Autor |
Zpráva |
HonzaS
|
Napsal: ned 12.11.2017 11:17 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Koukam ze souvrat je v rcea popsan jako vylet i nalet ve stejne vysce. Takze ten je ok. Pro start a pristani je ale zavazne jen tohle?
Přílohy: |
Screenshot_20171112-111633.png [ 295.58 KiB | Zobrazeno 6920 krát ]
|
|
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
BoŠ
|
Napsal: ned 12.11.2017 16:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.5.2013 Příspěvky: 1538 Bydliště: Brno
|
HonzaS píše: Koukam ze souvrat je v rcea popsan jako vylet i nalet ve stejne vysce. Takze ten je ok. Pro start a pristani je ale zavazne jen tohle? No to jsou pravidla (do kterých jsem se díval jako do prvního zdroje), podle kterých se létalo minulou sezonu, kdy všechny obraty v RCEA byly středové, takže nálet i výlet z obratu měl být ve stejné výšce. Podle zápisu obratů pro nastávají sezónu jsem pochopil, že souvrat je obratem krajovým s možností úpravy výšky výletu.
_________________ MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570
|
|
Nahoru |
|
|
clouseau
|
Napsal: pon 13.11.2017 8:20 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.3.2004 Příspěvky: 814 Bydliště: Turnov Obrázky: 0
|
Pro kategorii RCEA platí, že všechny obraty mimo start a přistání jsou středové!!! nevím kde jste vzali, že souvrat je v kategorii RCEA obratem krajovým. Že je v nákresu sestavy tak nakreslen to neznamená že je obratem krajovým, jinak se to nakreslit nedá. Souvrat je tak troch specifický v RCEA, protože když tu vertikálu poletíte opravdu uprostřed, tak na to pilot ani sudí neuvidí. takže je jasné, že se letí buď více vlevo nebo vpravo tak, aby na něj bylo vidět. Vlet i výlet by měl být ve stejné výšce. Starty a přistání platí následující pravidla: 1) při startu nesmí model klesat / při přistání nesmí model stoupat !!!! 2) pokud při startu model vystřelí -rozuměj prudce stoupá - do výšky 3-4 m tak to není dobře
tedy velmi dobře je když model před první zatáčkou nastoupá do 2 m a pak provede zatáčku 90 st. letí rovně - neklesá, může lehce stoupat obvykle méně než v první části, pak zatáčka 90 st.a opět rovný - lehce stoupající let až na polovinu haly, kde obrat končí. Dál si pilot může vyklesat v nebodované zatáčce, tak aby si nalétl co nejlépe do následného obratu.
Přistání je analogické model nesmí stoupat a vyklesání až na dotek se zemí se děje hlavně v závěrečné části.
Sestava je letos tak, že pokud si nevložíte mezi obraty prázdné průlet ( ten je penalizován v celkovém dojmu z letu) tak se stane, že přistání není ve stejném směru jako start, to však nevadí, tuto věc dohodneme v Týně.
Nějaké dotazy?
_________________ Vladislav Plichta www.clouseau.eu místopředseda KLeM ČR
|
|
Nahoru |
|
|
BoŠ
|
Napsal: pon 13.11.2017 10:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.5.2013 Příspěvky: 1538 Bydliště: Brno
|
clouseau píše: Pro kategorii RCEA platí, že všechny obraty mimo start a přistání jsou středové!!! nevím kde jste vzali, že souvrat je v kategorii RCEA obratem krajovým. Že je v nákresu sestavy tak nakreslen to neznamená že je obratem krajovým, jinak se to nakreslit nedá. Souvrat je tak troch specifický v RCEA, protože když tu vertikálu poletíte opravdu uprostřed, tak na to pilot ani sudí neuvidí. takže je jasné, že se letí buď více vlevo nebo vpravo tak, aby na něj bylo vidět. Vlet i výlet by měl být ve stejné výšce. Starty a přistání platí následující pravidla: 1) při startu nesmí model klesat / při přistání nesmí model stoupat !!!! 2) pokud při startu model vystřelí -rozuměj prudce stoupá - do výšky 3-4 m tak to není dobře
tedy velmi dobře je když model před první zatáčkou nastoupá do 2 m a pak provede zatáčku 90 st. letí rovně - neklesá, může lehce stoupat obvykle méně než v první části, pak zatáčka 90 st.a opět rovný - lehce stoupající let až na polovinu haly, kde obrat končí. Dál si pilot může vyklesat v nebodované zatáčce, tak aby si nalétl co nejlépe do následného obratu.
Přistání je analogické model nesmí stoupat a vyklesání až na dotek se zemí se děje hlavně v závěrečné části.
Sestava je letos tak, že pokud si nevložíte mezi obraty prázdné průlet ( ten je penalizován v celkovém dojmu z letu) tak se stane, že přistání není ve stejném směru jako start, to však nevadí, tuto věc dohodneme v Týně.
Nějaké dotazy? Dík za odpovědi, další dotazy nemám, případné nejasnosti se doladí v Týně. Co se týká souvratu, tak ten Arestiho zápis byl možná trochu zavádějící, nejen pro mě, ale i pár mých kolegů, po tvém upřesnění, že platí pravidla dle sportovního řádu - jedná se tedy o středový obrat, výška vletu a výletu shodná, obrat umístěn mírně mimo střed, tak jak minulou sezonu - je vše jasné. Vzletový a přistávací postup bych doporučoval prodiskutovat při brífingu nejen pilotů, ale i bodovačů (vím že minulou sezonu se hodnotil a la německý model, kdy byla doporučována výška cca 3 m, a za první zatáčkou už bez změny výšky) , tak aby si bodovači upřesnili, co je ještě dle pravidel v pořádku, a co už ne, v konotaci s informacemi od Nikoly, od tebe a Sportovního řádu SMČR (kde pro sestavu B se druhý úsek letí vodorovně, pro sestavu A druhý úsek letíme v mírném stoupání, pokud je tak předepsáno, přistávací postup je, že se v jeho průběhu nesmí modelem stoupat, ale také že mezi 3 a 4 zatáčkou by v tomto úseku měl být let vodorovný).
_________________ MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: pon 13.11.2017 11:42 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
clouseau píše: Pro kategorii RCEA platí, že všechny obraty mimo start a přistání jsou středové!!! nevím kde jste vzali, že souvrat je v kategorii RCEA obratem krajovým. Že je v nákresu sestavy tak nakreslen to neznamená že je obratem krajovým, jinak se to nakreslit nedá. Souvrat je tak troch specifický v RCEA, protože když tu vertikálu poletíte opravdu uprostřed, tak na to pilot ani sudí neuvidí. takže je jasné, že se letí buď více vlevo nebo vpravo tak, aby na něj bylo vidět. Vlet i výlet by měl být ve stejné výšce. Starty a přistání platí následující pravidla: 1) při startu nesmí model klesat / při přistání nesmí model stoupat !!!! 2) pokud při startu model vystřelí -rozuměj prudce stoupá - do výšky 3-4 m tak to není dobře
tedy velmi dobře je když model před první zatáčkou nastoupá do 2 m a pak provede zatáčku 90 st. letí rovně - neklesá, může lehce stoupat obvykle méně než v první části, pak zatáčka 90 st.a opět rovný - lehce stoupající let až na polovinu haly, kde obrat končí. Dál si pilot může vyklesat v nebodované zatáčce, tak aby si nalétl co nejlépe do následného obratu.
Přistání je analogické model nesmí stoupat a vyklesání až na dotek se zemí se děje hlavně v závěrečné části.
Sestava je letos tak, že pokud si nevložíte mezi obraty prázdné průlet ( ten je penalizován v celkovém dojmu z letu) tak se stane, že přistání není ve stejném směru jako start, to však nevadí, tuto věc dohodneme v Týně.
Nějaké dotazy? Právě na nákresu, na videu jak to lítají v německu, u Jürgena... Kdyby nebyl krajový, bylo by to nakreslený... no, jako třeba dřív. Nebo... Příloha:
rookie_upraveno.jpg [ 21.55 KiB | Zobrazeno 6835 krát ]
Podle mě je tedy otázka, jestli to chceme lítat jako v německu v rámci kompatibility (a než to zamítneme, sjednocení začátečnický sestavy byla jedna z hlavních myšlenek podpory rozvoje halové akrobacie na MS ve Štrasburku). Pokud to chceme jinak, tak bez problémů můžeme lítat souvrat jako středový. Němci to ale lítají jako "turning manouver" se zakázanou změnou výšky (ptal jsem se autora - Jürgena).
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
clouseau
|
Napsal: pon 13.11.2017 14:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.3.2004 Příspěvky: 814 Bydliště: Turnov Obrázky: 0
|
upřímně je pro mě jednodušší letět souvrat jako krajový obrat protože na něj líp vidím, ale třeba v Turnově bych začátečníky nenutil letět souvrat mezi konstrukcí koše a zdí, to je fakt pro F3P piloty a ne RCEA piloty, takže bych to tak nehrotil... jasně výlet a vlet ve stejné výšce.
Dohodneme se v Týně a pak tu rekapitulaci dáme sem ať je to jasné pro celou sezónu.
_________________ Vladislav Plichta www.clouseau.eu místopředseda KLeM ČR
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: pon 13.11.2017 16:56 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Ono to ve finále nemusíme regulovat, nejsme EU. Souvrat se může letět buď jako koncový, nebo po 180 zatáčce jako středový, nebo po 180 - proletění středu - 180 jako středový se ztrátou bodů za průlet středem bez obratu. Bodovači si s tím snad poradí, piloti si můžou vybrat. Nebylo by tohle řešení, jak to udělat "Germany compatible" a zároveň bez nějakýho nucení pilotů do něčeho, co bude některým víc na škodu?
Za sebe jako organizátora vidím přínos v souvratu jako v krajovém obratu že se to poletí kratší dobu.
h
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
clouseau
|
Napsal: ned 19.11.2017 16:51 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.3.2004 Příspěvky: 814 Bydliště: Turnov Obrázky: 0
|
Slovo trenéra (publikoval jsem v RCrevue 11/2018, ale protože jsem na soutěži v Týně zjistil, že to moc nečtete, tak uvádím důležitý výtah týkající se organizace letošního soutěžního halového létání). Od letošní halové akrobatické sezóny, zavádím pravidlo, že mistrovství České republiky bude posledním závodem sezóny. Je to ze dvou důvodů, rád bych aby mistrovství vygradovalo a tím uzavřelo halovou akrobatickou sezónu. Druhým důvodem je i skutečnost, že od letošního ročníku budeme na závěrečném závodě vyhlašovat nejen mistra České republiky. Což může být jen Čech. Ale také vítěze Českého poháru halových akrobatů. Protože jde o mezinárodní soutěž, v poháru mohou soutěžit a budou vyhlášeni nejen občané Česka. Pro tento pohár budeme používat mezinárodní, tedy anglické pojmenování, a to Czech Aerobatic Indoor Cup – CAIC. Seznam nejen českých závodů je první příspěvek v tomto vlákně. Pravidla jsou velmi jednoduchá. Do celkového hodnocení se pilotovi započítávají výsledky dvou nejlepších českých závodů, které se uskuteční do termínu mistrovství a výsledek mistrovství České republiky. To bude v sezóně 2017-18 v Hodoníně a tak na konci tohoto závodu bude CAIC vyhlášen. První tři piloti obdrží poháry a diplomy. Diplom obdrží každý, kdo bude v žebříčku, tedy ten co bude mít dva běžné závody a zúčastní se mistrovství republiky. Pohár CAIC vyhlašuji pro kategorie RCEA, F3P-AA, F3P-AP, F3P-AM a RCHP. Protože jde o neoficiální kategorii, tak AirRace sice také, ale bez pohárů. Vzhledem k tomu, že jde o nultý ročník CAIC, je možné, že některá pravidla ještě doladíme, po dohodě s organizátory a piloty, během sezóny. Přeji Vám úspěšnou halovou akrobatickou sezónu 2017-18. Trénujte, a pokud budete mít na mě dotaz, piště na email f3p.trener@seznam.cz, nebo na facebook – messenger, nebo na RCmanii. Budu se snažit odpovědět co nejdříve.
_________________ Vladislav Plichta www.clouseau.eu místopředseda KLeM ČR
|
|
Nahoru |
|
|
zidy
|
Napsal: úte 21.11.2017 9:53 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 27.2.2012 Příspěvky: 56 Bydliště: Rybí
|
Kluci, předběžně hlásím soutěž u nás 11.3.2018 Velká Moravská v Kopřivnici
_________________ www.lmknj.cz Modely : RCF Inferno Super Lite, Yak 55M 1,4m GB-Model, Extra 2,7M
|
|
Nahoru |
|
|
clouseau
|
Napsal: pon 27.11.2017 8:11 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.3.2004 Příspěvky: 814 Bydliště: Turnov Obrázky: 0
|
zidy píše: Kluci, předběžně hlásím soutěž u nás 11.3.2018 Velká Moravská v Kopřivnici prosím dej vědět až to bude opravdu definitivní, dám pak samozřejmě do kalendáře i do CIAC
_________________ Vladislav Plichta www.clouseau.eu místopředseda KLeM ČR
|
|
Nahoru |
|
|
zidy
|
Napsal: pon 27.11.2017 8:26 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 27.2.2012 Příspěvky: 56 Bydliště: Rybí
|
clouseau píše: prosím dej vědět až to bude opravdu definitivní, dám pak samozřejmě do kalendáře i do CIAC Máme potvrzeno. Termín je definitivní. Jen to musíme nahlásit na svaz
_________________ www.lmknj.cz Modely : RCF Inferno Super Lite, Yak 55M 1,4m GB-Model, Extra 2,7M
|
|
Nahoru |
|
|
clouseau
|
Napsal: pon 04.12.2017 7:04 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.3.2004 Příspěvky: 814 Bydliště: Turnov Obrázky: 0
|
termín Velké moravské je v kalendáři, jen prosím o kontakt na pořadatele. Díky
_________________ Vladislav Plichta www.clouseau.eu místopředseda KLeM ČR
|
|
Nahoru |
|
|
zidy
|
Napsal: pon 04.12.2017 7:23 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 27.2.2012 Příspěvky: 56 Bydliště: Rybí
|
_________________ www.lmknj.cz Modely : RCF Inferno Super Lite, Yak 55M 1,4m GB-Model, Extra 2,7M
|
|
Nahoru |
|
|
clouseau
|
Napsal: pon 04.12.2017 8:46 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.3.2004 Příspěvky: 814 Bydliště: Turnov Obrázky: 0
|
zidy píše: je to tam, díky
_________________ Vladislav Plichta www.clouseau.eu místopředseda KLeM ČR
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|