RCmania.cz - web pro modeláře a modely http://rcmania.cz/ |
|
Náhrada spalováku za elektromotor u polomakety WW1 http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=7&t=79022 |
Stránka 4 z 4 |
Autor: | TomasC [ čtv 17.05.2018 18:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Náhrada spalováku za elektromotor u polomakety WW1 |
To vypadá velmi dobře. Díky. |
Autor: | kope [ pát 18.05.2018 18:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Náhrada spalováku za elektromotor u polomakety WW1 |
Díky Tomášovi a Jurajovi za výstupu z Ecalcu. Sice jsem se ještě nedostal k podrobnému prozkoumání všech parametrů, ale zatím to vypadá na toho Leoparda. Mluví pro něj možnost mít 16 palců vrtuli a to, co psal Tomáš ve svém prvním příspěvku - dostatek výkonu na plný plyn, ještě rozumná letová doba při polovičním plynu, kdy je ale pořád ještě dost výkonu na pohodový let. Sunnysky taky vypadá dobře, ale nepovedlo se mi najít prodejce v ČR. |
Autor: | kope [ čtv 07.06.2018 18:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Náhrada spalováku za elektromotor u polomakety WW1 |
Dneska jsem se dostal k měření motoru Leopard LC-4260-6T. Ukázalo se totiž, že původně uvažovaný motor LC-4260-7T má trochu jiné parametry, než je uvedeno na většině webů a i na webu výrobce. Místo uváděných 460 ot/V má jen 420 ot/V. To už by asi na 4S bylo málo, takže jsem po konzultaci s Tomášem (ještě jednou děkuji) šel do LC-4260-6T, který má 480 ot/V. Mimochodem, v Ecalcu jsou kupodivu pro ten motor uvedené ty neodpovídající ot/V. Regulátor byl HTL 45A zakoupený před dávnou dobou v BEL, baterie nová 4S GensAce 4000 mAh 25C První měření bylo pro jistotu "jen" s vrtulí 15x10. Přeci jen motor má o trochu víc ot/V než původně předpokládané, tak jsem chtěl začít zvolna. Při plně nabité baterii (byl to její první cyklus) watmetr ukázal toto cca 1/2 plynu odběr 25A, 408W plný plyn odběr 29A, 500W Pak jsem vyměnil vrtuli za 16x10, baterku jsem nedobíjel, po zapojení watmetr ukázal 16,23V. A naměřil jsem toto: 1/2 plynu odběr 30A, 440W plný plyn odběr 39A, 500W, napětí pokleslo k 14,8V Zdál se mi divný ten průběh, tak jsem dohledal návod k reglu a změnil jsem nastavení (počet článku na 4S a časování). Dobil jsem baterku a testoval jsem znovu s vrtulí 16x10: cca 1/8 plynu odběr 4A 56W cca 1/2 plynu odběr 20A 340W plný plyn odběr 35A 550W, napětí kleslo k 15,6 V To jsou kupodivu o trochu nižší hodnoty, než ukazuje e-calc. Nicméně za vrtulí byl i při téhle konfiguraci vítr, až to bylo nepříjemné . Je možné, že v reglu může být divně nastavený ještě i rozsah plynu (v návodu jsem nenašel, jestli se vůbec dá nastavit) a ten to ovlivní? Přijde mi totiž divné, že při polovičním plynu je odběr 20A a při plném "jen" 35A. Čekal bych dvojnásobek-nebo to je špatná úvaha? V modelu bude jiný regl (YEP 60A), ale ten budu mít až ve středu, tak to s ním testnu. Nevím jestli má cenu jít ještě do o kousek větší vrtule (17x10?), abych se dostal k těm 600 W na plný plyn? |
Autor: | Amper [ čtv 07.06.2018 20:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Náhrada spalováku za elektromotor u polomakety WW1 |
jak dlouho jsi testoval ? Jde me o to zda napeti pokleslo z duvodu vybiti a nebo kvuli zatezi. Pokud by baterka udrzela napeti tak jsi na 600W ktere cekas ale kdyz vidim ty poklesy tak bych tu 17x10 ani nedaval, podle mne to ta baterka stejne lepe neda. Spis bych zauvazoval o baterce s vyssima C ale ta bude tezsi takze chce rozmyslet zda to stoji za to. |
Autor: | kope [ čtv 07.06.2018 20:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Náhrada spalováku za elektromotor u polomakety WW1 |
Podle mne to byl pokles kvůli zátěži. Po přidání plného šlo napětí dolů skoro hned, tak 30 sec. Ale to jsou jen hrubé odhady, čas jsem neměřil. |
Autor: | kope [ čtv 14.06.2018 22:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Náhrada spalováku za elektromotor u polomakety WW1 |
Tomáši díky. Myslím, že zůstanu u původní 16x10. |
Stránka 4 z 4 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |