Tak jsem v červnu místo poptávaných baterek od Lindingera koupil 2 kousky Dualsky 4S1P XP27004ULT (12C charge, 70C discharge) 2,7Ah, 40Wh.
Na začátku jsem je postupně "zabíhal", nabíjení jsem začínal na 1A a s každým dalším cyklem jsem jim 0,25A přidal a nyní je nabíjím 5A a dál už asi nepůjdu, Hota na 230V by stejně o moc víc nedala.
Při lítání jsem si nastavil v telemetrii alarm na odběr proudu, první let 15A, další o 4A víc až na součastných 45A na kterých budu končit. Snažil jsem se nelítat přes alarm proudu, nebo jen krátkodobě a na přistání jsem šel při poklesu napětí pod 3,55V.
Nevím, jak velkej vliv zabíhání má, ale tyhle baterky jsou jednoznačně nejlepší za cca 14 let, co s elektrikou lítám. Hned od začátku s malým odběrem 15-20A vykazovaly podle telemetrie při ukončení vybíjení na 3,55V kapacitu dokonce vyšší, než je u nich deklarováno, skoro 2,8Ah.
Dnes jsem dělal test tvrdosti, na obou jsem lítal celý let plyn na doraz, což je 40-45A. A i za těhle velkých proudů baterky daly 2,66 a 2,63 Ah.
To mě opravdu mile překvapilo. Baterky se i při těchto odběrech nenafukují a teplotu mají podle telemetrie maximálně 42 st.C. při venkovní teplotě kolem 22 st.C.
Kdysi jsem měl do Yaka od RC factory Dualsky 3S1P 1Ah, typ už přesně nevím. Vydržely 8 sezón, což vůbec nebylo špatný. Ale u nich byl odběr maximálně 17C.
Asi se vykašlu po špatných zkušenostech na ty všeljaký pseudoznačky na našem trhu a příště zase kouknu co má Hořejší v nabídce.