|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Autor |
Zpráva |
vladinek
|
Napsal: úte 06.11.2018 14:31 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 30.5.2012 Příspěvky: 144 Obrázky: 2
|
Rád bych se u svého MaxIona posunul s motorizací výše. Pro otestování jsem osadil kapotovanou oběžku 4.6/840 a vrtuli CAM-Carb 12.5x6/45mm a už se mi to zdá trochu pomalé a těžkopádné. Výrobce modelu doporučuje MEGA ACn 22/45/3E a RFM 15,5/10. Tadle motorizace se mi zdá už trochu překonaná a chtěl bych zkusit něco s převodovkou. Cenově celkem zajímavá se mi zdá varianta motoru HET 2W-22 a převodovky Kontronik 5,2:1. https://horejsi.cz/Pages/DetailProdukt. ... cislo=3409Celková letová hotnost by měla zůstat cca stejná jako nyní, tedy cca 2750g, ale mělo by to být o dost živější (raketu nepožaduju), začnu s lehčí vrtulí, asi tak 14-15/8 s tím, že by to mělo v pohodě utáhnout až 15/10. Mohl by mi to někdo posoudit, rozmluvit, případně navrhnout jiné řešení?
_________________ DURANGO DEX410v3, XRAY T3, MaxIon, MiniCorado, XENO, X-VERT VTOL a nějaký ty trosky
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
vladinek
|
Napsal: úte 06.11.2018 16:39 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 30.5.2012 Příspěvky: 144 Obrázky: 2
|
Tak výše uvedené vlákno samozřejmě sleduju, kalkulátory používám, v zadání jsem uvedl LiPo4s. Bohužel né všechny motory v databázích jsou dostupné a naopak. Samozřejmě, že mužu koupit Kiru s převodovkou 500-30/6,7, osadit tam vrtuli 16x16 a je vymalováno. Trochu jsem takovejdle návrh očekával a pravděpodobně to tak dopadne, ale zajímají mě pokudmožno zkušenosti a aktuální trendy.
Zkusím se tedy zeptat jinak - je současný trend spíše více článků/menší proudy, oběžka/inrunner, bez převodovky/s převodovkou ?
(jen pro pořádek shrnu, že mi jde o motorizaci cca 800w na 4článek pro hotlinera do 3kg, rád bych se vešel do 80A)
_________________ DURANGO DEX410v3, XRAY T3, MaxIon, MiniCorado, XENO, X-VERT VTOL a nějaký ty trosky
|
|
Nahoru |
|
|
Golfista
|
Napsal: úte 06.11.2018 18:18 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
AVALON57
|
Napsal: úte 06.11.2018 19:53 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 5.11.2014 Příspěvky: 288 Bydliště: S.M.
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: stř 07.11.2018 11:53 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 25.4.2003 Příspěvky: 10799 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
vladinek píše: Bohužel né všechny motory v databázích jsou dostupné a naopak. V placené verzi jsem narazil zatím jen na jeden motor, který jsem nedokázal dohledat.. Doporučuji to dát. 6,5$ bez daně je docela málo... vladinek píše: Zkusím se tedy zeptat jinak - je současný trend spíše více článků/menší proudy, oběžka/inrunner, bez převodovky/s převodovkou ? Za mě tohle napsal skvěle blembondo: U F5J se šetří hmotností a čelním odporem. Nešetří se penězi.Pokud máš trup, kam se vejde vhodná oběžka a rovnou se vzdáš nějakých extrémních motorizací, tak bych do převodu nešel. Za tu cenu a údržbu to nestojí.
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: stř 07.11.2018 12:30 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
Ten celny odpor ak sa mysli trupu, tak to je na dlhsiu debatu. Najvacsi odpor generuju kridla. Nemyslim, ze niekto zmeria rozdiel v celnom odpore trupu s priemerom 30, alebo 40mm. A este vacsi odpor ako kridla generuju ruky na kniploch.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
robil1.6gti
|
Napsal: stř 07.11.2018 21:15 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 15.12.2013 Příspěvky: 71 Bydliště: ROSICE , čR
|
Docela by mě ten podíl odporu křídla , ocasu a trupu zajímal. Třeba je nějaké měření skutečných větroňů zveřejněno. Odpor trupu o prům. 40 bude o 1,78 větší než prům. 30. Někde na RCmanii byl popsán i vliv polohy trupu k ose letu na velikost odporu. LV píše: A este vacsi odpor ako kridla generuju ruky na kniploch. . Svatá pravda. Robil.
_________________ Taranis , Stinger,Phoenix 2000, Marabu XL,Hotwing ,Algol , Phantom 300, Twinstar
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: čtv 08.11.2018 12:00 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 25.4.2003 Příspěvky: 10799 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Mám to spočtené pro Avionika, tedy závodní pyloňák s poměrně tenkým profilem a malým křídlem (14,5dm2). Čelní průřez křídla je zhruba 10 000 mm2 (1320mm rozpětí s průměrnou tloušťkou 7,5mm). Trup má průměr těsně nad 42mm a čelní průřez cca 1400mm2. Takže čelní průřez křídla je 7 větší. U větších větroňů ten poměr bude ještě větší. To dává pocit, že na trupu nezáleží, ale tak to prostě není. Trup je jednoznačně škodlivý odpor, ale křídlo se podílí na generování vztlaku. Osobně bych šel okamžitě do 30mm trupu, ale tam se mi motor o průměru 36mm nevejde, nemluvě o 5S baterkách . Za mě by bylo spíš zajímavé porovnání, zda je lepší štíhlý dlouhý trup s malým čelním průřezem, ale velkou omočenou plochou proti krátkému baňatému trupu...
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: čtv 08.11.2018 12:09 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
TomasC píše: Mám to spočtené pro Avionika, tedy závodní pyloňák s poměrně tenkým profilem a malým křídlem (14,5dm2). Čelní průřez křídla je zhruba 10 000 mm2 (1320mm rozpětí s průměrnou tloušťkou 7,5mm). Trup má průměr těsně nad 42mm a čelní průřez cca 1400mm2. Takže čelní průřez křídla je 7 větší. U větších větroňů ten poměr bude ještě větší. To dává pocit, že na trupu nezáleží, ale tak to prostě není. Trup je jednoznačně škodlivý odpor, ale křídlo se podílí na generování vztlaku. Osobně bych šel okamžitě do 30mm trupu, ale tam se mi motor o průměru 36mm nevejde, nemluvě o 5S baterkách . Za mě by bylo spíš zajímavé porovnání, zda je lepší štíhlý dlouhý trup s malým čelním průřezem, ale velkou omočenou plochou proti krátkému baňatému trupu... Na kridle ale generuje odpor viac jeho hlbka ako celna plocha, rozumej vyska. Dlhy trup lepsie drzi stopu, ale horsie toci.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: čtv 08.11.2018 12:23 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 25.4.2003 Příspěvky: 10799 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
LV píše: Na kridle ale generuje odpor viac jeho hlbka ako celna plocha. Myslím, že to je spíše otázka, k čemu se příslušný bezrozměrný koeficient Cx vztahuje. Užitečná odpor křídla se běžně vztahuje k ploše křídla. Škodlivé odpory trupu, kormidel, výstupků, atd... k čelnímu průřezu. A co se týče vzniku odporu na větší ploše, tak tak by mě zajímalo, kolik dělá podíl tvarového odporu a kolik je podíl odporu z omočeného povrchu. Máš na to nějak ozdrojované? Něco co by si mohl člověk v klidu prostudovat. Neříkám počítat nové letadlo, na to nemám ambice, ale podívat se na jednotlivé vlivy a popřemýšlet o tom.
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: čtv 08.11.2018 12:28 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
Urob si kridlo z rovnej dosky 5mm hrubej a to iste s 12% profilom. Co bude mat mensi odpor?
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: čtv 08.11.2018 12:35 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
Alebo este inak. 18m historicke vetrone mali hlbku kridla v koreni okolo 1,5m a vysku 12-14%. Pozri si moderne orchideje aku maju hlbku v koreni pri 18m a kolko percentny profil. Co myslis, co ma mensi odpor, lepsiu klzavost...
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: čtv 08.11.2018 16:14 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 25.4.2003 Příspěvky: 10799 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
A neměl by jsi o tom nějakou odbornou práci, diplomku, atd... Domnívám se, že to velmi zjednodušuješ, spoustu proměnných zanedbáváš. Neuvěřitelně se vylepšily materiály, technologie pokročila. Moderní orchideje taky nemají potřebu startovat gumovým lanem. Mají poměrně velké opadání, ale skvělou klouzavost. Vysokou minimálku a vysokou přeskokovou rychlost... Kdybych to zjednodušil taky, tak ten profil na orchideji pootočím o 90stupnů. Stejná omočené plocha, mnohem menší hloubka, ale mnohonásobný odpor. Ale oba víme, že takhle jednoduché to prostě není. Mě by opravdu velmi zajímalo jaký je poměr mezi tvarovým odporem a třecím odporem v mezní vrstvě křídla na mém pyloňáku. Indukovaný odpor si mohu v klidu zanedbat, protože na rovince vztlak nepotřebuji.
|
|
Nahoru |
|
|
horejsi
|
Napsal: pát 09.11.2018 11:31 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 15.2.2005 Příspěvky: 193 Bydliště: Plzen
|
Vykon - to zalezi na vkusu kazdeho jednotliveho soudruha. Pri sestavovani sad jsme omezeni prumerem hridele motoru, prevodovka 25 ma pastorek pro hridel 3,2mm. Sady jsou mysleny hlavne pro F5J, tam to bohate staci.
Kazdy snad nemusi vedet - sada s prevodovym pomerem 6,7 nema pastorek, zuby jsou primo na hrideli motoru. To je snad vyhoda pro zivotnost, nevyhoda pro opravovani. Ale hlavnim duvodem spis je, ze uz to jinak nejde.
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: varok a 26 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|