Switch to full style
Naše nejmilejší kategorie - jsme totiž trošku závislí na adrenalinu. Jak svahový, tak Open i Airkombat.
Odeslat odpověď

Re: Kombat éro spalovák

pát 21.07.2017 17:46

to VTjr: No možná by bylo dobrý, aby se davson kouknul do vejfuku jestli tam má žlutej nebo bílej rantl válce a z toho vycházet dál. Kdysi jsem lítal Club20 a dokud nebyly MVVS 3,5, tak se lítalo na šoupátkový MVVS 2,5 zadní sání a vejfuk. Vejfuk se dával nakrátko, dokonce se ještě zkracovala výfuk příruba a přechodka aby těsnil jen jeden silikon kroužek. Nevím jak jsi to myslel rozdíl černej výbrus a ABC ale s ABC měly MVVS 2,5 podstatnej nárůst oproti černýmu. Koukal jsem do starej sešitů a bylo to 2500-3000 ot.
Já jsem Combat nikdy nelítal a viděl to jen s upoutancema a tak nevím, jestli se dává RC karbec, na těch fotkách je sání zakrytý vrtulí a není vidět.
Na Club20 se dával na sání jen co největší difuzér, někdy ani ten ne, jen díra do který ústila zešikmená venturka. Chcípalo se zaskřípnutím hadice, ale protože to pálilo při chudý směsi vlákno, tak jsem starej škudlil chcípal přeplavením. :oops: Nádrž se tlakovala z karteru, výfuk se zdvihal na 170-174 stupňů, přefuky a sání se nechávaly původní. Jo a rozdíl mezi svíčkou a žhavící hlavou byl hodně přes 1000 otáček ve prospěch hlavy. Lítalo se na palivo FAI 80/20. Vrtule se dělaly laminátový, vycházelo se z Kovozávoďácký 180/? (už si nepamatuju stoupání). S ABC pajšlíkem si člověk musel vyhrát aby opravdu špičkově makal. Rozhodně se to co vylezlo z Brna muselo upravovat. Problém byl s příliš volným pístním čepem, jak se začal hejbat v pístu, neskutečně rychle se o křemík pístu brousil. Válce se musely vybírat na ovalitu a kuželovitos a k tomu vybírat "akurátní" písty a taky u nich kontrolovat ovalitu a kuželovitost. Válce i písty se honovaly v textitových pouzdrech na správnou geometrii a rozměl k válcům. Pavěda bylo dostat lapovací pastu z pístu, do kterýho se zasekávala, já to pral i desítky minut v ultrazvuku a strhával čpavkovým kamenem.
Musí se toho udělat trochu moc, aby ta 2,5- ka jela jak brus. Ale u těch Combatů to asi není o rychlosti za každou cenu jako bylo u Club 20 nebo F3D ale hlavně o pilotáži, což bylo u těch pyloňáků taky. :wink:
Jirka

Re: Kombat éro spalovák

pon 24.07.2017 12:53

Vše, co píšeš je pravda, to znám a plně s tím souhlasím. 8)
Ale na rozdíl od Club20 nebo F3D (a taky F1C či F2A), kde se jede na plnou díru (a co nevětší), tak RC Combaty mají RC karburátory a difuzéry nejsou tak velké - musí mít sací schopnost pro neustálou akrobacii.
Jinak, myslím si, že se davson do výfuku dívat nemusí. :roll: Podle té modré hlavy na fotce a období, kdy se takové dvaapůlky v MVVS vyráběly, tam bude na 100% výbrus ABC. V té době se totiž s černými výbrusy dělaly už jen detonační verze. :P
S přírůstem výkonu díky ABC máš nejspíš pravdu, já to fakt nemohu posoudit (to jsem nakonec i napsal), protože u dvaapůlek jsem skončil na úrovni toho, co bylo v 80. letech a žádnou s ABC jsem neměl a ani nemám. Nejspíš ten nárůst výkonu je dán menším součinitelem tření, lepší geometrii vložky a taky tím, že při správné volbě materiálu pístu se motor se zvyšující teplotou víc uvolňuje.
Ale i moje 2,5GRR s černým výbrusem pořád maká jak pila. Já ji doplnil RC-karburátorem, ale potřeboval jsem provozovat s trochu větší vrtuli 200/100mm a kvůli tomu jsem musel výfuk oddálit o cca 60mm aby rezonance klesla někam mezi 16 až 18 tisíc ot./min. Já to mám v modelu PONY (tomu je už přes 30 let), jenže ten je větší než bývají RC Combaty, navíc po mnoha opravách váží už 1800g a bez té vsuvky s malou vrtulí 180/100mm byl neskutečný problém s tím odstartovat (na rovině to prostě nešlo, jedině z příkrého svahu a i to ne vždy).
Jinak zrovna včera jsem s ním dal 3 lety. Bylo to potom, co motor prošel mírnou repasí (čistil jsem ho, měnil ložiska za nová, a taky kliku a ojnici - z nějaké starší GRR, co jsem sehnal takový starý šrot s vyjetým výbrusem), teď už zase ječí jak má a z Ponyho je pěkné, rychlé žihadlo. Jinak jsem přitom zjistil, že ojnice těch GRR nemají bronzová pouzdra 8O a taky to, že patrně existovaly 2 rozdílné verze - jedna měla ojniční čep 5mm a druhá 4,5mm (to byla moje původní). :o

Ale dělat všechny ty úpravy co popisuješ, včetně honování vložek a pístů - to asi přesahuje možnosti běžného modeláře, to bych davsonovi ani neradil si s tím začínat. :roll: Já jsem se tím zabýval taky jen okrajově a málo - neměl jsem důvod ani motivaci a vlastně ani potřebné vybavení na úrovni (spíš jsem improvizoval, když jsem upravoval ruskou Radugu-7 - tak přípravky jsem si udělal jen z bukového dřeva). V oblasti motoráků jsem nikdy nesoutěžil, byl v pozici rekreačního letce a tomu se to fakt nevyplatí. :| Zejména obstarávat vše potřebné kvůli jednomu motoru opravdu nemá žádný smysl. Navíc pro každý motor (průměr vrtání) musí být to vybavení specifické. Takže když někdo soutěží v Club20 nebo F3D nebo F2A či F1C, tak ten spotřebovává stejné motory jak na běžícím pásu - v zimě si je upraví, nachystá a přes sezonu je zničí. :mrgreen:

Re: Kombat éro spalovák

čtv 05.10.2017 17:39

Tak se pochlubím s dalším přírustkem od Havelaircraft ještě není dokončen ale už jen par drobností...
Přílohy
IMG_0274.jpg
IMG_0275.jpg
IMG_0276.jpg
IMG_0280.jpg

Re: Kombat éro spalovák

čtv 05.10.2017 17:40

..............
Přílohy
IMG_0282.jpg

Re: Kombat éro spalovák

pát 06.10.2017 8:29

Pěkný, ať to lítá. Co to je za kamufláž? Taky si chci pořídit něco z jejich produkce, ale až půjde z domova ten Fulmar ...

Re: Kombat éro spalovák

pát 06.10.2017 10:23

Jaký je tam motor? :?: Tipuji ASP ale objem určit nedovedu, nejspíš 4 nebo 5cm3. :roll:

Re: Kombat éro spalovák

pát 06.10.2017 12:22

Motor je tam 4ccm asp , kamufláž tato:
Přílohy
Fritz Aufhammer.jpg
0241939.jpg

Re: Kombat éro spalovák

pát 06.10.2017 12:25

Pro Hoki : Jojo Fulmara bych bral jak jsme si psali: ale potřeboval bych tiskárnu na peníze pač mám další tentokrát větší dvě stavebnice z minulosti netknuté (mustang top flite 1600mm, a Storcha od Mantua aviomodelli ) tak se těším až je začnu....

Re: Kombat éro spalovák

pát 06.10.2017 15:25

Asi nejhorší, co může být, je sbírat stavebnice modelů. :( Tedy nemít čas to osadit a zprovoznit, jen odkládat ty krabice "na potom", ale furt kupovat další. :(
To znám z vlastní zkušenosti. :mrgreen:
Totiž, pokud se to kvůli nedostatku času nezprovozňuje průběžně (a taky nerozbijí/neprodává/nedaruje, prostě nelikviduje), tak to nemá smysl. :roll: Protože když na to není čas dnes, tak nebude ani potom. Odkládat to na důchod - to zas pak už nemusí sloužit ty smysly (zrak především). Navíc vzniká problém s místem. A spoléhat, že to využijí vnoučata je taky bláhové :lol: - děcka mají dnes zcela jiné zájmy (čest výjimkám). Takže ono pak naše sbírka modelů (ale i motorů) a jiného modelářského vybavení a materiálu po naší smrti skončí částečně v kontejneru na smetí a částečně se rozdá v lepším případě se něco prodá. Je to smutné konstatování, ale je to fakt. Pár mých starších kolegů už umřelo a zhruba vím jak to s těmi jejími věcmi dopadlo. :(

Re: Kombat éro spalovák

pát 06.10.2017 15:35

No teda umřít se nechystám dá se říct že v letadlech stále začínám ale stavět mě hrozně baví, zatím je mi 31 tak doufám že chvíli vydržím -))))) jinak ano mam to podobně sbírám stavebnice jelikož když někde nějakou pěknou vidím a zrovna se to hodí modelářskému rozpočtu tak ji koupím protože si říkám co když už se vyprodá a v budoucnu už stavebnice ve formě KIT čili rozsyp vůbec nebudou a když tak za šílené sumy nebo ne zrovna typ letadla který bych chtěl.....

Re: Kombat éro spalovák

pát 06.10.2017 15:46

TO Dafson: Zajímavá povrchovka a asi bude čitelná při zemi. Už jsem viděl hodně kombaťáků v zemi, když se upáčkovali, neb neodhadli výšku přízemního porostu ...
Není ka spěchat, mám co stavět a oživovat a neprodávám kvůli penězům, ale ať to poslouží jinde. Chci něco jinšího, než už jsem lítal a líbí se mi Stein ...

TO VTjr: Já modely postavím, polítám, roky si s nimi užiji a pak prodám, ať to dělá radost i jinde. No a mě se udělá místo na další stavbu. Nělkdy raději stavím než lítám. A nikdy u mne není v provozu víc jak 3-4 modely najednou. Bydlím v bytě ...

Re: Kombat éro spalovák

pát 06.10.2017 17:21

někdo už mi ji kritizoval že je moc lesklá, já myslím že je to věc v kusu mě už přijdou ty matné a flekaté známé kamufláže okoukané ale jak říkám věc vkusu a názoru.

Re: Kombat éro spalovák

pát 06.10.2017 17:56

dafson píše:někdo už mi ji kritizoval že je moc lesklá, já myslím že je to věc v kusu mě už přijdou ty matné a flekaté známé kamufláže okoukané ale jak říkám věc vkusu a názoru.

Souhlas. Dostal jsem nadáno za FW-190 v zimních ruských barvách. No a přitom existuje. Když lítám při zemi, jde mi o viditelnost modelu a taky trochu o neokoukatelnost. Corsaira jsem zas udělal v barvách El Salvadoru ...

Re: Kombat éro spalovák

pát 06.10.2017 20:40

Hoki budu rad za inspiraci klidně hoď sem fotky... jinak tvého Fulmara bych klidně koupil ale momentalně chci v zimě začít toho mustanga a k tomu momentálně vybírám motor takže si nemůžu dovolit další útratu za model.....

Re: Kombat éro spalovák

pon 09.10.2017 14:31

Hoki píše:Já modely postavím, polítám, roky si s nimi užiji a pak prodám, ať to dělá radost i jinde. No a mě se udělá místo na další stavbu. Někdy raději stavím než lítám. A nikdy u mne není v provozu víc jak 3-4 modely najednou. Bydlím v bytě ...

To je dobrý způsob a malý prostor (byt) je skvělý regulátor aby modelář úplně neztratil soudnost. :lol:
Já jsem se před 17 lety přestěhoval z bytu do domu - to bylo najednou místa :lol: a teď koukám, že místo dochází. :o Stejně víc než 3-4 modely - to se ani nedá provozovat. :roll: Já fakticky lítám jen se dvěma. Protože když se hodně lítá, tak veškerý čas sežere jednak to lítání, ale taky údržba a opravy toho modelu (furt se něco po... a musí se to do dalšího lítání opravit, o haváriích nemluvě). Přitom já taky rád stavím, je sice pořád kde, ale není kdy. :(
Odeslat odpověď