Vše, co píšeš je pravda, to znám a plně s tím souhlasím.
Ale na rozdíl od Club20 nebo F3D (a taky F1C či F2A), kde se jede na plnou díru (a co nevětší), tak RC Combaty mají RC karburátory a difuzéry nejsou tak velké - musí mít sací schopnost pro neustálou akrobacii.
Jinak, myslím si, že se davson do výfuku dívat nemusí.
Podle té modré hlavy na fotce a období, kdy se takové dvaapůlky v MVVS vyráběly, tam bude na 100% výbrus ABC. V té době se totiž s černými výbrusy dělaly už jen detonační verze.
S přírůstem výkonu díky ABC máš nejspíš pravdu, já to fakt nemohu posoudit (to jsem nakonec i napsal), protože u dvaapůlek jsem skončil na úrovni toho, co bylo v 80. letech a žádnou s ABC jsem neměl a ani nemám. Nejspíš ten nárůst výkonu je dán menším součinitelem tření, lepší geometrii vložky a taky tím, že při správné volbě materiálu pístu se motor se zvyšující teplotou víc uvolňuje.
Ale i moje 2,5GRR s černým výbrusem pořád maká jak pila. Já ji doplnil RC-karburátorem, ale potřeboval jsem provozovat s trochu větší vrtuli 200/100mm a kvůli tomu jsem musel výfuk oddálit o cca 60mm aby rezonance klesla někam mezi 16 až 18 tisíc ot./min. Já to mám v modelu PONY (tomu je už přes 30 let), jenže ten je větší než bývají RC Combaty, navíc po mnoha opravách váží už 1800g a bez té vsuvky s malou vrtulí 180/100mm byl neskutečný problém s tím odstartovat (na rovině to prostě nešlo, jedině z příkrého svahu a i to ne vždy).
Jinak zrovna včera jsem s ním dal 3 lety. Bylo to potom, co motor prošel mírnou repasí (čistil jsem ho, měnil ložiska za nová, a taky kliku a ojnici - z nějaké starší GRR, co jsem sehnal takový starý šrot s vyjetým výbrusem), teď už zase ječí jak má a z Ponyho je pěkné, rychlé žihadlo. Jinak jsem přitom zjistil, že ojnice těch GRR nemají bronzová pouzdra
a taky to, že patrně existovaly 2 rozdílné verze - jedna měla ojniční čep 5mm a druhá 4,5mm (to byla moje původní).
Ale dělat všechny ty úpravy co popisuješ, včetně honování vložek a pístů - to asi přesahuje možnosti běžného modeláře, to bych davsonovi ani neradil si s tím začínat.
Já jsem se tím zabýval taky jen okrajově a málo - neměl jsem důvod ani motivaci a vlastně ani potřebné vybavení na úrovni (spíš jsem improvizoval, když jsem upravoval ruskou Radugu-7 - tak přípravky jsem si udělal jen z bukového dřeva). V oblasti motoráků jsem nikdy nesoutěžil, byl v pozici rekreačního letce a tomu se to fakt nevyplatí.
Zejména obstarávat vše potřebné kvůli jednomu motoru opravdu nemá žádný smysl. Navíc pro každý motor (průměr vrtání) musí být to vybavení specifické. Takže když někdo soutěží v Club20 nebo F3D nebo F2A či F1C, tak ten spotřebovává stejné motory jak na běžícím pásu - v zimě si je upraví, nachystá a přes sezonu je zničí.