RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://rcmania.cz/

Pokles napětí baterie
http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=42&t=86551
Stránka 1 z 2

Autor:  kope [ sob 20.07.2019 18:02 ]
Předmět příspěvku:  Pokles napětí baterie

Dneska jsem při létání zjistil, že mi asi baterka odešla do věčných lovišť. Je to 3S Tattu 1300 mAh. Provozuju jí v elektrovětroni, odběr max. 30s v kuse a v malých EPP, kde motor běží na max 2/3 (kromě startu a nějakých skopičin typu looping a pod), baterku vybíjím do max 3,6 V na článek. Dneska jsem si všiml, že po cca 10 sec běhu motoru začal regulátor snižovat otáčky, jak kdyby baterka byla vyždímaná. Zkusil jsem to na zemi a opravdu- 10 sec a otáčky šly dolů. Když jsem vyměnil baterku za jinou (přesně ten samý typ a kapacita), tak vše běželo normálně - takže se dá vylouči problém v reglu Doma jsem baterku dal na iCharger a změřil jsem vnitřní odpor článků. Bylo to 10 mOhm, 13 mOhm a 8 mOhm. Na baterce bylo napětí 12,3 V, kolik jsem dobil si teď nevzpomenu, ale bylo to dost málo. Dá se ještě něco změřit, abych zjistil jestli je baterka fakt na recyklaci?

Autor:  sky59 [ sob 20.07.2019 19:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pokles napětí baterie

Vsak ju vybi do "nuly" s nabijackou, ona vie co je to a co ma robit. Potom ju daj nabit a uvidis kolko vezme kapacitu do seba. Potom ju mozes znova vybit do "nuly" a nabijacka ti ukaze kolko v nej bolo energie


Poznámka moderátora:


Na rady sky59 nedbat, jsou mimo mísu. Nic o tom neví a mate lidi.


viz.vlákno viewtopic.php?f=42&t=86446

Autor:  Shorty [ sob 20.07.2019 20:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pokles napětí baterie

kope píše:
Dneska jsem při létání .......


Stalo se mi to stejný. Když jsem prošel telemetrii, ukázalo mi to náhlej pokles napětí. Po vypnutí motoru ukazovala plný nabití. Prostě už nedrží. Vyhodit!!!!!!
A vybíjení do nuly nebo ,,nuly" je blbost. Baterka je prostě hin.
Pokud už chce sky59 radit vybití, tak max. do 3,6 V na článek. To je ta jeho nula. Jít níž baterku zabije.

Autor:  LV [ sob 20.07.2019 20:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pokles napětí baterie

Spodna hranica na ktoru je mozne akumulator vybit je zavisla na vybijacom prude.
Pri 1C to moze byt okolo 3,2V na clanok. Pri 30C 2,8V na clanok... Pri super tvrdych akumulatoroch by som ani pri 30C nesiel pod 3V na clanok.

Autor:  flightgear [ sob 20.07.2019 20:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pokles napětí baterie

takto mi to taky vypínalo, udělal jsem z 3S, 2S a ještě slouží dál

Autor:  sky59 [ sob 20.07.2019 21:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pokles napětí baterie

sky59 píše:
Vsak ju vybi do "nuly" s nabijackou, ona vie co je to a co ma robit. Potom ju daj nabit a uvidis kolko vezme kapacitu do seba. Potom ju mozes znova vybit do "nuly" a nabijacka ti ukaze kolko v nej bolo energie


Poznámka moderátora:


Na rady sky59 nedbat, jsou mimo mísu. Nic o tom neví a mate lidi.


viz.vlákno http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=42&t=86446



Bla bla

Autor:  kope [ sob 20.07.2019 21:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pokles napětí baterie

Ok, jde do solneho roztoku.

Autor:  zdzd [ ned 21.07.2019 7:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pokles napětí baterie

sky59 píše:


Bla bla


Žádné bla bla. Přesně v tom vlákně se ukázalo, že o tom opravdu nic nevíš a radíš nebezpečné nesmysly. A až to začalo být zřejmé nejen všem, ale tak trochu i tobě, tak jsi se vytratil bez komentáře. Že by jsi někdy uznal, že se mýlíš od Tebe už dávno nečekám. Toho jsi nikdy nebyl schopen. Ale nezmohl jsi se ani na úhybné konstatování jako třeba že jsi to v hlavě měl, jen jsi se nešikovně vyjádřil...

Opravdu by bylo dobré, kdyby jsi radil jen o věcech co znáš. Ne o tom, co se domýšlíš bez znalosti podstaty věci.

Děkuji

Autor:  mab [ ned 21.07.2019 7:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pokles napětí baterie

1. Není nutné baterii ničit (v solném roztoku) můžeš ji použít v jiném letadle s menším odběrem.
2. Létáš s tou baterií už dlouho? Pokud ne, tak zvaž změnu parametrů létání u nové baterie. Vyšší napětí po dolétání, nebo nižší odběr použitím jiné vrtule, nebo použití jiné baterie.

Jinak dopadneš opět stejně. Můj názor je, že 3,6V na baterii po vyjmutí z letadla je málo, opakovaně jí to škodí a zvyšuje vnitřní odpor. Něco jiného je 3,6V v telemetrii za letu u motoráka, kde pořád běží motor.

Autor:  sibcat [ ned 21.07.2019 8:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pokles napětí baterie

Zrušeno uživatelem.

Autor:  Vidlák [ ned 21.07.2019 9:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pokles napětí baterie

Zdravím,

kope , já bych už změřil jen rozměry, a dal ji do solného roztoku.

Autor:  Solim Namez [ ned 21.07.2019 10:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pokles napětí baterie

Ta baterie může v nějakém "pohodovějším" stroji létat ještě pěkně dlouho. Nedozvěděli jsme se, jaký proud teče při té plné zátěži a kolik max. doporučuje výrobce aku.

Autor:  Celeron [ ned 21.07.2019 10:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pokles napětí baterie

Kope, jak ji máš dlouho a kolik má asi cyklů?
Mám taky přesně ty samý.
Zatím mě všichni tvrdili že Tattu a Gens jsou z českýho "výběru" nejlepší.

Autor:  Grugh [ ned 21.07.2019 11:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pokles napětí baterie

Mám podobné zkušenosti s baterií:
viewtopic.php?f=42&t=85693
Stačilo jí nechat přes zimu nabitou a na jaře už už dokázala fungovat asi jen 2s a poté začasl dodávaný proud prudce klesat. To se opakovalo s každým přidáním plynu.
Měření vnitřního odporu baterie nabíječkou bohužel k ničemu nebylo, právě kvůli nízkému odporu v prvních dvou vteřinách zátěže.
Osobně si myslím že 3.6 V/článek (bez zátěže) se možná zbytečně přibližuje hranici, kdy se baterie začíná více opotřebovávat. V baterii zbývá odhadem pouze 10% kapacity. Ale asi záleží i na konkrétní baterii.

Autor:  kope [ pon 29.07.2019 8:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pokles napětí baterie

Celeron píše:
Kope, jak ji máš dlouho a kolik má asi cyklů?
Mám taky přesně ty samý.
Zatím mě všichni tvrdili že Tattu a Gens jsou z českýho "výběru" nejlepší.


@Celeron: Ahoj, promiň za trochu opožděnou reakci, minulý týden jsem brouzdal po horách spíš než po RCManii :-).
Baterku mám cca 3 roky a upřímně, cykly nepočítám. Její využití bylo různorodé-v malých EPP poletuchách, kde běžel motor po celou dobu letu a baterku hlídala telemetrie, stejně tak i v soutěžních RCEV větroních, kde baterka dala max. třikrát třicet sec motoru a šla na nabíječku. Nabíjeno 2C, zásadně s balancérem. Na druhou stranu moc neřeším vybíjení do storage. Když večer nabiju a pak se nedostanu následující den lítat, tak prostě baterky třeba týden i déle nechám připravené a pak je jen vytáhnu a jdu na letiště.
Jinak to, co ti říkali o baterkách Tattu a Gens můžu potvrdit. Fakt to nejsou špatný baterky. Mám tady jednu GENSku 2200 mAh, určitě 5 let mít bude a pořád šlape.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/