Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Elektro setup pro velký warbird
PříspěvekNapsal: čtv 07.12.2017 15:56 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 20.6.2010
Příspěvky: 462
Bydliště: Vysočina
No s tim plynem to asi trošku problém bude, lítám skoro pořád plnej, ale jsem smířenej s tím, že se budu muset naučit létat "jinak". Každopádně motor, regl a barerie bych měl asi vybrané, jen to bude chtít laborovat s tou vrtulí, abych udělal nějakej kompromis mezi výkonem, rychlostí, spotřebou a zatížením motoru. To asi bude trošku boj, ale musí to nějak jít :-O Spotřeba, teplota i potřebný tah jdou měřit, tak až bude sestava doma, tak si začnu hrát :-)


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektro setup pro velký warbird
PříspěvekNapsal: čtv 07.12.2017 16:28 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 10762
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
Co si pamatuji z Velkého cirkusu, tak tam se piloti Tempestů hodně dobírali piloty Hurricanů.

Těším se na info o stavbě. Přeci jen střihačky jsou prima. Výkonově bych se pohonu nebál, jde spíš o tom, aby z technických komplikací nevzniklo rozčarování.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektro setup pro velký warbird
PříspěvekNapsal: čtv 07.12.2017 21:11 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 7.12.2017
Příspěvky: 2
Bydliště: Sokolnice
Zdravím Liberk
Tempest má stejné osazení jako He 72 Kadet t.j. Gigatex 7000 a regl Jeti Spin 300. Kadet má max odběr 135A s vrtulí 26/12 Xoar , Tempest 155A s vrtulí PT 26/12 (motory nemají úplně stejné kv). Start je tak na 2/3 plynu a opravdu se musí pracovat s plynem (vodorovný let je do 40A) a hodně chladit, po prvních letech jsem odvrtal laminát mezi výfuky, kvůli lepšímu chlazení. S motory které mají chodit nad 100A se nevyplatí moc experimentovat, koupil jsem číňana motor a 160A regl, původně do Tempestu, ale když s vrtulí 22/12 začal brát 200A a okamžitě mu odešla ložiska, tak jsem to přehodnotil a mám jenom Gigatexy a Hackery. Malé motory není problém, tam nějaké menší % účinnosti nevadí, ale u příkonu 6,5kW je to už rozdíl.
Luděk


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektro setup pro velký warbird
PříspěvekNapsal: čtv 07.12.2017 22:43 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 15.9.2009
Příspěvky: 35
Bydliště: Brno
Ahoj Liberk,
ještě doplním Luďu, hlavně nedávej vrtule s malým stoupáním. Tomáš to už zmiňoval. Tyhle olověné sáně mají plošné zatížení 110g/qdm a víc, tj pomalu nepoletí, musíš mít pohon co má teoretickou pitchspeed někde u 170km/h abys mohl ve vzduchu ubrat na 60-70% plynu. To se potom budeš flákat kolem 90-100km/h s malým odběrem a vrtule ti nebude brzdit. Mocný proud to bude brát na zemi a při startu, ale to jsou chvilky. Při nulové rychlosti ti bude možná vrtule trochu řvát, ale od 25km/h se to spraví a pod 50km/h to stejně nepoletí. Warbirda při statru stejně musíš rozjet alespon 50m jinak to blbě vypadá a hrozí utrhnutí a při vzletové rychlosti ti vrtule už pěkně funguje. Na Lavočce mám poměr stoupání /průměr 0,65 a pod to bych asi nešel.
J


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektro setup pro velký warbird
PříspěvekNapsal: pát 08.12.2017 9:23 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 20.6.2010
Příspěvky: 462
Bydliště: Vysočina
Pánové, děkuji moc za konkrétní příklady, jen mě trošku děsíte, myslel jsem si, že to není tak náročné na tu výbavu, začínám přemýšlet, jestli přece jen nebude lepší trošku čouhající hlava spalovacího motoru, i když by mě to mrzelo. Jakého letového času se dá s tím Tempestem dosáhnout, při trošku svižnějším létání odpovídající stíhačce?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektro setup pro velký warbird
PříspěvekNapsal: pát 08.12.2017 13:19 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.12.2009
Příspěvky: 573
Bydliště: Rakovník
Pak dej vědět jak jsi to vyřešil,
Na takhle velký éro je ta 21 vrtule malá (nebo mě to přijde,třeba se pletu)
Pak mě tedy vychází že to chce větší motor než GA-6000, který zvládne větší vrtuli a zvládne to zatížení v režimu na 3/4 až plný plyn.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektro setup pro velký warbird
PříspěvekNapsal: pát 08.12.2017 14:55 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
LibcaR1100S píše:
... Jakého letového času se dá ...

To máš jednoduchou násobilku. Kolik "Céček" bude průměrný letový odběr, takový zlomek z hodiny poletíš.
Mám v éru 6s 5000mAh (to 2x, je to dvoumotor), průměrný odběr do 10C, létám 5 minut časovač, pak kolo dvě na přistání, celkem s pojížděním tak 6 minut a dobíjím cca 80% kapacity. Většina letu se odehrává na plný plyn, podle GPS to letí tak 150km/h. Nabíjím do 30 minut, mám 2 letová osazení.

Při předpokladu průměrného odběru 100A a baterek 8000mAh to dělá 12,5C a tudíž letový čas kolem 1/12,5 hod, to jest necelých 5 minut.
Nezbývá než doufat že to poletí při menším příkonu :|

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektro setup pro velký warbird
PříspěvekNapsal: pát 08.12.2017 15:18 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.8.2005
Příspěvky: 4945
Bydliště: Šternberk, ČR
Obrázky: 0
LibcaR1100S píše:
... Jakého letového času se dá ...

Kdysi jsem pro hrubý odhad spáchal jednoduchou kalkulačku (v pravém sloupci). Možná pomůže.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektro setup pro velký warbird
PříspěvekNapsal: pát 08.12.2017 21:03 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 20.6.2010
Příspěvky: 462
Bydliště: Vysočina
TomasC píše:
Co si pamatuji z Velkého cirkusu, tak tam se piloti Tempestů hodně dobírali piloty Hurricanů.

Těším se na info o stavbě. Přeci jen střihačky jsou prima. Výkonově bych se pohonu nebál, jde spíš o tom, aby z technických komplikací nevzniklo rozčarování.



To asi jo, Hurricane byl o dost pomalejší než Tempest, na druhou stranu nebýt Hurricanů, tak by se Tempest ke slovu nikdy nedostal. Navíc mě se hodí, že byl relativně pomalý, alespoň může pomaleji létat i jako model. Určitě sem stavbu dám, až bude hotovo trošku víc a něco mám i na FB, kde mám skupinu jen o vojenských letadlech, ale FB sem zrovna nepatří..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektro setup pro velký warbird
PříspěvekNapsal: pát 08.12.2017 21:13 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 20.6.2010
Příspěvky: 462
Bydliště: Vysočina
Při předpokladu průměrného odběru 100A a baterek 8000mAh to dělá 12,5C a tudíž letový čas kolem 1/12,5 hod, to jest necelých 5 minut.
Nezbývá než doufat že to poletí při menším příkonu :|[/quote]


No, to není zrovna moc času, tak bych holt použil taky 10000mAh baterie, ale rád bych se dostal alespoň na 5 min letového času, plus rezerva na přistání, pokud by to nebylo reálné, tak půjdu radši do benzínu a smířím se s tím, že holt bude koukat hlava motoru.. :-(


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektro setup pro velký warbird
PříspěvekNapsal: pát 08.12.2017 21:34 
Mazák
Mazák

Registrován: 15.2.2016
Příspěvky: 501
Bydliště: Frýdek-Místek
TomasC píše:
Co si pamatuji z Velkého cirkusu, tak tam se piloti Tempestů hodně dobírali piloty Hurricanů.

Těším se na info o stavbě. Přeci jen střihačky jsou prima. Výkonově bych se pohonu nebál, jde spíš o tom, aby z technických komplikací nevzniklo rozčarování.



Nene, piloti Tempestů si dobírali piloty Spitfirů. Hurricane v době kdy začaly létat Tempesty už byly mimo službu. Alespoň teda jako stíhací. Jestli ještě někde dosluhovaly jako bombardovací nebo bitevní nevím.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektro setup pro velký warbird
PříspěvekNapsal: sob 09.12.2017 5:54 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20822
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Pustili se do sebe navzájem, špičkovali se piloti obou typů a nakonec to Pierre uklidnil výkladem jaké ten který typ má výhody či nevýhody protože sám létal oboje. Dal bych výňatek textu ale to co je na netu ke stažení má zrovna v tom místě nějaké pošramocení, vůbec to pdf je mizerné.

To s tím časem letu, to je tak trochu nevýhoda elektro s větším výkonem :? Ani se s tím nedá odlétat sestava třeba na polomaketách, chce to alespoň 8-10 minut. No, zatím po soutěžení netoužím a ty letové časy - třeba na akcích jen málokoho pustí do vzduchu na delší dobu...

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektro setup pro velký warbird
PříspěvekNapsal: pon 11.12.2017 8:49 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 20.6.2010
Příspěvky: 462
Bydliště: Vysočina
Ten letový čas mě trošku vadí, na akcích je to jedno, tam se létá 4 min, ale na normální odpolední polétání to úplně není, budu muset ten pohon ještě zvážit, je to v téhle kategorii o dost náročnější a nákladnější, než jsem si myslel :-O


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 27 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz