Autor |
Zpráva |
Libor
|
Napsal: stř 20.06.2018 16:04 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1265 Bydliště: Teplice v Čechách
|
banjo1 píše: ich skladujem na storage volty iba v zime Tazatel neupřesníl, jak velkou pauzu mezi létáním dělá a proto jsem použil slůvko bývá. Tím, že sám takto baterky skladuješ, potvrzuješ, že je to jedna z možných příčin. Moje praktická zkušenost je taková, že když jsem plně nabitou baterku nechal 3 měsíce ležet, byla nepoužitelná, protože změkla a případně se začala nafukovat. Nikde jsem neřekl, že baterka nevydrží z týdne na týden v nabitém stavu. Vydrží, ale občas se mi stane, že z nějakých důvodů udělám v používání baterky delší pauzu. Proto jsem si zavedl výše popsaný postup, který je spolehlivější než si pamatovat, že od posledního použití akumulátoru uběhlo x týdnů. Když má někdo jedno letadlo a do něho jednu sadu baterek, je to provozně jednoduché, já obsluhuji několik druhů baterek do letadel, kamer a foťáků a tak se mi jeví můj postup s nabitím na storage úroveň mezi víkendy praktický.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
mior
|
Napsal: stř 20.06.2018 16:55 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.9.2008 Příspěvky: 3157 Bydliště: Nové Mesto nad Váhom, SK
|
sky59 píše: vzdy nabijam na plno pred odlozenim, tak nerozumiem, preco iba niektore (menej ako 20% kusov) sa prifuklo? O tom, že dlhodobé skladovanie LiPolkám škodí, ti tu predložili dôkazy skúsení modelári: Libor, Ddano007 a ďalší a aj ja (hoci sa nepovažujem za skúseného modelára) som ti dal odkaz na naozaj čerstvú vlastnú skúsenosť: http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id= ... ceny-dokazNafukovanie bateriek, to je len estetická drobnosť, ale nárast vnútorného odporu môže zapríčiniť, že daná LiPolka už nebude v tom konkrétnom modeli použiteľná (ak bude vôbec do nejakého modelu použiteľná). Ak ti takto získané poznatky nestačia, budeš musieť absolvovať tortúru tiež so svojimi vlastnými skúsenosťami. To však stojí dosť času a aj peňazí. Libor ti dal rukolapný argument, že keby bol režim Store len marketingový ťah výrobcov batérií, tak výrobcovia nabíjačov by nemíňali úsilie ani prostriedky na to, aby ho implantovali do svojich výrobkov. Na záver ti dám citát šéfa renomovanej firmy Hyperion - Godfrey Sullivana: Určite treba uviesť batérie do stavu Store aj vtedy, keď ich odkladáme na deň či dva.
_________________ Realistické RC modely - http://rcmodely.cevaro.sk
|
|
Nahoru |
|
|
dagx
|
Napsal: stř 20.06.2018 18:23 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.2.2008 Příspěvky: 1959 Bydliště: Kralupy n.vlt Obrázky: 0
|
Libor píše: Pro mě to byla příčina nafukování č.1. Od doby, kdy baterky odložené na více jak týden nabíjím na skladovací (storage) napětí, se mi baterky nenafukují. Kamarádi udělali podobnou zkušenost. Myslíš tím že třeba i za tři,čtyři, pět let zůstávají stejně hranaté jako nové? Pokud je odpověď ANO,tak by to za tu námahu a nepohodlí navíc stálo.Já se se storage zabývám jen přes zimu.Lehké nafouknutí je ale po několika letech u každé baterky. Nabíjím i vybíjím malými proudy.Po dolítání mají moje baterky 3,7-3,8V.Píšu to proto,že jsem nedávno narazil na tento názor v jiné modelářské diskuzi a nemám znalosti na to abych mohl posoudit co je na tom: CITACE: Ke vzplanutí LiPo baterie by myslím mohlo dojít i při nabíjení nízkými proudy. Důvodem poškození LiPo baterií je vznik krystalů kovového lithia na grafitové (uhlíkové) anodě, tzv. "dendritů". Tyto dendrity postupně rostou směrem ke katodě, no a ve chvíli kdy dojde k přemostění anody a katody tímto dendritovým mostem kovového lithia, dojde ke zkratu a vzplanutí baterií. Poslední kapka ke vzniku přemostění nemusí být způsobena (jen) vysokým procházejícím proudem, i když je to mnohem pravděpodobnější, může to shodou okolností nastat i při nižším proudu... Tohle jsem na rcmanii zatím nezaregistroval.Donutilo mě to k zamyšlení jestli bych neměl baterky starší něž třeba 6 let zlikvidovat(i když jsou stále použitelné)
_________________ https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos http://dagx.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: stř 20.06.2018 21:31 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 4.5.2003 Příspěvky: 11191 Bydliště: Břeclav, ČR
|
S tím nafukováním bych to viděl trochu jinak.
Mám tu LiPolky KOKAM staré skoro patnáct let. Všechny naprosto tvrdé, i ty těžce olétané. Zato nové Lipolky puchnou o závod.
Ty staré byly drahé jako blázen, ale vydržely. Ty nové jsou za pár drobných, ale nevydrží.
Můj závěr je, že v zájmu co nejnižší ceny výrobci šidí co se dá i za cenu ztráty kvality. Dobré LiPol evidentně storage nepotřebují. Těm odrbaným možná trochu pomůže, ale stejně umřou mnohem dříve než ty kvalitní. Storage se tedy snaží trochu pomoci od výsledku daného nekvalitním provedením. Příčinu, tedy tu nekvalitu, neřeší...
Osobně bych klidně zaplatil třikrát více, kdyby vydržely pětkrát více. Což je ale pořád jen zlomek té výdrže, co kdysi byla obvyklá.
|
|
Nahoru |
|
|
jozefbb
|
Napsal: stř 20.06.2018 22:02 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 1.1.2008 Příspěvky: 2370 Bydliště: Ban.Bystrica
|
Myslim, ze si to pekne napisal. Kolegovia, co drzite baterie v pol nabitom stave, nehnevajte sa vy ste v podstate otroci svojich baterii. Ja pridem z lietania a hned dobijam. Jedno ake. Na druhej strane, ked si zmyslim, ze idem lietat, beriem fidlatka a hotovo, pokial vy nabijete , tak zacne aj prsat a musite znova vybit. Osobne sa mne uz stalo, ze nova lipolka prvy krat nabita, do druheho dna napuchla ani nebola pouzita. Nabijam vsetko zasadne 1C.
|
|
Nahoru |
|
|
Libor
|
Napsal: stř 20.06.2018 22:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1265 Bydliště: Teplice v Čechách
|
dagx píše: Myslíš tím že třeba i za tři,čtyři, pět let zůstávají stejně hranaté jako nové? Mám pozitivní zkušenost teprve třetí rok. Předtím jsem odkládal baterky plně nabité a po třech měsících jsem je dal do letadla a byly měkké. U sezónních záležitostí jsem kupoval každý rok novou baterku. Teď mám baterky které žijí třetí sezonu. Jako komplikace v přípravě modelů na létání mi to nepřijde. Létám zpravidla 4 dny v týdnu, jedno půl nabíjení před létáním je tak jedno z osmi (4 dny létání se dvěma nabíjeními).
|
|
Nahoru |
|
|
macil
|
Napsal: stř 20.06.2018 22:07 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.5.2003 Příspěvky: 2327 Bydliště: Košice, SK
|
Ja by som si s týždeň nabitými baterkami, v niektorých prípadoch, veľmi nezalietal.
|
|
Nahoru |
|
|
Libor
|
Napsal: stř 20.06.2018 22:14 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1265 Bydliště: Teplice v Čechách
|
jozefbb píše: Myslim, ze si to pekne napisal. Kolegovia, co drzite baterie v pol nabitom stave, nehnevajte sa vy ste v podstate otroci svojich baterii. Ja pridem z lietania a hned dobijam. Jedno ake. Na druhej strane, ked si zmyslim, ze idem lietat, beriem fidlatka a hotovo, pokial vy nabijete , tak zacne aj prsat a musite znova vybit. Ne, není to tak. Když mám to štěstí a třeba 14 dní budu doma, budu mít taky pořád nabito, abych kdykoli, třeba mezi dvěma dešti mohl vyrazit okamžitě ven. Ale ne každý to tak má. Jsou lidi, co se dostanou ven s letadlem třeba 1x za 14 dní a když se nedaří, tak třeba 1x za měsíc. Mají třeba 3 malé děti nebo je ten koníček tak nebere a kolikrát neví dopředu předem, kdy se jim poštěstí jít ven.
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: stř 20.06.2018 22:53 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4518 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
nedělal bych z toho žádnou vědu . Prostě za půl hoďky před lítáním mám nabito , a při letu vybiju a nic neřeším . Není co dramatizovat. Baterky před zimou odkotroluji a případně proměřím ještě jednou v průběhu zimy . Moje první baterky byly Kokamy 4s 2200 mAh 25 C . při odběru 40 A se jeden článek okamžitě nafouknul a to dost . Reklamaci neuznali . Drahý tenkrát byly . To je pravda . Lítám dost nepravidelně . Mám dinogy starý minimálně 4 roky a nafouklý nejsou .V podstatě dinogy a Gensy se nenafukujou .
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: čtv 21.06.2018 0:29 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
dudaj píše: V podstatě dinogy a Gensy se nenafukujou . Sháním 4S1P 2,6Ah. O kterých Dinogy píšeš? Tahle, co potřebuju, je jenom v Dinogy Sport. Blbý je, že nemá čtvercovej průřez, z jedný strany baterky mám Jeťáckýho MULi6 a z druhý MUI75 a s tímhle obdélníkovým tvarem se mi to do baterkový šachty nevejde. Gens jsem našel 4S1P 2,6Ah jen u Telinku, dokonce jsou čtvercovýho průřezu ale kdo vymyslel ty vývody do boku? A 25C taky nic moc, maximální odběr mám 48A. Díky
|
|
Nahoru |
|
|
sky59
|
Napsal: čtv 21.06.2018 5:22 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 21.9.2015 Příspěvky: 991
|
Odpoved: vsetky moje baterie aj prifuknute lietaju v lietadle stale rovnako, su to 2200mah 3s
Mam ich 3 a zatial som vyhodil iba 1, boli 4 /maju 3 az 4 roky/
Ta vyhodena vyl9zene umrela, odisiel 1 clanok
|
|
Nahoru |
|
|
sky59
|
Napsal: čtv 21.06.2018 7:02 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 21.9.2015 Příspěvky: 991
|
Libor píše: aj ked pisu profesionalne tak to su iba hracky, profesionalne pouzivaju televizie a kameramani su ovesani bateriami ako teroristi bombami... to co si nasiel ma baterie velkosti ako vacsi tablet, to nie su kamery.. (tak ako povedal moj maly informaciami nezatazeny pilot: elektricky motor v lietadle nie je motor)
|
|
Nahoru |
|
|
aviatik666
|
Napsal: čtv 21.06.2018 7:15 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.5.2008 Příspěvky: 1427 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
|
RCdrakula píše: Člověče, ty musíš mít fakt patent na rozum. Aspoň si to myslíš. Všímám si, že není moc témat, kdy by ses do někoho osobně nenavezl. Popsal jsem situaci tak, jak je. Zkušenosti mám opravdu bohaté a dlouholeté. I značkové baterky, např. gens ace, se mi při přiměřeně slušném zacházení mírně nafukují. Beru to jako vlastnost, zkrátka je to tak.
Chlapče, do nikoho se nenavážím, pouze varuji před idiotskými názory a v případě li-pol baterií opravdu nebezpečnými radami. A když už si začal tímto tónem, tak se divím, že si nás zde na fóru o své bohaté a dlouholeté zkušenosti začal obohacovat 18.5.2018 a ne dřív...
|
|
Nahoru |
|
|
aviatik666
|
Napsal: čtv 21.06.2018 7:16 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.5.2008 Příspěvky: 1427 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
|
zdzd píše: S tím nafukováním bych to viděl trochu jinak.
Mám tu LiPolky KOKAM staré skoro patnáct let. Všechny naprosto tvrdé, i ty těžce olétané. Zato nové Lipolky puchnou o závod.
Ty staré byly drahé jako blázen, ale vydržely. Ty nové jsou za pár drobných, ale nevydrží.
Můj závěr je, že v zájmu co nejnižší ceny výrobci šidí co se dá i za cenu ztráty kvality. Dobré LiPol evidentně storage nepotřebují. Těm odrbaným možná trochu pomůže, ale stejně umřou mnohem dříve než ty kvalitní. Storage se tedy snaží trochu pomoci od výsledku daného nekvalitním provedením. Příčinu, tedy tu nekvalitu, neřeší...
Osobně bych klidně zaplatil třikrát více, kdyby vydržely pětkrát více. Což je ale pořád jen zlomek té výdrže, co kdysi byla obvyklá. Naprosto přesně popsáno.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|