Autor |
Zpráva |
pepin
|
Napsal: pát 15.01.2021 20:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12765 Bydliště: praha 5
|
hugon píše: Je zajímavé, že výrobci elektrokol uvádějí, že kolo po výletu zásadně nabít do plna. Přitom se používají v principu stejné aku - lipol, lion. Režim storage se tam v podstatě vůbec nezmiňuje. Já takto baterii na elektrokole používám a subjektivně má po 6 letech provozu cca o čtvrtinu menší kapacitu. Takže co ? To uvádějí výrobci z jednoduchého duvodu, klasické nabiječky na cyklosady nemají žádnou možnost jak nastavit ukončení nabijení na nižší hodnotu, ani žádný měřák, kde by si viděl kolik si dobil, navíc výrobci i prodejci stačí životnost baterie 2 roky a jeden den, což u baterie vždy nabité do plna bude určitě víc na jistotu než nějaké domácí odhadování nabijení na něco víc než přez polovinu, jinak se samozřejmě i lion cyklo baterie v případě delší plánované odstávky--klasicky přez zimu ukládají nabité na cca 3,8v na článek----teda když se to někde dočteš, že je to pro uskladnění lepší, než jak radí výrobce--prodejce, vždy nabít do plna, pak se ale právě řeší, jak to vubec zjistit kolik je nabito, když klasický cyklonabiječ žádné hodnoty stavu nabití neukazuje.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
hugon
|
Napsal: sob 16.01.2021 12:12 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 2.12.2018 Příspěvky: 26
|
Tak s tím se dá asi souhlasit. Ale já to na elektrokole prostě neřeším. Nabito naplno celý rok, naposledy jsem jel na Nový rok. Kdybych měl teprve řešit, že mám 5 hodin nabíjet, tak bych mohl jet tak potmě. A nezdá se, že by to tu baterku nějak zásadně ničilo. Předpokládám, že víc jak nějakých 5 až 7 let stejně nevydrží. Je pravda, že u modelářských aku se snažím mít vždy proudovou rezervu a vypínání na nejvyšším napětí co regulátor dovolí ( 3,4V ).
|
|
Nahoru |
|
|
Kuba78
|
Napsal: sob 16.01.2021 12:47 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.9.2005 Příspěvky: 2388 Bydliště: Doma
|
Baterky nechavam vetsinou v nabitem stavu, nekdy vybitem kdyz zapomenu. Nabijim je pote co prijdu domu z letiste; abych pak pripadne az pujdu znova nemusel cekat, kdyz mam malo casu. Pred tim nez jdu litat je dam dobit. Nekdy jdu litat hned druhy den, nekdy za par mesicu. Skladuju je v polstrovanym zeleznym kufriku na balkone, z bezpecnostnich duvodu, v lete v zime. V lete jsou ve stinu to je asi ok, Je otazka jak moc jim prospiva nebo skodi zima kdyz venku mrzne.. Jsou to baterky, spotrebni zbozi. Az budou spatny vyhodim je a koupim novy. Ale je treba zajimavy ze nektery se nafouknou celkem brzo, nektery takto drzi leta. Mam dva lipol dvouclanky 1,3ah kupovane v rijnu 2005, bez balancniho konektoru. Poslednich 10 let skoro nepouzivane, ale kdyz jsem je nedavno vytahl, sou sice mekky, kapacita uz taky nic moc, ale ani naznak ze by byly nafoukle, fyzicky jsou porad stejne.
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: sob 16.01.2021 18:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12765 Bydliště: praha 5
|
Kuba78 píše: Je otazka jak moc jim prospiva nebo skodi zima kdyz venku mrzne..
Já jsem nechával lipolky do větších větronu i přez zimu v karavanu na Rané,takže mrazu si užily dostatek, to samé v létě vedra, ještě dnes, jednu 4čl určitě starší než 10 let používám uspěšně v zimě i jako záložní pro nastartování auta, kapacita asi poloviční, ale proud stále dá, když jsem létal pravidelně, po létání jsem dobil lipolky vždy naplno.Vždy mě mohlo jebnout, když jsem zavolal kamošum, jestli nejdou létat a vždy to byl na rychlo problém, bo neměli nabité baterie.
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: sob 16.01.2021 22:29 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10763 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
A přesně proto mám zdroj na nabíjení v podobě lipolky 4S. Dám modely a jejich baterky do auta a cestou na letiště nabiju.
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: sob 16.01.2021 22:45 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12765 Bydliště: praha 5
|
TomasC píše: A přesně proto mám zdroj na nabíjení v podobě lipolky 4S. Dám modely a jejich baterky do auta a cestou na letiště nabiju. joo, zdroj energie v autě se vždy hodí Příloha:
P1100986.JPG [ 135.98 KiB | Zobrazeno 3279 krát ]
Příloha:
P1100987.JPG [ 111.41 KiB | Zobrazeno 3279 krát ]
letošní zimu létání i s vyhřívaným zázemím https://fr.aliexpress.com/item/40011572 ... web201603_rovnou jsem to pořídil do obou aut
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: ned 17.01.2021 6:23 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
pepin píše: ... zdroj energie v autě ... ... je především jeho motor
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
BoBik_CZ
|
Napsal: ned 17.01.2021 20:23 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.2.2016 Příspěvky: 501 Bydliště: Frýdek-Místek
|
jyrry píše: ... je především jeho motor To je reakcionářská myšlenka. Od teď už jenom elektromotor.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pon 18.01.2021 0:25 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7414 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
"... zdroj energie v autě ... je především jeho motor" spalovací/elektro Oba typy motorů jsou jen měniče nějaké energie na energii kinetickou (mechanickou). Spalovací motory mění energii vzniklou hořením paliva. Elektromotory využívají přeměnu elektrické energie z chemických procesů probíhajících v článcích při vybíjení. V poslední době i el. energii z palivových článků.
Palivový (vodíkový) článek je elektrochemické zařízení přeměňující chemickou energii paliva a okysličovadla přímo na energii elektrickou. Je to v podstatě elektrolýza naruby.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pon 18.01.2021 5:11 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
guchar píše: "... zdroj energie v autě ... je především jeho motor" spalovací/elektro ... Tak samozřejmě je to myšleno ve vztahu k nabíjení "na poli", tedy je snad pochopitelné že u elektrokáry jaksi nejde nabíjet s motorem na volnoběh ale zase ta elektrokára si s sebou veze docela velkou baterku
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
igorb
|
Napsal: pon 18.01.2021 9:31 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2007 Příspěvky: 4778 Bydliště: SK Bratislava
|
jyrry píše: Tak samozřejmě je to myšleno ve vztahu k nabíjení "na poli", tedy je snad pochopitelné že u elektrokáry jaksi nejde nabíjet s motorem na volnoběh ale zase ta elektrokára si s sebou veze docela velkou baterku Mozno preto sa v niektorych jazykoch nazyva elektromotor inak ako spalovaci motor - jedno je motor, to druhe engine. To prve len pohana - nie je zdrojom energie, ale ju priamocoaro spotrebovava, takze z elektro auta asi motorom nabijat nebudes ... zatial co ten engine tu energiu vyraba (z inej energie) vlastnym pricinenim (z chemickej tepelnu, z tepelnej mechanicku - v konecnom dosledku je kazdy engine motorom, ale anglican v tom proste rozdiel vidi) takze to by ti baterku nabilo.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|