RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://rcmania.cz/

Elektro setup pro velký warbird
http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=7&t=82572
Stránka 1 z 2

Autor:  LibcaR1100S [ stř 06.12.2017 11:34 ]
Předmět příspěvku:  Elektro setup pro velký warbird

Ahoj kolegové, stavím Hawker Hurricane v měřítku 1/4.5 o rozpětí 2,75m a předpokládané celkové hmotnosti podle výrobce cca 15-16kg. Z důvodu malé haubny a poměrně subtilní kce bych model rád elektrifikoval, ale mám s takto velkým elektrem nulové zkušenosti, tak bych chtěl poprosit někoho, kdo podobný model provozuje o praktické zkušenosti. Prozatím jsem si vyhlédl motor Dualsky GA 6000.9 a regl 120A, ale nevím, jestli to bude dostačovat, jakou použít kapacitu baterií při konfiguraci 12S atd., celkem v tom tápu.. :-O

Autor:  Mic-74 [ stř 06.12.2017 13:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Elektro setup pro velký warbird?

LibcaR1100S píše:
Ahoj kolegové, stavím Hawker Hurricane v měřítku 1/4.5 o rozpětí 2,75m a předpokládané celkové hmotnosti podle výrobce cca 15-16kg. Z důvodu malé haubny a poměrně subtilní kce bych model rád elektrifikoval, ale mám s takto velkým elektrem nulové zkušenosti, tak bych chtěl poprosit někoho, kdo podobný model provozuje o praktické zkušenosti. Prozatím jsem si vyhlédl motor Dualsky GA 6000.9 a regl 120A, ale nevím, jestli to bude dostačovat, jakou použít kapacitu baterií při konfiguraci 12S atd., celkem v tom tápu.. :-O


Moc neporadím, ale mám GA 6000.9 v 3D akrobatu (8.5 kg)
Regl 120A baterky 12s/5000 mAh. Letový čas 7-8 minut.
Vrtule 25/10 nebo 24/12.
Myslím si že ten motor bude málo, poletí to,ale asi tak nějak vlažně, nevím snad někdo poradí víc.

Edit: viděl bych tam alespoň ekvivalent za 80 benzín.
Míra

Autor:  LibcaR1100S [ stř 06.12.2017 14:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Elektro setup pro velký warbird?

Mic-74 píše:
Moc neporadím, ale mám GA 6000.9 v 3D akrobatu (8.5 kg)
Regl 120A baterky 12s/5000 mAh. Letový čas 7-8 minut.
Vrtule 25/10 nebo 24/12.
Myslím si že ten motor bude málo, poletí to,ale asi tak nějak vlažně, nevím snad někdo poradí víc.

Edit: viděl bych tam alespoň ekvivalent za 80 benzín.
Míra



Děkuji, každé info dobré, ten Hurricane je 60ccm éro, velice pěkně létá i s Titanem 62 a to není žádný dravec, tak těžko říct. Původní model je osazen motorem Turnigy C80100, ale tuhle značku jsem si moc neoblíbil, tak hledám něco lepšího. Pak ještě Gigatex 7000, co jsem viděl někde na youtubu v Tempestu 2.5m a létá s ním celkem dost svižně, ale v podstatě je to parametrově stejný, jak ten Dualsky. No a pak ještě Axi 5360, ale je to novinka a ještě jsem toho o něm z provozu moc nenašel..

Autor:  TomasC [ stř 06.12.2017 14:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Elektro setup pro velký warbird?

Navrhoval bych opsat pohon z nějakého 2,2metrového akrobatu a dát menší průměr vrtule. Tím se zvedne letový čas.
U Hurricane nebude požadavek na visení, ale slušný let.

viewtopic.php?f=15&t=76627#p1290274
viewtopic.php?f=15&t=76627&start=135#p1307135
Vrtuli 21x13

Autor:  Austria-P [ stř 06.12.2017 15:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Elektro setup pro velký warbird?

K tomu motoru Dualsky a jeho doporuceni pro modely jsem nasel nejake informace zde: https://www.lindinger.at/de/flugzeuge/a ... gLzkPD_BwE

K posouzeni vhodne motorizace bych se dale i orientoval tabulkou doporucenych vykonu: https://www.horejsi.cz/DataFiles/dualsky/motocalc.pdf

Autor:  Mic-74 [ stř 06.12.2017 15:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Elektro setup pro velký warbird

Jestli to s 60 lítá dobře, tak to bude dobrý i s tou GA-6000 to je podobný výkon, jen ta vrtule co psal Tomáš bude asi málo, nebo vzít GA-6000.8 ten má větší otáčky.

Autor:  TomasC [ stř 06.12.2017 17:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Elektro setup pro velký warbird

Mic-74 píše:
ta vrtule co psal Tomáš bude asi málo, nebo vzít GA-6000.8 ten má větší otáčky.


Klidně bych nechal .9 (kv=160). S 21x13 APC to e-calc odhaduje na 71A. Případné ubrání je ještě s dobrou účinností.
Je potřeba se podívat na to, jak létají makety/polomakety. Spíše na 1/2 - 3/4 plynu. Naproti tomu akrobat letí (drží ve vzduchu) tak na 10%-20% plynu.

Ale tohle je potřeba doladit podle pilota a jeho zvyklostí.

Autor:  LibcaR1100S [ stř 06.12.2017 20:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Elektro setup pro velký warbird

Pánové, děkuji za vaše rady a názory, asi zkusím ten Dualsky.9, má nižší KV a větší vrtule bude modelu slušet. I já si myslím, že warbird má oproti akrobatu vyšší nároky a stejně potřebuji váhu na čumák, tak bych použil baterii minimálně 6S 4000mAh v konfiguraci 2S2p, abych měl k dispozici alespoň těch 8000mAh, případně 10000. Ten motor jsem studoval na netu, ale realita může být vždycky jiná, proto jsem rád i za osobní zkušenost. Jak je na tom ten motor s kvalitou? Na flyinggiants jsem četl, že mělo pár lidí problémy s vibracemi z důvodu nekvalitní hřídele, ale většina si ho chválí.

Autor:  Mic-74 [ stř 06.12.2017 21:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Elektro setup pro velký warbird

Mám oba motory 8 i 9, kvalita se mě zdá dobrá, ten osmičkovej má přes 200 startů.
Větší problém je regl, původní Dualsky 130A opto po 200 startech odešel, zkusil jsem Foxy 120A, to byla tragedie, teď tam mám 160 Hobbywing a taky to není ono, vypadává synchronizace.
Ještě mám vyzkoušenej Graupner, ten se zdá být ok (má krásně plynulý rozběh)
Regl tedy buď Dualsky, nebo jsem přemýšlel nad JETI 135 Opto.
Je vidět že si stím motorem každý regl neporadí.

Autor:  LibcaR1100S [ stř 06.12.2017 22:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Elektro setup pro velký warbird

Mic-74 píše:
Mám oba motory 8 i 9, kvalita se mě zdá dobrá, ten osmičkovej má přes 200 startů.
Větší problém je regl, původní Dualsky 130A opto po 200 startech odešel, zkusil jsem Foxy 120A, to byla tragedie, teď tam mám 160 Hobbywing a taky to není ono, vypadává synchronizace.
Ještě mám vyzkoušenej Graupner, ten se zdá být ok (má krásně plynulý rozběh)
Regl tedy buď Dualsky, nebo jsem přemýšlel nad JETI 135 Opto.
Je vidět že si stím motorem každý regl neporadí.




Super, to rád slyším, alespoň ohledně toho motoru, ten regl buď risknu od toho Dualsky, nebo Jeti, asi si s tím moc reglů fakt nerozumí, protože v americe na regly ve spojení s tímhle motorem hodně lidí nadává, obzvláště Castle. Jinak v mém případě, než já odlétám 200 letů, to je tak 5 let :-D

Autor:  TomasC [ čtv 07.12.2017 10:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Elektro setup pro velký warbird

LibcaR1100S píše:
... a větší vrtule bude modelu slušet.....
Na tuhle úvahu spíš pozor. Spalovák s velkou vrtulí bude dobře chodí na volnoběh, ale má malý maximální výkon (moje zkušenost). Elektromotor s velkou vrtulí skvěle táhne, má velký výkon, ALE rychle dojdou baterky a někdy něco začne hořet.

70A při 50V (pro jednoduchost) dělá 3500W, když bude mít motor účinnost 85% tak je nutno uchladit topení přes 500W. A opět elektromotor nepoběží blbě jako přehřátý spalovák. Motor bude pracovat, ale nejprve začne měnit barvu a pokud se bude pokračovat, tak některé části motoru začnou měnit skupenství. :wink:

A změna vrtule z 21" na 25" přinese změnu ze 70A na 120A...

Autor:  LibcaR1100S [ čtv 07.12.2017 11:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Elektro setup pro velký warbird

TomasC píše:
Motor bude pracovat, ale nejprve začne měnit barvu a pokud se bude pokračovat, tak některé části motoru začnou měnit skupenství. :wink:

A změna vrtule z 21" na 25" přinese změnu ze 70A na 120A...



To je celkem nepříjemné, pomohlo by změnit motor s nižším KV? Ještě jsem koukal na tenhle setup p. Mrkvici, zkusil bych ho nějak kontaktovat, s tou velkou vrtulí to úplně jinak vypadá a má to i "motorovější" zvuk, ale pokud je to blbost, tak to ani zkoušet nebudu. On ten Hurricane bude mít větší problém s chlazením, než Tempest, toho jsem si vědom.. :-(



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Autor:  Mic-74 [ čtv 07.12.2017 11:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Elektro setup pro velký warbird

Ten motor vydrží hodně, má i velký plášť a uchladí se,
Ta 21 vrtule je pro něj hrozně málo, myslím že by zvládnul 22 nebo 23 vrt. Já sním lítal 25/10 a teď jsem zkoušl (jen na zemi) PT 24/12, odběr 110A stou 25/10 odběr 102A.
Já vím že na toho Akrobata je to jiný.
Tady v sekci donwload je na stažení specifikace GA6000 a tabulka vrtulí a odběrů.
http://dualsky.com/motor/GAV2.shtml

Autor:  LibcaR1100S [ čtv 07.12.2017 12:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Elektro setup pro velký warbird

Mic-74 píše:
Ten motor vydrží hodně, má i velký plášť a uchladí se,
Ta 21 vrtule je pro něj hrozně málo, myslím že by zvládnul 22 nebo 23 vrt. Já sním lítal 25/10 a teď jsem zkoušl (jen na zemi) PT 24/12, odběr 110A stou 25/10 odběr 102A.
Já vím že na toho Akrobata je to jiný.
Tady v sekci donwload je na stažení specifikace GA6000 a tabulka vrtulí a odběrů.
http://dualsky.com/motor/GAV2.shtml




Tak pokud to máš vyzkoušené, tak bych koupil motor 6000.9, regl 130A, barerky a vrtule bych otestoval, sice to bude stát něco navíc, ale odběr, teplota atd. se dá poměrně dobře změřit a uvidí se, jaká vrtule bude nejvhodnější :-O

Autor:  TomasC [ čtv 07.12.2017 15:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Elektro setup pro velký warbird

OK, já to tedy, pokud dovolíte, napíšu napřímo. Až budeš létat s Hurricanem, tak udržíš se a nebudeš mít trvale plný plyn??
Pokud na tuhle otázku existuje stín pochybnosti, tak je potřeba dát malou vrtuli, aby něco nezačalo hořet.

Převzít přímý setup z akrobata je chyba. Je potřeba dát vrtuli s větším stoupáním, protože polomaketa/maketa poletí rychleji. A myslet na plyn v průběhu celého letu.

Dělal už jsem pár setupů pro velké modely maket (spíše cca 10článků), ale největším problémem je přechod pilota ze spalováku na elektriku. Nechová se to stejně, jsou tam jiné problémy a jiné výhody. Je potřeba se problémům se vyhnout nebo je minimalizovat a výhody využít.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/