Switch to full style
Budoucnost klepe na dveře. Zde se diskutuje o různých aspektech elektropohonu - motorech, akumulátorech a regulátorech, klidně i o převodovkách a vrtulích.
Odeslat odpověď

Re: Náhrada spalováku za elektromotor u polomakety WW1

úte 01.11.2016 19:16

To fokker1: dík, to je přesně to, co jsem potřeboval - srovnatelné modely a jejich pohony

Re: Náhrada spalováku za elektromotor u polomakety WW1

stř 02.11.2016 23:45

Amper píše:Jak moc tlusty profily na tom mas ? Ja bych u podobneho stroje nesel pod 1.5kW takze 5-6S (pak vychazi rozumneji proud). Ale ja mam tendence davit vsude velky motory, rikam ze je lepsi dat vetsi motor a pouzivat plynovou paku nez malej motor honit na plne pecky a vozit v cumaku olovo.

Vis jak to bude vychazet s tezistem ?


Tak jsem se dostal k tomu, abych změřil profil a vrtuli. Co se týká profilu, tak při hloubce křídla 30 cm je tloušťka profilu 3 cm, profil je s rovnou spodní stranou. Vrtule se klidně 17-18 palců vleze Vešla by se i o palec větší, ale to už by asi sekalo trochu vzrostlejší trávu.

Re: Náhrada spalováku za elektromotor u polomakety WW1

úte 15.05.2018 0:03

Tak zkusím oživit po delší době tohle téma. Když jsem ho založil, doporučovali jste mi, ať model nejprve postavím a pak řeším motor podle výsledné hmotnosti. No a jelikož mám hotovo, otázka volby motoru je na pořadu dne. Model se všemi servy a přijímačem váží 2300g. Zkoušel jsem dávat zátěž do čumáku (do prostoru motoru a uložení baterie+reglu) a abych měl správně těžiště, je potřeba tam mít 710 g. Takže celková letovka bude kolem 3000g. Vrtuli bych chtěl použít 15-16 palců, to odpovídá cca měřítku modelu. Jelikož plánuju lítat na 4článek, tak (když budu uvažovat kapacitu kolem 4000mAh, aby letadlo vydrželo chvíli ve vzduchu) hmotnost baterky se bude pohybovat mezi 450-500 g. A rázem mám problém, který jsem nečekal (spíš jsem se bál, že budu cpát váhu do čumáku, abych dovážil) -aby model nebyl těžký na předek, tak mi na motor zbývá nějakých 210 g (když odečtu váhu reglu). A motor s hmotností 200g, který by na 4S utočil vrtuli 15-16 palců se mi nějak nedaří najít...

Re: Náhrada spalováku za elektromotor u polomakety WW1

úte 15.05.2018 5:57

https://emotors.cz/elektromotory/6853-leoprad-lc2826-17t-1050kv-brushless-outrunner.html
tak zkus tenhle motor

Re: Náhrada spalováku za elektromotor u polomakety WW1

úte 15.05.2018 8:27

No to by šlo, díky! Dokonce i ty proudy jsou v rozumných mezích-nemusel bych mít tak velký regl. Jen se zeptám-máš s Leopardama zkušenost? Odpovídají ty hodnoty v tabulce? Párkrát jsem tady na fóru na zmínky o Leopardech narazil a celkem to byly pozitivní ohlasy.

Re: Náhrada spalováku za elektromotor u polomakety WW1

úte 15.05.2018 8:42

Mám s nimi velice pozitivní zkušenosti. Mám jich asi 8kusů. A vím o dalších asi 30ti provozovaných v závodních letadlech. A motory choděj
Ty hodnoty nevím jak odpovídají podle tabulek. Já používám vrtule které v tabulkách nejsou. Tak nemám porovnání.

Re: Náhrada spalováku za elektromotor u polomakety WW1

stř 16.05.2018 14:30

Asi bych zvažoval sáhnout po trošičku těžším. leopard LC4260-7T s hmotností 268g, ale elektricky lepší.
Přikládám obrázek z ecalcu.

Příkon cca 600W (41A), takže v nouzovém stavu se model uvisí. Nikoliv letový prvek, ale rezerva pro kritickou chvilku.
A při proudu 22A, tedy s příkonem 300W za dobré účinnosti to poletí kolem 10minut.

POkud si najdeš nějaký motor tak pošli SZ, projedu ti to motorcalcem.
Přílohy
Bez názvu.png

Re: Náhrada spalováku za elektromotor u polomakety WW1

čtv 17.05.2018 9:14

Tomáši, dík za doporučení, poslal jsem ti SZ.

Re: Náhrada spalováku za elektromotor u polomakety WW1

čtv 17.05.2018 12:24

Ahoj Tomáši,
to je tenhle motor?
https://www.kostkamodelcentrum.cz/obcho ... zka=110659
S jakou jsi to počítal vrtulí? Při těch 460ot/V na 4S se v popisu toho motoru za boha nemůžu dopátrat těch 600W špičkových.

Jinak jsem na rcgroups dostal tohle doporučení:

"Any motor at least 200g with Kv close to 530-550 rpm/Vwill work with a 15" prop, but given the low rpm you should use at least 10", preferably 12" pitch.

If you want a higher powered setup using 4S and a 15" prop, then Kv near 600 rpm /V should see you around 750-800W, depending on how big the motor is. Pushing up to 750-800W you should look for a motor nearer 250g minimum than 200g."


Ještě k tomu prohnání motoru ecalcem-mohlo by to být víc než 1? Jestli ne, tak klidně řekni, jestli jo, tak jsou to tyhle:
dualsky XM4255EA-6
NTM 4248
emax 4020/07
emax 4020/09
event.
ntm 4258 - ten už je ale docela těžký

Plánuju provozovat na 4s (5s se sice vejde, ale zase - hmotnost, nemám moc prostor posovat baterku dozadu). Aby vrtule vypadala alespoň trochu maketově, měla by být 15 palců min. Ono tedy kdyby měla být úplně v měřítku, tak to po přepočtu dává 18 palců, ale jsem realista-to bych buď musel mít o hodně větší motor (a baterku) a nebo naopak motor 250g s vyšším kV honit nějakým dvoj/trojčlánkem-což je nesmysl. :D I když mám podobný neobvyklý setup - AXI2826/10 2S Lipo a vrtuli 15x10. V Tabloidu 1.2m s letovkou 2.5 kg.
M

Re: Náhrada spalováku za elektromotor u polomakety WW1

čtv 17.05.2018 12:48

Vrtule tam byla APC E 16x10. Přikládám obrázky, kde je vidět i celý setup.

Na přiložených obrázcích se vidět, že jak je KV blízko k 600 ot/V, tak to na vrtuli 16x10 není a musel jsem dát 14x8.

Zatím z vybraných Leopard LC-4260-7T, pokud chceš 16".
Přílohy
lc4260_7T.png
D XM4255_16.png
NMT.png
emax402007.png
emax402009_14.png
emax402009_16.png
NMT_4258.png

Re: Náhrada spalováku za elektromotor u polomakety WW1

čtv 17.05.2018 12:59

Za sebe bych si jednou rád zkusil tohle:

APC 18x10 a obežku 150g s převodovkou řemenem. V době 3D tisku by vytištění domečků na ložiska a příslušných kol mělo být snadné.
Přílohy
Prevod.png

Re: Náhrada spalováku za elektromotor u polomakety WW1

čtv 17.05.2018 14:14

Teda Tomáši, ty jsi rychlík! Díky moc. Zatím jsem to jen rychle prolítnul, až přijdu z práce, tak to prostuduju důkladně.

Re: Náhrada spalováku za elektromotor u polomakety WW1

čtv 17.05.2018 16:15

TomasC píše:Za sebe bych si jednou rád zkusil tohle:

APC 18x10 a obežku 150g s převodovkou řemenem. V době 3D tisku by vytištění domečků na ložiska a příslušných kol mělo být snadné.

Máš nějak ověřené, že ta tištěná kola budou mít nějakou rozumnou životnost?

Re: Náhrada spalováku za elektromotor u polomakety WW1

čtv 17.05.2018 17:35

Nemám a rád bych to zkusil.

Re: Náhrada spalováku za elektromotor u polomakety WW1

čtv 17.05.2018 18:29

Ja mám dobré skúsenosti so Sunnysky motormy, ale také veľké nepoužívam. Dobrá cena, kvalita a výkon.
https://sunnyskyusa.com/products/sunnys ... 5671813519

Sunnysky X3520-520KV
http://www.buddyrc.com/sunnysky-x-serie ... motor.html
Přílohy
3520.png
3520-520kv.png
Naposledy upravil juraj.jurej dne čtv 17.05.2018 19:29, celkově upraveno 1
Odeslat odpověď