Switch to full style
Budoucnost klepe na dveře. Zde se diskutuje o různých aspektech elektropohonu - motorech, akumulátorech a regulátorech, klidně i o převodovkách a vrtulích.
Odeslat odpověď

Náhrada spalováku za elektromotor u polomakety WW1

úte 01.11.2016 12:20

Zkouším se dopracovat k výběru elektromotoru, kterým bych nahradil spalovák u modelu, který mám v plánu přes zimu stavět a trochu jsem se zasekl a potřeboval bych postrčit nějakým směrem-pomůže někdo?
Jedná se o polomaketu dvojplošníku Phonix DI. Rozpětí bude 170 cm, hmotnost by měla podle plánku vyjít na 3,2 kg letovka (ale to je s původním spalovákem a palivem), doufám, že to postavím o něco lehčí. Původní doporučovaný pohon je .80-.90 4-takt, .6 2-takt (to jsou údaje převzaté z plánku). Předpokládám s tím spíš maketové lítání, žádnou moc velkou divočinu. Co se týká baterky, tak jsem uvažoval o napájení z 3S nebo 4S, ale když to nepůjde a bude potřeba zvolit větší baterku, tak to by se nedalo nic dělat (samozřejmě s ohledem na to, aby se vešla do trupu a aby to byl max šestičlánek-na větší nemám nabíječku :-)).
V podobně velkém Bristolu M1c od BalsaUSA, který váží cca 2.7 kg mám tenhle motor a tříčlánek:
http://horejsi.cz/Pages/DetailProdukt.a ... cislo=1644
Dal bych do toho Phoenixe klidně to samé, ale mám trochu strach, aby to nebylo málo-ten Bristol je jednoploch, takže už třeba čelní odpor bude menší než u toho dvojplochu...
Jen ještě upřesnění - nejde mi ani tak o značku motoru, ale opravdu o velikost - je mi jedno jestli to bude taky něco od Dualskyho, Emax, AXI, Scorpion nebo něco od Turnigy-to je fakt celkem fuk, nechci jít primárně po co nejnižší ceně, chci, aby to fungovalo...

Re: Náhrada spalováku za elektromotor u polomakety WW1

úte 01.11.2016 12:32

Jak moc tlusty profily na tom mas ? Ja bych u podobneho stroje nesel pod 1.5kW takze 5-6S (pak vychazi rozumneji proud). Ale ja mam tendence davit vsude velky motory, rikam ze je lepsi dat vetsi motor a pouzivat plynovou paku nez malej motor honit na plne pecky a vozit v cumaku olovo.

Vis jak to bude vychazet s tezistem ?

Re: Náhrada spalováku za elektromotor u polomakety WW1

úte 01.11.2016 12:32

plus by bylo dobre vedet jak velka vrtule se ti tam vejde :-)

Re: Náhrada spalováku za elektromotor u polomakety WW1

úte 01.11.2016 12:38

Mám stejně velkýho a těžkýho Chipmunka. Měl jsem v tom 4S a Scorpion 4020/8, teď pětičlánek a motor 4020/14. S tím mám vrtuli 15/7 a ta vrtule řekl bych už modelem hýbe reakčním momentem.Vrátil jsem tam 4020/8 (na 5S) a vrtuli 11/5 ale to je málo, dám tam 12/6.
Čili motor 300g, kv a počet článků podle toho, jaký chceš projev a jaká se ti vejde vrtule.

Re: Náhrada spalováku za elektromotor u polomakety WW1

úte 01.11.2016 12:38

Amper píše:Jak moc tlusty profily na tom mas ? Ja bych u podobneho stroje nesel pod 1.5kW ?



800W stačí na standardní akrobacii, to mám změřený telemetrií.

Re: Náhrada spalováku za elektromotor u polomakety WW1

úte 01.11.2016 12:43

Najskôr to postav a podla skutocnej hmotnosti sa doladi motor.

Re: Náhrada spalováku za elektromotor u polomakety WW1

úte 01.11.2016 12:51

AR1 píše:800W stačí na standardní akrobacii, to mám změřený telemetrií.


Jsem psal ze mam tendence davat vetsi motory :-) Ale zase mam v letadlech minimum olova (krome Minimoii , tam se proste vetsi motor nevesel do cumaku)

Re: Náhrada spalováku za elektromotor u polomakety WW1

úte 01.11.2016 12:58

Jo proč ne, ono bude tady opravdu záležet, jak vyjde čumák (krátký) a podle toho motor.
(Já jinak nemá v žádném modelu ani gram olova, vše dováženo rozložením komponent a baterkama. Jednou jsem měl ve spalováku (benzín 50) skoro kilo olova, celý jsem to přeházel - což se mi nechtělo - a olovo šlo ven. To už jsme trochu OT..)

Re: Náhrada spalováku za elektromotor u polomakety WW1

úte 01.11.2016 14:20

To Amper a AR1 - průměr vrtule (co se vleze) a tloušťku profilu budu muset odměřit večer doma z plánku. Co se týká letového projevu - no má to být polomaketa WWI, takže nechci žádného rychlého sršně, spíš takový pomalejší let s tím, že bych chtěl, aby model zalétl nějaké základní obraty, kterých byly WW1 stíhačky schopné.

To LV - jak jsem psal, plánek je kreslený na spalovák. Takže budu muset trochu předek předělat - minimálně motorovou přepážku. No a chci si do plánku před začátkem stavby zakreslit motor, baterku... abych pak nebyl překvapený, že jsem to nějak postavil a někde mi chybí kousek místa nebo něco podobného. Proto bych chtěl mít představu o tom, jaký elektromotor použít. Tím budu mít dané rozměry a po zakreslení uvidím, jestli mi tam vůbec leze, jestli budu muset udělat přepážku na zadní nebo přední montáž a pod.

Abych trochu přiblížil, o jaký model jde, tak přikládám článek z RCM (musel jsem ho rozdělit na dvě části, kvůli velikosti) a taky jediné letové video, které jsem našel:

https://www.youtube.com/watch?v=hGBXACJ8VTU
Přílohy
phonix_article01.pdf
(667.47 KiB) 271 krát
phonix_article02.pdf
(599.94 KiB) 223 krát

Re: Náhrada spalováku za elektromotor u polomakety WW1

úte 01.11.2016 14:30

ten cumak je hodne kratkej a hlavne tam pujdou blbe dat baterky. Skoro bych to videl na dva trojclanky vedle motoru

Re: Náhrada spalováku za elektromotor u polomakety WW1

úte 01.11.2016 14:36

No a to je právě ten důvod, proč bych si chtěl všechny komponenty zakreslit do plánku ještě dříve, než se pustím do stavby.

Re: Náhrada spalováku za elektromotor u polomakety WW1

úte 01.11.2016 14:57

Mám pochybnosti, že to postavíš pri rozpätí 1,7m s letovkou pod 3,5kg.
Mám jednu dvojmetrovku Schütte Lanz DIII s rozpätím 2m a hmotí to 7,5kg A to lieta ako halovka... Lietam to na 10S motor 2,5kW.
A preto píšem, najskôr to postav, kompletne osaď elektronikou a podľa toho sa doladí pohon.

Re: Náhrada spalováku za elektromotor u polomakety WW1

úte 01.11.2016 15:06

Trochu mě děsíš - s tou letovkou vycházím z popisu v tom přiloženém článku, kde se uvádí letovka 7 lbs, to je (pokud převodník nelže) cca 3.2 kg

Re: Náhrada spalováku za elektromotor u polomakety WW1

úte 01.11.2016 15:11

kope píše:Trochu mě děsíš - s tou letovkou vycházím z popisu v tom přiloženém článku, kde se uvádí letovka 7 lbs, to je (pokud převodník nelže) cca 3.2 kg

Polovicu tej hmotnosti by vážil iba motor .90 4T so servom a nádržou

Re: Náhrada spalováku za elektromotor u polomakety WW1

úte 01.11.2016 15:19

No ale pak fakt nevím, co si o tom myslet. V článku (a to je vlastně stavební postup k plánku, předpokládám, že ten autor model postavil a provozoval, takže doufám, že si ty údaje nevycucal z prstu) je doslova uvedeno: Wt. Ready to Fly: 112 Ozs (7lbs)

Mimochodem, ten obsah spalovacího motoru- to je v kubických palcích?
Odeslat odpověď