Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 52 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 01.11.2016 11:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.4.2011
Příspěvky: 2716
Bydliště: Praha Letňany
Zkouším se dopracovat k výběru elektromotoru, kterým bych nahradil spalovák u modelu, který mám v plánu přes zimu stavět a trochu jsem se zasekl a potřeboval bych postrčit nějakým směrem-pomůže někdo?
Jedná se o polomaketu dvojplošníku Phonix DI. Rozpětí bude 170 cm, hmotnost by měla podle plánku vyjít na 3,2 kg letovka (ale to je s původním spalovákem a palivem), doufám, že to postavím o něco lehčí. Původní doporučovaný pohon je .80-.90 4-takt, .6 2-takt (to jsou údaje převzaté z plánku). Předpokládám s tím spíš maketové lítání, žádnou moc velkou divočinu. Co se týká baterky, tak jsem uvažoval o napájení z 3S nebo 4S, ale když to nepůjde a bude potřeba zvolit větší baterku, tak to by se nedalo nic dělat (samozřejmě s ohledem na to, aby se vešla do trupu a aby to byl max šestičlánek-na větší nemám nabíječku :-)).
V podobně velkém Bristolu M1c od BalsaUSA, který váží cca 2.7 kg mám tenhle motor a tříčlánek:
http://horejsi.cz/Pages/DetailProdukt.a ... cislo=1644
Dal bych do toho Phoenixe klidně to samé, ale mám trochu strach, aby to nebylo málo-ten Bristol je jednoploch, takže už třeba čelní odpor bude menší než u toho dvojplochu...
Jen ještě upřesnění - nejde mi ani tak o značku motoru, ale opravdu o velikost - je mi jedno jestli to bude taky něco od Dualskyho, Emax, AXI, Scorpion nebo něco od Turnigy-to je fakt celkem fuk, nechci jít primárně po co nejnižší ceně, chci, aby to fungovalo...

_________________
Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: úte 01.11.2016 11:32 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5391
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
Jak moc tlusty profily na tom mas ? Ja bych u podobneho stroje nesel pod 1.5kW takze 5-6S (pak vychazi rozumneji proud). Ale ja mam tendence davit vsude velky motory, rikam ze je lepsi dat vetsi motor a pouzivat plynovou paku nez malej motor honit na plne pecky a vozit v cumaku olovo.

Vis jak to bude vychazet s tezistem ?

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 01.11.2016 11:32 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5391
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
plus by bylo dobre vedet jak velka vrtule se ti tam vejde :-)

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 01.11.2016 11:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.11.2005
Příspěvky: 5581
Bydliště: Neratovice
Obrázky: 0
Mám stejně velkýho a těžkýho Chipmunka. Měl jsem v tom 4S a Scorpion 4020/8, teď pětičlánek a motor 4020/14. S tím mám vrtuli 15/7 a ta vrtule řekl bych už modelem hýbe reakčním momentem.Vrátil jsem tam 4020/8 (na 5S) a vrtuli 11/5 ale to je málo, dám tam 12/6.
Čili motor 300g, kv a počet článků podle toho, jaký chceš projev a jaká se ti vejde vrtule.

_________________
http://ar1.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 01.11.2016 11:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.11.2005
Příspěvky: 5581
Bydliště: Neratovice
Obrázky: 0
Amper píše:
Jak moc tlusty profily na tom mas ? Ja bych u podobneho stroje nesel pod 1.5kW ?



800W stačí na standardní akrobacii, to mám změřený telemetrií.

_________________
http://ar1.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 01.11.2016 11:43 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 8533
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
Najskôr to postav a podla skutocnej hmotnosti sa doladi motor.

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 01.11.2016 11:51 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5391
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
AR1 píše:
800W stačí na standardní akrobacii, to mám změřený telemetrií.


Jsem psal ze mam tendence davat vetsi motory :-) Ale zase mam v letadlech minimum olova (krome Minimoii , tam se proste vetsi motor nevesel do cumaku)

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 01.11.2016 11:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.11.2005
Příspěvky: 5581
Bydliště: Neratovice
Obrázky: 0
Jo proč ne, ono bude tady opravdu záležet, jak vyjde čumák (krátký) a podle toho motor.
(Já jinak nemá v žádném modelu ani gram olova, vše dováženo rozložením komponent a baterkama. Jednou jsem měl ve spalováku (benzín 50) skoro kilo olova, celý jsem to přeházel - což se mi nechtělo - a olovo šlo ven. To už jsme trochu OT..)

_________________
http://ar1.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 01.11.2016 13:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.4.2011
Příspěvky: 2716
Bydliště: Praha Letňany
To Amper a AR1 - průměr vrtule (co se vleze) a tloušťku profilu budu muset odměřit večer doma z plánku. Co se týká letového projevu - no má to být polomaketa WWI, takže nechci žádného rychlého sršně, spíš takový pomalejší let s tím, že bych chtěl, aby model zalétl nějaké základní obraty, kterých byly WW1 stíhačky schopné.

To LV - jak jsem psal, plánek je kreslený na spalovák. Takže budu muset trochu předek předělat - minimálně motorovou přepážku. No a chci si do plánku před začátkem stavby zakreslit motor, baterku... abych pak nebyl překvapený, že jsem to nějak postavil a někde mi chybí kousek místa nebo něco podobného. Proto bych chtěl mít představu o tom, jaký elektromotor použít. Tím budu mít dané rozměry a po zakreslení uvidím, jestli mi tam vůbec leze, jestli budu muset udělat přepážku na zadní nebo přední montáž a pod.

Abych trochu přiblížil, o jaký model jde, tak přikládám článek z RCM (musel jsem ho rozdělit na dvě části, kvůli velikosti) a taky jediné letové video, které jsem našel:

https://www.youtube.com/watch?v=hGBXACJ8VTU


Přílohy:
phonix_article01.pdf [667.47 KiB]
134 krát
phonix_article02.pdf [599.94 KiB]
86 krát

_________________
Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 01.11.2016 13:30 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5391
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
ten cumak je hodne kratkej a hlavne tam pujdou blbe dat baterky. Skoro bych to videl na dva trojclanky vedle motoru

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 01.11.2016 13:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.4.2011
Příspěvky: 2716
Bydliště: Praha Letňany
No a to je právě ten důvod, proč bych si chtěl všechny komponenty zakreslit do plánku ještě dříve, než se pustím do stavby.

_________________
Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 01.11.2016 13:57 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 8533
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
Mám pochybnosti, že to postavíš pri rozpätí 1,7m s letovkou pod 3,5kg.
Mám jednu dvojmetrovku Schütte Lanz DIII s rozpätím 2m a hmotí to 7,5kg A to lieta ako halovka... Lietam to na 10S motor 2,5kW.
A preto píšem, najskôr to postav, kompletne osaď elektronikou a podľa toho sa doladí pohon.

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 01.11.2016 14:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.4.2011
Příspěvky: 2716
Bydliště: Praha Letňany
Trochu mě děsíš - s tou letovkou vycházím z popisu v tom přiloženém článku, kde se uvádí letovka 7 lbs, to je (pokud převodník nelže) cca 3.2 kg

_________________
Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 01.11.2016 14:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 8533
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
kope píše:
Trochu mě děsíš - s tou letovkou vycházím z popisu v tom přiloženém článku, kde se uvádí letovka 7 lbs, to je (pokud převodník nelže) cca 3.2 kg

Polovicu tej hmotnosti by vážil iba motor .90 4T so servom a nádržou

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 01.11.2016 14:19 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.4.2011
Příspěvky: 2716
Bydliště: Praha Letňany
No ale pak fakt nevím, co si o tom myslet. V článku (a to je vlastně stavební postup k plánku, předpokládám, že ten autor model postavil a provozoval, takže doufám, že si ty údaje nevycucal z prstu) je doslova uvedeno: Wt. Ready to Fly: 112 Ozs (7lbs)

Mimochodem, ten obsah spalovacího motoru- to je v kubických palcích?

_________________
Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 52 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz