Switch to full style
Budoucnost klepe na dveře. Zde se diskutuje o různých aspektech elektropohonu - motorech, akumulátorech a regulátorech, klidně i o převodovkách a vrtulích.
Odeslat odpověď

Výměna MIG 400 s převodovkou za MIG 400 3Li

ned 07.04.2019 19:29

Zdravím Vás,
potřebuji poradit. Koupil jsem před pár lety Multiplex Twinstar I s motory MIG 400 a převodovkami MPJET. Bohužel nevím, jak zjistit jaké převody jsou osazeny. Na převodovkách jsou vrtule APC E 9x6. Letový projev je dost nijaký. Na dvoučlánek je to spíš boj o život. Na tříčlánek je to o chlup lepší, ale stále bez větší chuti stoupat.
Napadlo mě nahradit stávající motory s převodovkami motory MIG 400 3Li s vrtulemi napřímo. Nedaří se mi, ale najít měření těchto motorů a nejsem přesvědčen, že si pomůžu.
Asi nejlepší by bylo koupit levnou sadu střídavého motoru A2212/1000 s 30A regulátorem. Finančně to není velký rozdíl.
Díky za názory a zkušenosti,
Radovan

Re: Výměna MIG 400 s převodovkou za MIG 400 3Li

ned 07.04.2019 20:54

Dodokončuji stavbu Twinstaru - radit tedy moc nemúžu. Motory mám bezkartáčové na 4článek - cca 2x 250W, tah cca 2Kg. tak to myslím stoupat bude. O Twinstaru jsou zde obsáhlá témata, tak se na to podívej.
Letu zdar. L.N.

Re: Výměna MIG 400 s převodovkou za MIG 400 3Li

pon 08.04.2019 14:15

Rozhodně bych šel do brushless - s MIGem 400/Li napřímo jsem kdysi začínal a aniž bych měl dojem, že ho nějak výrazně přetěžuju, upálil jsem mu kartáčky dvakrát, a to fakt neměl nalítány desítky hodin, spíš hodně nízké jednotky (jo, možná to tenkrát bylo i obsluhou, tím, že jsem motory nenechal pořádně zaběhnout a tak). Každopádně stříďák už to letadlo přežil - je to sice o chlup dražší varianta, ale zase je to nafurt.

Re: Výměna MIG 400 s převodovkou za MIG 400 3Li

pon 08.04.2019 14:56

Ahoj,

řešil jsem stejný problém na Transallu z druhé ruky, kde byly gondoly již připravení pro čtyřstovky. Tak jsem tam dal přímou jejich náhradu MIG 400/14 (brushless, inrunner) v combu s jejich 12A regly. S vrtulemi 8x4" GWS a letové hmotnosti 1,3 kg to hezky stoupá a výkonu je dost i na řešení problémů (hlavně v nízkém průletu za nárazového větru). Accu používám 2650 mAh/3S, max. příkon 22,5A.

Letu zdar!

Re: Výměna MIG 400 s převodovkou za MIG 400 3Li

stř 10.04.2019 20:12

S 400li si moc nepomuzes lepsi je 6 v na 2s 6/4....
dejtam stridaky abudes mit ,,nove,, ero! Jamam 22/12 1130 8/6 ajeto parada is 1800g letovkou.
Odeslat odpověď