Autor |
Zpráva |
coro
|
Napsal: pon 21.11.2016 10:15 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.5.2006 Příspěvky: 9047 Bydliště: Bratislava dnv SK
|
elektromotor má 3 zaujímavé parametre - KV (otáčky na volt naprázdno), Rd (Odpor vinutia) a I0 (prúd naprázdno). (KV určuje aké vrtule pri akom napätí utočí, Rd aký prúd je použiteľný, a I0 je prúd naprázdno a určuje niečo ako kvalitu železa statoru - hodí sa viacmenej len pre porovnanie motorov s rovnakým KV a Rd..). Z tých troch parametrov nakreslí program ako DriveCalc krivky otáčiek, prúdov, výkonu a účinností pre celý rozsah možného použitia, a ak sú správne, tak to naozaj sedí.
K nim môže byť zaujímavé aj maximum otáčok ktoré motor znesie (nielen aby sa neroztrhal na kusy, ale ani nejak nedeformoval či nezvonil), a maximálna teplota (magnety z neodymom by sa pri prekročení odmagnetovali a stali sa zbytočnými plieškami čo vôbec nefungujú..) - to určuje pri konkrétnom chladení a konkrétnej účinnosti aj nejaký maximálny výkon, to by ale skorej mal byť len úplne orientačný údaj.
V bežných cenníkoch vidím skorej opačný postup, od najničnehovoriacejších parametrov uvedených akoby boli najdôležitejšie, až po niekedy úplne chýbajúce tie skutočné.
Napríklad ak na presne rovnaký motor nalepíš magnety čo znesú 120 stupňov namiesto takých čo znesú len 90, môžeš naň napísať možno aj o tretinu vyšší výkon. Nič sa pritom pre rozumné využitie na lepšej účinnosti, nezmenilo.. Samozrejme sú využitia kde tie lepšie magnety potrebuješ, ale to príde až neskoro po stave kedy sa na fórach už nebudeš potrebovať na nič pýtať.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Nemesis
|
Napsal: pon 21.11.2016 20:15 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 2.4.2011 Příspěvky: 170
|
coro píše: Ten počet závitov znamená presne to ako sa volá - je to počet závitov drátu na statore. Ale kým je rovnaký rozmer, musí byť drát tenší, aby sa tam zmestil, a je samozrejme aj dlhší aby to obtočil viackrát - tým stúpa odpor a nutne klesá maximálny prúd čo motor znesie. Takže klesá aj výkon ktorý motor na rovnakom napätí znesie. Funguje to ale trochu ako prevodovka - čím viac závitov, tým sa točí pomalšie a má vyšší moment a môžeš teda dať väčšiu vrtuľu. Len klesá ten maximálny povolený prúd. ako už som písal s počtom závitov nutne klesá a tým aj výkon. Ak tomu ale zvýšiš napätie, napríklad dal by si 3s lipo namiesto 2s, skočíš s otáčkami zas o tretinu vyššie a musíš vrtuľu dať menšiu, ale ten výkon je (pri tom rovnakom prúde) o tú tretinu vyšší.
a2212 je väčší motor - dĺžka statoru je 12mm namiesto 8mm. Ber to ako úplne iný motor. Čím je motor väčší, mal by pri rovnakom KV zniesť väčší prúd (v skutočnosti klesá KV a stúpa moment, prirovnakom počte závitov - čo je dobre, lebo sa dostaneš k použiteľným otáčkam pri menšom pošte závitov, menšom odpore, teda možnom vyššom výkone..). Ale vyššia hmotnosť motoru samozrejme modelu vadí, Ak by si ale musel vpredu dovažovať, je lepšie dať väčší motor - s rovnakým výkonom si poradí lepšie, mal by byť proste lepší len je ťažší. Stačí ak dodržíš KV, na počty závitov nemáš čo pozerať, to je vec výrobcu.
Preto teda použi doporučený komplet a musí to byť ten správny, aj číslo za lomítkom (počet závitov) a teda aj KV (počet otáčok na 1 volt). Je to vlastni vyroba modelu...tak mam zkusit ten motor 2212/10T 1400kv + triclanek?...ten motor je asi o 20g tezsi tak posunu malinko baterku dozadu a vyvazim to...
|
|
Nahoru |
|
|
coro
|
Napsal: pon 21.11.2016 21:29 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.5.2006 Příspěvky: 9047 Bydliště: Bratislava dnv SK
|
Nemesis píše: Ano, kluci tady na foru doporucili a2208 14kv + dvouclanek (letalo to s tim dobre...)a ted koukam .... Keď to lietalo dobre na dvojčlánok a KV1400, je prechod na trojčlánok podľa mňa prehnane veľká zmena, nevidím na to dôvod. Ale kúpiť väčší motorček (o pár gramov) s rovnakým KV, nemusí byť na škodu - viac znesie, ľahšie si poradí s rovnakou vrtuľou, t.j. mal by bežať účinnejše a menej sa zohrievať. Ale mierne sa aj zvýši výkon, lebo bude maž menší odpor a neklesnú tak otáčky. Tak aby si nepreťažil baterky - písal si že aj tie dopadli zle. To ale v prípade potreby doladíš vrtuľou, alebo dokonca tak malý prebytok sa môže uregulovať aj len kniplom plynu. To že by baterka odišla kvoli priveľkému odberu sa mi úplne nezdá, žeby sa zničili priveľkým odberom, dnešné lipolky by mali vydržať 20C úplne v pohode a to je pre 1000mAh lipolky 20A - čo je pre tieto maličké motory bohate nad možnosti. Takže zostaň pri dvojčlánku, mierne lepší motor 2212 s KV 1400 môže byť, a pozisťuj či baterku nenafúkol nabíjač alebo príliš hlboké vybitie.
|
|
Nahoru |
|
|
Nemesis
|
Napsal: pon 21.11.2016 22:16 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 2.4.2011 Příspěvky: 170
|
coro píše: Keď to lietalo dobre na dvojčlánok a KV1400, je prechod na trojčlánok podľa mňa prehnane veľká zmena, nevidím na to dôvod. Ale kúpiť väčší motorček (o pár gramov) s rovnakým KV, nemusí byť na škodu - viac znesie, ľahšie si poradí s rovnakou vrtuľou, t.j. mal by bežať účinnejše a menej sa zohrievať. Ale mierne sa aj zvýši výkon, lebo bude maž menší odpor a neklesnú tak otáčky. Tak aby si nepreťažil baterky - písal si že aj tie dopadli zle. To ale v prípade potreby doladíš vrtuľou, alebo dokonca tak malý prebytok sa môže uregulovať aj len kniplom plynu.
To že by baterka odišla kvoli priveľkému odberu sa mi úplne nezdá, žeby sa zničili priveľkým odberom, dnešné lipolky by mali vydržať 20C úplne v pohode a to je pre 1000mAh lipolky 20A - čo je pre tieto maličké motory bohate nad možnosti. Takže zostaň pri dvojčlánku, mierne lepší motor 2212 s KV 1400 môže byť, a pozisťuj či baterku nenafúkol nabíjač alebo príliš hlboké vybitie. Dobře díky moc...koupim ten 2212/10 1400kv a dvouclanek...vrtuli teda necham...
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|