Autor |
Zpráva |
AR1
|
Napsal: úte 01.11.2016 14:51 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.11.2005 Příspěvky: 5337 Obrázky: 0
|
0.9 (přesněji 0.91) je 15ccm, 4 takt váží tak +- 800g s výfukem. Tahle hmota je u toho modelu na čumáku. Tu musíš nahradit motorem a baterkama.
_________________ http://ar1.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
kope
|
Napsal: úte 01.11.2016 15:00 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2011 Příspěvky: 3156 Bydliště: Praha Letňany
|
Dík za vysvětlení, takže fakt je to v kubických palcích.
_________________ Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
|
|
Nahoru |
|
|
AR1
|
Napsal: úte 01.11.2016 15:04 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.11.2005 Příspěvky: 5337 Obrázky: 0
|
A tím i vlastně víme, jakou vrtuli tam (zase +-) můžeš mít.
_________________ http://ar1.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: úte 01.11.2016 15:19 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10764 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Opravdu se přikláním k názoru LV, to nejprve postavit a pak vybrat motor.
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: úte 01.11.2016 15:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
kope píše: Dík za vysvětlení, takže fakt je to v kubických palcích. Obecne by tam mohol byť motor 4130 kV okolo 400-450 a vrtuľa 17-18/10 na 5-6S, ale fakt by som výber pohonu nechal až na finále.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
kope
|
Napsal: úte 01.11.2016 16:09 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2011 Příspěvky: 3156 Bydliště: Praha Letňany
|
Tomáši, LV, já vám věřím. Jen jsem se chtěl dopracovat alespoň k orientační velikosti motoru (a k tomu odpovídající baterky). Abych mohl vzít plán, do plánu zakreslit v bokorysu a půdorysu obrys motoru, obrys baterky a říct si "Aha, takže motorovou přepážku musím dát sem, aby mi to vyšlo, lože pro baterku musím dát takhle a tím pádem musím "vlez" do trupu řešit takhle"... O nic víc mi v tuhle chvíli nejde. Protože bych se nerad dostal do situace, kdy postavím trup, "nějak" tam při stavbě umístím přepážku a ve finále zjistím, že když tam dám motor, tak tam nevecpu baterku přes ten odendavací motorový kryt nebo že mezi přepážku a špici trupu nacpu max motor třídy 2208 (samozřejmě přeháním) nebo naopak, že budu muset udělat strašně dlouhé sloupky, abych hřídelí dosáhl ven z trupu nebo nějaký jiný podobný zádrhel. A nebo taky v mezním případě třeba i to, že se mi tam prostě potřebný motor nevleze a nemá cenu se do konverze pouštět a vyberu si jiný model (i když to bych nerad, přestože v záloze mám další dvě méně obvyklé předlohy - Hanriot HD1 nebo Sopwith Snipe)
EDIT: LV mi vlastně v posledním příspěvku nástřel motoru dal, takže dík.
_________________ Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
|
|
Nahoru |
|
|
Amper
|
Napsal: úte 01.11.2016 16:43 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
kope píše: záloze mám další dvě méně obvyklé předlohy - Hanriot HD1 nebo Sopwith Snipe) Hmm, koukam ze ty si fakt vybiras jen letadla co nemaj cumak Mimochodem - Hanriot i Snipe jsou sice mene behave ale mam obavu ze 99% lidi si je splete s Pupem. Osobne bych kouknul treba na Struttera (ma delsi cumak takze nevypada tak pupikovate ) nebo neco ceskeho. Prijde me ze Aviii a spol leta furt malo. Az dodelam SE.5 (prvni klasika plne vlastni konstrukce takze jsem vycurane zvolil neco co ma vsechna kridla stejna a dost dlouhej cumak s mistem na aku) a poleti tak zvazuju postaveni Skody D.1
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
kope
|
Napsal: úte 01.11.2016 17:00 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2011 Příspěvky: 3156 Bydliště: Praha Letňany
|
Já chtěl (kromě toho, aby jich nelítalo na každém letišti 10) aby to bylo letadlo z "druhé strany fronty" - mám toho Bristola M1c a Tabloida (ten je teda před dokončením), tak jsem chtěl mít i nějakého protivníka:-). No a v užším výběru byl Roland C.II Wahlfisch - to jsem našel i plán, ale byl to původně upoutanec a ještě poměrně prcek (34 palců) takže to by stejně vyžadovalo úpravy, pak DFW-28 Floh, toho jste mi v jiném vláknu rozmluvili jako absolutně nelétavou předlohu . Taky jsem pokukoval po stavebnicích, které dělá (teda alespoň myslím, že ještě dělá) slovenský flyingdevils team (tam to byl Pfalz) nebo u nás Horrido (tam to byl Aviatik Berg), ale to jsou modely na kombat, takže rozpětí cca metr... No a nakonec z toho vykrystalizoval ten Phonix - má rozpětí, o kterém jsem cca uvažoval (chtěl jsem se pohybovat v mezích 1.4 - 1.8 m), je už rovnou na RC, je to neobvyklá předloha,... Jen ta konverze na elektro . Jinak na Struttera mám plán, co vyšel kdysi v Modeláři.
_________________ Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
|
|
Nahoru |
|
|
Amper
|
Napsal: úte 01.11.2016 17:11 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
z nemecka mam furt planu nejakeho Pfalze, diky radovym motorum maj taky delsi cumak
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: úte 01.11.2016 17:28 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
Amper píše: Mimochodem - Hanriot i Snipe jsou sice mene behave ale mam obavu ze 99% lidi si je splete s Pupem.
A to je dobre, alebo zle? On to ale nestavia pre 99% ľudí, ale pre seba. Mimochodom 99% ľudí nerozozná vetrone ASH, ASW, Discus, Ventus.... a predsa sa stavajú.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
kope
|
Napsal: úte 01.11.2016 17:34 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2011 Příspěvky: 3156 Bydliště: Praha Letňany
|
Tak jsem tak koukal po netu, jestli nenajdu model o podobné velikosti a rozpětí jako inspiraci pohonu a našel jsem na Manzanolaser Bristol F2B "Brisfit" - rozpětí a váha v podstatě totožná jako je u toho mého Phonixe, motor je tam doporučovaný AXI 4120 se čtyřčlánkem... Tak od toho se asi odpíchnu.
_________________ Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
|
|
Nahoru |
|
|
kope
|
Napsal: úte 01.11.2016 18:32 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2011 Příspěvky: 3156 Bydliště: Praha Letňany
|
Mimochodem, pročítám si build log k tomu výše zmíněnému Bristolu a zarazilo mne toto (v části diskuse, kde se řeší pohon): " Originally Posted by maltone The model is similar in fuselage size to Pete's 54" SPAD and SE5 but with an extra foot or so of wing. I'd imagine the weight would be in the range of 6lb. The total wing area is around 8.3 sq ft which would mean a loading of around 11 oz/sq ft. At 5lb AUW, loading is 10 oz/ft while 7lb AUW gives 13 or so. So I'll aim for 6 lb and Pete has specified an AXI 4120 size motor which on one of my 4S 5000 LIPOs will mean a low kv motor with a fairly cool wind otherwise we'd have a rocket rather than a lumbering WW1 fighter Scale prop size is around 17" - that will also affect the motor choice as a 12X6 would look ridiculous! I may need to talk to Vinto about a laminated version. My prototypes used the two blade rather than 4. Pat"A user s nickem Vintage1 mu odpovídá: "Make that a 4120 style motor and a 2s pack, Pat. THEN I'll do you a nice 17x17 prop. Just the impetus I need to get a standard WW1 style prop into the solid modelling, after which it can be rescaled and resliced to any size.. Motocalc seems to say that a 4120/14 on 2s running flat at 45A static, should be just the ticket with a 17x17. Or a 4130 on 3S will do as well."Co si myslíte o použití DVOJČLÁNKU s poměrně obří vrtulí k takhle velkému motoru?
_________________ Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: úte 01.11.2016 19:02 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
kope píše: Co si myslíte o použití DVOJČLÁNKU s poměrně obří vrtulí k takhle velkému motoru? Nerob to. Daj sa na rybyčky.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
fokker1
|
Napsal: úte 01.11.2016 19:03 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2009 Příspěvky: 754
|
Dvoučlánek na tohle, to už mi přijde jako docela extrém (spíš blbost), napětí je vždycky lepší než proud. Já mám tohle: http://fokker1.rajce.idnes.cz/Bristol_Scout/ , to je plus mínus stejně velké - rozpětí 1620mm, váha 3,7kg, taky jsem to původně začal stavět na žhavicí desítku až dvanáctku, ale dokončil až o mnoho let později jako elektrolet. Je v tom motor motor EMP (Ray) C4260/06 500kv, pětičlánek 5,1Ah, vrtule v současné době Fiala (spalovací) 15/8. Odběr na plný kotel kolem 45A. Ale na plný kotel většinou ani nestartuju, létám realisticky. Po 12 minutách klidného letu (s nějakým tím přemetem nebo souvratem, to ano) dobíjím 3500-4000mAh. Motor EMAX GT 4030 400kv mám v tomhle: http://fokker1.rajce.idnes.cz/Farman_HF_20_stavba/ . Aku stejný, vrtule Fiala 18/7, váha 6,5kg. Na plný plyn 60A, většinou létám tak na půlku. Motor 4130 320kv mám připravený do dalšího éra, tam bych podle DriveCalc mohl použít s pětičlánkem vruli až 20/10 při odběru do 60A, tak uvidím. V každám případě je vždycky lepší motor s menším kv a více článků než velký proud.
_________________ https://fokker1.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
kope
|
Napsal: úte 01.11.2016 19:14 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2011 Příspěvky: 3156 Bydliště: Praha Letňany
|
LV píše: Nerob to. Daj sa na rybyčky. Tak tohle jsem nepochopil? Já přece nepíšu, že to chci udělat. Viděl jsem to jako téma v diskusi na RCGRoups, které mne překvapilo a přijde mi to docela nesmyslný. Ale protože vím, že jsem nesnědl všechnu moudrost a že jsou tady lidi, kteří o problematice vědí nesrovnatelně víc, zeptal jsem se na jejich názor. To je špatně?
_________________ Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|