Všechno co se týká lehkých modelů, slow a parkflyerů.
stř 22.07.2015 13:48
Na FAI stránkách je ke stažení zápis ze zasedání. Přináší to do halové akrobacie řadu změn.
Halová akrobacie F3P má nově tři sestavy: F3P-AA, F3P-AP, F3P-AF
F3P-AA: pro lokální soutěže, jako rozjezdová pro piloty, kteří po jejím zvládnutí přejdou na AP
F3P-AP: úvodní sestava
F3P-AF: finálovka
Sestavy budou dále na konci příspěvku. Definitivní a Aresti budou až někdy prosinec/leden, kdy vyjdou nová pravidla.
Na toto navrhuji reagovat dvojím způsobem a předkládám k zamyšlení:
1) AA ignorovat a ponechat dvě národní kategorie, které budou více pod kontrolou modelářů v ČR prostřednictvím KLeM a trenéra.
2) AA létat, ale pak bych navrhoval udělat národní jen jednu. Asi úplně jednoduchoučkou. 5sestav je docela dost.
Je zrušena sekce F6. Tedy se nebudou létat halové muzikály dle F6B, ale F3P-AM (polský návrh na vytvoření speciální muzikálové halovky neprošel, resp. byl poláky stažen, když neměl šanci).
Myslím, že se nic zásadního nezmění. Bude jiný název a bodování. Program upravím, až si to prostuduji.
Sestavy: (Vkládám bez překladu a bez Arestiho, viz text výše)
ADVANCED SCHEDULE AA-17 (2016-2017)
AA-17.01 Tilted Humpty-Bump with ½ roll, ½ roll K3
AA-17.02 Stalll Turn K3
AA-17.03 Horizontal Circle 8 K6
AA-17.04 Half Horizontal Square Circle K2
AA-17.05 Roll Combination with consecutive ½ roll, ½ roll, ½ roll K4
AA-17.06 Knife-Edge Humpty-Bump with ½ roll K3
AA-17.07 Cobra Roll with ½ roll, ½ roll K5
AA-17.08 ½ Horizontal Circle K3
AA-17.09 Vertical Upline with consecutive two ½ rolls(Option: Vertical Upline with torque-roll) K5
AA-17.10 ½ Square Loop K3
AA-17.11 Loop with ½ roll K5
Total K = 42
PRELIMINARY SCHEDULE AP-17 (2016-2017)
AP-17.01 Double Immelman with roll, roll K3
AP-17.02 Figure M with ¼ roll, ¼ roll K3
AP-17.03 Horizontal Circle 8 with two rolls K6
AP-17.04 ½ Horizontal Square Circle with ½ roll two consecutive ¼ rolls K2
AP-17.05 Roll Combination with consecutive 1 ¼ roll, 1 ¼ roll K4
AP-17.06 Knife-Edge Humpty-Bump with ½ roll two consecutive ½ rolls, ½ roll K3
AP-17.07 Knife-Edge Cobra Roll with ¼ roll, ¼ roll, ¾ roll, ¾ roll K3
AP-17.08 ½ Horizontal Circle with four consecutive ¼ rolls K5
AP-17.09 Vertical Upline with consecutive two ½ torque rolls K5
AP-17.10 ½ Square Loop with consecutive two ¼ rolls K3
AP-17.11 Knife-Edge Loop with ¼ roll, ½ roll, ¼ roll K5
Total K = 42
FINAL SCHEDULE AF-17 (2016-2017)
AF-17.01 Knife-Edge Humpty-Bump with ¾ roll, ¾ roll K3
AF-17.02 Figure 9 with roll K3
AF-17.03 Vertical 8 with roll integrated K5
AF-17.04 ½ Horizontal Circle with consecutive eight 1/8 rolls K4
AF-17.05 Horizontal Double Immelmann Circle with ¼ roll, ½ roll integrated, 1 ½ roll, ½ roll integrated, 1 ½ roll, ¼ roll K6
AF-17.06 Knife-Edge Top Hat with two consecutive ½ rolls, two consecutive ¼ rolls K3
AF-17.07 Double Fighter Turn with ¾ roll, ¾ roll K6
AF-17.08 ½ Horizontal Square Circle with ¼ roll, two consecutive ½ rolls, ¼ roll K4
AF-17.09 Barrel Roll K5
AF-17.10 ½ Square Loop with roll K2
AF-17.11 Clover Leaf with ½ torque roll, ¾ torque roll, ¾ torque roll K6
čtv 23.07.2015 19:20
Díky TomasC
, mám následující návrh:
sestavu ADVANCED SCHEDULE AA-17 (2016-2017) použít jako sestavu pro piloty kteří v sezóně létali RCEA-A tedy jako "lehkou průběžku".
sestavu PRELIMINARY SCHEDULE AP-17 (2016-2017) samozřejmě požít pro pilot F3P a její finálovou verzi jako např. finálovou sestavu pro MČR.
a co s kategorií RCEA? - ta bude pouze proúplné začátečníky a seniory, tak jak to bylo v minulosti.
Dvě sestavy v F3P tedy katapultovaly piloty RCEA-A do F3P, má to však určité konsekvence, pokud to nebude jinak, tak letadla pro sestavu ADVANCED SCHEDULE AA-17 (2016-2017) jsou stejně jako letadla pro sestavu PRELIMINARY SCHEDULE AP-17 (2016-2017) bez jakýchkoliv konstrukčních limitů, tedy jsou povoleny protiběžky etc.
je-li zrušeno F6B aeromuzikál a nahrazuje jej F3PAM, tak se téměř nic nemění "jen je zakázáno vektorování motoru", protože se na tuto kategorii vzutahují pravidla F3P obecně a tam je vektorování zakázáno.
Tak a dost teorie a dikutujme, ať můžeme bý na novou haovou sezónu přípraveni.
Váš
pát 24.07.2015 19:11
Opravdu není žádná vyjímka na vektorování motoru v F3P AM? Toto takhle zabije všechny VPP letce !
sob 25.07.2015 9:05
Honza.V píše:Opravdu není žádná vyjímka na vektorování motoru v F3P AM? Toto takhle zabije všechny VPP letce !
konzultovat jsem to s TomasC a je to tak jak říkám
sob 25.07.2015 16:46
Dotaz eléva
V sestavě ADVANCED SCHEDULE AA-17 (2016-2017)
obratu AA-17.06 Knife-Edge Humpty-Bump with ½ roll K3
se provede čtvrtpřemet, půlvýkrut pak polovina přemetu v nožovém letu a půlvýkrut ve vertikále dolů, čtvrtpřemet a horizontální výlet ...?
ned 26.07.2015 13:23
Honza.V píše:Opravdu není žádná vyjímka na vektorování motoru v F3P AM? Toto takhle zabije všechny VPP letce !
Docela krok zpět. Navrhuji tento zákaz oficiálně ignorovat.
úte 28.07.2015 8:25
Nebylo by od věci to všechno zkusit zaletět a pak soudit? Mě se osobně hlavně líbí ta posloupnost sestav, která je v jádru stejná, ale postupně přidává na obtížnosti u jednotlivých obratů. Toť můj názor
čtv 13.08.2015 11:56
Halová sezóna se opravdu rychle blíží, i když to tak venku zatím nevypadá. Pojďme prosím prodiskutovat následující:
-Navrhuji poptat se, podle jakých pravidel se bude létat aeromuzikál v Německu a pravidla (včetně bodovaných kritérií) případně přijmout i pro ČR. F3P-AM jsem nečetl, ale pokud tam bude zakázané vektorování motoru, stavitelná vrtule, nebo bude odpadnutí částí z modelu a dotyk se zemí znamenat nulu, nemyslím, že tato pravidla prospějí atraktivnosti kategorie ani konkurenceschopnosti českých pilotů v zahraničí.
-Rád bych znovu probral omezení hmotnosti v nejjednodušší kategorii. Myslím, že 110g je příliš vysoká hmotnost, a i naši piloti na Mistrovství Německa (odkud Lukáš Pastejřík přivezl placku za 3. místo) létali v začátečnické kategorii všichni letadla do 100g. Pojďme těch 110g posunout na nějakou reálnou hranici, třeba 95g. Pak je reálné létat v Německu s lehkým letadlem a v ČR třeba použít těžší baterku, aby se přes těch 95g dostalo. Argument, že začátečníci to tak lehké nepostaví - třeba na poprvé ne. Koneckonců ne všichni soutěžící si staví letadla sami, sám jsem některým z vás pomáhal, někomu staví letadla táta, ...
čtv 13.08.2015 12:21
Hmmm, tak jsem tedy otevřel pravidla, přečetl je a MÁM dobré zprávy.
5.9. CLASS F3P – INDOOR RADIO CONTROL AEROBATIC POWER MODEL AIRCRAFT5.9.1 Definition of an R/C Indoor Aerobatic Power Model Aircraft
As 5.1.1 except that variable thrust direction of the propulsion device(s)
is allowed for F3P-AFM.
Takže se omlouvám za zmatení, když jsem si nevzpomněl na tuto vyjímku pro F3P-AFM.
Tedy vektorovatelný pohon nebo stavitelná vrtule je pro F3P-AFM povoleno.Ohledně hmotnosti. K tomu jsem se osobně již vyjádřil nevidím žádnou novou informaci. Jediná tabulka, kolik váží modely je zde:
viewtopic.php?f=6&t=70780#p1209295Ale domnívám se, že by spíše stálo za informaci získat názor lidí pro které to je. Tedy naprostých začátečníků, kteří si chtějí zasoutěžit v hale.
čtv 13.08.2015 21:18
Účastnil jsem se poslední hal. sezony v kategorii RCAb.
Hmotnosti modelů soutěžících v kategorii RCAb v Kopřivnici nezahrnují všechny modely ostatních soutěžících v kategorii RCAb, kteří se umístili na předních místech jednotlivých halových závodů a také v žebříčku.
Soutěžící Šverma, Duňka, Dienstpier, Šefrna, Boušková,..(nevím, kolik dalších) létali s modely
lehčími 110g, některé modely byly i hodně pod 100gramy (90 a méně)
I při porovnání modelů soutěžících na loňském mistrovství Německa kat. F3P-C vypadá
110gramů.....
pát 14.08.2015 16:45
EDIT: A co odhazovací/odpadávací stuhy? Jak se na ně budeme dívat?
původní příspěvek:
V tom případě prosím Tome o doplnění tabulky o model:
Německé C, 96/102g, EPP, 2s120/160mAh, t-motor 2202, 10A, PT 9/2,8i, Hitec 5035, Duplex, Click Evo (epp), 7 místo
pozn.1: Všichni piloti před Anetou měli lehčí letadla, někteří o víc než 25g.
pozn.2: 10A regl... tam je ještě rezerva gram dva.
Napsal jsem mail šefrňákovi aby taky poslal data s čím soutěžil, máte někdo kontakt na Ondru? Co si budeme povídat, info z jedné soutěže není příliš vypovídající.
sob 15.08.2015 9:24
...ahoj všem díky za diskuzi, ale hmotnost modelů u nejjednodušší kategorie myslím není ten hlavní problém co je tu k řešení. Otázkou je zdali přistoupíme na dvě F3P kategorie a ta jednodušší F3P nahradí bývalé RCEAa a pro začátečníky a old boys zůstane jednoduché RCEA s neprůběžnou sestavou a lehkými obraty.
předem dík za připomínky
sob 15.08.2015 10:16
Tak, tak, když chci létat v Čechách jako začátečník, tak si postavím "standardní" model s osvědčené produkce české výroby. Pokud již od začátku budu mít ambice ohromit svět, tak budu muset přistoupit na dražší verzi s kterou mám alespoň šanci. Samozřejmě co se týče Vámi probíraného vybavení!
Teď za sebe: To že jsem letošní sezonu létal národní kategorii, bylo více méně z hecování kolegů. Model jsem koncipoval jako moderní - mylar. No, bez zkušeností se mě podařilo postavit cihličku ve srovnání s velikostí ostatních mylarů 95g. A do toho všeho přišel Mára, že jedu do Německa. Naléhal jsem, ať neblbne. Sami víte, jak to dopadlo. Ani jsem nečekal, že to dopadne tak relativně dobře - nebyl jsem poslední
. Byla to dobrá zkušenost.
Co jsem vysledoval v Německu:
Německá důslednost startu a přistání, udržení roviny letu a 90° zatáček a ne 92°. Co bylo nejvíce vidět, byla rychlost v jednotlivých obratech a tam se projevila ta váha. Když vidí bodovači celý den plynulý let a pak tam někdo zaletí agresivněji, je to hoodně vidět a tím je to dáno.
Na závěr:
převzal bych Německý vzor a jako jednoduší RCEA . Celkovou váhu bych nechal na pilotech a jejich ambicích - no weight limit
sob 15.08.2015 20:13
Souhlasím s Ondřejem