Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 31 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 14.04.2021 18:40 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.1.2008
Příspěvky: 1351
Bydliště: Praha
... to guchar - jojo, přesně, tak nějak probíhá to moje testování :mrgreen:


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: stř 14.04.2021 19:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2015
Příspěvky: 1421
Bydliště: Šternberk, ČR
Mě baví i to hračičkování, proměřím si baterie jak na tom jsou ještě doma.
V letadle hloupém Easyglideru mě baví s ním létat, ale stejně tak mě baví sledovat napění baterie i senzor napění článků tam mám výškoměr, proudové čidlo můžu mít ale teď ha tam nemám.
Baví mě to sledování telemetrie, hodnot v reálném čase. Nemám to ani tak že by bez toho nešlo létat to vůbec, rád na to koukám.
Třeba při sledování F1 v televizi mě ani moc nebere kdo vede, ale záběry z kokpitu vozu s telemetrii v reálném čase to mě baví nejvíc.

Stavím si teď svépomocí ekolo kupovaným ekolům to nebude nikdy konkurovat ale baví mě to stavět a budu tam mít telemetrii baterie napětí články proud tam i zpět regulátor motoru bude mít telemetrii napětí proudu a to jak na straně motoru tak baterie.
Baví mě v tom se vrtat a ty hodnoty znát...

_________________
NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá
Vektor XXL, EasyGlider,Taranis
HB-D8T Brushless


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 14.04.2021 22:55 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.1.2008
Příspěvky: 1351
Bydliště: Praha
to Wormsnake - noo, právě o to jde, dělat co člověka baví i když se to někomu může zdát samoúčelné a škoda času. Stavěl jsem si přístroje, i když už jsem na ně dávno měl, ale vůně kalafuny a radost z hotového díla, o tom to je. Ještě bych se mohl vrátit hoodně zpět, kdy jsem si stavěl rc soupravy,
i když jsem jednu tovární už měl .... tak ať nás to pořád baví :wink:


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 14.04.2021 23:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2008
Příspěvky: 12767
Bydliště: praha 5
rakos píše:
u Li-Po kolem 2C a u Li-Ion kolem 2A na čl. (paralelní řazení) tedy při 1S4P asi max.8A Dík za názor :wink:


U lipol netuším, ale 4P lion co používám na koloběžkách měřím--- zkušebně vybijím-- trvale max 4A.---1A/ článek.

vybijecí min napětí nastaveno na 3,2V---aby byla ještě nějaká rezerva a nedošlo k podvybití nejméněkapacitní P sekce v té sadě.

v reálu taky nejezdim dokud baterie nedojde uplně a s lodičkou asi taky nejezdíš stylem, kde se motor zastavím, tam si pro ni doplavu., navíc pod 3,2V už je tam stejně prd.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 14.04.2021 23:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.1.2008
Příspěvky: 1351
Bydliště: Praha
to pepin - jasně, píši "kolem" 2A čili klidně 1,5A/čl. zase při tom testu je nechci až tak moc šetřit, samozřejmě je podle potřeby mužu i chladit :)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 15.04.2021 0:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2008
Příspěvky: 12767
Bydliště: praha 5
rakos píše:
to pepin - jasně, píši "kolem" 2A čili klidně 1,5A/čl. zase při tom testu je nechci až tak moc šetřit, samozřejmě je podle potřeby mužu i chladit :)


měř si to jak chceš, já to měřím tak, že když se mi na koloběžce baterie nehřejou, i když špičkový odběr mám třeba 15A, zkušebně je doma měřím takovým proudem, aby se neohřívali ani při trvalém odběru--což jsem se pokusem omylem dostal nakonec k těm 4A.

mám tady ale taky sadu 3P, na které když ji vybijím trvale 4A, naměřím kapacitu max cca 1,5Ah

pokud ji ale paralelně připojím k druhé tvrdé sadě 4P10Ah, výslednou kapacitu při vybijení 4A naměřím 15Ah.

pokud máš třeba v té lodičce pruměrný odběr 4A, je nesmysl měřit tu baterii trvalými 8A----naměříš podstatně nižší kapacitu, než bys mohl sosat v té konkrétní lodičce a přitom ta baterie muže mít ve výsledku pro tu lodičku podstatně vyšší využitelnou kapacitu než tvrdá baterie ale o nižší kapacitě měřená zátěží 8A.

PS: trvalých 1,5A je podle mého na lion baterii--jeden článek -- pořád hodně :wink:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 15.04.2021 4:07 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
pepin píše:
...
mám tady ale taky sadu 3P, na které když ji vybijím trvale 4A, naměřím kapacitu max cca 1,5Ah
pokud ji ale paralelně připojím k druhé tvrdé sadě 4P10Ah, výslednou kapacitu při vybijení 4A naměřím 15Ah....

Kouzla a čáry :-D
Samozřejmě za to může vnitřní odpor, který občas někoho zajímá a někoho ne...

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 15.04.2021 8:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2015
Příspěvky: 1421
Bydliště: Šternberk, ČR
Už se tu nakouslo vybíjení střídou a spojování tvrdších a měkčích baterii.
Je to špatně spojovat tvrdé a měkké baterie paralelně? - když mají stejný pracovní rozsah napětí

Spojím li (paralelně) baterii několika S a několika P článků typu Liion s baterii typu LiPo stejných S a 1P ale s nižší kapacitou (třeba jen čtvrtinovou nebo i menší) ale podstatně vyššími C než celá Liion sekce je to špatně?

Třeba ji použiju na ekole kde bude normální spotřeba do 25% C Liion sekce.
Z jednoduché matematiky na 25% C můžu jet 4hodiny v kuse...

Když budu chtít krátkodobý sprint můžu to hnát až na limit C LiPo baterie.

Je tahle teorie špatná?

_________________
NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá
Vektor XXL, EasyGlider,Taranis
HB-D8T Brushless


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 15.04.2021 9:00 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2007
Příspěvky: 4778
Bydliště: SK Bratislava
Ak spojis paralelne clanky s nerovnakym C (nerovnakym odporom/kapacite) tak pri vybijani alebo nabijani vybijes skorej jednu vetvu a potom druhu, takze nemozes pocitat s tym ze prud sa rovnomerne rozdeli a tym padom sa ti moze stat ze taku bateriu preatzis prudovo. Zatazitelnost ti udava ta slabsia a pri impulznom vybijani navyse moze ta slabsia dobijat tu silnejsiu, takze im este aj beries zo zivotnosti (poctu cyklov)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 15.04.2021 9:26 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
Wormsnake píše:
Už se tu nakouslo vybíjení střídou a spojování tvrdších a měkčích baterii.
Je to špatně spojovat tvrdé a měkké baterie paralelně? - když mají stejný pracovní rozsah napětí


Jednak je otázka co je spojovat a jestli obě hlídá elektronika. Při paralelním spojení si vyrovnaj napětí články samy mezi sebou, ale musej být propojené. Články zapojené v serii musí hlídat elektronika.
A další věc je, že pokud pojedeš 4 h v kuse, tak ta spotřeba s ohledem ke kapacitě bude tak nízká, že tvrdé baterky vlastně ani moc nepotřebuješ.
A další věc je, že třeba plného výkonu dosáhneš snadno při nabitých baterkách a po polovičním vybití se na něj nedostaneš ani zdaleka a napětí baterie bude intenzivně klesat pod zátěží.
Čím tvrdší baterie, tím lépe se budou chovat ke konci a dojedeš na ně dále.
Já u kol a podobně bych to jako problém neviděl. Je to hodně na konkrétním prostředku, kapacitě tvrdosti a spotřebě. A taky co od toho očekáváš.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 15.04.2021 9:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2015
Příspěvky: 1421
Bydliště: Šternberk, ČR
A co škodí baterii víc?
10 cyklů kdy odeberu z baterie jen 10% kapacity nebo jeden cyklus 100% (100% rozuměno 100% rozumné hodny vybití baterie)?

Jistě že Liion bude LiPo v "pauzách" dobíjet ale když budou sprinty rozumně krátké nemusel by proud téct nikde nad rámec povolených hodnot.
Když zastavím proudy se podle mě v řádu minut vyrovnají a dál se nic neděje.

Ale jestli to vidíte (vidíš :D :D ) jinak tak budu vděčný za každý názor.
Chemii článku vadí velmi časté přecházení mezi nabíjením a vybíjením (jen zlomku kapacity)? Jak moc?


dudaj Zatím to beru hlavně jak diskuzi něco se dozvědět...

_________________
NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá
Vektor XXL, EasyGlider,Taranis
HB-D8T Brushless


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 15.04.2021 11:57 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
Wormsnake píše:
A co škodí baterii víc?
10 cyklů kdy odeberu z baterie jen 10% kapacity nebo jeden cyklus 100% (100% rozuměno 100% rozumné hodny vybití baterie)?

.


Pokud odebereš z baterie 1/10, není to bráno jako jeden cyklus, ale co jsem narazil na informace tak 1/10 cyklu.
Baterce hlavně škodí nízké vybití, vysoké nabití, uskladnění na plném nabití a uskladnění na nízkém napětí.
Vybíjet baterku z 10% je nepraktické, protože taháš zbytečnou váhu a tím i zvyšuješ spotřebu.
Já si dal cíl co chci ujet a dle toho koupil baterku. Kámoš koupil dvojnásobnou kapacitu a dobíjí po každém druhém výletě. To považuji za ptákovinu.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 15.04.2021 12:25 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2015
Příspěvky: 1421
Bydliště: Šternberk, ČR
No já myslím tak že spojením Liion a LiPo jak sem naznačil v mé úvaze potečou mezi Liion a LiPo vyrovnávací proudy.
Tj když odeberu z baterie minutový impulz proudu který Liion nepokryje poteče vetšina proudu přes LiPo páč jsou tvrdší.
Po skončení odběru poteče proud ještě z Liion do LiPO poté se "spojené nádoby" ustálí.
Liion bude při těchto impulzech jen zatěžována LiPo bude trpět střídavým nabíjením a vybíjením.

_________________
NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá
Vektor XXL, EasyGlider,Taranis
HB-D8T Brushless


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 15.04.2021 12:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2008
Příspěvky: 12767
Bydliště: praha 5
Wormsnake píše:

Je tahle teorie špatná?

Ne není, přesně takto to na těch elektrickýchkoloběžkách provozuji, v kopcích táhne a drží napětí tvrdší baterie, na rovinkách a z kopce se dobije z té měkčí.

nebo máš XP zapojeno tolik měkkých baterií, aby to jejich XP zapojení ve výsledku stačilo i na ty vyšší odběry v kopcích.

jde o to, co po tom chceš---pokud dlouhý dojezd je ti prd platná tvrdá baterie o kapacitě 3Ah, když máš pruměrnou spotřebu 3Ah na 10km, víc jak 10km neujedeš ani na tu tvrdou.

pokud potřebuješ dojezd 100km, potřebuješ tedy baterii o kapacitě 30Ah---tedy zapojení třeba 10P, což už ale zvládají i měkké baterie.

je ale zase zbytečné provozovat těžkou baterii o XP mnohonásobném zapojení, když to máš pro pohybovadlo, na kterém si chceš jen dojíždět kilometr do trafiky pro noviny.

měřením RI ale nejde moc dobře zjistit, co je málo a co je hodně, když nevíš jak tvrdou baterku vubec potřebuješ, jinak tvrdou bude potřebovat někdo, kdo jezdí v Alpách, a jinak tvrdou bude potřebovat někdo jiný, kdo jezdí Polabskou stezku.

navíc těžko změříš RI 10čl/13čl baterie běžným modelářským nabiječem---max 6 čl.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 15.04.2021 12:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2008
Příspěvky: 12767
Bydliště: praha 5
Wormsnake píše:
No já myslím tak že spojením Liion a LiPo jak sem naznačil v mé úvaze potečou mezi Liion a LiPo vyrovnávací proudy.
Tj když odeberu z baterie minutový impulz proudu který Liion nepokryje poteče vetšina proudu přes LiPo páč jsou tvrdší.
Po skončení odběru poteče proud ještě z Liion do LiPO poté se "spojené nádoby" ustálí.
Liion bude při těchto impulzech jen zatěžována LiPo bude trpět střídavým nabíjením a vybíjením.


to spojení lion/ lipol provozují e kolaři tak, že k lion baterii 10čl/36V připojují lipol baterii o 9 článcích a tu lipol připnou k té lion až když je ta lion trochu vybitá a přestává táhnout.

konečné vypínací napětí 30V jim pak nepodvybije tu lipol baterii.

já lion a lipol ze začátku také propojoval a fungovalo mi to v pohodě, ale když jsem zjistil, že z číny mohu koupit lion bike baterii třeba 10Ah za necelé dva tisíce tak jsem to bastlení lion lipol opustil---ty lipol ohledně bezpečnosti opravdu nic mnoho.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 31 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz