Autor |
Zpráva |
juraj.jurej
|
Napsal: pon 19.03.2018 12:11 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.3.2012 Příspěvky: 4036 Bydliště: SK Obrázky: 6
|
Táto funkcia reverzu sa používa pri lietadlách hlavne pri hydroplánoch. Keď potrebuješ vicúvať od brehu. Majú ju aj tieto Aerostar ESC: https://hobbyking.com/en_us/aerostar-rv ... -2-6s.htmlPri brzdení za letu by to mohlo byť podla mňa nebezpečné, pretože by sa vyrušil dosť vztlak a model by spadol, ale možno na citlivé dobrzdievanie pri malej rýchlosti by to fungovalo. Neviem Myslím si, že klas. brzdy a klapky na spomalenie sú vhodnejšie.
_________________ FrSky Tandem X20
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
MiHaj
|
Napsal: pon 19.03.2018 12:35 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 6.6.2016 Příspěvky: 24
|
ellet píše: Na netu je dost grafů ze kterých vyplývá, že při cca 3,5V/čl už tam toho moc není. Měření celkového napětí baterie (a z toho odvozené napětí článku) je další problém, protože mezi články může být (a je vždycky) nějaký rozdíl. Nejslabší článek se dostane při zátěži během několika vteřin (od cca 3,3V) na 2,5V a ostatní můžou mít (a mají klidně minimálně) cca 3,5V. Z toho vyplývá u baterie 3S ...3,5+3,5+2,5=9,5V a z toho cca 3,2V/čl. To považuji za minimum, které se mně osvědčilo na zákl. této zjednodušené úvahy. Nejlepší je ale určitě měření každého článku zvlášť ale to už je jiné téma. To se mi zdá rozumné. Ohlídám si to ještě senzorem, abych měl jistotu. Díky.
|
|
Nahoru |
|
|
Roman_rc.pilot
|
Napsal: pon 19.03.2018 12:35 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 25.2.2018 Příspěvky: 346 Bydliště: Opava ČR Obrázky: 5
|
Jasne, vzhledem k tomu, ze ta funkce tam je, tak predpokladam, ze je na to staveny. Nicmene to mozna pouziju tak jednou, proto jsem se jen zeptal ☺
_________________ John Deere 9620RX Väderstad Spirit ST600s Krampe Halfpipe HP20 Amazone UX5200 FrSky Tandem X20PRO
|
|
Nahoru |
|
|
Roman_rc.pilot
|
Napsal: pon 19.03.2018 12:39 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 25.2.2018 Příspěvky: 346 Bydliště: Opava ČR Obrázky: 5
|
Juraj.jurej: Mluvim o dobrzdeni na ZEMI!!!! Ve vzduchu by me to nenapadlo!!!
_________________ John Deere 9620RX Väderstad Spirit ST600s Krampe Halfpipe HP20 Amazone UX5200 FrSky Tandem X20PRO
|
|
Nahoru |
|
|
juraj.jurej
|
Napsal: pon 19.03.2018 14:28 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.3.2012 Příspěvky: 4036 Bydliště: SK Obrázky: 6
|
Roman_rc.pilot píše: Juraj.jurej: Mluvim o dobrzdeni na ZEMI!!!! Ve vzduchu by me to nenapadlo!!! Možno niekoho áno. Na zemi to môže fungovať OK. (to som zle pochopil, myslel som pri pristáti, nie po)
_________________ FrSky Tandem X20
Naposledy upravil juraj.jurej dne úte 03.04.2018 20:02, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
ellet
|
Napsal: pon 19.03.2018 14:58 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 12.2.2016 Příspěvky: 1986 Bydliště: Vysočina, ČR
|
MiHaj píše: To se mi zdá rozumné. Ohlídám si to ještě senzorem, abych měl jistotu. Díky Ten popis není vyčerpávající, ber to jako vodítko. U starších baterií klesne napětí při zátěži víc (vnitřní odpor) a při měření na prázdno pak vidíš "lepší" zbývající hodnotu. Chce to trochu cit a rozpoznat, kdy baterku vyhodit. Ale už mlčím, do tohoto vlákna tato problematika moc nepatří.
|
|
Nahoru |
|
|
Atto
|
Napsal: pon 19.03.2018 15:25 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.9.2008 Příspěvky: 608
|
Standa Stuchlý píše: ... Další věcí je, co na to bude říkat regulátor, když motor roztočíš, nebo budeš chtít roztočit na opačnou stranu v jeho běhu... Presne tak. Väčšina regulátorov, ktoré majú možnosť reverzovať smer otáčania ďalším kanálom, môže reverzáciu urobiť až po úplnom zastavení motora. Ani brzda nemusí pomôcť. Pokiaľ je model v pohybe určitou rýchlosťou, tak motor sa bude stále točiť. Síce pomalšie, ale bude. A regulátor z toho bude zmagorený. Urobil som pokus: na motor som nasadil aku-vŕtačku. Keď som ju roztočil správnym smerom a regulátoru pridal plyn, brzda odbrzdila, motor sa nebránil (dalo by sa povedať, že spolupracoval) a s ďalším pridaním plynu dokonca on poháňal vŕtačku. Keď som ju rozročil opačným smerom, brzda (logicky) brzdila, po pridaní plynu regulátoru brzda (logicky) odbrzdila, ale regulátoru sa to vôbec nepáčilo. Pohonná jednotka vydávala škrípavé zvuky, ako keď nie je dobre pripojená jedna fáza. V tomto režime sa motor a regulátor "nechytal".
|
|
Nahoru |
|
|
JASSoft
|
Napsal: pon 19.03.2018 15:50 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 16.10.2010 Příspěvky: 335 Bydliště: Příbram
|
Ten nápad brzdit při přistání dojíždějící model (vysokou rychlostí ?? - Hurrican 1350mm bude mít hmotnost tak max. 2kg – tam moc energie na dlouhý dojezd nebude – na asfaltu to může chvíli trvat) reversem vrtule se mi vůbec nelíbí. Ty vzpomínané vlivy v oblasti elektro nemá smysl řešit – nárůst proudu při reversu sice bude ale neublíží (když ti plně roztočená vrtule švihne do zemně, tak to většinou nepřežije vrtule ale ESC to přežije – to je stejný stav jak reverz – pokud vrtule nebude enormně těžká). Co se stane s modelem, který dojíždí a dáš reverz – působiště brzdné síly bude daleko před těžištěm a poměrně vysoko nad dotykem předních kol se zemí – výsledkem bude prakticky okamžité převrácení přes čumák, i když budeš mít plně přitaženo kormidlo VOP (jeho účinnost bude v tomto režimu minimální) a zadní vítr ti k tomu převrácení výrazně pomůže.
Edit: Rychleji jsem psal než myslel – revers na vrtuli při dojíždění bude převrácení spíš bránit – celé jsem to otočil (to platí pro brzdění předními koly). Omlouvám se za zmatečnou informaci. Dík za upozornění „Kuta23“
Naposledy upravil JASSoft dne pon 19.03.2018 21:48, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: pon 19.03.2018 20:31 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
Standa Stuchlý píše: otázkou by spíš mělo být, co udělá zadní vítr při zpomalení modelu. A je jedno jakým způsobem budeš zpomalovat. Start po větru je něco jiného než přistávání po větru. Ztratíš rychlost a zadní vítr Tě dostane do pádové neovladatelnosti modelu. Většinou to padne po křídle. Vím o tom své.... Já myslím, že tazatel chce ten revers použít až na zemi, ne v e vzduchu. Náhodou mě se to líbí, místo brždění koly zabrzdit vrtulí (po přistání rychlou stíhačkou). Je otázka toho těžiště, ale když bude motor cca v ose s trupem i s křídly (středoplošník nebo dolnoplošník), tak by se to hned převracet nemuselo.
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Roman_rc.pilot
|
Napsal: pon 19.03.2018 20:54 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 25.2.2018 Příspěvky: 346 Bydliště: Opava ČR Obrázky: 5
|
Woita: Tak jsem to presne myslel
_________________ John Deere 9620RX Väderstad Spirit ST600s Krampe Halfpipe HP20 Amazone UX5200 FrSky Tandem X20PRO
|
|
Nahoru |
|
|
Kuta33
|
Napsal: pon 19.03.2018 21:21 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 21.9.2014 Příspěvky: 467 Bydliště: Český Těšín, ČR
|
JASSoft píše: Co se stane s modelem, který dojíždí a dáš reverz – působiště brzdné síly bude daleko před těžištěm a poměrně vysoko nad dotykem předních kol se zemí – výsledkem bude prakticky okamžité převrácení přes čumák, i když budeš mít plně přitaženo kormidlo VOP (jeho účinnost bude v tomto režimu minimální) a zadní vítr ti k tomu převrácení výrazně pomůže. Přes čumák podle mě nepůjde, naopak opačný chod vrtule by měl "kotoulu vpřed" bránit. Měl bych ale strach ze setrvačného momentu vrtule, aby při reverzu chodu neškubnul celým modelem a ten si při dojíždění "netlesknul" prudce pravým křídlem o zem. Navíc, jak píše JASSoft, při opačném chodu vrtule budou neúčinné ocasní plochy a klapky. Co zvládne uřídit ostruha daleko za brzdící vrtulí si netroufám odhadovat, asi nic moc.
_________________ Rozdíl mezi chlapcem a mužem je pouze v ceně jeho hraček.
|
|
Nahoru |
|
|
Standa Stuchlý
|
Napsal: pon 19.03.2018 23:46 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.5.2010 Příspěvky: 1891
|
Woita píše: Já myslím, že tazatel chce ten revers použít až na zemi, ne v e vzduchu. nojo, ten detail mi unikl. Pak by to fungovat mohlo.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: úte 20.03.2018 5:29 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20841 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Roman_rc.pilot píše: ... (pristavam velkou rychlosti, at to dosednuti na neco vypada)... Roman_rc.pilot píše: ... Kdyz pristavam, musim na docela velke rychlosti. ... Diky Tohle nechápu, to se s tím nedá přistávat na klapkách, normálně, ať to fakt "nějak vypadá"? Kolik to hmotí?
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Roman_rc.pilot
|
Napsal: úte 20.03.2018 7:57 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 25.2.2018 Příspěvky: 346 Bydliště: Opava ČR Obrázky: 5
|
Ano, pristavam i s klapkami, ale nekdy je hold draha kratsi Se vsim vsudy asi 2,3kg
_________________ John Deere 9620RX Väderstad Spirit ST600s Krampe Halfpipe HP20 Amazone UX5200 FrSky Tandem X20PRO
|
|
Nahoru |
|
|
Shorty
|
Napsal: stř 21.03.2018 20:24 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 25.3.2014 Příspěvky: 1575 Bydliště: Letovice,ČR
|
Díval jsem se na to video. Podle mě by bylo levnější se naučit ( myslím vypilovat) přistání. Z videa se těžko posuzuje rychlost, ale možná by mohla bejt trochu menší. Ta dráha je relativně dost dlouhá. Za sebe si neumím představit, jak sedám, hlídám směr a ještě přepínám a s citem pouštím plyn na revers. Stačí to trochu víc osolit a nevíš co to udělá. Snad jedině nějakej přednastavenej mód s pomalým rozběhem na určitý ot. To nevím jestli vysílačka umí. Nevím kolik jsi za to dal, ale nový bylo za 5700,00 a dáš do toho regl za třetinovou cenu a když to nezvládneš, máš jen regl. Dovedl bych si to spíš představit na tříkolovým podvozku. Tam je to stabilnější. Já bych piloval přistávání. Tak to vidím já.
_________________ Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.
|
|
Nahoru |
|
|
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|