Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 95 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: nafouklá Li-Po
PříspěvekNapsal: úte 26.06.2018 17:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2010
Příspěvky: 5680
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
Takovej kaskadér nejsem - accu bych nesvazoval. :mrgreen: :lol:


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: nafouklá Li-Po
PříspěvekNapsal: úte 26.06.2018 17:25 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2008
Příspěvky: 1959
Bydliště: Kralupy n.vlt
Obrázky: 0
Já k tomu nevybízím. Jen jsem pokládal otázky :wink:

_________________
https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos
http://dagx.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: nafouklá Li-Po
PříspěvekNapsal: úte 26.06.2018 18:06 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
dagx píše:

Takže v podstatě baterky v tvrdém obalu (hard case) jen je ta pevná část pod smršťovačkou? Pokud vyrobím z duralu pláty přes lipolku a stáhnu to něčím, vyrobím z nové turnigy novou gensace? Je to jen v tom mechanicky nedovolit lipolce se nafouknout? Tak mě ale napadá jestli je lepší ji nechat nafouknout nebo ji tím stažením držet pod ještě větším tlakem,jen to není vidět?
Je to jen ůvaha.Možná to takhle nefunguje,nevím.


ony nejsou označeny hard case - prostě je tam destička . Dělá to i Acehe . Asi je něco jinýho to udělat před nafouknutím u nových a potom již nafouklé . Já v tom smysl nevidím . Ale bylo mi divný, že jsou povrchem tak tvrdý a rovný a je to dáno těma deskama .


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: nafouklá Li-Po
PříspěvekNapsal: úte 26.06.2018 18:24 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2008
Příspěvky: 1959
Bydliště: Kralupy n.vlt
Obrázky: 0
No a o to mi jde.Takže když ty desky které blokují to nafouknutí odstraníš, články se vyvalí do reálných tvarů? Napadá mě přirovnání korzet.Má to že se nemají kam vyvalit a že jsou stažené nějakým pevným obalem nějaký vliv na jejich výkon,životnost? Pokud ne a je to jen estetická záležitost, není co řešit.

_________________
https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos
http://dagx.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: nafouklá Li-Po
PříspěvekNapsal: úte 26.06.2018 18:55 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
skutečnej důvod, proč tam jsou nevím. Asi , aby chránily baterku zvenčí, a pak druhej efekt nafouknutí . Fakt je, že svoje první lipoly jsem stáhnul taky už nafouklý a nic se nestalo . Pak přezimovaly 2 roky v trávě - nemohl jsem je najít . Když na ně časem soused narazil, byly v pohodě a pod normálním napětím . Měli ode mne spoustu ran . Ale už jsem je nepoužíval a zlikvidoval .
Ona je tam ještě jedna věc . vnitřní články jsou vždy utažené mezi vnějšími a pokud nejsou nafouklé hodně , tak stejně se to projeví jen na povrchových článkách. Takže si myslím, že je to úplně jedno, jestli stažené jsou nebo ne . Pokud totiž dojde k velkému nafouknutí , tlak je každopádně hodně velký a spíš praskne vnější obal . Články jsou udělané tak, že mají velkou rezervu , aby praskl jejich obal .


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: nafouklá Li-Po
PříspěvekNapsal: čtv 28.06.2018 13:49 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.1.2017
Příspěvky: 1339
Bydliště: Brno
Pročetl jsem si tohle vlákno - pokud tomu rozumím dobře, máte za to, že nafouknutí baterky je až sekundární efekt způsobený zvýšenou teplotou, která je způsobena vybíjením při příliš velkém proudu, kde zase hodnota "příliš velký" klesá s rostoucím vnitřním odporem (protože vnitřní odpor krát druhá mocnina proudu se rovná protopený výkon uvnitř baterky). A vnitřní odpor se zvýší například nevhodným skladováním a taky roste s úrovní vybití baterky. Chápu to správně?

Já mám zkušenost - přiznávám že jen z malého počtu baterek - která asi odpovídá výše uvedenému: má-li baterka vyšší vnitřní odpor, je třeba tomu přizpůsobit odebraný proud.

Mám na vysílačce nastavené dvě úrovně alarmu - myslím 3.55 V/článek a 3.65 V/článek. Pokud se ozve spodní alarm nebo pokud se ozývá horní i bez motoru, jdu bezpodmínečně co nejrychleji na přistání. Pokud se ale ozývá jen horní alarm, ještě létám, jen se snažím nedělat "vylomeniny", kde bych potřeboval hodně motoru. Například pokud je počasí a prostor, trénuju se Sky Surferem přistávání v příčném větru nebo do ruky, pomalé nízké průlety, atd. Cokoli, kde stačí minimální plyn.

Takto dolítám baterku do stavu, kdy má bez zátěže okolo 3.75-3.80 V/článek, není při přistání nijak zvlášť teplá (určitě do 40 °C v létě, mimo léto spíš těch 30-35 °C), a dobiju do ní doma třeba 90-95 % jmenovité kapacity. Dobíjím na 1-2 C. Nemám pocit, že by se baterky nějak zvlášť nafukovaly. Podle mě důležité je v poslední třetině letu přestat dělat vylomeniny (= omezit odebíraný proud).

_________________
Sky Surfer; HK Paraglide; DYI: samokřídlo Ita, elektrovětroň Kaze, delta Quasar3D; FlySky i6


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nafouklá Li-Po
PříspěvekNapsal: pát 29.06.2018 8:00 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.9.2008
Příspěvky: 608
YenyaKas píše:
... Takto dolítám baterku do stavu, kdy má bez zátěže okolo 3.75-3.80 V/článek ... a dobiju do ní doma třeba 90-95 % jmenovité kapacity ...

To by som sa veľmi čudoval (divil).
Pri uvedenom napätí je v batérii ešte asi 30 až 40 % energie.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nafouklá Li-Po
PříspěvekNapsal: pát 29.06.2018 8:10 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 6022
Bydliště: Praha ČR
dudaj píše:
skutečnej důvod, proč tam jsou nevím. Asi , aby chránily baterku zvenčí, a pak druhej efekt nafouknutí .


Ty plechy se dávají primárně jak mechanická ochrana, i to někde uváděli.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nafouklá Li-Po
PříspěvekNapsal: pát 29.06.2018 9:44 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
tomashr píše:

Ty plechy se dávají primárně jak mechanická ochrana, i to někde uváděli.


jojo, ale fakt je, že ty plechy jsou velmi měkký . Moje baterky někdy dostaly pěknou ránu a deformovali se a i docela prohnuly - hlavně rohy . Nikdy se to na výkonech neprojevilo . Teď jsem praštil gensama a zásek je taky pěknej .
Takže jak říkám proč to tam dávaj je otázka .
Co tvrděj je úplně jedno - jako výrobce, pokud budu chtít maskovat drobný nafouknutí, dám tam plech a budu tvrdit, že je to kvůli ochraně :lol: . A kdo mi dokáže že kecám ?
Takže nevíme jaké jsou skutečné pohnutky . Jedno vím stoprocentně - váha navíc .


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: nafouklá Li-Po
PříspěvekNapsal: sob 30.06.2018 21:42 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.1.2017
Příspěvky: 1339
Bydliště: Brno
Atto píše:
To by som sa veľmi čudoval (divil).
Pri uvedenom napätí je v batérii ešte asi 30 až 40 % energie.

Nojo, kecal jsem. Díval jsem se na první napětí které ukazuje nabíječka, a zřejmě už ukazuje po začátku nabíjení, čili větší. Dneska jsem to změřil ještě před nabíjením voltmetrem:

Gens Ace 3S 1300 mAh: 11.17 V (3.72 V/článek), dobil jsem 1275 mAh
Noname červená 3S 1300 mAh z Číny, asi o 20 % lehčí než ta Gens Ace, takže jmenovité kapacitě bych moc nevěřil: 10.95 V (3.65 V/článek), dobil jsem 1193 mAh.

_________________
Sky Surfer; HK Paraglide; DYI: samokřídlo Ita, elektrovětroň Kaze, delta Quasar3D; FlySky i6


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nafouklá Li-Po
PříspěvekNapsal: ned 01.07.2018 1:18 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10498
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Včera a dnes jsem testoval nový 3 kousky baterek Gens-Ace 4S1P 2,5 Ah 25C. Napětí na všech článcích bylo při dodání 3,84V.
Docela mě překvapilo první nabití. Nabíječ vypnul klasika na displeji 4,2V/článek. Ovšem za cca 2 hodiny měly všechny články ve všech třech baterkách jen kolem 4,02 až 4,03V. Když jsem je dal znova nabíjet, tak si znova vzaly kolem 300mAh a zase skončily na 4,2V ale napětí už zůstalo stejný přes noc. Že by na tom zatracovaným "formování" přeci jenom něco bylo? :wink:
Zkusil jsem všechny tři vybít procesorovým baterytrapičem proudem 10A do 3,5V a na rozdíl od dřívějšího hnoje typu Foxy či White Line se články ani při zatížení ani bez zátěže nerozhodily navzájem o víc než 0,02V. Trapič ukázal odebranou kapacitu 2,42 až 2,47 Ah a bez zátěže vykazoval ještě 21-23% kapacity. Trochu víc na deklarovaných 2,5Ah. Hmm, vypadá to, že ty Gensy budou asi z toho, co jsem zatím měl nejlepší. Zítra zkusím jakej mají vnitřní odpor a nebo když nebude foukat je rovnou prubnu.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: nafouklá Li-Po
PříspěvekNapsal: ned 01.07.2018 8:05 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
nepamatuji, že by se některé baterky takhle zachovaly - Mám jedny Gensy, ostatní vše Dynogy . Nikdy jsem po uklidnění baterek nezaznamenal větší rozdíl po lítání jak 0,01 V . Nedávám baterky do storage - prostě je vybiju v modelu a odložím . Jiná situace je, pokud je vybiji pod 3,6 V na článek - tam už rozhození někdy je .
Teď jsem schválně změřil baterky 3 měsíce nepoužívaný a měly 3,77 V dva články a jeden 3,76 .
Nevím jak nabíjíš, ale mě klesá neustále ke konci proud až na 0,1 A . Ty Gensy možná dýl ležely na skladě a rozhýbat potřebovali. Kluk měl 5500 6S mám pocit, a ty nedaly proudy po několika vybití . Tak je dal známému na rozcvičení a prý pak už začali chodit normálně .


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: nafouklá Li-Po
PříspěvekNapsal: ned 01.07.2018 17:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 10.6.2010
Příspěvky: 640
YenyaKas píše:
Noname červená 3S 1300 mAh z Číny, asi o 20 % lehčí než ta Gens Ace, takže jmenovité kapacitě bych moc nevěřil: 10.95 V (3.65 V/článek), dobil jsem 1193 mAh.

Inu, možná bys měl věřit.
1193 z 1300 mAh je 91,7%.
Protože podle tohodle grafu:
Obrázek

který jsem si půjčil zde: http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id= ... ej-energie
to při napětí 3,65 V/článek sedí jak dětská prdelka na nočníku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nafouklá Li-Po
PříspěvekNapsal: ned 01.07.2018 20:42 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10498
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
První lítací den s Gens docela dobrý. Dal jsem si na telemetrii alarm na 25A a koncový napětí článku 3,6V abych je hned za čerstva moc nedráždil a končil jsem na 2000-2100 mAha s cca 20% rezervou. Během letu se hlásily na střídačku jako nejslabší 2-3 články, to znamená, že byly i při zatížení celkem napěťově vyrovnaný. Po přistání jsou vyrovnaný na setinu, to jsem zatím u žádny neměl. No uvidíme jak budou vypadat po pár desítkách letů.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: nafouklá Li-Po
PříspěvekNapsal: pon 02.07.2018 8:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.1.2017
Příspěvky: 1339
Bydliště: Brno
StrycAlois píše:
Inu, možná bys měl věřit.
1193 z 1300 mAh je 91,7%.
Protože podle tohodle grafu:
Obrázek

který jsem si půjčil zde: http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id= ... ej-energie
to při napětí 3,65 V/článek sedí jak dětská prdelka na nočníku.

Takže naopak nemám věřit té Gens Ace, protože má větší kapacitu než jmenovitou? Protože do té se mi občas stává že nabiju o fous víc než jmenovitou kapacitu. Zatímco u téhle červené se mi to nikdy nestalo.

_________________
Sky Surfer; HK Paraglide; DYI: samokřídlo Ita, elektrovětroň Kaze, delta Quasar3D; FlySky i6


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 95 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz