Včera jsem zhltnul thread od Alexe Voicu na RCUniverse o obtékání ocasních ploch na F3Ačku.
http://www.rcuniverse.com/forum/rc-patt ... ation.htmlPorovnává tam vliv canalyzeru (T-Canu, Channelyzeru...), aerodynamických plůtků na SOP a holé směrovky při nožovém letu a nožovém přemetu.
Všechny úpravy vedou na zlepšení obtékání směrovky a tím zvětšení účinnosti SOP právě v režimu nožového letu - horizontálního i v přemetu. Canalyzer je trochu míň účinný, protože je umístěn dál od OP, a navíc může mít nežádoucí rotační momenty. Ale Alex sám píše, že měl jednu verzi T-Canu, takže určitě by se dalo laborovat.
Jak je to v halovkách
Víte někdo o nějaké podobné studii, co se vyplatí? T-Can případně s použitím funkce brzdy (Najarylyzer -
http://www.rcuniverse.com/forum/rc-patt ... lyzer.html) jenom z důvodu lepšího obtékání SOP nebo tam hraje roli i navýšení plochy a tím snížení rychlosti modelu
Nastavení se používá 0° s křídlama nebo jiné?