Rozpětí: 505 mm Délka: 665 mm Váha: 129 g Plocha křídla: 10 dm2 Vrtule: GWS EP Propeller(DD-5043 125x110mm) Motor: Turnigy Aerodrive SK3 - 2118-3100kv Brushless Outrunner Motor Elektronika: Hobbyking SS Series 8-10A ESC; přijímač Serva: 2x D05010MG + 1x Turnigy 1440A Baterie: Turnigy nano-tech 300mah 2S 45~90C Lipo Pack ----------------- Cílem bylo vytvořit letadlo před panelák a do haly. Zvolil jsem méně obvyklý čínský letoun J-31. Vše je postaveno z 8mm EPP, které zaručuje dostatečnou odolnost při kolizích v hale. Exponované hrany jsou polepeny stahovací páskou na balíky 0,5x5mm která zvýší odolnost letadla. Chtěl jsem udržet co nejnižší hmotnost, proto jsem trup i křídla udělal jen stínově. Motor je posunut co nejvíc dopředu, kvůli lepším vlastnostem při letu pod velkým úhlem náběhu. Serva, ovládající elevony jsou spojeny s křidélky kvůli lepší obratnosti. V hale je nezbytné servo SOP. Elegantně jsem vyřešil padání do vývrtek při shodné funkci obou směrovek. Nechtěl jsem použít dvě serva. Proto, je na servu (SOP) páka do kříže a vždy funguje pouze směrovka dovnitř (viz dole odkaz na video). Druhá směrovka jde přes mrtvý úhel, proto nezabírá. Toto řešení, zajišťuje krásné průlety zatáčkou, bez nutnosti kompenzace křidélky. Letadlo je velmi obratné a silně přemotorované. Přesto dokáže létat jak rychle tak krásně pomalu. V hale je nutná citlivá práce s plynem. Motor odebírá maximálně 6,9A. Baterii je možno posouvat v rozmezí 10cm. Změna polohy těžiště mění letové vlastnosti. Při těžišti vpředu je letadlo stabilnější, lépe se chová ve visu a při nízkých rychlostech. Těžiště vzadu zaručí citlivější odezvy. Nepoužívám dvojité výchylky. Je dobré nastavit EXPO cca 30% na křidelka a VOP. Vrtule je chráněna podvozkem, který je zhotoven z ocelové struny 1,2mm. Je možno udělat přední nohu řízenou další miniaturním servem, ale zatím jsem neměl tuto potřebu.
já jej udělal z EPPéčka,paráda polétání!Mám mixovaná křidélka s výškovkou a opačně,výškovku s křidélky na spínač, to používám jen když letí natažený na minimálce a po přidání plynu pokračuje strmě nahoru.Míry cca d.1000 r.750 mm,stříďák Tgy 2822/1450, lipol 3S/1300, letová hmot.cca 330gr.
Elegantně jsem vyřešil padání do vývrtek při shodné funkci obou směrovek. Nechtěl jsem použít dvě serva. Proto, je na servu (SOP) páka do kříže a vždy funguje pouze směrovka dovnitř (viz dole odkaz na video). Druhá směrovka jde přes mrtvý úhel, proto nezabírá.
Přemýšlím nad funkci směrovek. Z textu chápu, že se vychylují jen ke středu trupu. Pokud se vychyluje vždy jen jedna (to považuji za ok a za mechanickou diferenciaci chválím), tak s ohledem na efektivitu směrového zásahu by se měla vychylovat jen vnitřní (vzhledem k zatáčce) a to od středu trupu ven. Pokud se vychyluje jen vnější (jako je na videu), svým odporem tlačí eroplán ven ze zamýšlené zatáčky. Takže vlastně především zvyšuje odpor a pak funguje jako směrovka s výrazně nižší efektivitou. Jinak řečeno, pokud by chodily směrovky (jednotlivě) pouze od trupu ven, stačily by menší výchylky na stejný směrový efekt. U tebe jsou ale jsou směrovky navíc odkloněné a při tvém způsobu ovládání při výchylce směrovkou automaticky i natahuješ, čím se kompenzuje větší klesavost v zatáčce, což může být pro pocit stabilního průletu zatáčkou rozhodující.
Moje zkušenost je podložená samokřídlem se směrovkami na koncích křídla. Tam by totiž výchylka jedné směrovky dovnitř vedla k přesně opačnému směrovému chování modelu.
Přemýšlím nad funkci směrovek. Z textu chápu, že se vychylují jen ke středu trupu. Pokud se vychyluje vždy jen jedna (to považuji za ok a za mechanickou diferenciaci chválím), tak s ohledem na efektivitu směrového zásahu by se měla vychylovat jen vnitřní (vzhledem k zatáčce) a to od středu trupu ven. Pokud se vychyluje jen vnější (jako je na videu), svým odporem tlačí eroplán ven ze zamýšlené zatáčky. Takže vlastně především zvyšuje odpor a pak funguje jako směrovka s výrazně nižší efektivitou. Jinak řečeno, pokud by chodily směrovky (jednotlivě) pouze od trupu ven, stačily by menší výchylky na stejný směrový efekt. U tebe jsou ale jsou směrovky navíc odkloněné a při tvém způsobu ovládání při výchylce směrovkou automaticky i natahuješ, čím se kompenzuje větší klesavost v zatáčce, což může být pro pocit stabilního průletu zatáčkou rozhodující.
Moje zkušenost je podložená samokřídlem se směrovkami na koncích křídla. Tam by totiž výchylka jedné směrovky dovnitř vedla k přesně opačnému směrovému chování modelu.
Ano přesně tak vždy se vychyluje jen jedna ta vnější. Dle mého tam bude mít vliv vyklonění směrovek vůči sobě (54°). Dělal jsem to metodou pokus / omyl. Když byly zapojené obě, tak mi to hrozně padalo do vývrtek. Tak jsem zapojil na zkoušku jenom pravou směrovku a ejhle doleva letadlo zatáčelo výborně, ale doprava velmi špatně (taky bude mít vliv ofukování vrtule). Tak jsem takhle udělal mehanickou diferenciaci abych mohl zatáčet na obě strany. Jediná nevýhoda je při vysu mě to překlápí na záda (při použití SOP), ale to má za následek právě to vykloněnní. Ono takhle to funguje dost podobně jako motýlkové ocasní plochy.
Jinak "kozlik327" dobrá práce, vypadá moc hezky...
díval jsem se ta videa ,paráda! Mě to létá podobně,jen na větších poloměrech.Tvoje kamufláž připomíná ruský T-50,moc pěkné!Nějak se nemohu dopátrat toho depronu na stavbu,tak to řeším EPP 8-10mmm.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru