Dneska jsem se dostal k měření motoru Leopard LC-4260-6T. Ukázalo se totiž, že původně uvažovaný motor LC-4260-7T má trochu jiné parametry, než je uvedeno na většině webů a i na webu výrobce. Místo uváděných 460 ot/V má jen 420 ot/V. To už by asi na 4S bylo málo, takže jsem po konzultaci s Tomášem (ještě jednou děkuji) šel do LC-4260-6T, který má 480 ot/V. Mimochodem, v Ecalcu jsou kupodivu pro ten motor uvedené ty neodpovídající ot/V.
Regulátor byl HTL 45A zakoupený před dávnou dobou v BEL, baterie nová 4S GensAce 4000 mAh 25C
První měření bylo pro jistotu "jen" s vrtulí 15x10. Přeci jen motor má o trochu víc ot/V než původně předpokládané, tak jsem chtěl začít zvolna.
Při plně nabité baterii (byl to její první cyklus) watmetr ukázal toto
cca 1/2 plynu odběr 25A, 408W
plný plyn odběr 29A, 500W
Pak jsem vyměnil vrtuli za 16x10, baterku jsem nedobíjel, po zapojení watmetr ukázal 16,23V. A naměřil jsem toto:
1/2 plynu odběr 30A, 440W
plný plyn odběr 39A, 500W, napětí pokleslo k 14,8V
Zdál se mi divný ten průběh, tak jsem dohledal návod k reglu a změnil jsem nastavení (počet článku na 4S a časování). Dobil jsem baterku a testoval jsem znovu s vrtulí 16x10:
cca 1/8 plynu odběr 4A 56W
cca 1/2 plynu odběr 20A 340W
plný plyn odběr 35A 550W, napětí kleslo k 15,6 V
To jsou kupodivu o trochu nižší hodnoty, než ukazuje e-calc. Nicméně za vrtulí byl i při téhle konfiguraci vítr, až to bylo nepříjemné
. Je možné, že v reglu může být divně nastavený ještě i rozsah plynu (v návodu jsem nenašel, jestli se vůbec dá nastavit) a ten to ovlivní? Přijde mi totiž divné, že při polovičním plynu je odběr 20A a při plném "jen" 35A. Čekal bych dvojnásobek-nebo to je špatná úvaha? V modelu bude jiný regl (YEP 60A), ale ten budu mít až ve středu, tak to s ním testnu.
Nevím jestli má cenu jít ještě do o kousek větší vrtule (17x10?), abych se dostal k těm 600 W na plný plyn?