HonzaS
|
Napsal: ned 15.10.2017 19:43 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Spíš bych šel do 7s3p pokud můžeš, na Lion víc klesá napětí při zátěži.
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
honz74
|
Napsal: pon 16.10.2017 13:02 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 311 Bydliště: Tišnov
|
HonzaS píše: Spíš bych šel do 7s3p pokud můžeš, na Lion víc klesá napětí při zátěži. Vrtule je Fiala 22/10", regl. Spin 125A , mám strach, co tomu řekne Axík, ten už je v kombinaci 6S a 22/10" za hranou. S vrtulí 22/10 když byly baterky nový tam teklo ve špičce přes 100A.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pon 16.10.2017 17:00 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
honz74 píše: ... když byly baterky nový tam teklo ve špičce přes 100A. No, to se těm LiIonkám "bude líbit"... 33A na článek Jednak při tom proudu dají podstatně menší napětí a druhak nebudou mít tu správnou životnost. Kolik byl průměrný proud při letu? Respektive jaká byla doba letu? Pokud budou muset dávat skoro trvale třeba 20A na článek, přehřejí se. Všechno je vidět viz. datasheet. Kolega ty LiIonky používá v kopteře, kde dávají tak 2-4A na článek, tam vydrží ... Druhý kolega používá sadu hodně s a hodně p v P-47 ale taky nejde přes nějakých 5-6A na článek... Můj náhled "Lionkobijce"
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
G0tik
|
Napsal: pon 16.10.2017 17:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.9.2006 Příspěvky: 1216
|
Sony VTC5A - maju asi najlepsiu prudovu zatazitelnost, ale aj tak by som to do 3D akrobata nedaval. Kup radsej turnigy graphene 65C (realne konstantne zatazenie 40C bez problemov). Ja som uvazoval ze dam 5s2p do 1500mm katany (60A max) no lipol na tom stale bude lepsie.
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: pon 16.10.2017 17:57 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
jyrry píše: No, to se těm LiIonkám "bude líbit"... 33A na článek Jednak při tom proudu dají podstatně menší napětí a druhak nebudou mít tu správnou životnost. Kolik byl průměrný proud při letu? Respektive jaká byla doba letu? Pokud budou muset dávat skoro trvale třeba 20A na článek, přehřejí se. Všechno je vidět viz. datasheet. Kolega ty LiIonky používá v kopteře, kde dávají tak 2-4A na článek, tam vydrží ... Druhý kolega používá sadu hodně s a hodně p v P-47 ale taky nejde přes nějakých 5-6A na článek... Můj náhled "Lionkobijce" Nebuď tak radikální! Lionky mají svoje uplatnění... JENŽE NA JINÉ PLANETĚ I když jako přijímačovky a do vysílačky jsou taky supr
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
honz74
|
Napsal: pon 16.10.2017 18:09 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 311 Bydliště: Tišnov
|
jyrry píše: No, to se těm LiIonkám "bude líbit"... 33A na článek Jednak při tom proudu dají podstatně menší napětí a druhak nebudou mít tu správnou životnost. Kolik byl průměrný proud při letu? Respektive jaká byla doba letu? Pokud budou muset dávat skoro trvale třeba 20A na článek, přehřejí se. Všechno je vidět viz. datasheet. Kolega ty LiIonky používá v kopteře, kde dávají tak 2-4A na článek, tam vydrží ... Druhý kolega používá sadu hodně s a hodně p v P-47 ale taky nejde přes nějakých 5-6A na článek... Můj náhled "Lionkobijce" doba letu 6minut=odebraná kapacita 3900mAh
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pon 16.10.2017 20:48 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
honz74 píše: ... doba letu 6minut=odebraná kapacita 3900mAh To je cca 0,8 jmenovité kapacity. 6/0,8=7,5min. 60/7,5=>8C průměrně, u akro se dost kvedlá plynem. Tedy nějakých 40A průměrně, to je 13A na článek. To by snad šlo ale ty špičky... Podívej se na pokles napětí při tom odběru 30A někde uprostřed grafu - je tam asi 3,2V na článek -> tedy 6s bude mít kolem 19,2V. Změř si napětí na těch LiPolkách při plném plynu a napůl vybité baterce, porovnej, uvidíš jestli je to srovnatelné. Já někdy před rokem, dvěma hledal alternativu LiIon do WWII dvoumotora kde to letí na LiPol 2x 6s 5000mAh (cca 1,6kg) po dobu taky 5-6 minut ale skoro pořád plný plyn. V LiIonkách bych to nedal jak hmotnostně (vyšlo mi 2x 7s4p) tak na peníze Jo, jsou to jen úvahy podložené pár pokusy, reálnými zkušenostmi kolegů a čtením datasheetů (místo údajů prodejců). Ale třeba jsou ty články daleko lepší než slibuje výrobcův datasheet, kdo ví...
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
honz74
|
Napsal: úte 17.10.2017 8:05 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 311 Bydliště: Tišnov
|
jyrry píše: To je cca 0,8 jmenovité kapacity. 6/0,8=7,5min. 60/7,5=>8C průměrně, u akro se dost kvedlá plynem. Tedy nějakých 40A průměrně, to je 13A na článek. To by snad šlo ale ty špičky... Podívej se na pokles napětí při tom odběru 30A někde uprostřed grafu - je tam asi 3,2V na článek -> tedy 6s bude mít kolem 19,2V. Změř si napětí na těch LiPolkách při plném plynu a napůl vybité baterce, porovnej, uvidíš jestli je to srovnatelné. Já někdy před rokem, dvěma hledal alternativu LiIon do WWII dvoumotora kde to letí na LiPol 2x 6s 5000mAh (cca 1,6kg) po dobu taky 5-6 minut ale skoro pořád plný plyn. V LiIonkách bych to nedal jak hmotnostně (vyšlo mi 2x 7s4p) tak na peníze Jo, jsou to jen úvahy podložené pár pokusy, reálnými zkušenostmi kolegů a čtením datasheetů (místo údajů prodejců). Ale třeba jsou ty články daleko lepší než slibuje výrobcův datasheet, kdo ví... Díky za tvůj názor.
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: úte 17.10.2017 9:46 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Já mám třeba ve Vertigu a Extře (Hacker A60 18L, Fiala 24x10e3, JETI Mezon 135A, 12s5000mAh lipol Topfuel) průměrný odběr kolem 28A, max asi 88A, ale za letu plný plyn používám jen zřídka kdy. Dobře, letos občas jo, začal jsem lítat trochu bláznivěji... Doma můžu udělat namátkově nějaký grafy průběhu odběru za letu.
Jo ale Martin Faltičko od Jeťáků ve dvoumetrovce PowerIony lítá... zkusím zjistit nějaký podrobnější info.
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
honz74
|
Napsal: úte 17.10.2017 10:04 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 311 Bydliště: Tišnov
|
HonzaS píše: Já mám třeba ve Vertigu a Extře (Hacker A60 18L, Fiala 24x10e3, JETI Mezon 135A, 12s5000mAh lipol Topfuel) průměrný odběr kolem 28A, max asi 88A, ale za letu plný plyn používám jen zřídka kdy. Dobře, letos občas jo, začal jsem lítat trochu bláznivěji... Doma můžu udělat namátkově nějaký grafy průběhu odběru za letu.
Jo ale Martin Faltičko od Jeťáků ve dvoumetrovce PowerIony lítá... zkusím zjistit nějaký podrobnější info. Super
|
|
Nahoru |
|
|
zbek
|
Napsal: stř 18.10.2017 17:49 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 16.11.2003 Příspěvky: 624
|
Jednoduchá poučka Lion VTC 4 je dobrý když je nevylítáš pod 7 minut . pokud potřebuješ pack vyprázdnit za tři minuty tak tyhle určitě ne
_________________ zbek
aircombat
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: stř 18.10.2017 22:08 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Tak Martin má 10s setup a lítá 10s 2p 2100mAh... F3Ačkaři prý ale říkali, že na jejich potřeby tam moc klesá napětí (a oni nemůžou použít 11s kvůli pravidlům).
Jak jsem se do těch lionek pustil, začínám uvažovat o Tesla - letadle. 14s 5p. Odběry do 200A, tam už by se (slibovaná) životnost lionek mohla příznivě cenově projevit!
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: čtv 19.10.2017 5:25 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
HonzaS píše: ... tam už by se (slibovaná) životnost lionek mohla příznivě cenově projevit! Jo ale to si ověříš tak za 5-8 roků provozu
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: čtv 19.10.2017 6:58 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Hele, to asi dřív. Ri mi na většině lipolek roste naprosto pozorovatelně už po roce. Teď ty topfuely docela dobrý, Zippy fligtmax 12s 5000mAh 40C se držely asi 100 cyklů (což je někdy půlka léta, někdy dvě sezony), pak to pomalu začalo růst... jako je pravda že pořád lítají docela v pohodě a mají už přes 300 cyklů, a v zásadě to nepoznám na letu, ale telemetrie už mě občas varuje na (hodně opatrně nastavený) alarm napětí. Jako že mi za letu klesne i na 3,5V na článek při zátěži v 3D akrobatu. Jsem tyran na ty baterky!!! Takže nějaký srovnání je...
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|