|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Autor |
Zpráva |
Lukáš Kuba
|
Napsal: ned 29.04.2012 22:51 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 5.11.2008 Příspěvky: 103 Bydliště: Praha 9
|
Nevím jestli jsem to specifikoval dobře ale jde mi o to jestli je reálné a zároveň možné prodloužit tak cca o 30cm? mezi regulátorem emax 65A a motorem e max GT 2826/05 .jde to nebo to má nějaký háček?
_________________ Hi tec Aurora,Proxima II,cesna 182 by pelikán,DG 808S-4m,DG 800-4,35m,nahoru to může dolů musí.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Ticcino
|
Napsal: ned 29.04.2012 23:15 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2010 Příspěvky: 2308 Bydliště: Liberec
|
Když už potřebuješ prodlužovat kabel, snaž se prodloužit kabel mezi aku a regulátorem. Kabely mezi motorem a regulátorem drž co nejkratší.
Pokud nemáš jinou možnost než prodlužovat kabely mezi regulátorem a motorem, nedá se nic dělat. Zkus to. Někde se to tu už diskutovalo, ale přišlo mi, že spíše v teoretické rovině.
|
|
Nahoru |
|
|
DaveLister
|
Napsal: ned 29.04.2012 23:24 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.9.2009 Příspěvky: 1156 Bydliště: Kadaň/Praha
|
No ja bych to teda prodluzoval prave naopak, pokud budes produluzovat kabely od baterky budes zatezovat kondenzatory na reglu z cehoz u HV reglu byva i ohnostroj. Pokud prodlouzis kabely k motoru mas z toho zas zdroj ruseni. YGE treba doporucuje v manualu kabely zamotat aby se ruseni vzajemne mezi kabely kompenzovalo.
_________________ Synergy E7 | Gaui NX4 | Trex 450 PRO 6s | Futaba T14SG
|
|
Nahoru |
|
|
maroslong
|
Napsal: ned 29.04.2012 23:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2003 Příspěvky: 2064 Bydliště: Bratislava, SK
|
30 cm nebude až taký problém, ale v každom prípade káble medzi motorom a regulátorom čo najkratšie a predĺžiť káble medzi regulátorom a baterkou. Nie je od veci ich skrútiť, ale zasa primerane, aby z toho nebolo pol metra.
|
|
Nahoru |
|
|
Lukáš Kuba
|
Napsal: pon 30.04.2012 0:11 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 5.11.2008 Příspěvky: 103 Bydliště: Praha 9
|
Bohužel bych potřeboval prodloužit kabely mezi motorem a reglem,zkusím to zítra ještě nějak vymyslet ale teď.mě.nic nenapadá.
_________________ Hi tec Aurora,Proxima II,cesna 182 by pelikán,DG 808S-4m,DG 800-4,35m,nahoru to může dolů musí.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pon 30.04.2012 5:45 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20989 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Ticcino píše: .... se to tu už diskutovalo, ale přišlo mi, že spíše v teoretické rovině. No ja myslim ze vim... :-) ... ale na rozdil od teoretiku ja to litam; kdyz nepocitam mensi era s opravdu malymi moturky (tak do vel. 2826), tak ve dvou (a treti je ve stadiu osazovani) 1600mm dvoumotorakach mam baterku uprostred a do gondol jdou silove vodice k reglum, AWG12. Kdyz jsem je tvoril, rozpulil jsem metrove kusy a nic mi nezbylo, tudiz tam ten pulmetr urcite je (a to regl ma jeste sve ocasky cca 10cm). Motory basti kazdy kolem 50A (velikosti 3542 a 3548). Krouceny to je, ale jen nepatrne, to ma spis kosmeticky duvod, nez ze bych to kroutil proti vyzarovani na MHz, mam GHz, tam se to uz neuplatni, takovy slozky to nema. Problemy jsem s tim nepozoroval, litam s tim uz nejakou dobu, cuchat v tom osciloskopem jsem tedy zatim nepotreboval. Pravda, je to napajeny jen 3s baterkama. Na druhou stranu takove prodlouzeni vodicu mezi reglem a motorem, to by musel byt sakra duvod pro toto... jedine snad hmotnost a/nebo velikost reglu, ale snazil bych se ho dostat tam kam patri.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Speedy
|
Napsal: pon 30.04.2012 7:13 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.7.2006 Příspěvky: 1643 Bydliště: Letohrad
|
Diskuze tu k tomu byla opakovaně. Prodloužení kabelů mezi reglem a motorem výrazněji sníží výkon proti prodloužení přívodu od baterek. Ale na druhou stranu od toho nehrozí poškození reglu. Prodloužení kabelu od baterek má za následek větší napěťový špičky a regl je nemusí ustát (proto se na prodloužený přívody od baterek přidávaj kondenzátory).
|
|
Nahoru |
|
|
coro
|
Napsal: pon 30.04.2012 8:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.5.2006 Příspěvky: 9047 Bydliště: Bratislava dnv SK
|
Speedy píše: Diskuze tu k tomu byla opakovaně. Prodloužení kabelů mezi reglem a motorem výrazněji sníží výkon proti prodloužení přívodu od baterek. Ale na druhou stranu od toho nehrozí poškození reglu. Prodloužení kabelu od baterek má za následek větší napěťový špičky a regl je nemusí ustát (proto se na prodloužený přívody od baterek přidávaj kondenzátory). Tak. Takže za mňa, rada pre laika je jednoznačne predlžovať medzi motorom a reglom kde to nemôže spôsobiť vážnejší problém než nejakých pár percent straty výkonu ak to bude urobené s veľkým odporom(relatívne - veľký tu znamená stále len miliohmy!), alebo prípadné problémy roztočiť sa ak by to naozaj bolo prasácky urobené.. Keď rovnako predĺži medzi baterkou a reglom, zhorí mu to celé. Keď to urobí dobre a bez veľkého odporu, nebude to medzi motorom a regom tak vadiť. Ak je profík a zvládne to bez odporu a navyše aj pridať správny typ superkvalitných nízkoindukčných lowESR kondenzátorov, môže získať pár zlomkov účinnosti a ušetriť takmer tretinu hmotnosti káblov (dva káble miesto troch)..
|
|
Nahoru |
|
|
Lukáš Kuba
|
Napsal: pon 30.04.2012 8:45 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 5.11.2008 Příspěvky: 103 Bydliště: Praha 9
|
pomohlo by na ztrátu výkonu dát silnější dráta a nebo ne.....podle mě by to mělo pomoct.bohužel nemám jiné východisko než je prodloužit,vzdálenost jsem zkrátil na 15 cm
_________________ Hi tec Aurora,Proxima II,cesna 182 by pelikán,DG 808S-4m,DG 800-4,35m,nahoru to může dolů musí.
|
|
Nahoru |
|
|
petr64
|
Napsal: pon 30.04.2012 8:49 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.1.2011 Příspěvky: 551 Bydliště: Moravský kras Obrázky: 98
|
Zajímavé. Taky jsem žil v pocitu, že je potřeba prodlužovat mezi Aku a reglem. Když jsem koupil EDF motor XPower XA2818/2, tak u něho byly kabely cca 0,5 m. Jiný slabší motor od toho samého výrobce má kablíky od motoru jen 8cm dlouhé. Pozn. u L-39, kam tento motor s dmychadlem přijde, je mi to k ničemu. Potřebuji umístit regl těsně před EDF do nasávacího prostoru, aby byl chlazen. Naopak budu potřebovat delší kabely od reglu k aku. Cca toho 0,5 m. Plánuji tam dát kabely 4mm průměr (nejsou označené AWG) a konektor XT60. Na 4článek motor bere 51A a má tah s 69EDF 1100gr. Bude kabel a konektor stačit?
|
|
Nahoru |
|
|
coro
|
Napsal: pon 30.04.2012 10:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.5.2006 Příspěvky: 9047 Bydliště: Bratislava dnv SK
|
15cm je úplne v pohode, napríklad Schulze mysím píšu o tom že pri viac ako 45cm treba kondenzátor každých 30cm.. O hrúbku ani tak nejde. Tá určuje ohmické straty, ak tam bude 10mOhm tak na 100A čiže cca 1kW príkonu už pri 3s lixx, to je 1W straty.. Neviem narýcho aký majú odpor 2,5mm vodiče ale často stačia..
ALE ide o zachytenie napätia pri spínaní, a tam hrá úlohu parazitná indukčnosť dlhého vedenia - aj keby mali 10mm prierez, tá indukčnosť zabráni prechodu nábežnej hrany pri vypnutí fetu. A čím je kvalitnejšie budenie fetov, tým ostrejšia to je hrana (keby to bol šlendrián regl možno by vypínal pomaly, ale to by počas toho vypínania vznikalo v tranzistoroch teplo, veľa tepla..). Preto tam potrebuje kondenzátor, a to taký čo má malú indukčnosť (ale aj malé ESR lebo zas aby bol užitočný a aby sa pritom ani neprehrieval sám ten kondík, to by blo rýchlo poňom)..
|
|
Nahoru |
|
|
igorb
|
Napsal: pon 30.04.2012 11:55 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2007 Příspěvky: 4864 Bydliště: SK Bratislava
|
coro píše: Takže za mňa, rada pre laika je jednoznačne predlžovať medzi motorom a reglom kde to nemôže spôsobiť vážnejší problém než nejakých pár percent straty výkonu ak to bude urobené s veľkým odporom(relatívne - veľký tu znamená stále len miliohmy!), alebo prípadné problémy roztočiť sa ak by to naozaj bolo prasácky urobené.. Keď rovnako predĺži medzi baterkou a reglom, zhorí mu to celé.
tak to mi musis vysvetlit ... ako je mozne ze zvysenie indukcnosti na strane motora nema vplyv a zvysenie indukcnosti na strane baterky ma vplyv na napetove namahanie fetov ... to mi nejde celkom do hlavy
|
|
Nahoru |
|
|
coro
|
Napsal: pon 30.04.2012 12:16 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.5.2006 Příspěvky: 9047 Bydliště: Bratislava dnv SK
|
igorb píše: tak to mi musis vysvetlit ... ako je mozne ze zvysenie indukcnosti na strane motora nema vplyv a zvysenie indukcnosti na strane baterky ma vplyv na napetove namahanie fetov ... to mi nejde celkom do hlavy Na strane motora indukčnosť je - celé vinutie, jej tam je bohate. Ale tá sa "nabije" prúdom a v momente kedy sa obvod rozpojí sa celá (VRÁTANE tej parazitnej v kábli medzi motorom a reglom) pokúša zachovať tok prúdu (alias magnetické pole okolo vodičov ale to je jedno). Tá drobná parazitná v káblok k motoru, sa dá zanedbať v porovnaní s celým vinutím.. aj keď je tam jeden detail, a to vzduchové jadro, asi bude mať iné vlastnosti než železo, no nevidím v tom praktický rozdiel.. Možno je ale práve rozbehnutý aj prúd aj cez káble z baterky, a tam tá parazitná indukčnosť pokračuje v "nabíjaní" reglu - ale z neho to už netečie do motora. Z druhej strany to doňho valí motor.. Musí to prejsť do baterky a teda obrátiť smer prúdu vo vodičoch medzi reglom a baterkou. A to takmer skokom (ako sa rýchlo rozpojí fet tranzistor..), žiaden plynulý nábeh.. Indkčnosť v nich práve tomu bráni. Pri brzdení tá strana baterky rozbehnutá nie je, ale o to vyšší prúd môže tiecť z motora (predtým sa rozbehol do skratu).. Každopádne, ak to neprejde do baterky ktorá by prúd zachytila a udržala napätie v norme, zostáva len šanca že to zachytí kondík - no, držím mu palce.
|
|
Nahoru |
|
|
igorb
|
Napsal: pon 30.04.2012 12:47 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2007 Příspěvky: 4864 Bydliště: SK Bratislava
|
no podla mna ciste teoreticky dlzky privodov ktore na strane baterky hraju rolu (ked sa uz treba zamyslat nad kondenzatormi) zmenia indukcnost vinutia motora podstatne, takze nevidim nijake zvyhodnenie mat tu indukcnost na strane motora ... o co zmensis induktanciu na strane baterky, o tolko zvecsis indukovane napetie z privodov motora v mieste fetov, navyse ta induktancia privodov baterky je az za kondenzatormi, takze je hodne potlacena, nevidim dovod na to presuvat tu indukcnost na stranu kde to filtrovat nejde ... navyse tie dlhe privody od motora a este k tomu so zvecsenymi pulzami mozu mat dost velke presluchy z tych dvoch nahananych do toho snimaneho, co sa vo vinuti na jadre nedeje, lebo je to pekne symetricke, takze navyse hrozi chyba komutacie co je ovela horsi prieser
no to je fuk, merat som to nemeral, takze hovorim len teoreticky, ale pocitovo na strane baterky by som si 30cm dovolil, na strane motora teda urcite nie a navyse zatial som nevidel nijakeho vyrobcu ESC odporucat predlzovanie privodov motora, videl som len odporucanie, ze ak predlzovat tak privod od bateriek a ak extremne, tak riesit kondenzatormi
|
|
Nahoru |
|
|
coro
|
Napsal: pon 30.04.2012 21:51 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.5.2006 Příspěvky: 9047 Bydliště: Bratislava dnv SK
|
Čiste teoreticky, ja teda neviem, školu na to nemám.
- Ale stále sa mi zdá že vodiče mimo motor (aj keby boli hneď stočené do cievky), ak majú vzduchové jadro tak stále majú tej indukčnosti výrazne menej než tie namotané na železe v motore. Môžno ale nemám skúsenosť s takými tými s jedným závitom, to je možno o inom.?
- Inak tie káble k motoru, ak nie sú nejak špeciálne zle skrútené alebo vedené ako jeden samostatný ďaleko od ďalších dvoch čo by zas boli spolu, sú tiež pekne súmerné - ak párom tečie prúd akokoľvek kostrbatý, ten tretí zostane čistý lebo sa to na ňom vyruší (tie dva generujú opačné smery rovnakej amplitúdy..).. Takže chyby komutácie by nemali byť spôsobené len týmto.. Ono to je podľa mňa aj tak na dosť nízkej frekvencii, nejaké jednotky kHz.. Fakt si myslím že stačí vyriešiť nábežnú hranu aby to neprerazilo fety, a ostatné "sa poddá".
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|