Autor |
Zpráva |
f4u
|
Napsal: ned 31.03.2019 13:25 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 13.1.2016 Příspěvky: 355
|
Kdo létá na šestičlánek, jak máte nastaveno hlášení nízkého napětí na telemetrii?
_________________ Jeti DC-16 F4U Corsair (Saito FG-60R3), Swift 2, VSB-66 Orlice 4,35m, Sopwith Pup 1,35m, Mustang P51
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
David Krnov
|
Napsal: ned 31.03.2019 14:48 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 11.12.2017 Příspěvky: 178 Bydliště: Krnov
|
Ahoj, používám k úplné spokojenosti v modelu bzučák nastavený na 3,1 voltů na článek. Jeho pípání nelze přeslechnout. Používám to modelu Vertigo ( létáno na 12 článek ) a Inveza 3D , vysílač Aurora 9
|
|
Nahoru |
|
|
Shorty
|
Napsal: ned 31.03.2019 15:21 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 25.3.2014 Příspěvky: 1575 Bydliště: Letovice,ČR
|
Mám nastavený 3,6 V na nejslabší článek. 3,1 je drasticky málo.
_________________ Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: ned 31.03.2019 17:35 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
21,4V - helikoptéra 6s 4000 mAh. Jinak letadla na 3s baterku - ekvivalentně na 10,7V. Těch zmiňovaných 3,1 V/čl. - o pár vteřin později nutně spadneš. Stačí se podívat na vybíjecí křivku LiPol článku. Třeba namátkou tady obrázek. Obrázky se dají najít různé, budou se lišit podle toho jak to kdo měřil, záleží podle teploty a podle vybíjecích proudů. Koukni na ty křivky, co následuje po těch 3,1V: Příloha:
Li_Po_DiscTGph.JPG [ 59.33 KiB | Zobrazeno 4528 krát ]
Davide, to si opravdu troufneš lítat s 12s letadlem do napětí 37,2V ???
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
Naposledy upravil Woita dne ned 31.03.2019 19:41, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: ned 31.03.2019 18:36 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Asi bych se zeptal jestli těch 3,1V na článek je při zátěži a taky při jaké...
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: ned 31.03.2019 18:54 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
Nooo... třeba v tom vrtulníku je LiPolka proudově zatížená slušně (za letu trvale cca 20-45A, špičky 100A). Motor je po letu horký a baterka teplá. A tam používám hlídání těch cca 3,6V/čl. S tímto hlídáním vylítám cca 3/4 kapacity. To je záloha akorát a baterkám to také svědčí, nevybíjet je do mrtě. 3,1 za letu si dovedu představit jedině u nějaké měkké baterky, co má už obrovský vnitřní odpor. Hlídat 3,1V, to je se slušnou (tvrdou) baterkou cesta do pekel, viz zátěžové křivky Lipolek. Tady je pro zajímavost log z dnešních 3 letů helikoptéry se 6s 4Ah baterkou. Baterku jsem nevylítával do mrtě, jen tak něco přes polovinu (aby v týdnu byly přibližně na storage napětí). Ale ja tam hezky vidět, že špička ze 30 na 100A udělá pokles pouze 0,15V/článek: Příloha:
Telemetrie.jpg [ 45.45 KiB | Zobrazeno 4434 krát ]
Tady je detail toho napěťového zubu při skoku proudu na 100A: Příloha:
Detail napětí.jpg [ 30.28 KiB | Zobrazeno 4420 krát ]
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
David Krnov
|
Napsal: ned 31.03.2019 20:56 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 11.12.2017 Příspěvky: 178 Bydliště: Krnov
|
ty 6ti články mám pouze jako pohonné aku. Přijímač je napájen solo. Když ten bzučák začne pískat při plné zátěži, jdu na přistání. Obyčejně mi to stačí na cca 6-7 minut letu ( plus něco navíc, kdybych netrefil přistání a musel znova nalétávat ). Když pak nabíjím pohonné aku, tak nabíjím z 5 Ah tak 3,5 .
Samozdřejmě rád si nechám poradit, protože s takovou elektrárnou u nás nikdo nelétá
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: ned 31.03.2019 21:39 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Takže záleží na tvrdosti baterky a chtělo by to nezobecňovat, někde to může vyhovět (těch 3,1V), jinde ne. Létám 6s sady 5000mAh 20C, některé i tříleté a pokles napětí tam už je výrazný. I přes to po 5-6 min. letu dobíjím 3600-3800mAh.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: ned 31.03.2019 21:46 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
Tak pokud z 5 nabíjíš 3,5, tak je vše OK a jestli to indikuješ podle nějakého napětí a takto to funguje, tak nic proti. Je třeba mít svou elektrárnu zmapovanou. Baterky mají takový vnitřní odpor, že při proudu jaký po nich chceš holt hodí špičku na určité napětí. Pokud si to takto vyzkoušíš, tak létej tak jak létáš. Až vyměníš baterky za jiné, tak si je zase zkalibruj, jaké napětí potřebuješ pro přistání, aby ti zbyla kapacita. Pokud by ty nové byly super tvrdé (s velmi malým vnitřním odporem), tak je nebezpečné čekat na malé napětí - v tu chvíli by mohly být prázdné.
Asi nejlepší je, pokud to telemetrie umožňuje, měřit vyčerpanou kapacitu. Tam víš že když ti určitá záloha kapacity zbývá, tak že nespadneš.
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: ned 31.03.2019 23:25 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Předpovědět časovou výdrž (dobu chodu) akumulátoru při proměnném a neznámém odběru není obtížný, ale nemožný úkol. Když se má konat pokus o jeho splnění, nezbývá než stanovit odhad podmínek. Pokud nepoužiji prosté měření času opřené o odhad průměrného odběru, je nutno použít odhad kapacity vycházející z krátké tabulky proud/napětí/kapacita, v případě potřeby korigované ještě na teplotu. Pokud NETRHÁM rekordy, je rozumné u cca 30 až 20% kapacity přejít na šetrný režim a hledět sednout
|
|
Nahoru |
|
|
mior
|
Napsal: pon 01.04.2019 9:23 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.9.2008 Příspěvky: 3157 Bydliště: Nové Mesto nad Váhom, SK
|
_________________ Realistické RC modely - http://rcmodely.cevaro.sk
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pon 01.04.2019 10:02 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Je tu ještě jeden drobný fakt. Čas od času se ubezpečit (TESTEM) o vztahu NOMINÁLNÍ vs AKTUÁLNÍ kapacity @mior Díky za citaci odkazů, které fundovaně dokládají uvedený intuitivní přístup. - Podstatný je i režim NEPŘETRŽITÉ MAXIMUM vs MAXIMA s PŘESTÁVKAMI nebo s ÚSEKY s menší zátěží - 30% vs 35% (zbylá rezerva) v záchvatech obzvlášť velkého pesimismu jdu i na 40% = SUPER JISTOTA
|
|
Nahoru |
|
|
ddano007
|
Napsal: pon 01.04.2019 10:59 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 18.3.2010 Příspěvky: 2881 Bydliště: Zavar, SK
|
Ja mám dva alarmy od napätia, horný na 10.3V pre 3S/ 20,6V pre 6S, dolný 10,1V 3S/ 20,2 6S. Alarmy od kapacity mám 70% a 75%. Na pristátie idem buď od prvého alarmu kapacity, alebo keď moc často začína vrieskať horný alarm od napätia. Rozhodujúci je vždy alarm od napätia, baterka môže byť nedobitá, blbý jeden článok,... Treba na to trocha odhad, keď má človek staré a nové baterky, staré sú mäkšie, skôr začína vrieskať alarm od napätia. Dole na stránke sú nejaké moje telemetrické grafy z lietania: https://www.rcmodelytt.sk/apm-power-mod ... -lietania/
_________________ X9D & T16Pro & TX16S & nejaké lietadlá, heli a koptéry www.rcmodelytt.sk
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: pon 01.04.2019 12:52 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 25.4.2003 Příspěvky: 10799 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
f4u píše: Kdo létá na šestičlánek, jak máte nastaveno hlášení nízkého napětí na telemetrii? V podpisu máš JETI. Nestálo by za to přidat MUI senzor (25g) a létat jednoduše na kapacitu? Ale pozor, je to návykové...
|
|
Nahoru |
|
|
f4u
|
Napsal: úte 02.04.2019 18:01 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 13.1.2016 Příspěvky: 355
|
Mám vše co si zmínil, jde jen o to že z 4,4Ah 6S GensAce plně nabité jsem vylétal 2,5Ah a už mi hlásilo nízké napětí článku tj. pod 21,8V baterka má asi 5 cyklů. Pravda předtím stála asi rok nepoužívaná ale nabitá na storage. Uvidím jak se to bude tvářit dál.
_________________ Jeti DC-16 F4U Corsair (Saito FG-60R3), Swift 2, VSB-66 Orlice 4,35m, Sopwith Pup 1,35m, Mustang P51
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Seznam.cz [Bot] a 24 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|