsa ju nedas do auta bez vody. A ako si prisiel na to ze doliatim sa baterka vybije? Pretoze klesne hustota elektrolytu? to nemozes mysliet vazne 1/ doliatim ten eletrolyt vratis na spravnu hustotu pretoze po vyvareni bola vysoka 2/ mnozstvo ulozeneho naboja zodpoveda chemickej reakcii siranov, kyslicnikov a ja neviem coho este a ich mnozstva a nie v mnozstve vody ktore to nema sancu zmenit. Hustota eletrolytu je len pomernym ukazovatelom a nie absolutnym. To bol ftip?
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: stř 10.01.2018 19:51 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
Tak jinak. Jak určíš míru nabití Pb akumulátoru s tekutým elektrolytem, když ne z hustoty elektrolytu?
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: stř 10.01.2018 20:05 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
igorb píše: Asi tak ako urcis mieru nabitia akumulatora ked vyvrela voda blbym nabijanim Dovolím si zopakovat otázku, Jak určíš stupeň nabití Pb akumulátoru když ne hustoměrem? Hlášky o vyvařeném elektrolytu nechávám stranou, je to stejný stav, jako bych měl řešit stav nabití baterky po pádu z 15 metrů. Obojí je už o ničem. Takže?
|
|
Nahoru |
|
|
igorb
|
Napsal: stř 10.01.2018 20:18 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2007 Příspěvky: 4778 Bydliště: SK Bratislava
|
Nechapem z coho ma ides skusat, na co je dobre v danej suvislosti poznat mieru nabitia? Napisal som ze uvedena nabijacka bola mozno pouzitelna na stare typy otvorenych akumulatorov (pretoze take nabijanie preziju len vdaka moznosti doliat vodu) a ze celkom iste nie je blbuvzdorna. Takze nechapem naco by som mal zistovat mieru nabitia akumulatora. A uz vobec nechapem co to ma spolocne s padom z 15 m?
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|