Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 76 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 19.11.2018 18:30 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10492
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Furt mi není jasný, kde veme čistě elektrickej auťák energii na ohřátí baterek při parkování v zimě na mrazu. :) Nebo se to nesmí?
Hybrid je jasnej, tam se teplo veme ze spalováku.
No možná to je jako u benzínovejch auťáků v Kanadě a severskejch státech USA, tam když přijedou domů tak šoupnou do konektoru auťáku 110V co trvale nahřejvá vodu v bloku motoru a udržuje baterku.
Jo a taky mě není moc jasný, jak daleko dojedu s čistou elektrikou, když je venku -20 st a je potřeba topit. Jen do umrznutí? :mrgreen:
Nebo to budou řešit naftovým, benzínovým nebo propanbutanovým Eberspaecherem? :roll:


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: pon 19.11.2018 22:25 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Celeron píše:
... naftovým, benzínovým nebo propanbutanovým Eberspaecherem? :roll:

Buď vlastenec...
http://branomarket.brano.eu/cz/e-shop/t ... 16941.html
http://branomarket.brano.eu/cz/e-shop/t ... 16928.html
http://branomarket.brano.eu/cz/e-shop/topeni-x7-127456/ i když... to je licence Eber z roku 1978 ...

S tím teplem pro baterky to je jak zkoumání co bylo dřív, vejce nebo slepice... :mrgreen:

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 20.11.2018 11:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10492
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
S tím Tě nepustěj v Německu do města. :lol:


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 21.11.2018 15:14 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.11.2009
Příspěvky: 543
Bydliště: Blízko D1 exit 66
Mě to veme dojezd cca 30km v zimě na topení. Mám starý auto s odporovým topením. Pokud se nabíjí, tak energii na ohřátí nebo ochlazení veme z nabíječky a když jsou baterky studený, tak je nahřejvá během jízdy na provozní teplotu prostě energií z baterek :)
Během parkování baterky nenahřejvá. Baterkám je jedno, že sou studený. Vadím jim to, když maj dávat proud. A nejvíc jim vadí nabíjení pokud jsou studený.
Ale nemám ho tak dlouho a žádná pořádná zima nebyla, tak sem tento stav nezažil. Pouze sem zažil chlazení klimatizací během rychlonabíjení na stojanu s příkonem 50kW.
A bufíka mám. Na benzín, nafta smrdí. Ale leží v garáži. Zatím sem ho tam nenamontoval. Chci to hlavně jak zálohu a na předehřejvání auta.

Novější auta mají už tepelný čerpadla a tam je topení energeticky úspornější.

A ceny bufíků v čr jsou nehorázný. Cena v čr (teplovodní bufík, zástavbová sada, obousměrné DO) 27 tis. Na ebay.de cena 16 tis i s poštou.

Nicméně výhodu toto autíčko má, že už nemusím řešit z čeho nabíjet letadla v terénu :D

_________________
Lítám letadla a malé koptéry, občas přes FPV. Zatím jen bubliny.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 21.11.2018 16:00 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 25.11.2008
Příspěvky: 1465
Bydliště: Dobruška
jyrry píše:
Buď vlastenec...
http://branomarket.brano.eu/cz/e-shop/t ... 16941.html
http://branomarket.brano.eu/cz/e-shop/t ... 16928.html
http://branomarket.brano.eu/cz/e-shop/topeni-x7-127456/ i když... to je licence Eber z roku 1978 ...

S tím teplem pro baterky to je jak zkoumání co bylo dřív, vejce nebo slepice... :mrgreen:

Opravdu to žere 0,1L/hod?

_________________
Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 21.11.2018 17:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.11.2009
Příspěvky: 543
Bydliště: Blízko D1 exit 66
Tak v 1l benzínu/naftě je cca 9kW energie.

Takže při nejnižším výkonu, to ten 0,1L hodinově brát klidně může.

Jen z mejch zkušeností potřebujete na vytopení kabiny běžného vozu typu fabia zhruba výkon 5kW a na udržení teploty cca 2kW.

_________________
Lítám letadla a malé koptéry, občas přes FPV. Zatím jen bubliny.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 21.11.2018 19:51 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Golfista píše:
... Opravdu to žere 0,1L/hod?

No, to nepotvrdím, už nějakou dobu to vyrábí kolegové v Jilemnici (u zrodu Breeze jsem v Rakovníku byl), my děláme už jen ten "bufík" X7, právě tento týden jsem pracoval na dokumentaci pro výrobu; je to inovované, s řídící jednotkou Alfa IV, jen pár jiných změn oproti původní konstrukci Eberpaecher z roku 1978... HW je pořád OK.

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 21.11.2018 21:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10492
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
dracekvo píše:
z mejch zkušeností potřebujete na vytopení kabiny běžného vozu typu fabia zhruba výkon 5kW a na udržení teploty cca 2kW.

Jak paradoxní, těch 5KW bohatě stačí na vytopení 200m2 NEDu na 21 st.C při venkovní -12,5 st.C. :roll:


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 21.11.2018 21:56 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2008
Příspěvky: 12765
Bydliště: praha 5
Celeron píše:
Jak paradoxní, těch 5KW bohatě stačí na vytopení 200m2 NEDu na 21 st.C při venkovní -12,5 st.C. :roll:


jako že přijdeš do té vymrzlé místnosti, zapneš 5KW topidlo a za pět, deset minut tam je 21 stupnu?

já mám v zahradní dílně --kulně tak 30m2 plynovou turbínu tuším 30kw, tou ji nakrmím tam, kam míří opravdu rychle--polovinu té místnosti, za tou turbínou je ale stejně pořád zima, když po pár minutách vytopím tu část, kde se nejvíc pohybuji, turbínu vypnu a zapnu druhé plynové topení--tak 1KW, to už pak pozvolna vytopí--za celý den i ten zbytek té dílny.

v autě mám ubastlenýho bufika --tak 3kW, když mrzne a mám namrzlý okna, po cca 10 ti minutách už jde ten led ze skel oškrábat, ale rozhodně mi v tom autě není vedro--jako že bych mohl nasedat a odjíždět jen v triku.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 21.11.2018 23:29 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10492
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
pepin píše:
jako že přijdeš do té vymrzlé místnosti, zapneš 5KW topidlo a za pět, deset minut tam je 21 stupnu?

No jasně že né. Těch 5KW je jen na pokrytí okamžitý tepelný ztráty. V režimu co píšeš by dřevostavba potřebovala na natopení nimimálně 3-4 dny a těžká stavba tak 8-10. :wink: Ale v baráku, kde trvale bydlíš začneš přeci topit na 20-21 stupňů na podzim a skončíš na jaře, maximálně šibuješ s teplotou na útlum o 2-3 stupně dolů v nepřítomnosti v objektu. Hejbat o víc než 4 stupně paradoxně sežere víc energie než když držíš konstantní teplotu.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 21.11.2018 23:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2008
Příspěvky: 12765
Bydliště: praha 5
Celeron píše:
No jasně že né. Těch 5KW je jen na pokrytí okamžitý tepelný ztráty. V režimu co píšeš by dřevostavba potřebovala na natopení nimimálně 3-4 dny a těžká stavba tak 8-10. :wink: Ale v baráku, kde trvale bydlíš začneš přeci topit na 20-21 stupňů na podzim a skončíš na jaře, maximálně šibuješ s teplotou na útlum o 2-3 stupně dolů v nepřítomnosti v objektu. Hejbat o víc než 4 stupně paradoxně sežere víc energie než když držíš konstantní teplotu.


možná jsem mimo--já měl ale pocit, že se tu řešil nutný výkon na ranní vytopení elektroauta externím topením a koli KW je potřeba, nikoli kolik KW je třeba pro vytápění baráku od října do května.

asi jsme si jen nerozuměli.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 22.11.2018 7:42 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.11.2009
Příspěvky: 543
Bydliště: Blízko D1 exit 66
No já jen říkám, co sem vyčetl z diagnostiky.
Při natápění studeného interiéru to prostě těch 5kW bere.
Je potřeba si uvědomit, že auto nasává studený vzduch z venku a během průchodu radiátorem ho musí třeba z -10 ohřát na +25.

Kdyby jsme znali průtok (m3) vzduchu ventilátorem, tak se to nechá snadno spočítat.

_________________
Lítám letadla a malé koptéry, občas přes FPV. Zatím jen bubliny.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 22.11.2018 8:54 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10492
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
pepin píše:
asi jsme si jen nerozuměli.

To jsme si teda nerozuměli. :) Já reagoval taky na udržení teploty v autě výkonem 2 KW a výkonem potřebným na to samý u baráku, kterej je asi tak 80x větší než auto. V který tepelný třídě potom takovej auťák je? Asi nám nebude stačit stupnice. :mrgreen:
Divím se, že eurochujeři ještě nevymysleli nějaký nařízení ke snížení tepelných ztrát v autech. Četl jsem totiž studii, že jen v autech v osobním vlastnictví obyvatel Evropy se protopí asi 3x víc energie než ve všech obydlích (myšleno byty a RD). A jak se blbne kvůli každýmu kilowatu u baráků to ví každej, co začne něco stavět.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 22.11.2018 10:30 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.11.2009
Příspěvky: 543
Bydliště: Blízko D1 exit 66
U aut se spalovacím motorem je to jedno, protože teplo je odpad a je ho víc, než je potřeba k topení.
Problém s topením začal bejt až u elektromobilů. Proto sem si koupil bufíka, abych měl stejný dojezd i v zimě.
Na cestu do práce mi v pohodě stačí topení z baterek, ale pokud bych chtěl po práci ještě skočit do města na nákup, tak v zimě problém. V létě s prstem v nose.
Benzínová verze oproti naftě nesmrdí a chci zkusit co se stane, když tam naleju čistej E85, případně nějaký mix s benzínem :)

_________________
Lítám letadla a malé koptéry, občas přes FPV. Zatím jen bubliny.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 22.11.2018 20:25 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 25.11.2008
Příspěvky: 1465
Bydliště: Dobruška
Nechtěl jsem o tom psát, než to dokončím, ale nevydržel jsem to. Pracuji na (říkám mu) "Termo boxu".
To znamená, dělám malou krabičku, ve které bude topný kabel, napájený z jakékoli baterie od 9 do 35V. Jde o to vyhřívání co sem vkládal jirry. Jenom jsem to trošku předělal. Krabička je něco jako hliníkový kufr (bez hliníku, ze sololitu) Má rozměry 65x120x200mm. Vejdou se mi do něj i ty moje největší baterky. Bude odizolovaný několika vrstvami termofolie za topení a proto odhaduji že bude i docela úsporná. Podle výrobce to "žere" 2A. To je pravda. Ale jenom pokud to topí. Jinak se proud snižuje, nebo vypíná. Regulace teploty bude nahoře, abych nemusel otvírat a větrat krabičku pokud nebudu baterku vybírat. Bude možné v ní i nabíjet. Nevím jestli to budu používat, ale bude to možné. Zatím bez krytů regulace, konektorů a bez izolace. Nejak jsem poslední dobou línej a proto to trvá dlouho. Ale budu na ní pokračovat. Dám vědět.

Příloha:
IMG_0497.jpg
IMG_0497.jpg
[ 116.64 KiB | Zobrazeno 2243 krát ]


_________________
Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 76 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Celeron a 15 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz