Switch to full style
Budoucnost klepe na dveře. Zde se diskutuje o různých aspektech elektropohonu - motorech, akumulátorech a regulátorech, klidně i o převodovkách a vrtulích.
Odeslat odpověď

2kW s RFM 18,5x12 - kto vyhrá súboj?

Neumotors NEU 1512/1.5Y + P32 1:6,7 @ Hobbywing Pentium 100 HV
20
53%
Kontronik KIRA 600-22 + KPG27 1:6,7 @ Castle Creations ICE 100
18
47%
 
Celkem hlasů : 38

Test: Kira 600-22/6.7 @ CC (voči Neu 1512/1.5Y/6.7 @ TGY)

pát 22.10.2010 19:21

Zatiaľ prvé foto (fotografie nie sú úplne presne v mierke).

Kontronik Kira 600-22 r.v. 2009 + KPG27 1:6,7: 325g, 204€
Neumotors Neu 1512/1.5Y r.v. 2009 + P32 1:6,7: 345g, 290€

Obrázek

- k štvorpólu S.Neu nebolo dodané nič, len krabička. Neumotors poskytuje záruku 1 rok, hodnotu Rm výrobca neudáva (porovnaním s inými typmi by mal byť cca 11mOhm), max. otáčky definuje ako 60000o/min., max. trvalý výkon 1kW a max. špičkový výkon 2kW.

- k dvojpólovému Kontroniku boli dodané tri konektory (asi Kontronik, vyzerajú cca ako postriebrené MP-Jety), tri zmršťovačky - modrá, zelená a červená, návod na použitie so všetkými základnými údajmi o motore vrátane jeho elektro-mechanických parametrov a prevádzkových maxím, záručný list (záruka 2 roky) a predvyplnený formulár na servis zariadenia u výrobcu. Rm má udávanú hodnotu 11mOhm, max. otáčky 50000o/min., max. trvalý výkon 1kW a max. špičkový výkon 1,5kW. Motor má navyše radiálny odstredivý vetrák.

Merania Kontroniku s reglom CC Ice 100, timing "low", PWM 8kHz.

Naprázdno:

2s) ... I0: 1,60A @ U0: 07,55V & 17258 o/min (2576 o/min)
3s) ... I0: 2,44A @ U0: 11,34V & 25844 o/min (3857 o/min)
4s) ... I0: 3,15A @ U0: 14,88V & 33971 o/min (5070 o/min)
5s) ... I0: 3,80A @ U0: 18,84V & 43164 o/min (6442 o/min)
6s) ... I0: 4,40A @ U0: 22,35V & 51427 o/min (7676 o/min)

13x11 AE na trámci 41mm:

2s) - 07,50V ... 2524,7rpm ... 4,17A
3s) - 11,20V ... 3757,4rpm ... 7,44A
4s) - 14,15V ... 4731,8rpm ... 11,0A
5s) - 18,35V ... 6131,3rpm ... 17,0A
6s) - 21,79V ... 7272,7rpm ... 23,6A

17x13 RFM na trámci 41mm:

2s) - 7,45V ... 2451,5rpm ... 11,38A
3s) - 11,0V ... 3559,8rpm ... 22,37A
4s) - 13,1V ... 4203,1rpm ... 30,72A
5s) - 17,5V ... 5500,4rpm ... 51,40A
6s) - 20,5V ... 6415,2rpm ... 68,80A
7s) - 22,5V ... 6910,6rpm ... 82,00A
Naposledy upravil m2 dne ned 24.10.2010 12:47, celkově upraveno 6

pát 22.10.2010 19:41

Já jednoznačně fandím Kontroniku. Ten jejich zázračný regulátor k tomu asi nemáš, že?

pát 22.10.2010 19:46

tks píše:Já jednoznačně fandím Kontroniku. Ten jejich zázračný regulátor k tomu asi nemáš, že?

to je najväčšie faux-pas ... už som si kúpil CC, lebo to mal byť Neu :-(
Inak fandiť možno komukoľvek .... skúsim vytvoriť anketu.

pát 22.10.2010 20:07

No já abych se přiznal, tak mám z toho smíšené pocity, asi jako když se tvoje tchýně zabije v tvém autě.... Fakt nevím. Co je to za ten régl u toho Neu...? Kombinace toho CC a Neu by byla asi ideální, ale o Kontroniku jsem zatím slyšel samou chválu (od Ivana Hořejšího), ale osobně zatím žádný nemám.

pát 22.10.2010 20:12

Jak vubec muze nekdo pochybovat o kvalite PRAVEHO AMERICKEHO motoru ! Myslite ze nejaci "soudruzi z NDR" jsou stejne sikovni a peclivi jako "rodili americani" z Mexika.... :D

Sam jsem zvedav jak to dopadne.
Testy budou destrukcni, nebo "jen 2kW a dost" ? :wink:

pát 22.10.2010 20:14

Kde je měření!!!!grrr :-) :-) já mít doma novinku....přímo z pošty jde na stend...:-)

pát 22.10.2010 20:20

Lindbergh píše:No já abych se přiznal, tak mám z toho smíšené pocity, asi jako když se tvoje tchýně zabije v tvém autě.... Fakt nevím. Co je to za ten régl u toho Neu...? Kombinace toho CC a Neu by byla asi ideální, ale o Kontroniku jsem zatím slyšel samou chválu (od Ivana Hořejšího), ale osobně zatím žádný nemám.

a) 100% je Kontronik velmi kvalitní motor
b) Ani se nedivým, že to Ivan tvrdí....ostatně tvrdí to o všem co prodává :-) Což je celkem logické u obchodníka (slušného), ale o praxi a trablech výkonů nad 1kW ví Ivan kulový.
c) ano vždy je optimum mít kombinaci regl i motor od Kontroniku, ale i s CC to bude makat dobře.

pát 22.10.2010 20:23

Abu píše:Jak vubec muze nekdo pochybovat o kvalite PRAVEHO AMERICKEHO motoru ! Myslite ze nejaci "soudruzi z NDR" jsou stejne sikovni a peclivi jako "rodili americani" z Mexika.... :D

Sam jsem zvedav jak to dopadne.
Testy budou destrukcni, nebo "jen 2kW a dost" ? :wink:

Za cenu 6 litrů ti nikdo destruktivní testy dělat nebude :-)
Ale až to naloží do italské cihly, plus styl letu....možná se něco zábavného dozvíme..:-)
PS...chladič jsem poslal v úterý, tak snad to pomůže k tomu aby žádná destrukce nebyla.

pát 22.10.2010 20:24

Lindbergh píše:Co je to za ten régl u toho Neu...?

Taký akro/3D 5kW regler, niečo na spôsob SPIN99. Elektricky kvalitný, aj keď Čína.

- HobbyWing Pentium 100 HV predávaný ako Turnigy Sentilon 100A HV má SW 3.1.

- CC Phoenix ICE 100 má SW 3.21.

časovanie bude "Low", PWM najnižšia možná.

pát 22.10.2010 20:27

Abu píše:Testy budou destrukcni, nebo "jen 2kW a dost" ? :wink:

- do vzduchu to pôjde pravdepodobne s RFM 17x13 na 6s alebo 7s podľa toho, aké Kv to v skutočnosti má. Výkon bude odhadom niekde medzi 2kW a 3kW. Ak to nevydrží, smola.

- pre porovnanie motorov vykonám s Kontronikom identické meranie, ako som vykonal s S.Neu a na rovnaký výkon pri rovnakých otáčkach (zodpovedajúci RFM 18,5x12) to nechám SW prepočítať.

pát 22.10.2010 20:28

graup15 píše:Kde je měření!!!!grrr :-) :-) já mít doma novinku....přímo z pošty jde na stend...:-)

schne epoxid na prepážke... vydržať.

pát 22.10.2010 20:32

graup15 píše:Ale až to naloží do italské cihly, plus styl letu....možná se něco zábavného dozvíme..:-)
PS...chladič jsem poslal v úterý, tak snad to pomůže k tomu aby žádná destrukce nebyla.

Hmm, chladic peknej, ale co ty max otacky, "jenom" 50tis...
Aha, mezitim m2 pripsal info o letove konfiguraci, tak to jo, 17x13 a 6-7s... Puvodne jsme myslel, ze to poleti na 8s s vrtuli 18x12.

pát 22.10.2010 20:33

Zadné čelo plus detail vinutia a ložiska. Žiadna domochlaná dokrčená natlačená Čína:

Obrázek Obrázek

Vinutie je do 150oC.

pát 22.10.2010 20:38

Jestli chceš mít měření kterému budu věřit...ať vyhraje kdokoli....tak koukej vše zkoušet na jeden regl....a to CC (log pak jde porovnat). Právě jsi urazil Neu motor čajna reglem :-) A mně tím taky :-)

pát 22.10.2010 20:40

Ceľkový pohľad na motor s prevodovkou:

Obrázek
Obrázek

Prívody je zakázané skracovať.
Odeslat odpověď