dratek píše:
... v dobách před 30ti léty kdy nebyly finance tak jsem úspěšně překlemovával i 180A baterie a prodlužoval jejich životnost a to bez výbuchů ...
Jenže to tenkrát určitě nebyly LiPolky
Krom toho ja bych ještě naznačil i druhý problém, přeměny napájení 3s na 2s, o kterém se tu ale vůbec nikdo nezmínil.
Motor ma určitou hodnotu KV, která definuje jeho maximální otáčky pro dané napájecí napětí. Takže například, když bude mít motor KV=1000 ot/V, tak při napájení LiPol baterii 3s bude točit max. 12600 ot/min (naprázdno, bez zátěže a s plně nabitou baterkou), tedy v praxi při zátěži něco kolem 10500 - 11 000 ot/min. Pokud se na ten samý motor připojí baterka 2S, tak max otáčky klesnou na 8400, a praktické asi na 7000 - 7300 ot/min. Jelikož výkon vrtulového pohonu je úmerný 3. mocnině otáček, 4. mocnině průměru a 1. mocnině, tedy lineárně, stoupání (případně pokud se nemění poměr průměr/stoupání, tak 5. mocnině geometrického zvětšení/zmenšení), tak na tyto nové otáčky je nutno přepočítat celý pohon, tedy určitě použít přiměřeně větší vrtuli (musí být asi 1,1-násobně větší průměr). Protože při použití stejné vrtule by došlo ke ztrátě asi 70% jejího výkonu, tedy by měla jen asi 30% původního - a to už to ani nemusí pořádně letět.
Namístě je i otázka, zda vůbec bude možné ty samé letové parametry docílit se stejným motorem - bojím se, že spíš ne.
Takže ja bych na Tvém místě neškudlil, koupil novu baterku 3s, a ty zbylé články nabil na skladovacích 3,8V a schoval si je na případnou opravu stejné baterky, když zase odejde jeden článek.
Sám píšeš:
dratek píše:
... v dobách před 30ti léty kdy nebyly finance ...
z čeho usuzuji, že teď je Tvá doba lepší a finance asi jsou. Tak neškudli!