Switch to full style
Budoucnost klepe na dveře. Zde se diskutuje o různých aspektech elektropohonu - motorech, akumulátorech a regulátorech, klidně i o převodovkách a vrtulích.
Odeslat odpověď

Uvolnený magnet

čtv 07.06.2018 21:27

Vie mi niekto povedať, prečo sa vysunul magnet dopredu??? Na fotke je to kvôli názornosti vytiahnuté von, v skutočnosti to bolo cca 1 mm, čo ale stačilo na to, že sa železné jadro drelo o magnet ? Je to normálne, že tie magnety nie sú prilepené??? Za letu to vydávalo otrasné zvuky, až sme zistili toto. Jedná sa o F3A motor Dualsky XM 6355DA 13. Ďakujem.
Přílohy
Dualsky_2.jpg
Dualsky_1.jpg

Re: Uvolnený magnet

čtv 07.06.2018 21:46

ne, reklamace? asi les
přilepho ,nebo si pořid motor

Re: Uvolnený magnet

pát 08.06.2018 2:57

No to už nieje malý lacný motorček. Dá sa to podlepiť epoxidom na kov. (nie moc, kvôli vyváženiu) Ale ak sa dá tak reklamovať, ale to je na dlho a dokazovať, že nebol preťažený. Tak že ak mu nič iné nieje a ostatné magnety držia, tak ho vysuň, ako na obr. (skoro von) dobre odmastiť a drážku namaž lepom. Zasuň do správnej polohy a prebitočný lep utri. A potom už len dúfať, že nevyskáču aj ostatné.

Re: Uvolnený magnet

pát 08.06.2018 8:27

Budem musieť riešiť nový pohon, len nerozumiem, prečo ho vysunulo dopredu??? plášť sa otáča a odstredivá sila ho tlačí do plášťa a ešte samotný magnet je tak silný, že je problém ho vybrať.
Takže asi to má na svedomí magnetická sila + vinutie. Hm?

Re: Uvolnený magnet

pát 08.06.2018 8:42

Aby som nezabudol je to druhý Dualsky v priebehu týždňa. Prvý (ale už novšia verzia V3) sa za letu sekol, akoby sa uvoľnila vrtuľa a fungoval len do 1/2 dráhy plynu, tak som pristál. Skontrolované, po odskúšaní to isté. Po prekročení 1/2 dráhy plynu sa choval akoby zapla brzda, a čudný zvuk. Všetko skontrolované, regulátor OK, kolegovia na letisku mali podozrenie na medzizávitový skrat. Momentálne je reklamovaný, ale teraz mám zlý pocit, či aj na tom motore sa neodlepil magnet.

Re: Uvolnený magnet

pát 08.06.2018 9:27

problém je v tom, že pokud se odlepil jeden magnet, mohou se odlepit i další .
A není vyloučeno , že se to nestane i novému vyreklamovanému motoru .
Takže bych odlepil všechny magnety , obrousil lepidlo , odmastil a znovu přilepil . Každopádně epoxid při vytvrzování temperovat na cca 60 °C a motor potom znovu vyvážit . Lepit epoxidem na kov nemá význam - jsou v něm navíc ocelové piliny . Použít nějaký kvalitní 90 minutový . Temperací se zvýší teplotní odolnost . Dělal jsem to už s Axi a není to problém. Ale motor, co mi to udělá již od stejného výrobce nekoupím .

Re: Uvolnený magnet

pát 08.06.2018 9:48

Asi bych to udělal jak radí dudaj a lepidlo bych použil UHU Plus Endfest 300 https://www.uhu.cz/cs/p/uhu-plus-endfest-300-24-ml-4026700455854.html
Snáší vysokou teplotu a hlavně při ohřátí neměkne. Dá se temperovat až na 120°C, ale kvůli možnosti poškození magnetů bych zůstal u těch 60°C. Možná by bylo dobré vyplnit i ty mezery mezi magnety lepidlem. Vyvážení to stejně bude chtít zkontrolovat a odškrabáváním lepidla z drážek budeš mít možnost dovážení.

Re: Uvolnený magnet

pát 08.06.2018 10:05

dudaj píše:problém je v tom, že pokud se odlepil jeden magnet, mohou se odlepit i další .
A není vyloučeno , že se to nestane i novému vyreklamovanému motoru .
Takže bych odlepil všechny magnety , obrousil lepidlo , odmastil a znovu přilepil . Každopádně epoxid při vytvrzování temperovat na cca 60 °C a motor potom znovu vyvážit . Lepit epoxidem na kov nemá význam - jsou v něm navíc ocelové piliny . Použít nějaký kvalitní 90 minutový . Temperací se zvýší teplotní odolnost . Dělal jsem to už s Axi a není to problém. Ale motor, co mi to udělá již od stejného výrobce nekoupím .


Urobím to presne s tým UHU Endfestom 300. Čo je horšie, pod magnetom nebola ani stopa po lepidle a každý jeden sa kýve do strany ako som to nakreslil.
Přílohy
neodym.jpg

Re: Uvolnený magnet

pát 08.06.2018 10:13

jojo , s tímhle lepidlem mám výborný zkušenosti . Ty magnety střídaj póly, tak si důkladně označ jak tam jsou .

Re: Uvolnený magnet

pát 08.06.2018 10:18

Stevo píše:Urobím to presne s tým UHU Endfestom 300. Čo je horšie, pod magnetom nebola ani stopa po lepidle a každý jeden sa kýve do strany ako som to nakreslil.



Chce to přilepit všechny. Ale hlavně si je označ, aby tam přišly zpět tak, jak patří.

BTW: Co reklamace? Proč se s tím trápit?

Re: Uvolnený magnet

pát 08.06.2018 10:19

Určitě bych je vyloupal všechny, jak radí dudaj, plášť i magnety pořádně očistil od zbytků lepidla, odmastil a nadělal nějaké destičky na dodržení mezer mezi magnety a všechny nalepil znova. Pak po vyloupnutí těch destiček, ty mezery ještě zamáznul lepidlem.

Re: Uvolnený magnet

pát 08.06.2018 10:22

S tou reklamací mám obavu, že ten nový motor na tom bude asi dost podobně, navíc to asi bude trvat podstatně déle, než ta vlastní oprava. Je to ale jen můj názor.

Re: Uvolnený magnet

pát 08.06.2018 10:27

zdzd píše:BTW: Co reklamace? Proč se s tím trápit?


Bohužel to vypadá na systémovou chybu, takže reklamace by měla smysl pro vrácení peněz, ale ne pro získání spolehlivého funkčního motoru...
Pokud tedy tazatele nenapadá nějaká alternativa od jiného výrobce, tak je možná oprava nejrozumnější, jejím výsledkem bude motor, kde bude mít uchycení magnetů jasně dané vlastnosti.

Je tedy docela smutné, že se vracíme k postupu "dodělej doma", ale co naděláme?

Re: Uvolnený magnet

pát 08.06.2018 10:38

tomashr píše:Bohužel to vypadá na systémovou chybu, takže reklamace by měla smysl pro vrácení peněz, ale ne pro získání spolehlivého funkčního motoru...


Toť otázka... Taky to může být chyba jen některé série, kdy to zprasili. Chtělo by to pohledat, zda jsou tyto problémy časté, případně porovnat motor s jiným kusem.

Re: Uvolnený magnet

pát 08.06.2018 10:53

Tento konkrétny motor má 4 roky, z toho 3 roky lietal, okrem zimy teda. Reklamácia neprichádza do úvahy. U toho novšieho som to reklamoval, takže uvidíme. Keď som googlil, nasiel som na RC Group diskusiu na téma ako sa sekol dualsky, tento typ DA. Tam mu radili ohľadom synchronizácie, ale ako dotyčný, tak aj ja mám 20 - 25°. Reklamoval to, najprv odpoveď dlho, dlho žiadna. Po urgencii mu odpísali, že nemal správne nastavený predstih. Tak to je sila. Takže čakám aj ja. Nechám sa prekvapiť.

PS: Na tomto modeli nechcem meniť typ motora, lebo by ma čakalo frézovanie prepážky z trupu von, vlepiť novú a doladiť vyosenie. A to sa mi práve moc nechce. Nový pohon do NOVÉHO modelu.
Odeslat odpověď