Autor |
Zpráva |
Golfista
|
Napsal: čtv 18.10.2018 21:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
Nemám chladící otvory. Než se zahřeje, tak ji regulátor odpojí. Vyzkoušeno a takto jsem zničil dve lipolky v únoru. Nemluvě o tom že pod 45°uhlem modelu po odhozu, jsem riskoval havárii. Do trupu se mi vejde i gauč. Potvrdit může tomashr. Hledám něco rozumného do chladu, nic víc.
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
tomashr
|
Napsal: čtv 18.10.2018 21:59 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
Golfista píše: Nemám chladící otvory. Než se zahřeje, tak ji regulátor odpojí. Vyzkoušeno a takto jsem zničil dve lipolky v únoru. Nemluvě o tom že pod 45°uhlem modelu po odhozu, jsem riskoval havárii. Do trupu se mi vejde i gauč. Potvrdit může tomashr. Hledám něco rozumného do chladu, nic víc. To mi ale přijde jako moc velký odběr motoru nebo mizerná baterka... Já třeba ve zmíněném zimním Poříčí se Storkem mám zkušenost asi takovou, že na malinkou 500mAh už je problém a regl má snahu vypínat, ale s 850mAh to zas takový problém není. Jo, skončím za 30s dejme tomu tak akorát ve vypínací výšce 165m, zatímco v teple bych letěl přes 200m, ale je to o poklesu výkonu, ne o tom, že by byl nějak principiální problém létat. A s trochou toho nahřívání v kapse se problém ještě zmenší.
|
|
Nahoru |
|
|
ludicek
|
Napsal: pát 19.10.2018 8:24 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2012 Příspěvky: 643 Bydliště: Prešov,SR Obrázky: 51
|
Moja skúsenosť hovorí, že pri -18°C prijímačovka 2S1800mAh dá iba jeden 6min. let /veľký akrobat/ a potom padne zatažiteľnosťou tak, že si ju na pohon 5serv nedovolím dať na ďalší let. Pohonné aku sa samozrejme zahrejú záťažou, všetky LiPo ohrievam na poli ohrievačom do rukavíc.
|
|
Nahoru |
|
|
Libor
|
Napsal: pát 19.10.2018 8:47 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1265 Bydliště: Teplice v Čechách
|
Golfista píše: Vyzkoušeno a takto jsem zničil dve lipolky v únoru. Létám celoročně, nejnižší teplotu při létání si pamatuji -16, běžně je ale -5 až 0 a pamatuji i několik dnů v řadě, kdy bylo pořád -10. Li-polky 350 mAh až 3700 mAh a nikdy jsem tím baterku nezničil. Stejnou zkušenost mají kamarádi, co chodí létat se mnou. Baterky jen podle kvality dávají o něco méně výkonu a protože se vybíjecí křivka posune k nižším napětím, tak je třeba zkrátit dobu letu. Po oteplení (jaro) baterky chodí jako dříve. A stejnou zkušenost mají ostatní. V chladu by se mělo nabíjet nižšími proudy, to prý baterky ničí. Ale to jsem nezkoušel. Vybíjení v chladu a mrazu znamená jen menší výkon a menší dodanou energii. Kdyby to tak nebylo, tak stejně jako to řešíš ty by to řešili všichni, co žijí v zemích na sever od nás, kde je těch mrazivých dní podstatně více než u nás.
|
|
Nahoru |
|
|
Amper
|
Napsal: pát 19.10.2018 8:49 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
mam obavy ze chemii proste neokecame. Proudy ktere chceme od lipolek jsou proste hranicni a pokud se procesy zpomali vlivem teploty tak holt konec. Takze nastupuje fyzika a je potrebu teplotu zvednout. Bud ohrevem z venku (slipy, temperovany polystyrenovy box ktery bude ohraty bud elektricky nebo chemicky atd...) nebo je teoreticky mozne pridat ohrev rovnou do trupu letadla. Ale mam obavu ze to asi nebude sedet na pozadovane zastavbove rozmery / moznosti baterie. Osobne bych udelal krabici do ktere bych dal topne elementy na 12V (treba starej heatbed z 3D tiskarny), k tomu Arduino pro regulaci a v tomto boxu jednak nabijel baterky a druhak bych udelal z boku diru na trup letadla. Jcka jsou ostepy takze by nebyl problem strcit cumak do krabice. Kdyz se pekne cely prohreje na rekneme 30 stupnu tak urcite to teplo nejakou dobu udrzi (a neco pozdeji doda aku). Nevyzkouseno ale ja bych to proste zkusil Soft pro rizeni se da najit napr. tady https://www.codeproject.com/Articles/12 ... duino-Nano
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pát 19.10.2018 9:13 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
On ten box na nahřívání LiPOL vůbec není marný, dělá se to i továrně. Právě u F5J to bude hodně účinné - baterka podává výkon jen 30s na začátku, takže když se dá do modelu zahřátá, tak určitě nevychladne tak rychle.
Ten odkaz od Ampera mě trochu postrčil, možná si něco podobného zkusím poskládat na míru právě pro F5J, když se to udělá velikostí vysloveně "tak akorát" na sadu baterek, tak bude stačit celkem malý příkon topení. Asi by tomu slušelo ještě přidat LCD či OLED ukazující aktuální teploty, ale to není nic složitého.
|
|
Nahoru |
|
|
Amper
|
Napsal: pát 19.10.2018 12:05 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
tomashr píše: tak bude stačit celkem malý příkon topení. myslim ze patrona pro nahrejvani hotendu ve stare HE kostce (nebo nejakem jinem "chladici") a maly vetracek pro nucenou cirkulaci by udelal sluzbu dostatecnou. K tomu jeden mosfet v TO220 (taky prispeje svou troskou tepla ) a 30 stupnu mas v boxu pro baterku za chvilku. Nedavno me prosel facebookem kod/zapojeni arduina s maly OLEdem kterym ridil teplotu v susiscce filamentu (puvodne susicka na ovoce) takze pokud se ti nechce psat od nuly tak filament dryer by mohlo byt taky pouzitelne hledani
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
BoŠ
|
Napsal: pát 19.10.2018 13:11 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.5.2013 Příspěvky: 1538 Bydliště: Brno
|
Dokud EU nezatrhla halogenky, tak ty na topení v termoboxu s on-off termostatem bohatě stačily.
_________________ MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570
|
|
Nahoru |
|
|
Amper
|
Napsal: pát 19.10.2018 14:02 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
BoŠ píše: Dokud EU nezatrhla halogenky, tak ty na topení v termoboxu s on-off termostatem bohatě stačily. Topit muzes necim co nesviti a svitit necim co netopi
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: pát 19.10.2018 22:02 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 10507 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Nebyl bych si Larku tak jistej. To je jako s emisema, co nedávno schválili a vůbec jim nevadilo, že odborníci přes motory tvrdí, že ty hodnoty jsou mimo fyzikální možnosti. No a protože to nejde splnit, tak zakážem od 2030 auta se spalovákem. Jak prosté.
|
|
Nahoru |
|
|
Golfista
|
Napsal: pát 19.10.2018 23:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
tomashr píše: Ten odkaz od Ampera mě trochu postrčil, možná si něco podobného zkusím poskládat na míru právě pro F5J To mě zajímá. Dej pak vědět jak to dopadlo. Jenom ať to "nežere" 12A. Nenabíjím naše "mrňavé" baterky z auta i když jde jenom o cca pětinový odběr.
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: sob 20.10.2018 6:11 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
malé zvíře
|
Napsal: sob 20.10.2018 8:32 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.6.2011 Příspěvky: 713 Bydliště: Svitavy a okolí
|
Golfista píše: Čekal jsem kdy to přijde. Děkuji za podobné objektivní a korektní odpovědi. Už schází jenom nařčení moderátorů, že zase zakládám provokativní diskuze. Prosím podobné odpovědi si nechte pro sebe. Děkuji za pochopení. Nevím co se ti na tom nezdá. Fyziku a chemii pro zvláštní školy prostě neohneš (na to by jsi musel být politik z Brusele). S klesající teplotou se zpomalují chemické reakce díky kterým akumulátor "vyrábí" elektřinu. Tím klesá maximální využitelná kapacita i odebíratelný proud... Pokud chceš odpověď typu kup XXX, na tu nemá zima vliv, tak ti ji možná někdo dá, ale určitě nebude pravdivá, protože každý chemický článek trpí a je ovlivněn jak nízkými, tak vysokými teplotami. Některý víc, některý míň, ale platí to pro každý (snad až na kondenzátor, tomu to tolik nevadí) a pokud najdeš nějaký, který s tím problémy nemá, tak ti za něj výrobci elektroaut utrhnou obě ruce.
_________________ Last one alive, lock the door!
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|